دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/12

در این راهنما منبعی برای دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین TPO و همچنین نحوه شرکت در آزمون ریدینگ رایگان تافل با پاسخ را به شما معرفی خواهیم کرد. تمرین کردن با تعداد زیادی از سوالات ریدینگ تافل و به خصوص شرکت در آزمون آنلاین تی پی او به شما کمک می کند در مورد 10 نوع سوال ریدینگ مختلف، اطلاعات کافی پیدا کنید و با موفقیت برای آزمون ریدینگ تافل خود آماده شوید. در این مقاله تمام نکاتی است که باید برای تقویت مهارت های ضروری و گرفتن نمره بالا در بخش ریدینگ بدانید را به شما آموزش می دهیم.
اگر به دنبال شرکت در آزمون های آنلاین tpo و تمرین با ریدینگ های تافل به صورت رایگان هستید می توانید در اپلیکیشن سایت ما عضو شوید.
پس از ورود به اپلیکیشن، به تمامی تی پی او های تافل نسخه ۷۴ تایی دسترسی دارید و می توانید با انتخاب بخش Reading همانطور که در تصویر زیر میبینید، سوالات بخش ریدینگ هر یک از آزمون ها را مشاهده کنید.

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

اما اگر نیاز به دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین tpoدارید، از لینک های زیر می توانید کل ازمون های ۱ تا ۷۴ تی پی او را دریافت کنید:

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای ویندوز

1. لینک مدیا فایر ویندوز 64
رمز:  N3K6-TPP9-555T

2. لینک مدیا فایر ویندوز32
رمز: N3K6-TPP9-555T

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای مک

3. لینک مدیا فایر مک
رمز: R72X-2LSY-7GEW

4. لینک‌ دانلود tpo نسخه ۷۴تایی و اپدیت ۷۳ به ۷۴ تایی

حجم فایل هایی که از این لینک ها دانلود می کنید بسیار بالا است. علاوه بر این شما مجبورید برای دسترسی به ریدینگ ها، کل آزمون ها را دانلود کنید و فقط به دانلود یک آزمون خاص مثل TPO73 یا TPO60 دسترسی ندارید.
درصورتیکه با عصویت در اپلیکیشن ما به راحتی می توانید هر یک از آزمون ها را از شماره ۱ تا ۷۴ انتخاب کرده و فقط به سوالات بخش ریدینگ یا هر بخش دیگری به انتخاب خودتان پاسخ بدهید.
شما همچنین می توانید سوالات ریدینگ آزمون آنلاین TPO تافل را با گوشی موبایل و در حال حرکت تمرین کنید. فقط کافی است به اینترنت متصل باشید و در هر ازمون به صورت زمانبندی شده یا بدون زمانبندی، شرکت کنید.

آشنایی با ساختار سوالات ریدینگ ازمون آنلاین tpo تافل

بخش ریدینگ اولین بخش از آزمون تافل iBT است که توانایی شما را در خواندن و پاسخ به سوالات در سطح آکادمیک، ارزیابی می کند. این بخش از آزمون آنلاین تی پی او دقیقا مانند تافل اصلی، شامل 3-4 قسمت است که هر بخش شامل 10 سؤال و در مجموع 30-40 سؤال می شود. هر قسمت معمولاً 600 تا 700 کلمه است و شما 54 تا 72 دقیقه فرصت دارید تا این بخش را تمام کنید.
هنگامی که در آزمون ریدینگ آنلاین tpo شرکت می کنید، می توانید پاسخ ها را رد کنید و بعداً به آنها مراجعه کنید. شما می توانید در هر زمان در طول آزمون، دوباره به سوالات برگردید و پاسخ های خود را تغییر دهید.

