آموزش ریدینگ تافل

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1403/01/19

آموزش ریدینگ تافل، یک راهنمای کامل و جامع است که به بهبود مهارت های ریدینگ شما کمک می‌کند. تمرین استراتژی های کاربردی برای درک مِطلب و مدیریت زمان، تنها راه قابل اعتماد برای بهبود نمرات ریدینگ تافل است. اغلب دانش‌آموزان سعی می‌کنند «ترفندها» و «استراتژی‌هایی» را برای بخش ریدینگ بیاموزند، اما به جر این موارد باید یاد بگیرید که چگونه بهتر بخوانید.

آموزش ساختار تافل

بخش ریدینگ اولین قسمت از آزمون تافل است که در آن شما چند متن آکادمیک که هر کدام حدود 700 کلمه دارد را می‌خوانید و در مورد هر یک به ده سوال پاسخ می‌دهید. شما 36 دقیقه فرصت خواهید داشت تا متن‌ها را بخوانید و به تمام سوالات پاسخ دهید. یک تایمر زمان این بخش را به شما نشان می‌دهد. تا زمانی که زمان دارید، می‌توانید هر یک از متن‌ها و همه سؤالات را ببینید و جلو و عقب بروید. فلش هایی برای جابجایی بین سؤالات و دکمه ای با عنوان "Review" برای رفتن به یک سوالات خاص وجود دارد. بنابراین می‌توانید از زمان خود هر طور که دوست دارید، استفاده کنید.
بلافاصله پس از اتمام آزمون، نمره ریدینگ تافل "غیر رسمی" خود را خواهید دید. این  نمره از مقیاس 30 ارائه می‌شود و معمولا نمره غیر رسمی ریدینگ تافل با گزارش نمره نهایی مشابه است و به ندرت تغییر می‌کند.

آموزش موضوعات ریدینگ تافل

موضوعات ریدینگ تافل بسیار متنوع هستند اما بیشتر آشنا از متن های آکادمیک و کتاب های دانشگاهی انتخاب می‌شوند تا درک مطلب داوطلبین را در حوزه های مختلف درسی بسنجند. برای اینکه رایج ترین موضوعات تافل را به شما معرفی کنیم، در مجموع 47 متن از ریدینگ های TPO تافل را بررسی کردیم و موضوع آنها را در جدول زیر آورده ایم.

موضوع

تعداد متن‌ها

تاریخ

16

جانور شناسی

7

جغرافیای فیزیکی

5

زیست شناسی

4

زمين شناسي

3

روانشناسی

3

بوم شناسی

2

معماری

1

ستاره شناسی

1

جامعه شناسی

1

تحصیلات

1

داوطلبین شناسی

1

هنر

1

دیرینه شناسی

1


ریدینگ تی پی او های تافل در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته به راحتی قابل دسترسی است. با مطالعه تست های تمرینی TPO می‌توانید مطمئن باش که برای ازمون واقعی آماده خواهید شد چون با نمونه سوالات تافل های قبلی تمرین می‌کنید.

آموزش ریدینگ تافل

با اینحال، اگر منابع دیگری نیز در دسترس شما است می‌توانید موضوع آنها را بررسی کنید و اطلاعات بدست امده را به لیست بالا اضافه کنید تا بدانید چه موضوعاتی بیشتر در تافل مطرح می‌شود و آموزش ریدینگ تافل را بیشتر روی آن موضوعات متمرکز کنید.
برای تهیه جدول بالا، ما هر متن ریدینگ TPO را بررسی کردیم و آن را بر اساس موضوع طبقه بندی کردم.  سپس عناوینی که بیشترین تکرار را داشتند در یک دسته قرار دادیم و روی آنها تمرکز کردیم. برای مثال، دسته «تاریخ» شامل متن های ریدینگ در حوزه «تاریخ سیاسی» یا تاریخ اجتماعی می‌شود و این متن‌ها در دسته بندی های حداگانه تفکیک نشدند. دسته بندی موضوعات تافل چندان کار آسانی نیست زیرا برخی از متن‌ها دارای موضوعات مشابهی هستند که با هم همپوشانی دارند.
به هر حال با بررسی این نمودار، می‌توانید از جمع بندی زیر برای آموزش ریدینگ تافل استفاده کنید:
همانطور که می‌بینید، تاریخ تا حد زیادی رایج ترین موضوع در بخش ریدینگ تافل است. جانورشناسی نیز از دیگر موضوعات رایج است که متن های ریدینگ تافل را شامل می‌شود.
چند نکته زیر نیز قابل توجه است:
• متن های مربوط به تاریخ اغلب بر تاریخ انسان های اولیه و تمدن های اولیه متمرکز است.  
• تاریخ سیاسی نیز تا حدودی رایج است.
• یکی از متن هایی که در دسته "زمین شناسی" مشخص شده در واقع در مورد تاریخ زمین شناسی بود.
• به همین ترتیب، متن مربوط به نجوم در مورد تاریخ نجوم بود. 
در نهایت باید بگوییم که اگر می‌خواهید در ریدینگ تافل موفق عمل کنید، کمی تاریخ بخوانید!
این اطلاعات می‌تواند به عنوان راهنمای شما برای پیدا کردن مطالبی باشد که برای توسعه مهارت های ریدینگ آکادمیک خود قبل از آزمون تافل به کار می‌گیرید.

