تعداد برگزاری آزمون آیلتس در ایران در هر سال

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/01

زمان های برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) را می توانید در وب سایت موسسات برگزار کننده این آزمون به تفضیل مشاهده کنید. به عنوان مثال، آزمون IELTS توسط دانشگاه آزاد اسلامي در هر سال 24 بار در تهران و 6 بار در شهرستان ها برگزار خواهد شد كه به داوطلبان اين فرصت را مي دهد كه در زمان موردنظر در اين آزمون شركت نمايند. 
با توجه به درخواست زياد داوطلبان، آزمون IELTS دانشگاه آزاد اسلامي در هر سال 24 بار در تهران (يعني در هر ماه 2 آزمون) و 6 بار در شهرستان ها برگزار می شود. با تـوجه به اين مـوضوع شهروندان مـتقاضي شهرستان ها ديگر نيازي به مراجعه به تهران نخواهند داشت و مي توانند به واحدهاي برگزارکننده آزمون آیلتس (IELTS) در شهرهاي نزديك به مكان زندگي خود مراجعه كنند. 
تعداد شركت كنندگان در هر دورۀ آزمون 300 نفر است و آزمون به صورت منظم در طی سال برگزار می شود.

آیلتس (IELTS) چیست؟

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) محبوب ترین آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی در جهان برای آموزش عالی و مهاجرت است. بیش از 10 هزار سازمان در سطح جهانی به آیلتس (IELTS) اعتماد دارند بنابراین هنگام شرکت در این آزمون می توانید اطمینان داشته باشید که توسط موسسات آموزشی، کارفرمایان، دولت ها و نهادهای حرفه ای در سراسر جهان شناخته شده است.
آیلتس (IELTS) به عنوان یکی از پیشگامان سنجش چهار مهارت زبان انگلیسی از 30 سال پیش تا کنون، همچنان به عنوان یک آزمون استاندارد تست زبان انگلیسی شناخته می شود. دولت های استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلیس از IELTS برای پردازش درخواست های مهاجرت استفاده می کنند.
آیلتس (IELTS) توسط برخی از متخصصان برجسته ارزیابی زبان در جهان توسعه یافته است و طیف گسترده ای از مهارت های انگلیسی را برای موفقیت در شغل جدید و یا تحصیل در خارج از کشور مورد تست قرار می دهد.

انتخاب آزمون مناسب

دو آزمون آیلتس (IELTS) وجود دارد - آیلتس (IELTS) آکادمیک یا آیلتس (IELTS) جنرال. آزمونی که انتخاب می کنید باید براساس کاری باشد که می خواهید انجام دهید.

آیلتس (IELTS) آکادمیک: 

بررسی اینکه آیا سطح مهارت زبان انگلیسی شما برای یک محیط دانشگاهی مناسب است یا خیر. نتایج این آزمون جنبه های زبان آکادمیک را منعکس می کند و ارزیابی می کند که آیا شما آماده شروع آموزش یا تحصیل هستید یا نه.

آیلتس (IELTS) جنرال: 

مهارت زبان انگلیسی را در یک زمینه عملی و روزمره تست می کند. تسک ها و سوالات این آزمون نیز محل کار و هم موقعیت های اجتماعی را شبیه سازی می کند.
هر آزمون در دو بخش كتبي و شفاهي برگزار مي گردد كه داوطلبان بايد 2 روز براي اين آزمون به مكان هاي مورد نظر مراجعه كنند در روز اول كه اختصاص به آزمون كتبي دارد هر داوطلب 3 ساعت زمان خواهد داشت تا به سؤالات پاسخ گويد. بعد از آن داوطلبان در روز ديگر براي آزمن شفاهی مراجعه خواهند كرد كه 15 دقيقه براي هر نفر در نظر گرفته مي شود. زمان و ساعت برگزاری امتحان Speaking در روز امتحان اعلام می‌شود و معمولاً از عصر روز امتحان تا 5 روز بعد از آن خواهد بود.

چند بار می توان در آزمون آیلتس (IELTS) شرکت کرد؟

برای شرکت در آزمون آیلتس (IELTS) محدودیتی از طرف مجریان آیلتس (IELTS) تعیین نشده است. اما در ایران حداکثر 4 بار در هر ماه می توانید در آزمون آیلتس (IELTS) شرکت کنید، بنابراین زمان های برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) را پیش از ثبت نام به دقت بررسی کنید. تا زمانی که نمره هدف خود را کسب نکنید می توانید در آزمون آیلتس (IELTS) شرکت کنید و البته برای هر بار تلاش باید هزینه آزمون آیلتس (IELTS) را پرداخت کنید.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون آیلتس (IELTS) چیست؟

براي شركت در اين آزمون داوطلبان بايد 16 سال كامل را داشته باشند تا بتوانند براساس قانون IDP در  IELTS ثبت نام نمايند. افراد زیر 18 سال به والدین یا سرپرست خود نیاز دارند تا آزمون را برای آنها رزرو کنند. هرکسی که مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور است و یا می خواهد در خارج از کشور کار کند، می تواند آزمون آیلتس (IELTS) (آموزش آکادمیک و عمومی) را امتحان کند. با این حال، داوطلبان همیشه باید معیارهای صلاحیت تعیین شده توسط موسسات آموزشی یا سازمانی را که متقاضی آن هستند، داشته باشند.
ثبت نام در آزمون آنلاین آیلتس بر روي وب سايت ielts.iauset.com بصورت آنلاين انجام مي شود كه هر داوطلب مي تواند با مراجعه به اين سايت پس از اطمينان از فعال بودن پروفايل خود نسبت به ثبت نام اقدام نمايد. پس از اتمام ثبت نام، مرکز آزمون شما تأییدیه کتبی را با اطلاع از تاریخ و زمان آزمون آیلتس (IELTS) به شما ارسال می کند.
برای موفقیت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا باید 4 مهارت اصلی شامل Reading, Speaking, listening , Writing خود را تقویت کنید. بهترین راه برای تقویت مهارت های شما، شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس است تا بتوانید با نحوه برگزاری آزمون به صورت آنلاین آشنا شوید و نقاط ضعف و قوت خودتان را بشناسید.

