هزینه آزمون آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/16

هزینه آزمون آیلتس IELTS با توجه به اینکه یک آزمون استاندارد بین المللی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی شهروندان کشورهای غیر انگلیسی زبان است در کشورهای مختلف متفاوت است.
کلمه IELTS کوتاه شده عبارت The International English Language Testing System به معنای "سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی" می باشد. مدیریت این آزمون به طور مشترک توسط شورای بریتانیا،  IDP: IELTS Australia و سیستم ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج انجام می شود. 
اگر قصد تحصیل یا کار در خارج از کشور را دارید، ارائه یک مدرک معتبر زبان انگلیسی برای شما ضروری است. چرا که در اکثر کشورهای خارجی، استفاده از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط بسیار رایج است. بنابراین، آشنایی مناسب با زبان انگلیسی برای ما ضروری است. به همین دلیل نیز، هیئت پذیرش در کشورهای مختلف، از داوطلبان یک مدرک معتبر تافل TOEFL یا آیلتس IELTS را درخواست می کنند.  
به طور خلاصه، کلیدی ترین نکاتی که لازم است راجع به آزمون آیلتس بدانید را در ادامه خلاصه کرده ایم: 

•    کلمه IELTS مختصر شده عبارت The International English Language Testing System است.
•    ثبت نام در آزمون آیلتس از طریق وب سایت رسمی آن انجام می شود. برای ورود به وب سایت آیلتس IELTS اینجا کلیک کنید. 
•    نمره آیلتس در کشورهایی مانند استرالیا ، نیوزیلند و انگلیس ، کانادا و ایالات متحده آمریکا پذیرفته می شود.
•    این آزمون توسط شورای بریتانیا و IDP Education Ltd برگزار می شود.
•    داوطلبان می توانند در آزمون کاغذی یا آزمون اینترنتی آیلتس IELTS شرکت کنند. 
•    دامنه نمره در این آزمون از 1 (کمترین) تا 9 (بالاترین) است. 

در هنگام برنامه ریزی برای شرکت در آزمون آیلتس IELTS، عوامل زیادی وجود دارد که باید به عنوان یک داوطلب در نظر بگیرید. از انتخاب مرکز آزمون و تعیین اینکه شما به کدام نوع از آزمون آیلتس IELTS نیاز دارید؛ همگی انتخاب های مهمی هستند. آماده شدن برای آزمون نیز یک چالش بزرگ برای داوطلبان است. چرا که با افزایشی که اخیرا در قیمت آزمون آیلتس صورت گرفته است تمایل داوطلبان برای اطمینان از قبولی در آزمون آیلتس IELTS افزایش یافته است. 
برای رسیدن به این هدف، داوطلبان از ابزارهای متنوعی مانند شرکت در آزمون های آزمایشی استفاده می کنند. با این حال، برای بسیاری از افراد، میزان دقیق هزینه آزمون آیلتس IELTS هنوز هم یکی از دغدغه های اصلی محسوب می شود. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که در مورد هزینه آزمون آیلتس (IELTS) اطلاعات بیشتری لازم دارید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. تمام آنچه که شما در مورد هزینه آزمون آیلتس IELTS لازم است بدانید؛ در ادامه آورده شده است. 

قیمت آزمون آیلتس IELTS چقدر است؟

در سطح بین المللی و در کشورهای مختلف پاسخ دقیقی برای این سوال که هزینه آزمون آیلتس چقدر است، وجود ندارد. چرا که بخش اعظمی از هزینه های آزمون آیلتس به مرکز آزمون و کشوری که برای شرکت در آزمون آیلتس IELTS انتخاب می کنید، بستگی دارند. با این حال می توان گفت که هزینه دلاری آزمون، می تواند بین 140 تا 310 دلار متغیر باشد. 
به طور معمول، مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس IELTS در کشورهای خارجی، هزینه ثابت 225 دلار را دریافت می کنند. مقدار هزینه آزمون آیلتس در کشور ما، تحت تاثیر شرایط متفاوتی تعیین می شود. در ادامه، مبلغ دقیق تعرفه دلاری و ریالی آزمون آیلتس IELTS در ایران را بیان خواهیم کرد.

