تفاوت های فرمت جدید و قدیم تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/25

فرمت جدید تافل (TOEFL) و تغییرات جدید، این آزمون  را بسیار ساده تر کرده است. در این نوشته، با تغییرات اعمال شده در قالب جدید تافل (TOEFL) آشنا خواهید شد. دو مورد از این تغییرات هستند که دستیابی به نمرات بالاتر در تافل (TOEFL) را آسان کرده اند، اما بعضی تغییرات هستند که کمی کار شما را سخت می کنند.  
طی چند سال گذشته، تعداد آزمون های برگزار شده تافل (TOEFL) رو به کاهش بوده است که نشان می داد این آزمون بیش از حد سخت شده است. بنابراین برگزارکنندگان آزمون برای کمک به شرکت کنندگان، تغییرات جدیدی را در تافل (TOEFL) اعمال کرده اند که آزمون را کوتاه ترکرده و به آزمون دهندگان فرصت بیشتری برای تکمیل سوالات می دهد. در زیر گزیده ای است که به طور مستقیم از زبان برگزارکنندگان تافل (TOEFL) تغییرات اعمال شده در فرمت جدید تافل (TOEFL) را بیان می کند.  
"زمان آزمون تافل (TOEFL) 30 دقیقه کاهش یافته است، و به فقط 3 ساعت تغییر کرده است. اما قالب آزمون یا انواع سوالات تغییری نکرده اند. به عبارت دیگر، این همان آزمون عادلانه و قابل اعتمادی است که قبلا هم برگزار می شد، فقط با تعداد سوالات کمتر در  بخشهای reading، listening و speaking. هنوز هم امکان انجام آزمون در تنها یک روز وجود دارد و نیازی به برگشت برای ادامه آزمون در روز دوم نیست."
در زیر به بررسی تفاوت های فرمت جدید و قدیم تافل (TOEFL) می پردازیم. 

 

Reading

3 یا 4 نوشته (سه نوشته تعداد استاندارد است)

12 الی 14 سال به ازای هر نوشته

60 الی 80 دقیقه زمان (وقت استاندارد همان 60 دقیقه ساعت)

میانگین 1 دقیقه و 40 ثانیه زمان برای پاسخگویی به هر سوال

3 یا 4 نوشته

10 سوال به ازای هر نوشته

زمان 54 الی 72 دقیقه (زمان استاندارد 54 دقیقه)

میانگین 1 دقیقه و 48 ثانیه زمان برای پاسخگویی به هر سوال

Listening

چهار الی شش lecture و 6 سوال به ازای هر کدام (تعداد استاندارد چهار lecture)

دو الی سه conversation و 5 سوال به ازای هر کدام (تعداد استاندارد سه conversation)

مدت زمان 60 الی 90 دقیقه (زمان استاندارد 60 دقیقه)

 

میانگین زمان 35 ثانیه به ازای هر سوال ( بدون در نظر گرفتن زمان لازم برای گوش دادن به ترک های صوتی)

3 الی 4 lecture و 6 سوال به ارای هر کدام (تعداد استاندارد سه lecture)

دو الی سه conversation و 5 سوال به ازای هر کدام (تعداد استاندارد سه conversation)

مدت زمان 41 الی 57 دقیقه (زمان استاندارد 41 دقیقه)

میانگین زمان 35 ثانیه به ازای هر سوال (بدون در نظر گرفتن زمان گوش دادن به ترک های صوتی)

Speaking

6 تسک
 
2 تسک مختص speaking

4 تسک در هم آمیخته speaking

20 دقیقه زمان

4 تسک

1 تسک مختص speaking

سه تسک در هم آمیخته speaking

17 دقیقه زمان

Writing

2 تسک

50 دقیقه زمان پاسخگویی

2 تسک

50 دقیقه زمان پاسخگویی

(بدون تغییر)

در مجموع

سه ساعت و نیم زمان

سه ساعت زمان

 

با توجه به جدول بالا به نظر لازم است که سرعت خود را در بخش reading باید کمی آهسته تر کنید و به جای 1:40 ثانیه در هر سوال به خود 1:48 ثانیه زمان بدهید. اگر از یک نرم افزار تمرینی با تایمر استفاده می کنید که اجازه چنین کاری را به شما نمی دهد، پس از چند سوال در هر مجموعه بخش reading، چند سوال را بدون پاسخ رها کنید و به جای 12 سوال فقط به 10 سوال پاسخ بدهید. اما مراقب باشید که سوالاتی که آنها را رها می کنید از بخش های اصلی آزمون نباشند، بنابراین از دو سوال متوالی صرف نظر نکنید و همیشه دو سوال آخر چند گزینه ای را پاسخ بدهید. در فرمت جدید تافل (TOEFL) هنوز هم دو سوال آخر چندگزینه ای هستند. 