منابع آموزش و تمرین ریدینگ تافل

به جز تی پی او های تافل شما می‌توانید به مجموعه‌های ریدینگ تافل که بیشتر موضوعات آکادمیک را شامل می‌شوند، در منابع دیگری نیز دسترسی داشته باشید.  بهترین منابعی که برای آموزش ریدینگ تافل می‌توانید از آن استفاده کنید، عبارتند از:
• راهنمای رسمی تافل 
• The Official iBT Tests Vol. 1
• The Official iBT Tests Vol. 2
• آزمون تمرینی رایگان در ETS.org
• TOEFL PDFدر   ETS.org 
اما پیش از اینکه شروع به تمرین تافل با این منابع کنید، بهتر است استراتژی هایی را برای مدیریت زمان حین ماسخگویی به سوالات ریدینگ Toeflفرا بگیرید.

آموزش ریدینگ تافل

آموزش مدیریت زمان ریدینگ تافل

در بخش ریدینگ تافل، ۲ یا ۳ متن (هر کدام حدود 700 کلمه) را می‌خوانید و به ده سوال در مورد هر یک پاسخ می‌دهید. در موارد نادر ممکن است ۹ سوال در مورد یکی از متن‌ها داشته باشید.
ریدینگ می‌تواند بخش بسیار چالش برانگیزی از آزمون تافل باشد، زیرا متن‌ها از کتاب های درسی واقعی گرفته شده که در سال های اول دانشگاه می‌خوانید. برای بسیاری از داوطلبان، بزرگترین چالش در این بخش مدیریت زمان است شما تنها 54 دقیقه (سه متن) یا 72 دقیقه (چهار متن) برای خواندن همه متن‌ها و پاسخ به همه سوالات، وقت دارید. در این مدت زمان محدود، تکمیل همه سوال‌ها می‌تواند  واقعا دشوار باشد.
برای مدیزیت زمان بهتر، چند ترفند آموزش ریدینگ تافل را در ادامه بخوانید: 

متن‌ها را اسکن کنید

اکثر داوطلبین وقت ندارند همه متن‌ها را با دقت مطالعه کنند. در عوض، به محض دیدن هر متن ریدینگ تافل، فقط یک یا دو دقیقه آن را مرور کنید. همانطور که متن‌ها را مرور می‌کنید، به پاراگراف اول و اولین جمله در بقیه پاراگراف‌ها توجه ویژه داشته باشید که به شما یک ایده کلی از موضوع متن ریدینگ تافل و استدلال های اصلی مورد استفاده نویسنده می‌دهد. هنگامی که شروع به پاسخ دادن به سؤالات می‌کنید، در صورت لزوم، نگاه دقیق تری به متن بیندازید.

زمان خود را به درستی مدیریت کنید

شما باید طی 54 دقیقه به 30 سوال، پاسخ (یا 72 دقیقه و 40 سوال)،دهید پس برای هر سوال حدود 1:48 وقت دارید. اما به یاد داشته باشید که برخی از سوالات ریدینگ نیاز به زمان بیشتری نسبت به سایرین دارند. به عنوان مثال، سؤالات واژگان نسبتاً مستقیم هستند. بیشتر اوقات شما یا پاسخ یک سوال واژگانی را می‌دانید یا نمی دانید (و متن ریدینگ تافل به ندرت حاوی سرنخ های مستقیم برای پاسخ به این نوع سوالات است). پس، بیش از یک دقیقه به آنها فکر نکنید.
از سوی دیگر، برای پاسخگویی به برخی از انواع سؤالات مانند «درج جمله» و سؤالات «واقعی منفی» باید یک پاراگراف کامل را بررسی کنید. بنابراین باید به آن‌ها زمان بیشتری اختصاص بدهید.

