برای گرفتن مدرک آیلتس چقدر باید هزینه کنیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/09/22

هزینه گرفتن آیلتس (IELTS) که یکی از بزرگترین و مهم ترین دغدغه های افرادیست که قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارند، فقط شامل هزینه برگزاری این آزمون نمی شود بلکه هزینه های جانبی دیگری از جمله خرید کتاب ها و منابع آیلتس، شرکت در کلاس های آیلتس و آزمون های آزمایشی را نیز باید علاوه بر آن در نظر گرفت. 
IELTS یا International English Language Testing System یک امتحان زبان انگلیسی است که در سطح جهانی دارای اعتبارات بین الملل است. این آزمون میزان دانش زبان انگلیسی شما را می سنجد و برای افرادی طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل، کار و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند. آزمون آیلتس (IELTS) از معتبرترین و بالاترین ابزارهای استاندارد بین المللی برای ارزیابی سطح داوطلبان می باشد.
این آزمون طی یک همکاری مشترک بین دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می گردد.آزمون آیلتس (IELTS) در بیش از 270 مرکز امتحانی در 110 کشور مختلف در جهان برگزار می شود.
این آزمون برای  افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه هایی مانند دانشگاه های کشور آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و… را دارند ضروری می باشد. 
شرکت کنندگان در آزمون آیلتس (IELTS) باید به سوالات مختلفی در طیف آسان تا سخت پاسخ دهند. همچنین افرادی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند، باید در این آزمون نمره ی بالایی بیاورند.

هزینه آزمون آیلتس IELTS چقدر است؟

آزمون آیلتس (IELTS) به طور کلی به دو دسته آکادمیک (Academic) و عمومی (General) تقسیم می شود. البته آزمون آیلتس (IELTS) آکادمیک به دلیل اعتباری که برای پذیرش از دانشگاه های مختلف و بار علمی مشخصی که در اهداف خود برای جذب دانشجوهای بین الملل دارد، کمی سخت تر است. 
با توجه به اینکه هر دو آزمون آیلتس (IELTS) از چهار بخش شامل بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه تشکیل می شوند و مدت زمان و نحوه برگزاری آنها نیز یکسان است، هزینه شرکت در این آزمون ها تفاوتی با هم ندارد. 
در حال حاضر هزینه آزمون آیلتس جنرال (General) و آکادمیک (Academic) در ایران 61,510,400 ریال است که به علت وجود تغییرات بسیار زیاد در نرخ ارز به صورت علی الحساب دریافت می شود و درصورتیکه تا زمان برگزاری آزمون قیمت ارز افزایش یابد، ممکن است نیاز باشد که مبلغ مابه التفاوت آن را نیز پرداخت کنید.

هزینه آزمون آیلتس IELTS در ایران چقدر است؟

در ایران سازمان سنجش تنها مرجع رسمی می باشد که مجوز برگزاری این آزمون را صادر می کند. تمام سنتر های معتبر برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) در ایران ابتدا باید مجوز رسمی را از سازمان سنجش دریافت کنند و سپس اقدام به برگزاری کنند. با توجه به این امر مقدار هزینه ای که باید برای ثبت نام در این آزمون پرداخت شود توسط سازمان سنجش در ایران مشخص میگردد.
بر اساس بخشنامه شماره 49953 در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۰۵ سازمان سنجش و آموزش کشور، هزینه آزمون آیلتس(IELTS) در ایران به مبلغ 6،151،040 تومان اعلام شد و برای تمامی سنترها و مراکز برگزاری آزمون آیلتس(IELTS) ابلاغ گردید.
داوطلبانی که از قبل برای این آزمون شرکت کرده بودند باید تفاوت قیمت فعلی و قبلی را پرداخت کنند و سپس اجازه شرکت در آزمون را خواهند داشت.

اگر هزینه آزمون آیلتس (IELTS) تغییر کند، مابه التفاوت آن چگونه محاسبه می شود؟

گاهی پیش میاید که متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس(IELTS) مقداری از هزینه آزمون را به صورت علی الحساب برای سنتر برگزارکننده واریز می کنند ولی این مبلغ به دلایل مختلفی قبل از شروع جلسه آزمون افزایش یا کاهش پیدا می کند.
در این موارد پس از تعیین قیمت توسط سازمان سنجش کشور، در صورت افزایش (که معمولا همین است!)، داوطلبان باید مابه التفاوت را به حساب سنتر برگزار کننده واریز کنند. 
اگر قیمت این آزمون دچار کاهش شده بود، هزینه توسط سنتر برگزار کننده به داوطلبان برگردانده می شود.
باید توجه کنید که نوسانات در بازار ارز تاثیر مستقیم بر روی هزینه  آزمون آیلتس(IELTS) می گذارد و این تغییرات اجتناب ناپذیر هستند.

