چطور در بخش رایتینگ آزمون تافل نمره کامل بیاوریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/19

در این مطلب راهنمای کاملی برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل برای شما آماده کرده ایم و به طور کامل برایتان توضیح می دهیم که چه نکاتی را باید برای پاسخگویی به بخش رایتینگ آزمون تافل رعایت کنید تا متن نوشته شده توسط شما نمره کامل بگیرد، منابع معتبری را به شما معرفی می کنیم که با انجام تمرینات مرتبط با بخش رایتینگ آزمون تافل آنها بتوانید این مهارت خودتان را نیز تقویت کنید.

مروری بر نحوه برگزاری بخش رایتینگ آزمون تافل

بخش رایتینگ آزمون تافل حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد و شامل ۲ بخش می شود: رایتینگ ترکیبی و رایتینگ مستقل. بخش رایتینگ، آخرین سوالی است که در آزمون تافل مطرح می شود و بعد از انجام آن، آزمون آنلاین تافل به پایان می‌رسد.
برای پاسخگویی به بخش رایتینگ ترکیبی آزمون آنلاین، حدود ۳۰ دقیقه وقت دارید و مابقی وقت خود را باید برای نوشتن متن بگذارید. به خاطر داشته باشید که در آزمون آنلاین تافل شما باید متن خودتان را در کامپیوتر تایپ کنید، بنابراین، باید مهارت تایپ بدون غلط املایی و با سرعت بالا را نیز تمرین کنید تا در مدت زمان تعیین شده بتوانید به این سوال آزمون تافل پاسخ بدهید.
بعد از اینکه آزمون به پایان رسید، متن نوشته شده توسط شما در پاسخگویی به سوال رایتینگ آزمون تافل توسط چندین ممتحن ارزیابی شده و به آن نمره ای ا بین ۰ تا ۵ اختصاص داده می شود. مجموع این دو نمره همراه با ضریبی، نمره کامل بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل را مشخص می کند که نمره رسمی بخش رایتینگ آزمون تافل خواهد بود. این نمره حدود ۲۵ درصد از نمره کل آزمون تافل که در رنج ۰ تا ۱۲۰ قرار دارد را شامل می‌شود.
برای آشنایی بیشتر با نحوه برگزاری بخش رایتینگ آزمون تافل میتوانید در آزمون آزمایشی یا آزمون ماک تافل که در وب سایت ما طراحی شده شرکت کنید تا مهارت خودتان را در این بخش بسنجید.

چه نوع سوالاتی در بخش رایتینگ آزمون تافل مطرح می‌شود؟

همانطور که پیش از این گفتیم، بخش رایتینگ آزمون تافل شامل دو سوال می شود که هر کدام محتوا، فرمت و دستورالعمل خاص خود را دارند. بنابراین، باید نکات مخصوصی برای پاسخگویی به هر بخش از رایتینگ آزمون تافل رعایت کنید تا نمره کامل بگیرید.

رایتینگ ترکیبی آزمون آنلاین تافل

برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل باید از تمام مهارت های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ خود استفاده کنید. در این بخش، 

•    شما حدود سه دقیقه وقت دارید تا یک متن کوتاه را بخوانید. 
•    سپس باید به یک سخنرانی کوتاه که حدود دو دقیقه زمان می برد و مربوط به همان متنی است که آن را خوانده اید، گوش بدهید. 
•    در نهایت شما ۲۰ دقیقه فرصت دارید تا پاسخی که متناسب با سوال مطرح شده باشد را طبق اطلاعاتی که از دو منبع ریدینگ و لیسنینگ به دست اورده اید، بدهید. 
•    در این متن نباید نظریات خودتان را مطرح کنید.

زمانی که در حال نوشتن متن خود در پاسخ به سوال مطرح شده در بخش رایتینگ ترکیبی آزمون آنلاین تافل هستید می توانید مجدداً متن کوتاه را بخوانید اما اجازه گوش‌کردن مجدد به لیسنینگ را ندارید. 
برای گرفتن نمره کامل در این بخش از رایتینگ آزمون آنلاین تافل توصیه می کنیم که متن نوشته شده شما بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه باشد. 
با توجه به اینکه نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل بر اساس کیفیت متنی که نوشته سنجیده می‌شود، شما باید علاوه بر این که تمام نکات اصلی مطرح شده در متن ریدینگ و لیسنینگ را در رایتینگ خود می آورید، به کیفیت نوشتار از جمله گرامر، دایره لغات و نحوه ارتباط دادن جملات به یکدیگر نیز دقت کنید.
یکی از بهترین روشهای تقویت مهارت شما در پاسخگویی به سوال رایتینگ ترکیبی آزمون آنلاین تافل، شرکت در آزمون آزمایشی تافل است که علاوه بر ارزیابی مهارت های شما تمرینات مرتبط را نیز ارائه دهد.