سطح دشواری ریدینگ آزمون آنلاین تی پی او

سطح دشواری ریدینگ امتحان آنلاین tpo تافل معادل یک کتاب درسی دانشگاهی در مقطع کارشناسی است. بیشتر متن این ریدینگ ها، مربوط به آمریکای شمالی است، اما ممکن است برخی از اطلاعات بین‌المللی از بریتانیا، استرالیا و نیوزلند را نیز در آن ببینید. متون طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند:
• علوم اجتماعی شامل انسان شناسی، اقتصاد، روانشناسی، مطالعات شهری و جامعه شناسی
• علم و فناوری از جمله نجوم، زمین شناسی، شیمی، زیست شناسی، فیزیک، مهندسی
• تاریخ، حکومت، زندگی نامه، جغرافیا و فرهنگ
• هنر شامل ادبیات، نقاشی، مجسمه سازی، نمایشنامه و معماری
ممکن است درک برخی از قسمت های متن دشوار باشد، اما لزوماً نیازی نیست که همه آن را درک کنید. با شرکت در ازمون انلاین تی پی او تافل و یادگیری راهبردهای پاسخگویی به هر نوع سوال ریدینگ، می توانید بدون درک کامل متن، نمره بالایی کسب کنید. اولین چیزی که باید یاد بگیرید انواع مختلف سوالات ریدینگ تافل است.

10 نوع سوال ریدینگ تافل

سوالات ریدینگ تافل سال 2022 را می توان به 10 نوع سوال تقسیم کرد:
1. واژگان
2. مرجع
3. استنتاج
4. هدف
5. اطلاعات واقعی منفی
6. اطلاعات ضروری
7. جزئیات
8. درج جمله
9. خلاصه را کامل کنید
10. جدول را کامل کنید
اگر به سوالات ریدینگ آزمون های آنلاین tpo از ۱ تا ۷۴ پاسخ بدهید، قطعا می توانید به نحوه پاسخگویی به هریک از این انواع سوالات آشنا شوید. برای مشاهده تی پی او های نسخه ۷۴تایی کافی است، یک حساب کاربری در سایت ما ایجاد کنید و آزمون آزمایشی رایگان خود را شروع کنید.
اگر فرصت کافی برای تمرین کردن کل ۷۴ ریدینگ تافل را ندارید، می توانید هر یک از آزمون ها را انتخاب کرده و به سوالات آن پاسخ دهید. مثلا انتخاب ۱۰ آزمون تی پی او مثل TPO72, TPO50, TPO63 و غیره می تواند مفید باشد.
برای آشنایی بیشتر شما با انواع سوالاتی که در آزمون اصلی تافل مطرح می شود، در ادامه ۱۰ نمونه سوال ریدینگ تافل را مشاهده می کنید.

نمونه سوال جزئیات در بخش ریدینگ آزمون آنلاین تی پی او

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

سوال 1 و سوال 2 سوال جزئیات هستند در این سوالات از شما درباره اطلاعاتی می پرسند که به طور خاص در بخش کوچکی از متن بیان شده است. آنها به طور کلی بر روی «چه کسی»، «چه چیزی»، «چه موقع»، «کجا» و «چرا» تمرکز می کنند که توسط نویسنده توضیح داده شده است.

نمونه سوال هدف در بخش ریدینگ آزمون آنلاین tpo

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

سؤالات هدف مستلزم این است که بفهمید چرا نویسنده اطلاعاتی را درج کرده است. پاسخ به طور مستقیم در ریدینگ بیان نشده است. برای حل این نوع سوال، باید نکته اصلی پاراگراف و نحوه ارتباط اطلاعات ارجاع شده با نکته اصلی پاراگراف را درک کنید. سؤالی که در ازمون آنلاین تی پی او خواهید دید چیزی شبیه به زیر است: چرا نویسنده XXX را در پاراگراف 2 ذکر کرده است؟ 

نمونه سوال واژگان در بخش ریدینگ آزمون آنلاین تی پی او

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

سوال 4 و 5 ، سوالات واژگانی است. در یک "سوال واژگان" از شما پرسیده می شود که یک کلمه یا عبارت از نظر معنی به چه عبارت یا کلمه ای نزدیکتر است و 4 گزینه در پاسخ داده می شود. شما باید بتوانید معنای کلمه را آنطور که در متن استفاده شده، درک کنید.