تغییرات هزینه آزمون آیلتس(IELTS) در طی چندین سال گذشته و پیش بینی قیمت های جدید برای این آزمون

در سال 97 هزینه آزمون حدود 2 میلیون تومان بوده است. با توجه به روز رسانی در تیرماه سال 98 هزینه آزمون آیلتس  3حدود 3 میلیون تومان تعیین شد و در سال 99 با افزایش دو برابری به عدد 6 میلیون تومان رسیده است.
بدیهی است که به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی این عدد همواره در حال افزایش است و افرادی که قصد مهاجرت و یا اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور را دارند بهتر است هر چه زودتر برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند تا با پیک رشد قیمتی سال آینده مواجه نشوند.

 

برای گرفتن مدرک آیلتس چقدر باید هزینه کنیم؟

هزینه های جانبی گرفتن آیلتس (IELTS)

هزینه های جانبی گرفتن آیلتس (IELTS) از جمله شرکت در دوره های امادگی برای این آزمون، خرید کتاب ها و منابع و شرکت در آزمون های آزمایشی ممکن است حتی از هزینه ای که برای شرکت در آزمون اصلی آیلتس (IELTS) پرداخت می کنید نیز بیشتر باشد.
این هزینه های جانبی بسته به سطح زبان انگلیسی و میزان توانایی که در 4 مهارت ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ دارید، بسیار متغیر است. بیشترین هزینه جانبی که برای گرفتن آیلتس پرداخت می شود مربوط به کلاس ها و دوره های آیلتس است. معمولا داوطلبانی که خودشان را برای شرکت در این آزمون آماده می کنند، دوره های مختلف زبان انگلیسی را برای رسیدن به سطح متوسط یا پیشرفته گذارنده اند و فقط برای تقویت مهارت های خود در کلاس های مخصوص به هر مهارت شرکت می کنند.
اما اگر شما از آن دسته داوطلبانی هستید که به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردید، هزینه ای که باید برای گرفتن آیلتس بپردازید بسیار بیشتر می شود. چون پیش از تقویت مهارت های خود باید سطح زبان انگلیسی خود را حداقل به سطح متوسط (Intermediate) برسانید.
به طور کلی هزینه جانبی گرفتن آیلتس شامل موارد زیر می شود:

هزینه تقریبی کلاس و دوره های آیلتس (IELTS)

هزینه تقریبی کلاس و دوره های آیلتس به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

- چه روشی را برای شرکت در کلاس ها و دوره های آیلتس انتخاب می کنید

در حال حاضر کلاس ها دوره های مختلفی به صورت حضوری یا مجازی برای آمادگی آزمون آیلتس برگزار می شود. هزینه شرکت در دوره ها و کلاس های مجازی آزمون آیلتس بسیار کمتر است. شما می توانید با پرداخت مبلغ بسیار کمتری نسبت به کلاس های حضوری مجموعه ای از آموزش های مجازی را دانلود کنید و از پشتیبانی اساتید نیز بهره مند شوید. 
با این حال اگر جزو افرادی هستید که دروس را در کلاس های جمعی و حضوری بهتر یاد می گیرید و یا فقط در حضور جمع انگیزه کافی برای مطالعه و تلاش بیشتر را پیدا می کنید، بهتر است با پرداخت هزینه بیشتری در این دوره های حضوری شرکت کنید تا موفقیت شما در آزمون آیلتس تضمین شود.

- در چه کلاس هایی شرکت می کنید

هزینه گرفتن آزمون آیلتس (IETLS) با توجه به اینکه در چه نوع کلاس هایی شرکت می کنید متفاوت خواهد بود. ممکن است شما بتوانید توانایی خودتان را در یک مهارت خاص مثل اسپینیگ با خودخوانی و تمرین کردن بالا ببرید اما نیاز به کمک گرفتن از اساتید و شرکت در کلاس در مهارت دیگری مثل ریدینگ داشته باشید.
بسیاری از موسسات انتخاب نوع دوره های آمادگی شرکت در آزمون آیلتس را به عهده خودتان می گذارند. شما میتوانید فقط در یک یا چند کلاس تقویت مهارت آزمون آیلتس شرکت کنید. بنابراین، اگر در یک یا چند مهارت به اندازه کافی قوی هستید و می توانید نمره بالایی کسب کنید، نیازی نیست که هزینه اضافی بپردازید.