یک نمونه سوال از رایتینگ ترکیبی آزمون آنلاین تافل

متن کوتاه

 

چطور در بخش رایتینگ آزمون تافل نمره کامل بیاوریم؟

 

متن لیسنینگ

البته توجه کنید که در آزمون اصلی باید به آن گوش داده اید و متن نوشتاری آن  به شما نمایش داده نمی شود.

 

چطور در بخش رایتینگ آزمون تافل نمره کامل بیاوریم؟

چطور در بخش رایتینگ آزمون تافل نمره کامل بیاوریم؟

 

نکاتی که باید برای پاسخگویی به بخش رایتینگ ترکیبی آزمون آنلاین تافل رعایت کنید

•    در متن خود چندین بار به نکات مطرح شده در متن کوتاه و لیسنینگ اشاره کنید. شما باید درباره نکاتی که در این دو منبع مطرح شده بحث کنید و نکات کلیدی ارائه شده در آنها را به طور کامل توضیح دهید تا مشخص شود که آنها را درک کرده اید.
•    کپی کردن جملات گفته شده در لیسنینگ یا نوشته شده در متن کوتاه نمی تواند موجب شود که شما نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل بگیرید بلکه شما باید نکات کلیدی مطرح شده را به زبان خودتان بنویسید و درباره آنها بحث کنید.
•    برای اینکه در بخش رایتینگ ترکیبی آزمون آنلاین تافل، نمره کامل بگیرید باید بین نکات کلیدی مطرح شده در لیسنینگ و آنچه که در متن کوتاه خوانده اید، ارتباط برقرار کنید و بخش‌های مهم این دو منابع را به یکدیگر ربط دهید.
•    برای پاسخگویی بهتر به سوال رایتینگ ترکیبی آزمون تافل قطعاً هنگامی که در حال گوش دادن به لیسنینگ هستید، از نکات کلیدی و مهم آن نت بردارید و سپس از آنها برای نوشتن متن خود استفاده کنید.

بخش مستقل رایتینگ آزمون آنلاین تافل

در بخش مستقل رایتینگ آزمون آنلاین تافل از شما سوالی درباره یک موضوع یا مسئله خاص پرسیده می‌شود و شما ۳۰ دقیقه زمان دارید تا پاسخی در رابطه با آن موضوع مطرح شده طبق ایده و نظر خود بنویسید. شما باید دلایل مشخص و منطقی برای حمایت از نظری که ارائه داده اید نیز مطرح کنید. 
توصیه می شود که برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ مستقل آزمون آنلاین تافل حدود ۳۰۰ کلمه متن بنویسید. در این متن شما باید به خوبی ایده ها و نظریات خودتان را بسط و گسترش دهید و بتوانید متن را به خوبی ساختار بندی کنید.
نحوه استفاده از گرامر و معنای لغات و همچنین ارتباط دادن جملات با یک دیگر از مسائلی است که علاوه بر نحوه بسط و گسترش دادن موضوع و مطرح کردن نظریات تان توسط ممتحنین مورد توجه قرار می‌گیرد.
برای آشنایی بیشتر با نحوه برگزاری بخش رایتینگ مستقل آزمون تافل توصیه می‌کنیم در آزمون آزمایشی تافل در وب سایت آکادمی زبان آنلاین شایسته شرکت کنید.

نمونه سوال مطرح شده در بخش مستقل رایتینگ آزمون آنلاین تافل

 

چطور در بخش رایتینگ آزمون تافل نمره کامل بیاوریم؟

 

نکاتی که برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ مستقل آزمون تافل باید رعایت کنید

در متنی که می نویسید از جمله بندی های کامل برای بیان عقیده و نظرتان نسبت به موضوع استفاده کنید. تصمیم بگیرید که با مسئله مطرح شده موافق هستید یا مخالف، سپس مثال‌هایی را برای حمایت از نظری که ارائه داده اید، مطرح کنید.
نظر شما نسبت به مسئله و دیدگاهی که در خصوص آن انتخاب کرده اید باید به وضوح مشخص باشد. بنابراین، بهتر است پاراگراف اول متن خودتان را به این مسئله اختصاص دهید.
برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ مستقل آزمون آنلاین تافل حتما نیازی نیست متن بسیار طولانی بنویسید. همانطور که پیش از این گفتیم نوشتن یک متن ۳۰۰ کلمه ای که به خوبی ساختار بندی شده و نکات اصلی مدنظر شما را ارائه می کند کافی است.
بسیاری از رایتینگ هایی که حتی تا حدود ۶۰۰ کلمه نوشته شده اند نتوانسته اند نمره کامل را از بخش رایتینگ آزمون تافل بگیرند. در صورتیکه متن های بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کلمه زیادی وجود دارد که نمره کامل این بخش را دریافت کرده‌اند.

