کتاب ها و جزوه های لغت برای آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/19

لغات آزمون تافل TOEFL و به خاطر سپردن آنها یکی از چالش های اصلی برای افرادی است که قصد ثبت نام در آزمون تافل TOEFL را در سر دارند. برای کسب نمره خوب در آزمون تافل TOEFL، باید بیش از 10000 واژه را به خاطر بسپارید! در این مطلب، ما لیستی از بهترین منابع برای یادگیری واژگان تافل را برای شما گردآوری کرده ایم. ما را تا انتها همراهی کنید. 
همه ما می دانیم که آزمون تافل آی بی تی TOEFl-iBT تنها یک آزمون واژگان نیست. این آزمون، از چهار بخش اصلی تشکیل شده که هر کدام یکی از جنبه های زبان انگلیسی را می سنجند: 

•    بخش ریدینگ (Reading)
•    بخش رایتینگ (Writing)
•    بخش لیسنینگ (Listening) 
•    بخش اسپیکینگ (Speaking) 

با این حال، واژگان هسته اصلی در تمام این بخش ها هستند. شما نمی توانید در این بخش ها موفق شوید مگر اینکه دایره لغات بسیار گسترده ای داشته باشید. اینکه انتظار داشته باشید با وجود تسلط به تعداد محدودی از واژگان، تنها با تسلط به تکنیک های پاسخگویی به سوالات تافل و گرامر تافل، نمره خوبی در آزمون کسب کنید، منطقی نیست. بنابراین، میزان تسلط شما به واژگان زبان انگلیسی، به خصوص واژگان آزمون تافل، نقش مهمی در موفقیت شما در آزمون دارند. 
برخی از داوطلبان آزمون تافل TOEFL، وقت بسیاری را صرف مطالعه لغات آزمون تافل TOEFL، لغات جدید و مرور کلمات پیشین می کنند. یادگیری واژگان تافل TOEFL یکی از بزرگترین چالش هایی است که در طول آمادگی برای آزمون تافل باید با آن مواجه شوید. 

واژگان TPO

در وب سایت ما، ترجمه فارسی تمام مجموعه TPO برای کاربران گردآوری شده است. علاوه بر این، لغات کلیدی در هر مطلب نیز بولد شده اند تا داوطلبان با واژگان مهم و پرتکرار در آزمون تافل TOEFL آشنا شوند. بنابراین، اگر به دنیا لغات آزمون تافل TOEFL با ترجمه فارسی هستید، بازدید از این قسمت را فراموش نکنید. همانطور که میدانید، یکی از موثرترین تکنیک ها برای به خاطر سپردن لغات انگلیسی، یادگیری لغات در داخل متن است. استفاده از مجموعه TPO برای گسترش دایره لغات شما بسیار مفید است. 

کتاب ها و جزوه های مخصوص لغت برای آزمون تافل TOEFL

واژگان تافل TOEFL، به شکل روشنی تعریف نشده اند. اصلا، منظور از واژگان تافل چیست؟ بیایید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم. هیچ کس نمی تواند با اطمینان یک پاسخ قطعی برای این سوال ارائه کند (حتی ETS، سازمان برگزار کننده آزمون تافل). به طور کلی، تمام منابع واژگان و لغات آزمون تافل TOEFL، لغاتی که قبلا در این آزمون استفاده شده اند (به خصوص واژگان پرتکرار) را به عنوان واژگان تافل معرفی می کنند. 
البته، این مسئله به معنای مناسب نبودن این منابع نیست. در واقع، موضوعات و لغاتی که قبلا در آزمون های تافل TOEFL، پرسیده شده اند بسیار اهمیت دارند و شما حتما باید آنها را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید. حتی باید برای آشنایی بیشتر با نمونه سوالات آزمون تافل، در آزمون آزمایشی تافل TOEFL یا آزمون ماک تافل TOEFL شرکت کنید. حتی اگر امکان شرکت در این دو آزمون برای شما وجود ندارد، شرکت در آزمون آنلاین تافل TOEFL را در نظر بگیرید. 
بنابراین، واژگان آزمون تافل TOEFL یک مجموعه ثابت نیستند. در حقیقت، بسیاری از داوطلبان آزمون تافل TOEFL معمولا لیست واژگان خود را با توجه به اهداف و نقاط قوت و ضعف خود، ایجاد می کنند. بسیاری از داوطلبان، به دنبال لغات برای آزمون تافل TOEFL با ترجمه فارسی هستند. پیشنهاد می کنیم که به طور جدی از انجام این کار خودداری کنید. بهترین راه برای یادگیری لغات تافل TOEFL، یادگیری آن ها با ترجمه انگلیسی است. 

