موسسه ها و مکان های برگزارکننده ی آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/29

موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که برای شرکت در آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) می توانید به آنها مراجعه کنید. آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) بیش از 25 سال است که یکی از پیشگامان آزمون چهار مهارت زبان انگلیسی بوده و یکی از استانداردترین آزمون های زبان انگلیسی است که مورد قبول بسیاری از دانشگاه ها و موسسه های بین المللی است. 
آیلتس (IELTS) به طور مشترک تحت نظارت شورای بریتانیا، IDP: IELTS Australia و Cambridge Assessment English است. آیلتس (IELTS) در ایران تحت نظارت IDP استرالیا برگزار می شود و تمام موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) زیر نظر این سازمان هستند. 
موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) باید همگی توسط سازمان سنجش تایید شده باشند و در غیر این صورت نتایج آنها فاقد اعتبار است. شما همواره می توانید برای اطلاع از موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و آدرس و شماره تلفن موسسات معتبر و مورد تایید این سازمان را از آنجا پیدا کنید.

آدرس تلفن و لوکیشن مراکز برگزاری آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) در تهران و ایران

همان طور که گفته شد لیست آپدیت شده موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) را می توانید از وب سایت سازمان سنجش دریافت کنید. در زیر تعدادی از این موسسات را به همراه اطلاعات تماس آنها آورده ایم:

موسسه فرهنگي و هنري ايرسافام:

این موسسه هم در تهران و هم در رشت شعبه دارد. می توانید برای ثبت نام آنلاین در آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) به وب سایت آن به نشانی www.irsafam.com مراجعه کنید. 
شماره تماس شعبه تهران: 02175292
شماره تلفن شعبه رشت: 33232323-013

آیلتس (IELTS) تهران:

آیلتس (IELTS) تهران سه شعبه در تهران، کیش و شیراز دارد. برای اطلاعات بیشتر و چگونگی ثبت نام می توانید به وب سایت http://www.ieltstehran.com مراجعه کنید. 
شماره تماس شعبه تهران: 02126459239 - 02122692833 - 02126658313 
شماره تماس شعبه کیش: 0764434884
شماره تماس شعبه شیراز: 07136312300

موسسه آموزش عالي آزاد پروشات نوين:

موسسه پروشات نوین یک شعبه در تهران دارد. می توانید با تماس با شماره های زیر یا مراجعه به وب سایت این موسسه از اطلاعات بیشتری برخوردار شوید. 
وب سایت: http://www.proshotportal.com
شماره تماس: 02122921524 و 02122921532 و 02122921579 و 02122921097

موسسه پارسیان:

این موسسه هم یکی از موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) مورد تایید وزارت علوم است که در تهران شعبه دارد.
وب سایت موسسه: http://www.ielts-parsian.ir
شماره تماس: 02171053253
علاوه بر موسسات ذکر شده، آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) در دانشگاه آزاد اسلامی نیز برگزار می شود که در ادامه نحوه ثبت نام و شرکت در آیلتس (IELTS) در این محل نیز توضیح داده خواهد شد.

ظرفیت شرکت کنندگان در آزمون آنلاین آیلتس (IELTS)

با وجود اینکه در ایران آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) توسط سازمان IDP استرالیا و در مراکزی نظیر دانشگاه آزاد، آیلتس (IELTS) تهران و  عصر دین و دانش و… برگزار می گردد، اما سوالات آزمون توسط طراحان انگلیسی زبان طراحی می شود و در نتیجه همه سوالات استاندارد هستند.  امکان شرکت در آزمون آنلاین آیلتس (IELTS)، حداکثر 4 دفعه در ماه و 48 بار در سال است. می توانید با مراجعه به سایت رسمی موسسات برگزارکننده آیلتس (IELTS) از تاریخ های برگزاری آزمون مطلع شوید و در آنها ثبت نام کنید. نحوه ثبت نام آنلاین ممکن است کمی برای هر موسسه متفاوت باشد اما به طور کلی بعد از انتخاب تاریخ آزمون باید هزینه آن را پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با این موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) تماس بگیرید. در ادامه به معرفی روش های ثبت نام در برخی موسسه ها می پردازیم.

