لانگ فرمت تافل چیست؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/23

لانگ فرمت تافل (TOEFL)، یا بخش آزمایشی، شامل تعدادی سوال اضافه در بخش های مختلف آزمون است. ساختار آزمون تافل (TOEFL) دارای چهار ویژگی اساسی است: بخش، نوع سوال، تعداد سولات و محدودیت زمانی. آزمون تافل (TOEFL) در کل حدود سه ساعت طول می کشد. این آزمون مبتنی بر اینترنت است و از این رو IBT(internet based test) نامیده می شود. 

ساختار لانگ فرمت تافل (TOEFL)

فرمت آزمون تافل (TOEFL) دارای چهار بخش است:

•    Reading,
•    Listening, 
•    Speaking,
•    Writing.

هر یک از این بخشها در فرمت آزمون تافل (TOEFL) در درجه اول بر روی یک مهارت انگلیسی تمرکز دارند. به عنوان مثال، reading بر بررسی توانایی های خواندن متن متمرکز است، و listening در درجه اول شامل گوش دادن به تعدادی ترک صوتی است. با این وجود، مهارتهای دیگری نیز در بخشهای مختلف مورد آزمون قرار می گیرند. در بخش listening، شما باید سوالات را پس از شنیدن ترک های صوتی از روی صفحه بخوانید، و بخش های گفتاری و نوشتاری TOEFL شامل سوالات در هم آمیخته از خواندن و گوش دادن هستند. بنابراین می توان گفته که عملا دو بخش reading و listening بر بقیه قسمت ها غلبه دارند. 

هر بخش آزمون دارای یک محدودیت زمانی است:

•    17 دقیقه برای speaking
•    50 دقیقه برای writing
•    54-72 دقیقه برای reading
•    41-57 دقیقه برای listening 

همانطور که مشاهده می کنید، برای قسمت های speaking و writing تنها یک زمان ثابت وجود دارد، اما زمان لازم برای reading و listening در بازه متغیری قرار گرفته است. زیرا هر یک از این دو بخش گاهی اوقات می تواند شامل مجموعه دیگری از سوالات آزمایشی بدون نمره باشند که سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) را تشکیل می دهند.
اگر سه ست listening در آزمون به شما داده شود، مجموعه سوم یک مجموعه کوتاه اضافی خواهد بود. در این صورت یکی از سخنرانی ها و یکی از مکالمات شما نمره دهی نمی شود. در بخش reading هم ممکن است 3 یا 4 متن دریافت کنید که اگر 4 متن به شما بیفتد، یکی از آنها آزمایشی خواهد بود که در نمره شما تاثیری نخواهد داشت. 
البته شما باید به تمام بخش ها با مهارت کامل خود پاسخ دهید چون برای شما مشخص نیست که کدام سوال جزو سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) است.

هدف از سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) چیست؟

دلیل این بخشهای اضافی، طرح سوالات جدید برای آزمون است. مرکز برگزاری تافل (TOEFL) نمی تواند یک آزمون تکراری را بارها و بارها برگزار کند، و باید دائماً نسخه های جدیدی از این آزمون ایجاد کند تا شرکت کنندگان نتوانند از پیش سوالات را حدس بزنند و آزمون عادلانه باشد. علاوه بر این، طراح سوالات باید مطمئن شوند که سوالات جدیدی که طرح میکنند، در سطح بقیه سوالات بوده و با آنها سازگار هستند. این یکی از ویژگی های آزمون های استاندارد است، و طراحی سوالات یک سطح و استاندارد نیاز به تحقیق، توسعه و آزمون زیادی دارد. 

سوالات و جواب های لانگ فرمت تافل (TOEFL)

مهم ترین چیزی که درباهر سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) وجود دارد، این است که شما هیچ راهی ندارید که سوالات آزمایشی را از سوالات اصلی تشخیص بدهید. بنابراین وقتی بخش های فوق العاده طولانی TOEFL را می بینید، دیگر نیازی به نگرانی یا تفکر نیست، فقط باید برای حل همه سوالات تمامی تلاش خود را بکنید. 

لانگ فرمت تافل (TOEFL) چگونه تصحیح می شود؟

تمام آزمون های تافل (TOEFL) شامل سوالات آزمایشی یا لانگ فرمت reading و listening هستند، در نتیجه ممکن است بخش reading به جای 3 بخش 4 بخش داشته باشد. از این رو شرکت کنندگان از پیش نمی توانند زمان دقیق آزمون خود را پیش بینی کنند، اما می توانند فرض کنند که زمان اضافی به خاطر سوالات آزمایشی دریافت خواهند کرد. 
سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) درنمره شما تاثیری نخواهند داشت. اما از آنجایی که در حین آزمون نمی توانید سوالات آزمایشی را از سوالات اصلی تشخیص بدهید، باید سعی کنید در همه سوالات به پاسخ درست برسید. اگر در بخش reading یا listening سوالات لانگ فرمت داشته باشید، به این معنی است که حتی اگر اشتباهی در این بخش ها داشته باشید و به سوالی جواب نادرست بدهید، باز هم ممکن است نمره کامل این بخش را دریافت کنید. 

