چهار قدم تا گرفتن نمره کامل در رایتینگ جی آر ای 

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/18

گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) شاید هدف اصلی شما نباشد و البته هیچ کس انتظار ندارد که از بخش رایتینگ نمره کامل ۶ را دریافت کند اما گرفتن نمره 4.5 در رایتینگ آزمون جی آر ای کاملا مناسب و قابل قبول است. با این وجود اگر شما هدف خود را روی گرفتن نمره 4.5 متمرکز کنید، به نتیجه دلخواهتان دست نخواهید یافت.
توصیه ما به شما این است که مهارت های خود را برای گرفتن نمره بالاتر از ۵ در آزمون رایتینگ جی آر ای تقویت کنید. به این ترتیب شما این شانس را دارید که نمره قابل قبول یعنی 4.5 را حتماً کسب کنید.
خوشبختانه در وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته شما به موضوعات بخشهای آرگیومنت (Argument) و ایشو (Issue) که تا کنون در رایتینگ آزمون های آنلاین GRE مطرح شده دسترسی دارید و می توانید با خواندن ایده هایی که برای هر رایتینگ گردآوری شده و همچنین نمونه رایتینگی که نمره بالایی کسب کرده، مهارت خودتان را برای نوشتن رایتینگ مناسب و گرفتن نمره کامل در این بخش تقویت کنید.
اما آنچه که به شما کمک می کند رایتینگ های خود را به نحوی بنویسید که مطابق با معیارهای آزمون GRE بوده و در نهایت در گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) به شما کمک کند، بررسی و آنالیز رایتینگ هایی است که نمرات مختلفی را در این آزمون گرفته‌اند. 
اگر در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون آنلاین هستید، بررسی تمام این رایتینگ ها، وقت زیادی از شما می گیرد. اینجاست که ما به کمک شما می آییم. در بخش بعدی، ما چندین رایتینگ مختلف که نمرات کامل یا ضعیفی را در رایتینگ جی آر ای (GRE) گرفته‌اند، بررسی کرده‌ایم و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید را برایتان لیست کرده ایم پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

معیار های گرفتن نمره کامل در رایتینگ جی آر ای

بهترین راه برای آشنایی با معیارهای گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) بررسی نقاط قوت و ضعف رایتینگ هایی است که نمره ی کامل یا ضعیف گرفته اند:

 

رایتینگ با نمره ۴

رایتینگ با نمره کامل

تفاوت های اصلی

در این رایتینگ مسئله مطرح شده به خوبی تحلیل شده و مفهوم آن نیز به روشنی درج شده است.

در این رایتینگ، تمام جنبه های موضوع مطرح شده به خوبی بررسی شده و تحلیل کامل که نشان می دهد فرد به موضوع تسلط کافی دارد، بیان شده است.

در رایتینگی که نمره ۶ گرفته ، تحلیل موضوع به طور دقیق و منطقی انجام گرفته است.

اما در رایتینگ با نمره ۴ داوطلب فقط مفهوم را رسانده و نتوانسته به طور کامل این موضوع را تحلیل کند.

توضیحات ارائه شده در رایتینگ با نمره ۶ با آگاهی و بینش عمیق تری ارائه شده است.

دیدگاه خود را به خوبی بیان کرده و موضع خود را نیز مشخص کرده است.

تمام موضوعات و نکات مطرح شده در خصوص موقعیتی که فرد اتخاذ کرده طبق دستورالعملی است که در سوال مطرح شده است.

 هر دو رایتینگ توانسته اند موضع خود را به خوبی مشخص کنند اما رایتینگی که نمره ۶ گرفته درک عمیق تری از موضوع داشته و مباحث پیچیده تر و با جزئیات بیشتری مطرح شدند.

دلایل منطقی را همراه با مثال هایی برای موضعی که اتخاذ کرده بیان کرده است.

 موضع اتخاذ شده با دلایل کامل و مثال هایی که از این دلایل حمایت می‌کند، مطرح شده است.

هرچند در رایتینگ نمره ۴ مثال های کافی برای حمایت از موضع گرفته شده مطرح شده اما در رایتینگ نمره ۶ به طور کامل به موضوعات مربوط به مسئله مطرح شده پرداخته شده و خواننده ترغیب شده که دیدگاه مثبتی نسبت به موضع نویسنده داشته باشد.

متن نوشته شده متمرکز و ساختاربندی شده است.

تحلیل هایی به طور منطقی و ساختار بندی شده ارائه شده که نشان دهنده ایده و استدلال هایی است که موضع اتخاذ شده را منطقی جلوه می دهد.

 

رایتینگ نمره ۴ به اندازه نیاز ساختار بندی شده است.

درصورتیکه رایتینگ نمره ۶ با ساختاربندی بسیار حرفه ای ارائه شده به طوریکه تمام دلایل منطقی با جزئیات کامل برای خواننده قابل تشخیص است.