تعرفه دلاری و ریالی آزمون آیلتس IELTS

هم اکنون در کشور ما ایران، تنها مرجع رسمی ارائه کننده مجوز آزمون آیلتس، سازمان سنجش است. از آنجایی که تمام امور مربوط به آزمون آیلتس IELTS توسط این بخش مدیریت می شود، مبلغی که لازم است داوطلبان برای شرکت در آزمون بپردازند نیز توسط آنها تعیین می شود. 
همانطور که گفتیم، تعرفه دلاری شرکت در آزمون آیلتس IELTS از 140 تا 310 دلار متغیر است. با این حال، طبق آخرین به روز رسانی سازمان سنجش، قیمت آزمون آیلتس IELTS در ایران 61,510,400 ریال اعلام شده است.
از آنجایی که این هزینه آزمون آیلتس IELTS در کشورمان از سال افزایش بسیار چشمگیری پیدا کرده است، اطمینان از قبولی در این آزمون برای بسیاری از داوطلبان اهمیت غیر قابل انکاری پیدا کرده است. یکی از مسائلی که در تعیین میزان موفقیت شما در آزمون آیلتس IELTS تاثیر به سزایی دارد، انتخاب تاریخ مناسب برای آزمون است. زمان مناسب برای شرکت در آزمون، وقتی است که شما آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آیلتس IELTS را پیدا کرده اید. 
با این حال، اگر پس از ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS، به این نتیجه رسیدید که آمادگی لازم را کسب نکرده اید؛ نگران نباشید! در شرایط خاصی امکان کنسل کردن آزمون برای داوطلبان وجود دارد. 
اگر حداکثر تا پنج هفته پیش از تاریخ برگزاری، آزمون خود را لغو کنید، مبلغ آزمون منهای 25% از کل هزینه به شما بازگردانده خواهد شد. برای لغو آزمون آیلتس، شما باید فرم بازپرداخت یا تغییر زمان آزمون آیلتس را دانلود کنید. پس از کامل کردن فرم، آن را به آدرس examalbania@britishcouncil.org ایمیل کنید. 
لازم به ذکر است که عدم حضور در محل آزمون، به منزله انصراف از آزمون آیلتس IELTS است. در این صورت، هیچ هزینه ای به شما بازگردانده نخواهد شد. با این حال در صورت غیبت، داوطلبان پنج روز پس از تاریخ برگزاری آزمون فرصت دارند تا گواهی معتبر پزشکی را ارائه کنند. این گواهی باید شرایط زیر را داشته باشد:

•    معتبر باشد
•    به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد
•    نشان دهد که در روز برگزار آزمون، داوطلب به علت بیماری قادر به حضور در محل آزمون نبوده است. 

در صورت تایید بیماری، 25 درصد از هزینه آزمون کسر شده و مابقی به داوطلب بازگردانده می شود. لازم به ذکر است که پس از این دوره پنج روزه هیچ ادعایی از سوی داوطلب پذیرفته نمی شود و امکان بازگشت هزینه آزمون وجود ندارد. 
علاوه بر این، امکان تغییر تاریخ آزمون نیز وجود دارد. شما می توانید تا پنج هفته پیش از تاریخ برگزاری آزمون، به صورت رایگان درخواست خود را برای تغییر زمان آزمون ثبت کنید. 
توجه کنید که اگر در تاریخ جدید آزمون نیز قادر به حضور در جلسه آزمون نباشید، امکان بازپرداخت هزینه آزمون تحت هیچ شرایطی برای شما وجود نخواهد داشت. تغییر مجدد تاریخ آزمون نیز (حتی در صورت ارائه گواهی پزشکی) برای شما ممکن نخواهد بود. 