نمونه سوال اطلاعات ضروری در بخش ریدینگ آزمون آنلاین tpo

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

در «سؤال اطلاعات ضروری»، سؤالی را خواهید دید که یک جمله کامل در ریدینگ برجسته شده است. سوال از شما می خواهد که انتخاب کنید کدام یک از 4 جمله گزینه پاسخ برابر با جمله هایلایت شده است. جمله صحیح پاراگراف بندی می شود، بنابراین با جمله هایلایت شده متفاوت است، اما همچنان تمام اطلاعات مهم را منتقل می کند. در جملات نادرست یکی از جزئیات یا مفاهیم نادرست بیان شده، یا حذف شده که معنای اصلی جمله را تغییر می دهد.

نمونه سوال اطلاعات واقعی منفی در بخش ریدینگ آزمون آنلاین tpo

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

شما می توانید یک سوال اطلاعات واقعی منفی را با کلمه "NOT" یا "EXCEPT" در سوال تشخیص دهید. این سوال می تواند به صورت زیر در آزمون آنلاین tpo ظاهر شود: با توجه به متن، کدام یک از موارد زیر در مورد X صحیح نیست؟.

نمونه سوال استنباط در بخش ریدینگ آزمون آنلاین tpo

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

سؤال «استنتاج»، معمولا به شکل زیر بیان می‌شود: در بند 5، نویسنده در مورد .... چه چیزی را بیان می‌کند؟ یا از بند 5 چه چیزی می توان استنباط کرد؟ در این نوع سؤال، پاسخ مستقیماً در ریدینگ بیان نمی شود. از شما می‌خواهد بر اساس اطلاعاتی که در متن آورده شده است، نتیجه‌گیری کنید. باید از گزینه ها نتیجه گیری درست را پیدا کنید.

نمونه سوال درج جمله در بخش ریدینگ آزمون آنلاین tpo

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

در سؤال «درج جمله»، از شما خواسته می‌شود که تصمیم بگیرید که یک جمله جدید به بهترین وجه در کدام قسمت متن قرار می‌گیرد. این نوع سوال در آزمون آنلاین تی پی او درک شما از منطق متن را ارزیابی می کند. همچنین توانایی شما را برای درک ارتباطات گرامری از یک جمله به جمله دیگر می سنجد.

نمونه سوال خلاصه را کامل کنید در بخش ریدینگ آزمون آنلاین tpo

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

در سؤال «خلاصه را کامل کنید»، یک خلاصه از متن ریدینگ و 6 گزینه پاسخ به شما داده می شود. شما باید 3 پاسخ را بکشید و رها کنید که ایده های اصلی را نشان می دهد یا حاوی اطلاعات مهمی از متن است.
شما باید آنها را از قسمت پایین صفحه رایانه خود بکشید و به یک قسمت خالی در بالا که 3 مکان برای آن مشخص شده رها کنید. 3 گزینه صحیح دقیقا با ایده های اصلی ریدینگ مطابقت دارند و 3 مورد دیگر دارای خطاهایی در جزئیات هستند یا یک مفهوم بی اهمیت را بیان می کنند. این سوال همیشه 2 نمره دارد. اگر 2 مورد از 3 مورد را درست انتخاب کنید، 1 نمره می گیرید.

نمونه سوال مرجع در بخش ریدینگ آزمون آنلاین tpo

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

در یک سوال "مرجع" از شما پرسیده می شود که کلمه برجسته شده به چه چیزی اشاره دارد. اگر ضمیر است، باید تشخیص دهید که ضمیر جایگزین کدام کلمه است.