مهارت های او برای نوشتن متن زبان انگلیسی کافی بوده و منظور خود را به وضوح با استفاده از گرامر و لغات درست رسانده است.

در این متن، استانداردهای لازم رعایت شده اما چند خطای آشکار نیز دیده می شود.

جمله بندی ها، استفاده از کلمات مرتبط و اصطلاحات به کار برده شده نشان می دهد که فرد تسلط کافی به نوشتن به زبان انگلیسی را دارد و از دایره لغات بسیار بالایی برخوردار است.

روان بودن متن، مهارت فوق العاده این داوطلب را در استفاده از جملات و گرامر زبان انگلیسی نشان می‌دهد.

البته خطا های بسیار جزئی در متن نیز دیده می‌شود.

رایتینگ نمره ۴ با وضوح کافی نوشته شده در حالی که رایتینگ نمره ۶ فوق العاده حرفه ای نگاشته شده است.

در رایتینگ نمره 6 ساختار جمله ها، استفاده از لغات تخصصی و عبارت های پیشرفته و اصطلاحات نشان دهنده تسلط کامل داوطلب به زبان انگلیسی است.

 

به طور خلاصه می‌توان گفت برای گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE)، متن نوشته شده باید:

•    از لحاظ منطقی ساختار بندی مناسبی داشته باشد.
•    مباحث مرتبط با موضوع به طور دقیق در آن مطرح شوند. 
•    موضع نویسنده نسبت به موضوع مطرح شده و کاملا روشن و واضح بیان شود.
•    نویسنده باید برای موضعی که اتخاذ کرده دلایل کافی ارائه دهد و نمونه‌هایی را مطرح کند که خواننده نسبت موضع اتخاذ شده نظر مثبتی پیدا کند.
•    کاملاً روان باشد و ایده های مختلف با ساختار مشخص اما در کنار یکدیگر مطرح شوند.
•    تمام قواعد، گرامر، اصطلاحات و لغات مرتبط به درستی در آن به کار رود.

اگر قصد گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) را دارید باید مهارت های خود را در تمام زمینه هایی که اشاره کردیم، تقویت کنید. یکی از بهترین روش هایی که می تواند به شما در تقویت مهارت‌های تان کمک کند، شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE) است تا بتوانید توانایی‌های خود را محک بزنید.

 

چهار قدم تا گرفتن نمره کامل در رایتینگ جی آر ای 

با گرفتن نمره کامل در رایتینگ جی آر ای فقط چهار قدم فاصله

قدم اول: موضع خود را به وضوح مشخص کنید

اولین وظیفه شما برای گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) این است که موضع خود را به طور واضح در خصوص مسئله ای که در سوال مطرح شده بیان کنید. ساده ترین راه برای این کار در نظر گرفتن یک پاراگراف مقدمه یا حداقل جمله ای در شروع پاراگراف اول است که موضع گیری شما را نسبت به مسئله مطرح شده نشان می دهد.
نیازی نیست که بخش مقدمه و جمع بندی را در رایتینگ جی آر ای (GRE) با تیتر جداگانه مشخص کنید اما شما باید به نحوی نوشته خود را مدیریت کنید که کاملاً این دو بخش در متن شما قابل تشخیص باشد.
در حقیقت شما باید در ابتدای متن موضع خود را مطرح کرده سپس مثال ها و استدلال هایی برای حمایت از نظریه خود بیاورید و در نهایت به یک جمع بندی درباره موضعی که اتخاذ کردید برسید و خواننده در هیچ یک از این پاراگراف ها نباید با ابهام مواجه شود.

قدم دوم: برای حمایت از موضع اتخاذ شده مثال های مناسبی بیاورید.

مشکل ترین بخش برای گرفتن نمره کامل در رایتینگ GRE ارائه مثال ها و استدلال های مناسب، منطقی و قابل قبول در حمایت از موضعی است که اتخاذ کرده اید. برای تقویت این مهارت، شما باید رایتینگ های متعددی را بنویسید. 
توصیه می‌کنیم از بخش ترجمه GRE که در وبسایت قرار گرفته، موضوعات مطرح شده در آزمون های آنلاین جی آر ای GRE قبلی را بررسی کرده و با توجه به ایده هایی که به شما داده ایم، شروع به نوشتن متن کنید.
 اگر تصور می کنید نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید بهتر است با شرکت در آزمون ماک جی آر ای (GRE) از اساتید ما بخواهید که متن رایتینگ شما را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را برایتان مشخص کنند. به این ترتیب شما می توانید در مثال آوردن و استدلال کردن برای حمایت از موضعی که در ابتدای متن اتخاذ کرده اید، به مهارت کافی دست پیدا کنید.
به خاطر داشته باشید که برای بیان نظر و عقیده خود می توانید جملات را با عبارت هایی مثل موارد زیر آغاز کنید:

My opinion is that
I can suggest that
In my points of view
In my opinion

سپس میتوانید برای حمایت از عقیده خود مثال هایی را با استفاده از عبارت های زیر در شروع جمله مطرح کنید:

The evidence that
The reason of
I can rely on the fact that

نکته حائز اهمیت برای گرفتن نمره کامل در رایتینگ GRE این است که فقط بیان عقیده در خصوص مسئله مطرح شده کافی نیست بلکه شما باید دلایل و مستندات کافی در حمایت از نظری که ارائه داده اید، مطرح کنید.