TOEFL Vocabulary Advanced Masterclass For Quick TOEFL Test Revision

این کتاب، یک کتاب خودآموز کامل است که بر روی استفاده از لغات در آزمون اصلی تافل TOEFL، تمرکز دارد. بخش رایتینگ آزمون تافل TOEFl، برای بسیاری از دانشجویان، ترسناک و دلهره آور است. این کتاب لغا آزمون تافل TOEFL، یک مجموعه کامل و خودآموز برای دانشجویان موفق و بلند پروازی است که مایلند نمره خود را به حداکثر برسانند. علاوه بر این، این کتاب شامل تمرینات نوشتاری تافل و استراتژی هایی برای بهبود سریع مهارت های نوشتاری انگلیسی، خلاصه نویسی و واژگان است. 

کتاب Essential words for the TOEFL

بدون هیچ تردید، این کتاب یکی از بهترین منابع برای یادگیری لغات آزمون تافل TOEFL است. این کتاب، علاوه بر معرفی لغات در قالب درس های مختلف و به صورت دسته بندی شده، تمرین های مفیدی نیز به خوانندگان ارائه کرده است. شما با انجام این تمرینات، علاوه بر اینکه لغات را بهتر به خاطر میسپارید، برای آزمون تافل نیز آماده تر خواهید شد. 

Essential Vocabulary For The TOEFL Test

این کتاب شامل بیش از 1100 واژه پرتکرار در آزمون تافل TOEFL است که به احتمال زیاد در آزمون خود با آنها مواجه خواهید شد. علاوه بر این، تمریناتی ارائه می کند که باعث تقویت مهارت های شما در نوشتن، درک مطلب و استفاده از کلمات جدید می شوند. همچنین، برای افرادی که با بخش تلفظ واژگان و مهارت لیسنینگ (Listening) مشکل دارند، 70 دقیقه فایل صوتی از خوانش های منتخب در کتاب نیز فراهم شده است. 

Check Your English Vocabulary For TOEFL

این کتاب، ارائه کننده تمریناتی است که در تمرین و یادگیری لغات و عبارات زبان انگلیسی بسیار مفید هستید. این کتاب، شامل برخی از پرتکرارترین لغات و عباراتی است که در آزمون های پیشین تافل TOEFL به کار رفته اند. کتاب Check Your English Vocabulary For TOEFL برای داوطلبان در سطح متوسط و بالاتر نوشته شده است.

جزوه های لغت آزمون تافل TOEFL

5000 TOEFL Vocabulary List

این مجموعه، یک لیست کامل از لغات آزمون تافل TOEFL برای داوطلبان این آزمون است. این مجموعه، برای مطالعه کلمات جدید نیست. در ابتدا، تنها یک لیست از کلمات (بدون شرح معنا) ارائه شده اند. به همین دلیل، این منبع در واقع یک منبع خلاصه برای افرادی است که تنها قصد آشنایی با لغات تافل را دارند. برای دسترسی به این لغات، اینجا کلیک کنید.

TOEFL Word List 1600

این مجموعه، برای افرادی مناسب است که می خواهند در بخش خواندن آزمون تافل TOEFL، نمره بالایی اخذ کنند. در مقایسه با مجموعه قبلی، این مجموعه حجم کمتری دارد. برخی از داوطلبان، مطالعه این بخش را در دو هفته به پایان می رسانند. برخی حتی ممکن است در کمتر از یک هفته نیز لغات این مجموعه را به خاطر بسپارند. 

TOEFL Writing Vocabulary

همانطور که از نام این مجموعه پیداست، این مجموعه حاوی لغات آزمون تافل TOEFL است که برای پاسخگویی به سوالات بخش رایتینگ، مناسب هستند. بنابراین، شما با به خاطر سپردن این لغات، مهارت نوشتاری خود را تقویت خواهید کرد. با این حال، سعی کنید علاوه بر فرا گرفتن نحوه نوشتن و معنای آنها، تلفظ درست این لغات را نیز فرا بگیرید. این لیست، یک منبع برای خود برای تقویت دایره لغات مورد نیاز در مهارت نوشتن است. 

TOEFL Words with Synonyms

این لیست، متشکل از 600 واژه تافل می باشد. علاوه بر این، تعاریف کامل و واژگان مترادف تمام لغات نیز ارائه شده اند. این لغات نیز برای تقویت مهارت ها در بخش ریدینگ تافل TOEFL Reading مناسب هستند. 