نحوه ثبت نام در سایت آیلتس (IELTS) تهران

ظرفیت شرکت در آزمون در هر موسسه متفاوت است. در وب سایت آیلتس (IELTS) تهران، عبارت های مختلف مشخص می کنند که یک آزمون چقدر ظرفیت دارد. با انتخاب تاریخ مورد نظر، ممکن است عبارت to be announced را ببینید که به این معنی است که هنوز ظرفیت برای این آزمون مشخص نشده و ثبت نام هنوز شروع نشده است. هم چنین end of registration به این معنی است که امکان ثبت نام در این تاریخ دیگر وجود ندارد. More seats soon به این معنی است که این آزمون به زودی افزایش ظرفیت خواهد خورد. با توجه به این موارد و پس از انتخاب تاریخ مورد نظر، شما می توانید تا 5 روز بعد هزینه را پرداخت کنید اما در غیر این صوت رزرو شما کنسل خواهد شد. 

شیوه ثبت نام در سایت عصر دین و دانش

نحوه ی ثبت نام در موسسه عصر دین و داشن به این صورت است که ابتدا باید در وب سایت این موسسه عضو شوید. سپس تاریخ مورد نظر آزمون را انتخاب کرده و تا دو روز بعد هزینه آن را به صورت آنلاین واریز کنید. در غیر این صورت مبلغی به عنوان جریمه باید به موسسه پرداخت کنید. مرحله آخر دریافت ایمیل تاییدیه پرداخت به همراه کد رهگیری می باشد که کد رهگیری را باید تا آخرین روز نزد خود نگه دارید.

شیوه ثبت نام در سایت دانشگاه آزاد

داوطلبان می بایست برای ثبت نام آزمون در سایت دانشگاه آزاد، پس از مشخص شدن ظرفیت ها با پرداخت هزینه مربوطه جهت ثبت نام خود اقدام نمایند. پس از رزرو تا یک روز فرص پرداخت هزینه را خواهید داشت.

شیوه ثبت نام در سایت پروشات 

ابتدا باید به وب سایت این موسسه رجوع کرده و اکانت کاربری خود را بسازید. سپس تاریخ های آزمون را از طریق پنل کاربری مشاهده کرده و تاریخ مورد نظر را رزرو کنید. از آن زمان یک روز فرصت دارید تا هزینه شرکت در آیلتس (IELTS) را به صورت آنلاین از طریق وب سایت پروشات پرداخت کنید.  توجه داشته باشید که پس از ثبت نام در وب سایت پروشات باید به وب سایت رسمی آیلتس (IELTS) نیز مراجعه کنید و در آنجا هم ثبت نام خود را در تاریخ انتخاب شده انجام دهید. اما در این سایت نیازی به پرداخت دوباره هزینه نخواهید داشت. در نهایت فایل مدارک خود را طبق راهنما آماده کرده و ارسال کنید. 

نحوه ثبت نام در سایت ایرسافام 

شیوه ثبت نام در سایت ایرسافام نیز مانند بقیه موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) در ایران است. پس از ثبت نام در وب سایت ایرسافام و فعال سازی حساب کاربری خود، می توانید تاریخ مورد نظر را رزرو کرده و هزینه آن را پرداخت کنید. هم چنین باید به وب سایت my.ieltsessentials.com مراجعه کنید و در آنجا هم ثبت نام خود را انجام بدهید. می توانید اطلاعات بیشتر و دقیق تر را از وب سایت خود موسسه پیدا کنید.

 

موسسه ها و مکان های برگزارکننده ی آیلتس

نظر آزمون دهندگان آیلتس (IELTS) در مورد موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS)

با مراجعه به وب سایت های مختلف و سرچ در گوگل می توانید تجارب افراد مختلف را از آزمون دادن در موسسات برگزار کننده آیلتس (IELTS) بررسی کنید و به این ترتیب بهترین مرکز را برای خود انتخاب کنید. باید البته توجه داشته باشید که ممکن است بعضی از نظرات نوشته شده در وب سایت ها معتبر نباشند. در ادامه برخی از تجارب افراد را درباره شرکت در آیلتس (IELTS) در مراکز مختلف می خوانیم.