نمره دهی آزمون جدید تافل (TOEFL)

با به روزرسانی های فرمت جدید تافل (TOEFL)، تغییری در سیستم نمره دهی تافل (TOEFL) ایجاد است. به عنوان بخشی از این تغییرات، آزمون دهندگانی که بیش از یک بار در تافل (TOEFL) شرکت کرده اند، اکنون دو نمره در گزارش نمره خود مشاهده می کنند. یکی نمره ای است که در یک آزمون خاص کسب کرده اند.  مورد دیگر ترکیبی از تمام آزمون های تافل (TOEFL) آنها خواهد بود. 
تغییرات جدید تافل (TOEFL) در نمره دهی به شما کمک می کند تا نمره بالاتری کسب کنید! برای کمک به شما در دستیابی به نمره هدف خود و از بین بردن تاثیر نمره بد یک بخش آزمون تافل (TOEFL) که ممکن است به عدم قبولی شما در دانشگاهی منجر شود، فرمت جدید تافل (TOEFL) دارای یک سیستم نمره دهی جدید است که شامل MYBestTM Scores در گزارش نمره شما است.

ارسال بهترین نمره های شما با MyBestTM Scores

MyBestTM Scores ترکیبی از بهترین نمرات یک متقاضی برای هر بخش آزمون از تمام نمرات معتبر تافل (TOEFL) در 2 سال گذشته است. تمام گزارش های نمره تافل (TOEFL) که پس از 1 آگوست 2019 ارسال شوند، شامل هر دو امتیاز MyBest متقاضی و نمرات تاریخ آزمون انتخاب شده آنها خواهند بود.
در اینجا چند نکته مهم در مورد امتیازات MyBest آورده شده است:
امتیازات MyBest معتبر هستند. تحقیقات کارشناسان تست در ETS نشان می دهد که نمرات MyBest و نمرات آزمون های منفرد در تاریخ های جداگانه هر دو معیارهای معتبری برای بررسی مهارت زبان انگلیسی هستند.
دانشگاه ها با استفاده از این سیستم نمره دهی در فرمت جدید تافل (TOEFL)، می توانند متقاضیان بیشتری که از نظر مهارت انگلیسی برای آنها مناسب هستند را بیابند. 
استفاده از امتیازات MyBest آسان است. مقیاس نمره تافل (TOEFL) ثابت مانده و نیازی به تغییر شرایط پذیرش دانشگاه ها نیست.
انتخاب یا عدم پذیرش نمرات MyBest بر اساس نیازها و اهداف موسسه مورد نظر است. در هر صورت، هنوز هم دانشگاه ها نمره های مربوط به تاریخ های جداگانه را دریافت خواهند کرد اما بعضی از آنها در وب سایتشان اعلام می کنند که نمره های MyBestTM Scores هم مورد قبول هستند. 

MYBestTM Scores چیست؟

نمره MYBestTM Scores به این شکل عمل می کند: آنها بهترین نمرات را از هر بخش تافل (TOEFL) از 2 سال قبلی شما انتخاب می کنند و برای به دست آوردن بهترین نمره شما آنها را با هم ترکیب می کنند.
به عنوان مثال، فرض کنید شما در 2 سال گذشته 4 بار در آزمون تافل (TOEFL) شرکت کرده باشید و نمرات زیر را در هر بار به دست آورده باشید: 

 

Reading

Listening

Speaking

Writing

مجموع

19

20

15

20

74

29

22

18

22

91

27

27

23

20

97

19

25

26

25

95

 

اما در گزارش نهایی نمرات شما، نمره های زیر دیده خواهد شد:

 

گزارش

Reading

Listening

Speaking

Writing

مجموع

جدید ترین نمره

19

25

26

25

95

MYBestTM Scores

29

27

26

25

107

 

بسیاری از دانشگاه ها درخواست این سیستم نمره دهی را دارند، اما توجه داشته باشید که همه برنامه ها این نوع نمره را نمی پذیرند. بنابراین برای اطمینان از این موضوع لازم است که از خود دانشگاه مقصد در این باره بپرسید. 