نمونه سوال جدول را کامل کنید در بخش ریدینگ آزمون آنلاین tpo

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

در سؤال «تکمیل جدول»، 2 یا 3 دسته را در یک جدول خالی خواهید دید. از میان گزینه های ارائه شده، باید انتخاب کنید که کدام یک به درستی به هر دسته تعلق دارند. همچنین 2 گزینه وجود خواهد داشت که استفاده نمی شود. بسته به سوال، 5 یا 7 گزینه صحیح وجود خواهد داشت.
این سوال 3 یا 4 نمره دارد. سوالات دارای 5 گزینه صحیح 3 نمره و سوالات دارای 7 گزینه صحیح،  4 نمره ای هستند. اگر 3/5 یا 4/7 را درست انتخاب کنید، 1 نمره و اگر 4/5 یا 5/7 درست باشد، 2 نمره می گیرید. اگر 5/5 یا 6/7 درست باشد، 3 نمره می گیرید.
این سوال توانایی شما را در سازماندهی ایده های اصلی ریدینگ آزمون آنلاین تی پی او و اطلاعات مهم ارزیابی می کند. همچنین درک شما از روابط علت و معلولی و مقایسه و درک روابط را می سنجد.

چگونه برای آزمون ریدینگ تافل آماده شویم؟

اکثر دانش آموزان در آزمون تافل ریدینگ به دلیل یکی از دو دلیل زیر مردود می شوند:
1. سرعت خواندن پایین
2. استراتژی های ضعیف خواندن
برای کسب نمره بالا در بخش ریدینگ آزمون تافل، راهنمای زیر را دنبال کنید:

سرعت خواندن تان را افزایش دهید

برای اینکه بتوانید سرعت خواندن خود را افزایش دهید، باید دایره لغات خود را بهبود ببخشید و تجزیه جملات را تمرین کنید. یک راهبرد برای تجزیه یک جمله، جستجوی فاعل و فعل جمله است. یافتن فاعل و فعل به شما کمک می کند تا ایده اصلی جمله گفته شده را بهتر درک کنید. به خاطر داشته باشید، یکی از ویژگی‌های مشترک متون ریدینگ تافل که با تمرین کردن با ریدینگ های آزمون آنلاین tpo، به آن مسلط خواهید شد، پیوستن ایده‌های و مرتبط باهم برای تشکیل جملات مرکب طولانی است که باعث تولید جملات بزرگ می شود که دانش آموزان به سختی آنها را درک می گنند. 
اما نبایددر کل جمله غرق نشوید، فقط به دنبال فاعل و فعل بگردید و بقیه ایده ها را به آنها ربط بدهید.با شرکت در آزمون های آزمایشی آنلاین tpo نسخه ۷۴تایی، می توانید راهکارهای را برای سریع‌تر خواندن و افزایش نمره ریدینگ تافل خود تمرین کنید.
علاوه بر این، با عضویت در اپلیکیشن ما به ترجمه تمامی ریدینگ های ازمون تی پی او تافل از ۱ تا ۷۴ دسترسی دارید و می توانید با مطالعه ترجمه ها، درک مطلب خود را تقویت کنید.
یکی دیگر از مضرات داشتن سرعت پایین خواندن این است که اسکن کردن متن را دشوارتر می کند. فرآیند بررسی سریع یک متن ریدینگ برای کلمات کلیدی خاص یا ایده‌های اصلی، لازمه استفاده از استراتژی‌های خواندن موفق برای بهبود نمره ریدینگ تافل است. به عبارت دیگر، اسکیمینگ یک مهارت حیاتی برای اطمینان از تکمیل تمام سوالات در بازه زمانی تعیین شده است.