- کدام موسسه را برای شرکت در دوره ها و کلاس های آیلتس (IELTS) انتخاب می کنید

هزینه شرکت در دوره ها و کلاس های آیلتس در موسسات مختلف بسته به اینکه در کدام شهر قرار دارند و با چه اساتیدی برای برگزاری کلاس های همکاری می کنند، متفاوت است. اگر قرار است برای شرکت در کلاس های حضوری هزینه ای بپردازید، توصیه می کنیم مراکز و موسسات آموزشی معتبر را انتخاب کنید تا موفقیت شما در آزمون تضمین شود.

هزینه خرید کتاب و منابع آیلتس (IELTS)

معمولا داوطلبان برای اینکه نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنند، خودشان را در انبوهی از کتاب های کمک آموزشی غرق میکنند. هزینه خرید بسیاری از کتاب ها و منابع آیلتس واقعا بالا است. اما به خاطر داشته باشید که شما قرار نیست تمام منابع را بخوانید و تمرین کنید. بهتر است پیش از اقدام به خرید کتاب ها و منابع آزمون آیلتس با اساتیدی که در این زمینه تجربه دارند، مشورت کنید.
آکادمی زبان شایسته، بسیاری از کتاب ها و منابع آزمون آیلتس را به طور رایگان در سایت قرار داده که می توانید در بخش کتاب ها آن ها را با فرمت pdf دانلود کرده و استفاده کنید. دانلود رایگان کتاب ها و منابع آزمون آیلتس تا حد زیادی هزینه های جانبی شرکت در این آزمون را کاهش می دهد.

هزینه شرکت در آزمون های آزمایشی ماک آیلتس (IELTS)

شرکت در آزمون های آزمایشی ماک آیلتس یکی از مهمترین روش هایی است که می تواند به شما در شناخت نقاط ضعف و قوت تان کمک کرده و راهنمای شما برای تقویت مهارت هایتان باشد. هزینه شرکت در آزمون های آزمایشی ماک آیلتس که توسط مراکز مختلفی برگزار می شود بسیار متفاوت است.
یکی از بهترین روش ها برای کاهش هزینه های جانبی گرفتن آزمون آیلتس، شرکت در آزمون ماک آیلتس به صورت اینترنتی است. البته برای شرکت در آزمون ماک باید دقت کنید که به وب سایت هایی مراجعه کنید که آزمونهای استاندارد برگزار می کنند.
پیشنهاد ما به شما شرکت در آزمون ماک آیلتس در آکادمی زبان شایسته است. ما آزمون های ماک را با کمترین هزینه برگزار می کنیم و علاوه براین اساتید باتجربه و متخصصی داریم که تمامی سوالات را طبق استانداردهای آزمون آیلتس طراحی می کنند. همچنین پس از اتمام آزمون شما می توانید نتایج آزمون خود را مشاهده کرده و سوالات تمرینی را برای تقویت مهارت هایی که در آنها ضعف داشته اید، انجام دهید.

موفقیت در آیلتس IELTS

با توجه به بالا و پایین شدن مکرر و نوسانات بازار ارز و شرایط ویژه تحت تاثیر کرونا، پیشنهاد ما به داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند این است که سریع تر اقدام کنید.
با توجه به جهش قیمتی که در یک سال اخیر اتفاق افتاد، برای سال آینده مشخص نیست با چه روند صعودی مواجهه شویم و خب یکی از فاکتورهایی که برای داوطلبان دارای اهمیت فراوان است هزینه هاییست که باید برای طی کردن این مسیر پرداخت کنند.
پس سعی کنید سریع تر تصمیم خود را بگیرید و اقدام کنید.
توجه کنید به دلیل هزینه های بالای آزمون آیلتس، بهتر است قبل از آنکه آزمون اصلی آیلتس را بدهید، در چند نمونه از آزمون شبیه سازی شده آیلتس یا آزمون "ماک" آیلتس شرکت کنید تا آمادگی شرکت در آزمون اصلی را پیدا کرده و شانس موفقیت در این آزمون را افزایش دهید. 
استفاده از منابع معتبر مانند کتاب های آزمون آیلتس از دیگر راه هایی است که می توانید مهارت های خود را برای کسب نمره بالا و پشت سر گذاشتن این آزمون با موفقیت، تقویت کنید. به این ترتیب با آمادگی بیشتری در آزمون حضور پیدا می کنید و می توانید نمره بالاتری بگیرید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!