شرکت کنندگان لانگ فرمت تافل (TOEFL) را بیشتر در چه بخش هایی از آزمون تجربه کرده اند؟

همان طور که پیشتر گفته شد، قسمت reading آزمون تافل (TOEFL) معمولا 3 بخش دارد اما به برخی شرکت کنندگان آزمون با 4 قسمت داده می شود. بخش لانگ فرمت تافل (TOEFL) در قسمت reading، شامل یک passage کامل ریدینگ با ۲۰ دقیقه زمان خواهد بود. دقت کنید که هرگز هر دوی این ها با هم اتفاق نمی افتند و اگر مثلاً reading تافل (TOEFL) شما لانگ فرمت شد، دیگر در Listening سوالات زژمایشی نخواهید داشت. اگر این نسخه طولانی تر در قسمت reading به شرکت کننده داده نشود، در بخش listening با آن روبرو خواهد شد که شامل یک مجموعه فایل صوتی و سوال های Listening است که نهایتاً ۳۰ دقیقه خواهد بود.

 

لانگ فرمت تافل چیست؟

آیا وجود سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) عادلانه است؟

متداول ترین واکنشی که بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون با یادگیری این واکنش نشان می دهند واکنش چندان مثبتی نیست. "چگونه جرات می کنند وقت من را اینطور تلف کنند؟" شاید همان چیزی باشد که به ذهن شما نیز خطور کرده است. 
انجام چنین کاری برای افراد بدون دادن حق انتخاب به آنها، به خصوص پس از پرداخت 200 دلار برای شرکت در آزمون، ممکن است کمی غیراخلاقی به نظر برسد. علاوه بر این، این یک آزمون بسیار مهم (و بسیار طولانی- حدود 4–4/5 ساعت) است که اساساً کلید آینده علمی و شغلی فرد را در خود جای داده است. 
افزودن سوالات اضافی که ممکن است دشوارتر از سوالاتی باشد که در واقع نمره دهی می شوند، ممکن است بسیاری از افراد آزمایشی را از هدف اصلی آزمون خود دور کند و باعث ایجاد استرس بیش از حد شود. این مسئله به ویژه هنگامی صادق است که سوال ها در قسمت اول آزمون قرار می گیرند، اگر به شما سوالات لانگ فرمت reading تعلق بگیرد، ممکن است در همان ابتدای آزمون خود استرس زیادی را متحمل شوید. 
از طرف دیگر، باید به یاد داشته باشیم که شرکت در آزمونی با سوالاتی که این مراحل سخت طراحی را گذرانده اند، به نفع ماست. در واقع اینکه سوالات توسط از روی پاسخگویی شرکت کننده های قبلی طراحی شوند، این اطمینان را به ما می دهد که سوالاتی غیرمنصفانه یا بیش از حد دشوار در آزمون اصلی وجود نخواهد داشت، بنابراین می توان گفت حداقل بخشی از این کار به سود شرکت کنندگان خواهد بود.

وجود سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) چه تاثیری در عملکرد شرکت کنندگان دارد؟

در یک تحقیق انجام شده بر روی تاثیر وجود سوالات آزمایشی در آزمون تافل (TOEFL)، هیچ تفاوت معنی داری از نظر آماری بین افراد دو گروه محتلف نشان داده نشد. به طور خاص، مقایسه نمرات گروه مرجع (آزمون بدون مجموعه سوالات آزمایشی لانگ فرمت) با نمرات گروه های کانونی (آزمون داده شده با مجموعه سوالات آزمایشی) تمایز آماری معنی داری را نشان نمی دهد.
با این حال، پاسخ شرکت کنندگان به پرسشنامه درباره برخی از مسائل مربوط به انصاف، عملکرد و اخلاق مسائل جدیدی را مطرح می کند. با وجود سوالات آزمایشی، بخش از تلاش شرکت کنندگان عملا بیهوده است و صرفا باعث خستگی آنها می شود. بنابراین چگونگی چیدمان مجموعه سوالات لانگ فرمت در آزمون مسئله مهمی است. 
برای کسانی که معمولا در ابتدای آزمون آهسته تر به سوالات پاسخ می دهند و به مرور دستشان راه می افتد، مجموعه ای از سوالات آزمایشی که در انتهای آزمون به آنها داده می شود آنها را کلافه می کند و به نفعشان نیست. چرا که آنها در زمان های پایانی آزمون معمولا عملکرد بهتری دارند اما در واقع بخشی از این عملکرد آنها قرار نیست نمره دهی شود
در مقابل، برای شرکت کنندگانی که سخت تر و برای زمان های کوتاه می توانند تمرکز کنند، قرارگیری سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) در انتهای آزمون می تواند به نفع آنها باشد. چرا که احتمالا تنها سوالاتی که شرکت کننده با دقت کافی در ابتدای آزمون پاسخ داده است در نمره دهی تاثیر خواهد داشت و برخی از سوالات که شانسی یا بدون تمرکز کافی در پایان امتحان پاسخ داده شده اند نمره منفی نخواهند گرفت. 
در مواردی که مجموعه آزمایشی در نیمه اول آزمون باشد، برعکس است. آنهایی که ابتدای آزمون آهسته تر به سوالات پاسخ می دهند به نفعشان می شود، در حالیکه شرکت کنندگان کم توجه احتمالا بخشی از نمره را از دست خواهند داد. 
مساله اخلاقی که درباره وجود سوالات لانگ فرمت تافل (TOEFL) مطرح می شود، این است که داوطلبان آزمون هرگز موافقت نکردند که مورد آزمایش قرار بگیرند. شرکت کنندگان در آزمون ممکن است استدلال کنند که مرکز برگزاری آزمون تافل (TOEFL) با عدم اعلام رسمی وجود مجموعه سوالات آزمایشی لانگ فرمت و آزمایش شرکت کنندگان بدون رضایت آنها، به نوعی فرار از مسئولیت اخلاقی آنهاست. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!