قدم سوم: نمونه رایتینگ هایی که نمره ضعیف یا نمره کامل گرفته اند را بررسی کنید

در وبسایت رسمی جی آر ای می توانید نمونه رایتینگ هایی که نمره کامل گرفته اند را مشاهده کنید. در وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته نیز برای هر موضوع  ISSUE یا ARGUMENT یک نمونه رایتینگ با نمره بالا را برای شما قرار داده ایم که در بخش ترجمه GRE می توانید مطالعه کنید.
اگر می خواهید بیشترین بهره را از تحلیل و ارزیابی قبلی برای گرفتن نمره کامل در رایتینگ به دست بیاورید باید این نمونه ها را با استفاده از سیستم‌های نمره دهی که دارای معیارها و استانداردهای مشابه با آزمون آنلاین اصلی جی آر ای (GRE) هستند، ارزیابی کنید. 
این نوع ارزیابی، نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. بنابراین، بهتر است با شرکت در آزمون آزمایشی یا ماک جی آر آی (GRE) خودتان را برای شرکت در آزمون اصلی آنلاین آماده کنید چون با شرکت در آزمون ماک، اساتید ما رایتینگ شما را به طور کامل ارزیابی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص میکنند.
  البته راهنما هایی نیز برای ارزیابی ها و بررسی رایتینگ ها توسط gre ارائه شده اما تسلط پیدا کردن به نوع نمره دهی رایتینگ ها، کاری زمان بر است و بهتر است وقت خود را به جای اینکه صرف مقایسه رایتینگ ها با راهنما هایی که آنها را ارزیابی می‌کند، کنید، در آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE) شرکت کرده و مهارت های خودتان را توسط اساتید حرفه ای بسنجید.
شاید تصور کنید با توجه به اینکه بسیاری از موضوعات آزمون GRE در بخش رایتینگ تکراری شده می‌توانید برخی از رایتینگ هایی که نمره بالایی کسب کرده اند را حفظ کنید و در جلسه امتحان همان مثال ها را برای گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) بنویسید. اما نکته اینجاست که اساتیدی که آزمون ها را تصحیح می‌کنند، کاملا به این موضوع واقفند. بنابراین اگر شما مثال های تکراری و مشابه با سایر رایتینگ ها را بیاورید نه تنها نمره بالایی نمی گیرید بلکه ممکن است به شما نمره بسیار پایینی داده شود.

گام چهارم: برای تقویت مهارت های نوشتاری خود، وقت کافی صرف کنید

یکی از مهمترین نکاتی که برای گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) باید رعایت کنید، نحوه نوشتن صحیح کلمات و به کار بردن لغات مرتبط و گرامر است. با توجه به اینکه شما در آزمون اصلی آنلاین GRE به هیچگونه نرم افزاری جهت بررسی گرامر یا تلفظ کلمات دسترسی ندارید باید سعی کنید که اشتباهات خود را در این زمینه ها به حداقل برسانید. مهارت پیدا کردن در این زمینه فقط با تمرین کردن امکان پذیر است.
اگر شما در تایپ کلمات یا در به کار بردن گرامر برای نوشتن جملات، خطاهای زیادی داشته باشید نمره شما افت پیدا می‌کند، حتی در صورتیکه استدلال های منطقی و مثال‌هایی که ارائه کرده‌اید کاملاً درست و قابل درک باشد.
به عنوان مثال به پاراگراف زیر که دارای خطاهای تایپی و گرامری متعددی است دقت کنید:

Choosing a college major based on the avilablility of jobs in the field is a foolish endaevor at best. There’s no guarantee that Just because there are a lot of positions open in the field when you choose your undergraduate major, it doesn’t necessarily follow: this will continue ot be the case after you graduate from college, or even when you’re looking for a job.

اگر قرار باشد این پاراگراف نمره کاملی در رایتینگ جی آر ای کسب کند باید به شکل زیر تصحیح شود:

Choosing a college based on the availability of jobs in the field is a foolish endeavor at best. Just because there are a lot of positions open in the field when you choose your undergraduate major, it doesn’t necessarily follow that this will continue to be the case after you graduate from college, or even when you’re looking for a job.

 جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که برای گرفتن نمره کامل در رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE) به آن نیاز دارید را برایتان مطرح کنیم. به خاطر داشته باشید که بهترین روش برای تقویت مهارت های شما، افزایش دامنه لغات، مطالعه منابع معتبر و شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE) برای ارزیابی مهارت های تان است.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!