از استراتژی های موفق برای پاسخ به سوالات ریدینگ تافل استفاده کنید

هنگامی که بتوانید متنی را با سرعت حداقل 220 کلمه در دقیقه بخوانید و درک کنید، آماده شروع اجرای استراتژی های مناسب برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ خواهید بود. اغلب اوقات، دانش‌آموزان زمان زیادی را صرف خواندن هر پاراگراف می‌کنند و زمان کافی را برای پاسخ دادن به سؤالات باقی نمی گذارند.
بیایید روی سناریوی زیر حساب کنیم:
• 3 پاراگراف
• 30 سوال
• 54 دقیقه
فرض کنید خواندن هر پاراگراف حدود 10 دقیقه طول می کشد، یعنی 30 دقیقه از 54 دقیقه خود را صرف مطالعه کرده اید. بنابراین اکنون فقط 24 دقیقه فرصت دارید تا به 30 سوال پاسخ دهید.
حالا اگر در نظر بگیرید که فقط به طور متوسط 48 ثانیه برای پاسخ دادن به هر سوال در اختیار شما قرار دارد می شود۳۰ سوال  x  ۴۸  حدود 1440 ثانیه. حالا آن را بر 60 ثانیه تقسیم کنید و دقیقاً 24 دقیقه به دست می آید. 
بنابراین تنها راه برای افزایش میانگین کلی زمان برای پاسخ دادن به هر سوال، این است که مدت زمانی را که برای خواندن هر پاراگراف صرف می‌کنید کاهش دهید...یا شاید اصلاً کل متن را نخوانید...شاید صرفاً به مرور کردن بپردازید. در کمتر از 3 دقیقه از متن عبور کنید تا به اصل موضوع پی ببرید. با انجام این کار، میانگین زمان هر سوال را دو برابر در حدود 1 دقیقه و 30 ثانیه برای خود باقی می گذارید.
درست است! ما به شما پیشنهاد می کنیم که کل پاراگراف ها را حداقل در ابتدا نخوانید. بیایید نگاهی به راهنمای گام به گام این استراتژی بیندازیم.

1. جمله اول هر پاراگراف را بخوانید

ابتدا، اولین جمله هر پاراگراف را بخوانید، بنابراین یک ایده اولیه از اینکه کل پاراگراف ریدینگ آزمون آنلاین tpo در مورد چیست، به دست آورید. نیازی نیست قبل از شروع به پاسخ دادن به سؤالات، کل متن را بخوانید زیرا روشی ناکارآمد خواهد بود. بسیاری از داوطلبان مرتکب این اشتباه می‌شوند و وقت خود را از دست می‌دهند.

2. به ترتیب سؤالات شروع به خواندن متن کنید

به یاد داشته باشید که فقط سؤال را بخوانید و نه گزینه های پاسخ را. خواندن گزینه های پاسخ اتلاف وقت و انرژی شماست. کمکی به شما نخواهد کرد. وقتی سوال را فهمیدید، برای جستجوی پاسخ، متن مربوطه را از ابتدا بخوانید. هنگامی که به سؤال 1 پاسخ دادید، به سؤال 2 بروید و مراحلی را که برای پاسخ به سؤال 1 طی کردید تکرار کنید. این کار را برای هر سؤال انجام دهید. سؤالات تافل به ترتیب پاراگراف ها پیش می‌رود، بنابراین پاسخ سؤال 1 در ابتدای متن و پاسخ سؤال 12 در انتهای آن است.

3. روی یک سوال گیر نکنید! 

ما قبلاً در این مورد بحث کرده‌ایم، اما چون بسیار مهم است، دوباره درباره آن صحبت خواهیم کرد. اگر متوجه شدید که زمان زیادی را برای یک سؤال صرف می کنید، باید از آن صرف نظر کنید و به سؤال بعدی بروید. تمام سوالاتی را که در ازمون آنلاین tpo می دانید تمام کنید، سپس به عقب برگردید و سوالات سخت تر را تمام کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که چند دقیقه روی سوالی که فقط 1 نمره دارد گیر کنید. (می‌خواهید این استراتژی را هم‌اکنون آزمایش کنید؟ در یکی از آزمون های ماک tpo آنلاین رایگان با ثبت نام در اپلیکیشن ما شرکت کنید.)

 

دانلود متن ریدینگ های آزمون آنلاین تی پی او 74 تایی

با شرکت در آزمون آنلاین tpo، سیستم مطالعه 3 مرحله ای زیر را تمرین کنید

اکنون باید ساختار آزمون بخش ریدینگ را به خوبی درک کنید و با استفاده از استراتژی زمان‌بندی خواندن، تجربه پاسخگویی به سوالات ریدینگ را داشته باشید. زمان آن فرا رسیده است که آماده سازی ریدینگ تافل خود را شروع کنید. در زیر سیستم 3 مرحله ای ما برای آماده شدن برای بخش ریدینگ تافل آمده است.