روی پاراگراف درست تمرکز کنید

به یاد داشته باشید که پاسخ 9 سوال اول برای هر متن ریدینگ تافل را می‌توان تنها در یک پاراگراف پیدا کرد که در خود سوال مشخص شده است. فقط در آن پاراگراف به دنبال سرنخ بگردید . جستجوی سرنخ های خارج از آن پاراگراف اتلاف وقت است. با این حال، به یاد داشته باشید که سؤال نهایی هر متن ریدینگ تافل پیچیده تر از سایرین است. پس، برای پیدا کردن پاسخ صحیح باید کل متن ریدینگ تافل را بررسی کنید.

از سوالات سخت رد شوید…

به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید بین سؤالات بخش ریدینگ به جلو و عقب بروید. حتی می‌توانید بین متن‌ها حرکت کنید. این کار را با کلیک بر روی دکمه‌های فلش در بالای نرم‌افزار تست انجام دهید تا هر بار یک سوال به جلو و عقب بروید، یا دکمه "Review" را برای پرش فوری به یک سوال خاص انجام دهید. اگر در مورد سوال خاصی مطمئن نیستید، زمان زیادی را برای فکر کردن به آن تلف نکنید. حدس بزنید و به سوال بعدی بروید. می‌توانید بعداً به آن بازگردید. از کاغذ یادداشت خود برای ثبت سوالاتی که قصد دارید به آنها بازگردید، استفاده کنید.

... اما به گزینه های پاسخ نادرست توجه کنید

حتی اگر مجبور شوید حدس بزنید (همانطور که در نکته قبل گفتیم)، احتمالاً یک یا دو گزینه وجود دارد که می‌دانید نادرست هستند. به سرعت این انتخاب‌ها را یادداشت کنید تا اگر بعداً به آن سؤال برگشتید آنها را در نظر نگیرید. به عنوان مثال، اگر مطمئن هستید که گزینه "a" از سوال 1 نادرست است، 1a را روی کاغذ یادداشت خود بنویسید. اگر می‌دانید که 1b نیز صحیح نیست، همین کار را انجام دهید. وقتی به آن سوال برگردید، می‌دانید که فقط گزینه های باقی مانده را در نظر بگیرید. 

به تمام سوالات ریدینگ تافل پاسخ دهید

به یاد داشته باشید که به هر سوالی پاسخ دهید! بر خلاف سایر آزمون‌ها، برای پاسخ های نادرست در تافل نمره منفی وجود ندارد. درنتیجه، حدس زدن بهتر از خالی گذاشتن پاسخ سوال است. اگر فقط سی ثانیه از وقت تان باقی مانده است و تعداد زیادی سؤال باقی مانده است، باید سریعاً روی آن کلیک کنید تا همه آنها را حدس بزنید.

 

آموزش ریدینگ تافل

آموزش پاسخگویی به ریدینگ تافل در ۳۶ دقیقه

بسیاری از دانش آموزان برای پاسخ ددن به تک تک سوالات ریدینگ تافل تلاش می‌کنند و جای تعجب نیست که ریدینگ تافل برایشان سخت است. ریدینگ تافل، شامل:
• 20 سوال
• 1400 کلمه (2 متن 700 کلمه ای)
• 36 دقیقه برای تکمیل بخش ریدینگ
داوطلبان معمولا نمی دانند چگونه می‌توانند کل متن را بخوانند و در زمان محدودی به سوالات پاسخ دهند.
در این بخش از آموزش ریدینگ تافل به شما نشان می‌دهیم چطور از بخش ریدینگ به راحتی عبور کنید:

قانون شماره 1: یادداشت بردارید و دور سوالات دایره بکشید

وظیفه شما در بخش ریدینگ TOEFL بیشتر حذف گزینه‌ها است تا پاسخ دادن به سؤالات، اگرچه بیشتر دانش آموزان اینگونه به آن نگاه نمی کنند. باید گزینه هایی را که حذف می‌کنید دنبال کنید و شما می‌توانید این کار را با یادداشت برداری انجام دهید.
به مثال زیر دقت کنید:

آموزش ریدینگ تافل

وقتی به سوالات در ریدینگ تافل پاسخ می‌دهید، گزینه هایی را که فکر می‌کنید نادرست هستند حذف کنید. وقتی یکی را حذف کردید، آن را روی کاغذ، یادداشت کنید. این یک راه آسان برای محدود کردن تمرکز شما بر روی انتخاب های باقی مانده است.
به عنوان مثال، طبق یادداشت های من، در سوال یک، a و c را حذف کردم ، بنابراین آنها را خط زدم.