هزینه آزمون آیلتس IELTS آکادمیک Academic و جنرال General فرق میکند؟

با وجود تفاوت های بسیاری که در ساختار و محتوای آزمون آکادمیک و جنرال آیلتس وجود دارد، هزینه ثبت نام در آنها تفاوتی با یکدیگر ندارد. هم اکنون، قیمت ثبت نام در آزمون آکادمیک و جنرال در ایران بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش 61,510,400 ریال است. شما داوطلبان گرامی باید با توجه به اهداف تحصیلی یا شغلی که در نظر دارید، آزمون آیلتس IELTS مناسب برای خود را انتخاب کنید. 
آزمون آیلتس آکادمیک Academic IELTS، برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالای تحصیل در خارج از کشور را دارند. بخش های مربوط به مهارت های خواندن و نوشتن در این آزمون شامل موضوعاتی می شود که روی ارزیابی مهارت های آکادمیک زبان آموز تمرکز دارند. به گونه ای که سطح توانایی وی برای شرکت در یک کلاس انگلیسی زبان را تعیین کنند. 
از طرف دیگر، آزمون جنرال آیلتس General TELTS شامل مباحث عمومی و اجتماعی می شود که بیشتر برای برقراری ارتباط در یک جامعه انگلیسی زبان یه عنوان مثال با هدف مهاجرت یا استخدام در شرکت های خارجی مناسب هستند. 

آموزش گام به گام و تصویری ثبت نام آیلتس IELTS

امکان ثبت نام آنلاین در آزمون آیلتس IELTS وجود دارد. در ادامه، راهنمای گام به گام ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS را برای شما قرار داده ایم. ثبت نام آنلاین در آزمون آیلتس IELTS بسیار ساده است و تنها با گذراندن چند مرحله ساده انجام می شود: 
ابتدا، به وب سایت رسمی آیلتس IELTS وارد شوید.  

 

هزینه آزمون آیلتس


سپس بر روی گزینه BOOK NOW در بالای صفحه کلیک کنید. با این کار شما به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد. 
در این صفحه، شما با دو گزینه مواجه خواهید شد. سمت چپ، گزینه Register For Your IELTS Test در مرکز یک تصویر قرار دارد. روی دکمه بنفش رنگ Book Now که در زیر آن وجود دارد کلیک کنید. 

 

هزینه آزمون آیلتس


با کلیک بر روی این دکمه، به صفحه ای وارد می شوید که باید در آن کشور و شهر محل آزمون را تعیین کنید. فیلد سوم، مربوط به تعیین نوع آزمون آکادمیک یا جنرال است. در نهایت، اگر شما به علت وضعیت خاص جسمی به امکانات خاصی نیاز دارید، می توانید در فیلد چهارم آن را تعیین کنید. (مواردی مانند برگه آزمون با خط بریل برای نابینایان و ...)

 

هزینه آزمون آیلتس


پس از انتخاب تمام این گزینه ها، منوی جدیدی در پایین صفحه نمایش داده می شود. این منو، شامل اطلاعاتی از مراکز مختلف برگزار کننده آزمون در شهر انتخابی شما است. با کلیک بر روی هر کدام از آنها، اطلاعات زیر برای شما نمایش داده خواهد شد:

•    آدرس 
•    اطلاعات تماس
•    ایمیل
•    لوکیشن سنتر برگزاری آزمون 

 

هزینه آزمون آیلتس


 از میان این گزینه ها، یک مرکز را شرکت در آزمون انتخاب کنید. با کلیک بر روی نام هر سنتر، منوی کشویی برای شما باز می شود. در تب باز شده یک تقویم وجود دارد. تاریخ هایی که سنتر انتخابی شما آزمون آیلتس IELTS را برگزار می کند به رنگ خاکستری نمایش داده می شوند. تاریخ مناسب برای شرکت در آزمون آیلتس IELTS را انتخاب کنید. سپس، بر روی گزینه Continue کلیک کنید. 