مرحله 1: تمام دروس ریدینگ تافل را کامل کنید

مرحله 1 ممکن است بدیهی به نظر برسد، که تمرین کردن با تی پی او های آنلاین تافل برای کسب نمره بالا اما ضروری است. اما بازهم تاکید می کنیم که شما باید حداقل ۱۰ آزمون ریدینگ تافل Tpo آنلاین را که در اپلیکیشن ما در دسترس شماست تکمیل کنید. به طور خاص، استراتژی زمان‌بندی خواندن و تکنیک‌های ارایه شده برای سریع خواندن و پاسخگویی به سوالات را تمرین کنید. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند سریع‌تر به سوالات پاسخ دهید تا زمان بیشتری برای فکر کردن داشته باشید که با کاهش سطح استرس شما کمک می کند. استرس می تواند منجر به عملکرد ضعیف شما شود، بنابراین مهم است که با آمادگی و اعتماد به نفس وارد آزمون اصلی شوید.

مرحله 2: تمرین، تمرین، تمرین!

برای مرحله 2، تکنیک‌هایی را که آموخته‌اید، تمرین کرده و به کار ببرد. شما به تمام تی پی او های تافل از ۱ تا ۷۴ در اپلیکیشن ما دسترسی پیدا خواهید کرد: برای عضویت در اپلیکیشن اینجا را کلیک کنید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزار آزمون شبیه‌سازی تافل ما برای کمک به بهبود مهارت هایی مانند مدیریت زمان و استرس در طول آزمون تافل استفاده کنید. نرم افزار شبیه سازی آزمون ما شبیه به آزمون تافل واقعی است. ما ۷۴ آزمون تی پی او شبیه سازی شده تافل را برای تمرین کردن شما قرار داده ایم که می توانید به صورت زمانبندی شده یا بدون زمانبندی در آنها شرکت کنید.
هر بار که تمرینی را انجام می دهید، نرم افزار ما، نمرات شما را ردیابی و ثبت می کند و نقاط قوت و ضعف شما را در هر بخش تافل مشخص می کند. همچنین یک برنامه مطالعه را بر اساس آنچه که در آن به بیشترین کمک نیاز دارید ارائه می دهد.

مرحله 3: از طریق مرور کردن، مهارت خود را تقویت کنید

مرحله 3 مهمترین مرحله است. برای پیشرفت باید زمان زیادی را در مرحله 3 صرف کنید. هیچ رازی برای موفقیت وجود ندارد فقط باید سخت تلاش کنید. برای تکمیل مرحله 3 لیست زیر را دنبال کنید:
1. تمام سوالاتی را که در ازمون آنلاین tpo اشتباه پاسخ داده اید مرور کرده و دوباره انجام دهید، مطمئن شوید که چرا اشتباه کرده اید.
2. پاراگراف ها را دوباره بخوانید تا متوجه شوید که متن آن پاراگراف مربوط به چیست. می توانید در قسمت ترجمه تی پی او، به طور کامل ترجمه آن متن ریدینگ را بخوانید تا باتر مطالب را درک کنیر.
3. کلماتی را که متوجه نمی شوید بنویسید و معنی آنها را یاد بگیرید.
4. کلمات انتقالی را مطالعه کنید و به آنها توجه کنید تا به شما در شناسایی و ایجاد روابط بین جملات کمک کند.
5. اگر متوجه شدید که دایره لعات تان محدود است، از تمرین واژگان ما کمک بگیرید. 

