قیمت ووچر جی آر ای جی آر ای چقدر است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/09/25

قیمت ووچر جی آر ای (GRE) برای افرادی که جهت مهاجرت تحصیلی قصد دارند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند، اهمیت زیادی دارد. اگر نمیدانید ووچر جی آر ای (GRE) چیست و میخواهید اطلاعات بیشتری در این رابطه داشته باشید، در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ داده شده است.

ووچر GRE چیست؟

ووچر جی آر ای (GRE) یک کد اعتباری است که با ثبت کردن آن در سایت ETS توانایی ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون جی آر ای را پیدا می کنید. شما می توانید بعد از آنکه هزینه آزمون را به سایت هایی که این ووچر را به فروش می رسانند، پرداخت کردید، این کد را دریافت کنید.
پرداخت هزینه ووچر به سایت های معتبر با تعرفه ریالی و معادل با قیمت دلاری آزمون جی آر ای امکان پذیر است. با پرداخت این هزینه به ریال، به شما یک کد داده می شود که این کد، ووچر جی آر ای است و می توانید از آن برای ثبت نام در این آزمون استفاده کنید.

خرید ووچر جی آر ای (GRE) به چه صورت انجام می گیرد؟

برای خرید ووچر جی آر ای میتوانید از دو روش استفاده کنید:

•    پرداخت با کارت اعتباری
•    پرداخت با استفاده از خدمات کارت های ارزی شرکت های معتبر

چه کسانی نیاز به خرید ووچر جی آر ای دارند؟

آزمون جی آر ای (GRE) Graduate Record Examination))  یکی از امتحانات زبان است که بسیاری از دانشگاه های جهان برای پذیرش دانشجوهای بین الملل از آن به عنوان معیار برای ارزیابی مدارک دانشجویان استفاده می کنند.
نمره این آزمون برای ادامه تحصیل در مقطع مستر یا فوق لیسانس و دکترا در تمام دانشگاه های آمریکا الزامی می باشد.
اگر دانشجو موفق به کسب نمره خوبی در این آزمون شود وجه تمایز بسیار مهمی با دیگر دانشجویان خواهد داشت.
در کنار آزمون های زبان تافل و آیلتس، داشتن مدرک ووچر جی آر ای (GRE) میتواند به دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های خارجی به خصوص آمریکا کمک کند. دانشگاه های کشورهای دیگر داشتن مدرک ووچر را الزامی نمی دانند و بسیار به ندرت پیش میاید که از شما این مدرک را بخواهند، برخلاف دانشگاه های آمریکا که داشتن ووچر جی آر ای (GRE) الزامی ست.
 برای پذیرش در دانشگاه های اروپا و کانادا درصد احتمال بسیار کمی وجود دارد که نیاز به اخذ این مدرک وجود داشته باشد. درحقیقت، معدل دوره کارشناسی اهمیت بسیار زیادی برای پذیرش در دانشگاه های کشورهای دیگر دارد. بسیاری معتقدند با نمره بالا در آزمون ووچر میتوانید ضعف معدل را پوشش دهید.
افرادی که میخواهند آزمون جی آر ای را بدهند برایشان محدودیتی وجود ندارد. هیچ اجباری مبنی بر صلاحیت و یا بازه سنی متقاضیان نیست. نمرات آزمون جی آر ای دارای اعتبار 5 ساله هستند و در اکثر دانشگاه های دنیا قابل قبول می باشند.
پیشنهاد و در واقع بهتر است بگوییم توصیه ما به شما این است که نمرات خود را تا دو سال پس از دریافت مدرک به دانشگاه ارائه دهید. این امر باعث می شود تاثیرمثبت بسیار بیشتری در روند پذیرش شما ایجاد شود.
هزینه خرید ووچر جی آر ای (GRE) جی آر ای در کشورهای مختلف متفاوت می باشد و نکته قابل توجه است این است که در همه جای دنیا باید هزینه این آزمون با دلار آمریکا پرداخت شود. برای پرداخت هزینه آزمون جی آر ای راه های متفاوتی وجود دارد.
معمولا داوطلبان ایرانی که حساب ارزی برای پرداخت هزینه آزمون GRE به دلار را ندارند باید از ووچر جی آر ای برای پرداخت هزینه این آزمون استفاده کنند. 