قانون شماره 2: به زمان توجه کنید

هنگامی که در بخش ریدینگ تافل به سوالات پاسخ می‌دهید، متوجه خواهید شد که پاسخگویی به برخی از سوالات بیشتر از سایرین طول می‌کشد. در زیر به تفکیک حداکثر زمانی که می‌توانید برای یک سوال معین صرف کنید بر اساس نوع آن آورده شده است.
• واژگان - 60 ثانیه
• جزئیات - 90 ثانیه
• جزئیات منفی - 120 ثانیه
• ترجمه - 120 ثانیه
• درج جمله - 120 ثانیه
• استنتاج - 90 ثانیه
• هدف نویسنده - 90 ثانیه
• مرجع ضمیر e – 60 ثانیه
• خلاصه - 120 ثانیه
• سازماندهی - 120 ثانیه
در کل شما دو متن، 20 سوال و 36 دقیقه وقت برای پاسخ خواهید داشت. هر 18 دقیقه را به 10 سوال (یک متن) اختصاص دهید.
در نمودار زیر می‌بینید که در فواصل زمانی پنج دقیقه ای، کجا باید باشید.


تفکیک زمان بخش ریدینگ تافل

(20 سوال)

   

دقیقه 5

سوال 3

دقیقه 10

سوال 6

دقیقه 15

سوال 9

دقیقه 20

سوال 12

دقیقه 25

سوال 14

دقیقه 30

سوال 17

دقیقه 35

سوال 20

   


در حالت ایده‌آل، باید در پایان چند دقیقه وقت داشته باشید تا به سؤالاتی که دور آنها خط کشیدید، پاسخ بدهید. 
در وسط بالای صفحه، شماره سؤال و تعداد کل سوالات را می‌بینید.

آموزش ریدینگ تافل

قانون شماره 3: هرگز از پاسخ دادن به یک سوال چشم پوشی نکنید

چون سوالات ریدینگ تافل نمره منفی ندارد، هرکدام را که نمی دانید حدس بزنید. اما دور سؤال را در یادداشت های خود دایره بکشید تا اگر وقت داشتید برگردید و با دقت بیشتری به آن پاسخ بدهید.

قانون شماره 4: پاسخ های خود را مرور کنید

چند دقیقه در پایان بخش خواندن اختصاص دهید تا به عقب برگردید و یک بار دیگر پاسخ های خود را بررسی کنید. چهار دکمه در گوشه سمت راست بالای صفحه تست وجود دارد. برای مشاهده تمام سوالات لیست شده روی "Review" کلیک کنید.

آموزش ریدینگ تافل

صفحه بررسی سوالاتی را که به آنها پاسخ داده اید و سوالاتی را که نادیده گرفته اید نشان می‌دهد. نمونه ای از صفحه ای که ظاهر می‌شود را در ادامه می‌بینید.

آموزش ریدینگ تافل

در صفحه Reveiew، تمام سوالات را در یک لیست می‌بینید. اگر سوالی را رد کردید، در این صفحه دیده می‌شود. در چند دقیقه آخر، به سؤالاتی که دور آنها دایره کشید، برگردید و پاسخ های خود را دوباره بررسی کنید

قانون 5: همزمان بخوانید و پاسخ دهید

شما وقت کافی برای خواندن متن و سپس پاسخ دادن به سوالات ندارید.

آموزش ریدینگ تافل

پس از آن، همزمان با خواندن، شروع به پاسخ دادن به سوالات کنید. سؤالات به ترتیب دنبال می‌شوند، بنابراین می‌توانید به راحتی با هم پاسخ دهید و بخوانید.

آموزش ریدینگ تافل

این کار به شما کمک می‌کند در زمان صرفه جویی کنید و قبل از تمام شدن وقت به هر سوالی پاسخ دهید

جمع بندی

اکنون دقیقاً می‌دانید که برای سازماندهی افکار خود و صرفه جویی در وقت خود در بخش ریدینگ تافل باید چه کاری انجام دهید. استراتژی هایی که می‌تواند به شما کمک کند نمره بهتری در ریدینگ تافل بگیرید عبارتند از:
• از تکنیک یادداشت برداری استفاده کنید
• دور سوالاتی که باید مرور کنید حلقه بکشید
• هر 18 دقیقه به 10 سوال پاسخ دهید
• چند دقیقه در انتها برای مرور سوالاتی که خط کشیدید، بگذارید
• حدس بزنید و بعدا مرور کنید
اکنون که می‌دانید چگونه زمان ریدینگ تافل خود را مدیریت کنید، می‌توانید با آزمون های TPO تمرین کنیم. تمرین به تقویت این اطلاعات جدید در حافظه شما کمک می‌کند تا بتوانید آن را در روز امتحان اعمال کنید. هر چه بیشتر بدانید کمتر می‌ترسید. دسترسی به آزمون های تی پی او تافل نسخه 74 تایی در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته کاملا رایگان است. همین امروز شروع کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!