منابع انگلیسی رایگان برای تمرین ریدینگ تافل

درک مطلب قوی برای کسب نمره بالا در آزمون ریدینگ تافل بسیار مهم است. استفاده از منابع ما علاوه بر آزمون های آنلاین tpo به شما کمک می کند تا مهارت های ریدینگ تافل خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید، اما گاهی اوقات خوب است که بنشینید و مطالبی را بخوانید که به تافل مرتبط نیست. خواندن متون به زبان انگلیسی چیزی آرامش بخش است که هنوز هم می تواند به بهبود درک مطلب کلی شما کمک کند.
در زیر چند منبع رایگان شگفت انگیز وجود دارد که می توانید از آنها برای آموزش و حفظ مهارت های ریدینگ تافل خود استفاده کنید.

1. FluentU - 7 منبع خواندن آسان انگلیسی

این منبع حاوی هیچ متن هدفمندی برای بهبود مهارت های ریدینگ شما نیست، اما کاری که انجام می دهد این است که برخی منابع رایگان با کیفیت بالا را ارائه می دهد که می توانید برای درک مطلب خود از آنها استفاده کنید. 

2. بریتیش کانسیل - داستان های در سطح B2 همراه با تمرین 

آیا درباره بریتیش کانسیل شنیده اید؟ آنها به ایجاد سوالات آزمون آیلتس کمک می کنند. صفحه ای که من شما را به آن لینک می دهم یک صفحه درک مطلب است. پیدا کردن آن در ابتدا کمی سخت است، بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که روی مجله یا داستان هایی که در پایین سمت چپ یافت می شوند کلیک کنید. مهم نیست کدام را انتخاب می کنید، همه آنها تقریبا آموزش یکسانی را ارائه می دهند. شما به صفحه جدیدی هدایت می شوید که در آن می توانید پست مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در آن پست می توانید آموزش ریدینگ خود را شروع کنید.

3. ETS TOEFL - منابع تافل رایگان و پولی

در سایت ای تی اس تافل می توانید منابعی را برای تمرین ریدینگ پیدا کنید اما این منابع از جمله ازمون های آنلاین tpo رایگان نیستند و چون هزینه آنها باید به صورت دلاری پرداخت شود معمولا برای ما ایرانیان چندان در دسترس نیست.

4. ویکی پدیا

اگر در مورد تمرین خواندن تافل صحبت می کنیم، ویکی پدیا نیز منبع خوبی است که اساساً دارای منابع خواندن نامحدود تقریباً برای هر موضوعی است که می توانید به آن فکر کنید. قطعا 100% موضوعاتی را که در آزمون ریدینگ تافل شما وجود دارد را نیز شامل می شود. با این حال، یک نکته منفی این است که خواندن ممکن است کمی خشک باشد، اما اگر بتوانید آن را به یک تمرین آموزشی تبدیل کنید، باید توجه شما را جلب کند.

سوالات تمرین ریدینگ آزمون های آنلاین tpo

سوالات تمرین ریدینگ ازمون های آنلاین تی پی او، به گونه ای طراحی شده اند که ظاهر و احساسی شبیه به آزمون رسمی تافل داشته باشند. همه چیز از جمله سختی، قالب بندی و حتی نحوه عملکرد تست با ازمون اصلی تافل مشابه است. اگر به تمرین کردن با آزمون های ریدینگ تی پی او آنلاین کنجکاو نیاز دارید، وارد املیکیشن ما شوید و بخش سوالات ریدینگ را باز کنید. 
در اپلیکیشن ما ۷۴ آزمون تافل شبیه سازی شده با سؤالاتی که قبلاً در ازمون اصلی تافل، مطرح شده وجود دارد. اگر به بخش آزمون تمرینی تافل بروید می توانید دقیقا طبق زمانبندی تافل اصصلی به سوالات پاسخ بدهید.
بخش ریدینگ تافل ساده ترین بخش برای آماده شدن است. ما بر این باوریم که اگر بتوانید به استراتژی های ریدینگ که در این مقاله ذکر شد تسلط داشته باشید و تمام تمرینات ریدینگ ازمون های آنلاین tpo تافل نسخه ۷۴ تایی را قبل از امتحان تافل خود کامل کنید، نمره بالایی در بخش ریدینگ تافل کسب خواهید کرد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!