 

چطور در بخش رایتینگ آزمون تافل نمره کامل بیاوریم؟

از چه روش هایی برای تقویت مهارت پاسخگویی به سوال بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل استفاده کنیم؟

برای تقویت مهارت پاسخگویی به سوال بخش رایتینگ آزمون تافل و گرفتن نمره کامل در آن هیچ راهی به جز تمرین کردن ندارید. بنابراین، باید از منابع معتبری مثل آزمون ماک تافل که سوالات مشابه بخش رایتینگ تافل را مطرح می‌کنند، استفاده کنید و با نوشتن متن های مرتبط، مهارت خودتان را تقویت کنید.

روش اول: نمونه متن های رایتینگی که نمره بالا گرفته اند را مطالعه کنید

با توجه به اینکه پاسخگویی به دو بخش رایتینگ ترکیبی و مستقل نیاز استراتژیهای متفاوتی دارد، با مطالعه نمونه رایتینگ هایی که نمره کاملی در این دو بخش گرفته اند، کاملاً متوجه می‌شوید که چه معیارهایی را باید برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون تافل رعایت کنید. 
به طور کلی در متن های بخش ترکیبی نباید نظر خودتان را بیان کنید بلکه باید به نظراتی که در لیسنینگ و متن کوتاهی که خوانده ایده مطرح شده اشاره کنید و درباره آنها توضیح بدهید. 
شرکت در آزمون آزمایشی ماک تافل و ارزیابی متن هایی که در این خصوص نوشته اید توسط اساتید حرفه ای ما می تواند در تقویت مهارت شما برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ ترکیبی آزمون آنلاین تافل مفید واقع شود.

روش دوم: شروع به نوشتن کنید

مطمئن باشید هر بار که شروع به نوشتن یک متن می‌کنید، در حال تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود هستید. بنابراین، برای تمرین کردن، هیچ روشی بهتر از این نیست که موضوعات قبلی مطرح شده در آزمون آنلاین تافل را مطالعه کرده و هر روز یکی از آنها را برای نوشتن متن خودتان انتخاب کنید. 
البته فقط نوشتن ‌متن کافی نیست بلکه شما باید معیارهای مورد نظر که در گرفتن نمره کامل بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل اهمیت دارند را نیز بدانید و متن خودتان را بر اساس آن ها بهبود ببخشید.
اگر با این معیارها آشنا نیستید می توانید با شرکت در آزمون آزمایشی آنلاین تافل در وب سایت ما از اساتیدی مجرب و حرفه ای کمک بگیرید که متن رایتینگ نوشته شده توسط شما را ارزیابی کرده و نکاتی که برای تقویت آن نیاز دارید را برای تان مشخص کنند.

جمع بندی

به طور کلی برای گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل ابتدا باید به دقت سوالات مطرح شده را مطالعه کنید و سپس بر اساس استراتژی هایی که برای تان مطرح کردیم، شروع به نوشتن متن کنید. 
به خاطر داشته باشید که در بخش ترکیبی رایتینگ آزمون تافل نباید عقاید خودتان را مطرح کنید بلکه باید نکات کلیدی که در متن کوتاه و لیسنینگ مطرح شده را به زبان خودتان بنویسید و آنها را به یکدیگر ربط دهید. 
در عوض در بخش رایتینگ مستقل آزمون تافل باید نظر و عقیده خودتان را به وضوح در باره موضوع مطرح شده اعلام کرده و مثال هایی را برای حمایت از نظری که ارائه داده اید، بیاورید.
 در پایان گفتن این نکته ضروری است که تنها راه گرفتن نمره کامل در بخش رایتینگ آزمون آنلاین تافل، تقویت مهارت های تان در این زمینه است که فقط با تمرین کردن امکان پذیر است. شرکت در آزمون آزمایشی تافل به شما کمک می کند که نقاط ضعف خودتان را تشخیص داده و برای گرفتن نمره کامل در این بخش آماده شوید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!