هزینه، زمان و نحوه ثبت نام آزمون GRE

هزینه ی ثبت نام در آزمون جی آر ای (GRE) جنرال یا عمومی 205 دلار آمریکا است. اما توجه کنید که اگر جزو داوطلبانی باشید که یک الی چهار روز مانده به آزمون جی آر ای میخواهند ثبت نام کنند هزینه ای که باید بپردازید 230 دلار خواهد بود. چرا که به دلیل ثبت نام دیر، مبلغی بر روی هزینه اولیه آزمون جی آر ای اضافه می گردد.
آزمون جی آر ای به طور کلی در اکثر شهرهای داخل کشور برگزار می شود. برای شرکت در این آزمون جی آر ای باید در سایت ETS یک اکانت باز کنید. اگر برای آزمونی چون تافل دارای حساب کاربری بوده اید نیاز به ایجاد حساب کاربری جدید نمی باشد و میتوانید از همان اکانت قبلی خود استفاده کنید.
وارد اکانت خود که شدید باید پروفایل آزمون جی آر ای را تکمیل کنید. پس از آن باید مرکزی که می خواهید در آن آزمون دهید و تاریخ آزمون خود را تکمیل کنید. بعد از این مرحله نوبت به پرداخت با مستر کارت و یا ویزا کارت میرسد، بعد از پرداخت هزینه آزمون ثبت نام شما تکمیل میگردد.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای GRE

برای پرداخت هزینه آزمون جی آر ای پس از طی مراحل تکمیل پروفایل، ثبت نام باید توسط پرداخت آنلاین با کارت اعتباری بین المللی مانند مستر کارت یا ویزا کارت و... قابل انجام است.
در ابتدا باید به اندازه  مبلغی که می خواهید پرداخت کنید، اعتبار حساب خود را افزایش دهید و سپس سفارش خود را با توجه به نوع درخواست خود ثبت کنید.

انواع روش های پرداخت هزینه آزمون GRE

هزینه آزمون جی آر ای (GRE) جی آر ای را میتوان به روش های مختلفی پرداخت کرد از جمله:

•    پرداخت از طریق کارت اعتباری بین المللی
•    پرداخت از طریق حواله دلار آمریکا
•    پرداخت از طریق چک های معتبر
•    پرداخت از طریق انواع کوپن های یونسکو
•    پرداخت از طریق ووچر جی آر ای (GRE)

باید توجه کنید که پرداخت از طریق چک های معتبر، دارای شرایطی می باشد. باید برای پرداخت چک به نام ETS GRE باشد تا قابلیت پرداخت در انواع بانک های آمریکا را داشته باشد. 
این نوع از چک ها به طور معمول در بیشتر دفاتر اصلی شعبه های بانکی که باجه مبادله خارجی دارند، قابل پرداخت است. ممکن است این روش ها کمی دشوار به نظر بیایند، شما میتوانید با استفاده از خدمات بعضی از شرکت ها و سایت هی معتبر اقدام به پرداخت هزینه آزمون جی آر ای کنید.