اپلیکیشن های یادگیری لغات تافل TOEFL

امروزه، اپلیکیشن ها یکی از بهترین منابع برای یادگیری واژگان تافل هستند. داوطلبان بسیاری، با استفاده از این برنامه ها، لغات مورد نیاز برای موفقیت در آزمون تافل TOEFL را فرا گرفته اند. یکی از مزایای این برنامه ها این است که تقریبا در همه جا می توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین، حتی لحظات کوتاهی که در تاکسی می گذرانید نیز می تواند یک فرصت عالی برای مطالعه باشد! در ادامه، برخی از این اپلیکیشن ها را به شما معرفی کرده ایم: 

TOEFL Vocabulary Test Online

این برنامه، یک ابزار آنلاین محبوب برای سنجش میزان تسلط به لغات آزمون تافل TOEFL است. بسیاری از داوطلبان دوست دارند پیش از یادگیری لغات جدید  و آغاز مطالعات خود، از سطح فعلی خود آگاه شوند. اگر شما نیز از این دسته داوطلبان هستید، این برنامه برای شما مناسب است. این برنامه، آزمون ها را بر محور مجموعه ای از 1000 کلمه تافل TOEFL ساخته است. 

5000 TOEFL Words in 120 Days

این برنامه، یکی از محبوب ترین برنامه ها برای یادگیری واژگان تافل TOEFL است که بیش از 10 هزار کاربرد در سراسر جهان دارد. این برنامه، شامل مجموعه ای کامل از واژگان آزمون تافل است. اگر تنها می خواهید یک نمره متوسط در آزمون تافل TOEFL کسب کنید، استفاده از این برنامه در یک محدوده زمانی یک ماهه، انتخاب مناسبی است. 

Hard TOEFL Words

این برنامه، شامل یک لیست از واژگان دشوار آزمون تافل TOEFL است و برای داوطلبانی مناسب است که قصد دارند در دانشگاه های برتر تحصیل کنند. این دسته از داوطلبان، باید پیش از آزمون اصلی، لغات دشوار تافل TOEFL را به خوبی به خاطر بسپارند. این برنامه، با این هدف طراحی شده اند. 

 

کتاب ها و جزوه های لغت برای آزمون تافل

 

نرم افزار Anki  برای به حافظه سپردن لغات

نرم افزار Anki یک اپلیکیشن برای به خاطر سپردن لغات است که از روش لایتنر استفاده می کند. لاینتر، روشی است که برای به حافظه سپردن اطلاعات مختلف، به خصوص واژگان انگلیسی به کار گرفته می شود. در این روش، شما روی یک فلش کارت، یک کلمه و در پشت آن، معنای کلمه را یادداشت می کنید. هر لغتی که یاد گرفته باشید را به خانه بعدی منتقل می کنید و در صورتی که یک کلمه را فراموش کردید، باید آن را به خانه اول برگردانید. 
اپلیکیشن Anki یک ابزار بسیار مفید برای به کار گیری این شیوه است. شما می توانید لغات آزمون تافل TOEFL را به راحتی و با استفاده از این روش، به خاطر بسپارید. برای استفاده از این برنامه، تنها کافی است آن را روی گوشی یا لپ تاپ خود نصب کنید و با  تکنیک لاینتر، واژگان تافل TOEFL را فرا بگیرید. 

افزایش دامنه لغات با مطالعه متن های ریدینگ TPO ها

همانطور که می دانید TPO ها یکی از بهترین منابع برای آمادگی پیدا کردن پیش از شرکت در آزمون آنلاین TOEFL هستند. شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده بودید که مطالعه دقیق ریدینگ های TPO می تواند به افزایش دامنه لغات آزمون تافل شما کمک کند. درصورتیکه، متن این ریدینگ ها، منبع بسیار مناسبی برای یادگیری لغات است.
ما هم می دانیم که ترجمه دقیق و لغت به لغت تمام ریدینگ ها برای شما در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون تافل آنلاین هستید بسیار زمان بر است. اما نگران نباشید! در وب سایت آکادمی زبان شایسته، ترجمه دقیق تمامی ریدینگ های TPO به صورت جمله به جمله در اختیار شما قرار گرفته. ما حتی لغات مهم و پرکاربرد در تافل را نیز برای شما مشخص کرده ایم تا بتوانید به راحتی با مطالعه ریدینگ های TPO همراه با ترجمه آنها، دامنه لغات آزمون تافل خود را گسترش دهید.

جمع بندی

اگر می خواهید در آزمون تافل نمره بالایی کسب کنید، افزایش دامنه لغات آزمون تافل TOEFL را باید در دستور کار خود قرار دهید. برای گسترش دامنه لغات می توانید از منابع مختلفی مثل کتاب های لغات تافل یا حتی ریدینگ های TPO استفاده کنید که در این مطلب به طور کامل آنها را به شما معرفی کردیم.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!