 

هزینه آزمون آیلتس


در مرحله بعد، نوبت به وارد کردن اطلاعات شخصی شما می رسد. اگر قبلا در سایت IELTS ثبت نام نکرده اید بر روی گزینه Create New User کلیک کنید. 

 

هزینه آزمون آیلتس


در صفحه ای که برای شما باز می شود باید برخی از اطلاعات شخصی خود مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، شماره پاسپورت، ایمیل و ... را وارد کنید. 
در وارد کردن اطلاعات شخصی (به خصوص نام و نام خانوادگی به لاتین و شماره پاسپورت) بسیار دقت کنید. چرا که در روز آزمون، این اطلاعات با پاسپورت شما مقایسه خواهند شد. پس از تکمیل فرم ثبت نام آزمون آیلتس IELTS شما ایمیل دریافت می کنید که حاوی اطلاعات ثبت نام و نام کاربری شما است. 

 

هزینه آزمون آیلتس


حال شما در مراحل پایانی ثبت نام در آزمون آیلتس IELTS هستید. اسکن پاسپورت خود را در سایت آیلتس IELTS آپلود کنید. سپس، روی دکمه Continue کلیک کنید. در صفحه بعدی، با شرایط و ضوابط شرکت در آزمون آیلتس IELTS را بپذیرید. 
صفحه بعد، مربوط به پرداخت هزینه آزمون است. شما می توانید هزینه ثبت نام را از طریق درگاه وب سایت رسمی آیلتس IELTS و یا از طریق سنتر برگزار کننده آزمون (به صورت هزینه ریالی) پرداخت کنید. 

تاریخ آزمون آیلتس IELTS

آزمون آیلتس IELTS در طول سال چندین بار توسط سنترهای مختلفی برگزار می شود. به شما توصیه می کنیم که پیش از آزمون، یک برنامه مفید و جامع برای خود آماده کنید. سپس، نسبت به رزرو یک آزمون آیلتس IELTS اقدام کنید. یک نکته دیگر که باید در هنگام رزرو آزمون در نظر بگیرید، تاریخ پذیرش دانشگاهی است که متقاضی ثبت نام در آن هستید. 
فراموش نکنید که مدرک آزمون آیلتس IELTS تنها به مدت 2 سال معتبر خواهد بود و پس از این دوره باید مجددا در این آزمون شرکت کنید و هزینه آزمون IELTS را مجددا بپردازید. پس اگر برای آزمون آمادگی کافی را دارید، حداکثر 3 الی 4 ماه پیش از تاریخ پذیرش، در آیلتس IELTS ثبت نام کنید. همچنین، برای جلوگیری از هر گونه خطا، بهتر است که آزمون آیلتس IELTS خود را از قبل رزرو کنید. 

 

هزینه آزمون آیلتس

روش پرداخت هزینه آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس را می توانید مستقیما از طریق وب سایت آیلتس پرداخت کنید و یا معادل ریالی آن را به موسساتی که خدمات پرداخت آزمون آیلتس را ارائه می دهند پرداخت کنید تا آنها برای شما پرداخت را انجام دهند. 
البته پیش از اینکه خدمات ریالی پرداخت هزینه آزمون آیلتس را انتخاب کنید باید به یک موسسه معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی امکان پرداخت هزینه آیلتس را به صورت ریالی فراهم کرده است. برای این کار باید به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنید و پس از وارد کردن اطلاعات لازم گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب نمایید. 
در حال حاضر هزینه آزمون آیلتس 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان تومان است که با پرداخت الکترونیک آن در سایت دانشگاه آزاد، ظرف 3 روز، ایمیل تاییدیه ای دریافت می کنید که نشان می دهد ثبت نام شما برای شرکت در این آزمون تکمیل شده است.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!