آیا منابع قدیمی تافل (TOEFL) برای آزمون های جدید نیز مناسب هستند؟

بله، منابع قدیمی هم چنان برای شرکت در فرمت جدید تافل (TOEFL) مناسب هستند. هم چنان می توانید از مطالب محبوب قدیمی تافل (TOEFL) برای مطالعه و آمادگی برای شرکت در آزمون جدید تافل (TOEFL) استفاده کنید. 
منابع قدیمی تافل (TOEFL) دارای همان سوالات، وظایف، نوشته ها و ترک های صوتی مشابه تافل (TOEFL) جدید هستند. اما صرف نظر از نوع سوالات، اگر در آزمون با فرمت جدید تافل (TOEFL) شرکت می کنید، باید قبل از آزمون کمی آمادگی متفاوتی پیدا کنید. به عنوان مثال باید کمی سرعت خود را در بخش reading تنظیم کنید چرا که اکنون برای هر سوال زمان بیشتری خواهید داشت. هم چنین شاید لازم باشد ز انجام برخی سوالات و تسک های خاص در بخش های speaking  و listening صرف نظر کنید تا بتوانید نمره بهتری در کل به دست بیاورید. 
برای بخش speaking اگر از منابع قدیمی قبل از سال 2019 استفاده می کنید، باید تغییرات قابل توجهی در عملکرد خود ایجاد کنید. همانطور که از تغییرات آزمون فرمت جدید تافل (TOEFL) به نظر می رسد، مهمترین به روزرسانی در این بخش صورت گرفته است. بدیهی است که شما باید از تسک 1 speaking در تافل (TOEFL) قدیمی که شامل پاسخ دادن به یک سوال شخصی در مورد زندگی بود، چشم پوشی کنید. هم چنین لازم است که از تسک پنجم منابع قدیمی نیز عبور کنید. در این تسک از شرکت کنندگان خواسته می شد که به مکالمه درباره راه حل یک مشکل گوش دهند.
به طور خلاصه، اگر می خواهید از یک آزمون با فرمت قدیمی استفاده کنید، باید برخی از سوالات reading، lecture ها در بخش listening و برخی تسک ها در بخش speaking چشم پوشی کنید. به غیر از این، منابع تمرینی قدیمی کاملاً برای آمادگی برای آزمون فرمت جدید تافل (TOEFL) مناسب هستند.

 

تفاوت های فرمت جدید و قدیم تافل

یک نمونه تست با فرمت جدید تافل (TOEFL)

ETS منابع مقدماتی رایگانی را که با آزمون جدید مطابقت دارد معرفی کرده است. اکنون می توانید برای مشاهده یک نمونه تست با فرمت جدید تافل (TOEFL)، به وب سایت ETS سری بزنید، در اینجا می توانید یک آزمون با تعداد سوالات مشابه و فرمت یکسان با تافل (TOEFL) جدید را بگذرانید. 
ETS همچنین مجموعه های عملی مبتنی بر PDF را که با آزمون جدید مطابقت دارد، اضافه کرده است. متأسفانه، این مجموعه های عملی شامل صدا نیستند. مطالب تمرین listening و تمرین های تلفیقی speaking و writing فقط متنی هستند.

چه مواردی در  فرمت جدید تافل (TOEFL) تغییر نکرده اند؟

خوب است که بر مواردی که در فرمت جدید تافل (TOEFL) تغییر نخواهند کرد مروری داشته باشیم. در اینجا خلاصه ای از همه چیزهایی که در تافل (TOEFL) قدیمی و جدید یکسان هستند، آورده شده است.
Reading تافل (TOEFL) با همان قالب استاندارد متشکل از 3 نوشته و هم چنین با احتمال وجود یک نوشته آزمایشی (لانگ فرمت تافل (TOEFL)) برگزار خواهد شد. 
در بخش listening تافل (TOEFL) 6 سوال در هر lecture یا بحث در کلاس و 5 سوال در هر conversation خواهد داشت.
بخش های reading و listening از لحاظ نوع سوالات تفاوتی نخواهند داشت، تنها تعداد سوالات در این بخش ها تغییر خواهد کرد. به عبارت دیگر سوالات کمتر می شوند ولی نوع آنها فرقی نمی کند. 
زمان reading، زمان آماده سازی و زمان پاسخ برای قسمت speaking تغییر نخواهد کرد.
در چهار تسک مربوط به Speaking که در امتحان باقی می مانند، محدودیت زمانی برای آماده سازی و speaking تغییر نکرده است.
بخش writing تافل (TOEFL) تغییری نخواهد داشت و دقیقا مثل قبل، دو تسک با محدودیت زمانی های یکسان خواهد داشت. 
سیستم نمره مقیاس بندی شده (0-30 در هر بخش، 0-120 برای کل آزمون) ثابت خواهد ماند.
و در نهایت برای افرادی که فقط یک بار در این آزمون شرکت کرده اند، محاسبه نمره و گزارش نمره دقیقاً یکسان خواهد بود.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!