 

قیمت ووچر جی آر ای جی آر ای چقدر است؟

امکان افزایش قیمت ووچر جی آر ای (GRE) وجود دارد؟

در کل قیمت ووچر جی آر ای  در تمام کشورهای جهان به غیر از چند کشور برای آزمون جی آر ای عمومی معادل با 205 دلار و برای آزمون جی آر ای تخصصی معادل با 255 دلار است. کشورهایی که هزینه های این آزمون در آنها متفاوت است، شامل: استرالیا، چین، نیجریه و ترکیه می شود.
آزمون تخصصی جی آر ای شامل رشته های زیر است:

•    بیولوژی
•    شیمی
•    ادبیات انگلیسی
•    ریاضیات
•    فیزیک
•    روانشناسی

قیمت ووچر آزمون تخصصی GRE بیشتر از آزمون عمومی است.
توجه کنید که اگر در ابتدا یک زمان مشخص برای آزمون جی آر ای تعیین کنید و سپس زمان آزمون را بخواهید تغییر دهید، باید 40 دلار بابت تغییر زمان آزمون بپردازید.
اگر در آزمون ثبت نام کنید و سپس بخواهید به هر دلیلی آزمون را کنسل کنید، تنها به شما 60 دلار هزینه بازگشت داده می شود.
اگر برگه اضافی برای ریپورت نمره خود بخواهید تا به دانشگاه های مختلف ارسال شود، باید به ازای هر برگه 15 دلار هزینه بپردازید.
قیمت استندبای بودن برای آزمون و در واقع رزرو موقت برای آزمون 35 دلار است. 
تمامی این قیمت ها به شرطی به شما پرداخت می شود که حداقل 7 روز قبل از شروع آزمون، درخواست خود را ثبت کرده باشید. در غیر این صورت هزینه ای به شما پرداخت نمی گردد.

 آیا قیمت ثبت نام آزمون جی آر ای در روش های مختلف متفاوت است؟

قیمت ثبت نام در جی آر ای در تمام روش ها ثابت می باشد و تنها بستگی به کشوری دارد که میخواهید در آن آزمون بدهید.
بعد از پرداخت هزینه آزمون جی آر ای باید برای شرکت در این آزمون ثبت نام به عمل بیاورید. جهت ثبت نام در آزمون جی آر ای سه روش وجود دارد که میتوانید از طریق سایت خود آزمون جی آر ای (ETS)، از طریق ایمیل معتبر و یا توسط تماس تلفنی آن را انجام دهید.
از طریق سایت ETS میتوانید وارد پروفایل و حساب کاربری خود شوید و برای خرید ووچر جی آر ای (GRE) جی آر ای ، مشاهده نتیجه آزمون و تغییر رمز عبور و... از آن استفاده کنید.
برای ایجاد حساب در این سایت نیاز به ایمیل معتبر و وارد کردن نام و نام خانوادگی خود به طرز صحیح دارید.

از کجای می توانیم ووچر جی آر ای (GRE) بخریم؟

در حال حاضر سایت های مختلفی وجود دارند که امکان خرید ووچر جی gre و ثبت نام در این آزمون از طریق آنها وجود دارد. برای خرید ووچر جی آر ای بهتر است به سایت های معتبر مراجعه کنید تا از هرگونه کلاهبرداری جلوگیری کنید.
امکان خرید مطمئن ووچر جی آر ای در سایتهای زیر وجود دارد:

خرید ووچر gre سازمان سنجش
خرید ووچر gre خاتم
خرید ووچر gre شریف ویزا
خرید ووچر gre موسسه زبان نگار
خرید ووچر gre ایرانی کارت

سخن پایانی در ارتباط با قیمت ثبت نام در آزمون جی آر ای

قیمت ثبت نام در آزمون جی آر ای دارای نوسان بسیاری نمی باشد اما با توجه به ناپایدار بودن نرخ ارز در ایران، اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، ابتدا آمادگی لازم را به دست بیاورید و سپس برای شرکت در این آزمون هر چه سریع تر اقدام کنید.
هرچقدر زمان شرکت در این آزمون را عقب بیندازید خود را با ریسک افزایش قیمت دلاری مواجهه می کنید. باید توجه کنید که در مسیر اپلای کردن و تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور شما باید هزینه های بسیاری را پرداخت کنید، پس بهتر است خود را در معرض افزایش قیمت آزمون هایی مانند جی آر ای، تافل و آیلتس قرار ندهید و زودتر برای انجام پروسه این آزمون ها اقدام کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!