نظرات کسانی که در موسسه پروشات نوین آزمون داده اند

در ادامه نظرات یکی از افرادی که در این موسسه آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) دادند را می خوانیم:
در روز آزمون شفاهی که چند روز قبل از آزمون کتبی بود، تمهیدات بهداشتی کاملا رعایت شده بودند و البته حتما سعی کنید که دقیقا 20 دقیقه قبل از ازمون اسپیکینگ در محل حضور داشته باشید. روز آزمون کتبی هم با نظم و همکاری مراقبین و مسئولین برگزاری به نحو احسنت انجام شد و برخورد کادر پروشات بسیار حرفه ای بود و 2 مداد و پاک کن و مداد تراش رو روی هر میز قرار داده بودند. هدفون ها 3 مرتبه پیش از لیسنینگ بررسی شدند و برخی از هدفون ها که شرایط آنها مطلوب نبود جایگزین شدند. ضمن اینکه تمامی نکات بهداشتی در روز ازمون کتبی نیز رعایت شده بود.

نظرات کسانی که در موسسه پارسیان آزمون دادند

نظرات در رابطه با موسسه پارسیان در بیشتر موارد نظرات مثبتی است. محیط برگزاری آزمون کاملا آرام بوده و پرسنل نهایت همکاری را با شرکت کننده ها خواهند داشت. اگزمینر اسپیکینگ حاضر در این موسسه بسیار خوشرو و محترم هستند و تمام تلاش خود را در پایین آوردن استرس شرکت کننده به کار می گیرند.

نظرات کسانی که در موسسه عصر دین و دانش آزمون دادند

کیفیت هدفون ها کاملا خوب بود و میزها استاندارد بود. محیط آکوستیک بوده و هیچ صدایی از بیرون نمی آمد. مراقب ها بسیار پاسخگو و مسئولیت پذیر بودند. تنها ایرادی که از موسسه می توان گرفت عدم پاسخگویی تلفنی مطلوب است و از طریق ایمیل و تلگرام می توان با آنها در ارتباط بود که پاسخگویی کمی زمان بر می شود. 

نظرات کسانی که در موسسه آیلتس (IELTS) تهران آزمون دادند

همه چیز بسیار منظم برگزار شد. سوالات هم استاندارد بود و به طور کلی دقت برگزاری آزمون بسیار بالا بود.  
محیط کاملا با پروتکل های بهداشتی سازگار بود، محیط هم ارام بود و تعداد زیادی شرکت کننده در محل حضور نداشتند. کیفیت صدا نیز قابل قبول بود و برخورد پرسنل هم بسیار مودبانه و با احترام بود. 

نظرات کسانی که در موسسه ایرسافام آزمون دادند

ممکن است در برخی موارد به دلایلی فایل های صوتی از IDP ناقص به دست برگزار کنندگان رسیده باشد. البته این شرایط برای تمامی موسسات برگزارکننده آیلتس (IELTS) یکسان خواهد بود. در صورت به وجود آمدن این مشکل، آزمون از بخش های دیگر و شاید با ترتیبی متفاوت ادامه پیدا می کند تا برگزارکنندگان راه حلی برای مشکل بیابند. به جز این مورد که ممکن است در بقیه موسسات نیز به وجود بیاید، آزمون ها در موسسه ایرسافام از کیفیت بالایی برخوردار بوده و استانداردهای برگزاری را رعایت می کنند. 

نظرات کسانی که در دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دادند

در بخش لیسنینگ برای هر 3 تا 5 نفر بلندگویی در نظر گرفته شده و هیچ گونه مشکلی از نظر صدا وجود ندارد. هماهنگی ها به خوبی انجام شده و در نتیجه مشکلاتی اعم از از دست رفتن زمان در بخش های مختلف به وجود نخواهد آمد. اکزمینرهای اسپیکینگ هم افرادی محترم هستند و به نحو احسن وظایف خود را انجام می دهند.

جمع بندی

برای شرکت در آزمون آنلاین آیلتس (IELTS)، بهتر است موسسات برگزار کننده معتبری را انتخاب کنید که امکانات مناسبی را جهت پاسخگویی انلاین شما فراهم آورده اند. توصیه می کنیم پیش از شرکت در آزمون اصلی آیلتس، حداقل یک بار در آزمون آزمایشی آیلتس (IELTS) ثبت نام کرده و شرکت کنید تا به خوبی با نحوه برگزاری این آزمون آشنا شده و بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!