چه زمانی آیلتس (IELTS) لازم است؟

آیلتس (IELTS) برای ادامه تحصیل: انتخاب آیلتس (IELTS) برای تحصیل می تواند یک مزیت بزرگ برای داوطلبان باشد زیرا آیلتس (IELTS) توسط بیش از 10 هزار موسسه آموزشی در سطح جهان پذیرفته شده است.

آیلتس (IELTS) برای کار: 

سازمان های مختلف حرفه ای و کارفرمایان در سراسر جهان برای انتخاب کاندیدای مناسب آیلتس (IELTS) را می پذیرند. ارتباط در زمان کار بسیار مهم است و در نتیجه داشتن سطح خوبی از زبان انگلیسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. صنایع زیادی وجود دارد که آزمون آیلتس (IELTS) را برای آزمایش مهارت زبان در بین داوطلبان قبول می کنند.

آیلتس (IELTS) برای مهاجرت: 

هر کشور مجموعه ای از دستورالعمل های خاص خود را برای آیلتس (IELTS) دارد. مثلا استرالیا برای اقامت دائم و انواع مختلف ویزا آیلتس (IELTS) را می پذیرد. افرادی که برای ویزای کار، اقامت دائم یا اهداف شغلی خود برای کانادا درخواست می دهند، باید در آزمون عمومی آیلتس (IELTS) شرکت کنند.

چه کسی آیلتس (IELTS) را برگزار می کند؟

آزمون آیلتس (IELTS) به طور مشترک متعلق به: مجلس بریتانیا، IDP IELTS Australia و کمبریج ESOL است. در ایران آیلتس (IELTS) تحت نظر IDP برگزار می شود و تمامی موسسات تایید شده سازمان سنجش زیر نظر این سازمان هستند. با مراجعه به وب سایت این موسسات می توانید از نحوه ثبت نام، شرایط و زمان های برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) در هر یک اطلاع پیدا کنید.

 

تعداد برگزاری آزمون آیلتس در ایران در هر سال

هزینه های زمان بندی مجدد آیلتس (IELTS) چیست؟

اگر می خواهید تاریخ آزمون خود را تغییر دهید، پس از کسر هزینه انصراف / به تعویق انداختن می توانید حداقل پنج هفته قبل از تاریخ آزمون قبلی که رزرو کرده اید، درخواست تغییر تاریخ آزمون به یکی از زمان های برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) را بدهید. همچنین، مطمئن شوید که تاریخ آزمون جدید باید حداکثر سه ماه از تاریخ آزمون اصلی فاصله داشته باشد. داوطلبان برای انتقال تاریخ آزمون نیاز به پرداخت هزینه اداری مشخصی با احتساب کلیه مالیات ها هستند که برای اطلاع از مقدار آن باید از موسسه مورد نظر خود بپرسند.

تاریخ های مهم آزمون آیلتس (IELTS) 

British Council و IDP IELTS دو نهاد رسمی برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) هستند. آزمون آیلتس (IELTS) در طول سال چندین بار برگزار می شود. به داوطلبان توصیه می شود با در نظر گرفتن جدول زمانی پذیرش دانشگاه یا شرکت مورد نظر، یک تاریخ را با توجه به زمان های برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) که برای آنها راحت تر است، رزرو کنند. به دانشجویانی که قصد حضور در آزمون آیلتس (IELTS) را دارند، توصیه می شود برای جلوگیری از بروز مشکلات لحظه آخر، تاریخ امتحان را 3-4 ماه قبل از مهلت درخواست خود انتخاب کنند. 

نتایج آزمون چه زمانی اعلام می شوند؟

نتایج آزمون IELTS دو هفته پس از پایان یافتن آزمون شفاهی اعلام خواهد شد و کارنامه آزمون فقط به داوطلب تحویل داده می شود. موسسات برگزار کننده آزمون آیلتس (IELTS) ، تا 5 کارنامه برای دانشگاه‌ها و موسسات مورد درخواست شما، به صورت رایگان ارسال می کنند، البته در صورتی که از تاریخ امتحان بیشتر از یک ماه نگذشته باشد. اگر که بیشتر از یک ماه از تاریخ امتحان گذشته باشد یا بیشتر از 5 کارنامه درخواست شود، داوطلبان می بایست به ازای هر کارنامه مبلغ آن را بپردازند.

آزمون آیلتس (IELTS) تا چه زمانی اعتبار دارد؟

اکثر دانشگاه‌ها کارنامه را که بیشتر از دو سال از زمان برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) گذشته باشد، قبول ندارند. هم چنین توجه داشته باشید که مسئولیت نوع امتحانی که می‌خواهید در آن شرکت نمائید بر عهده شماست و باید در هنگام ثبت نام، نوع امتحان مورد نظرتان را در فرم ثبت نام قید کنید و نوع امتحان غیر قابل تغییر خواهد بود. 

اعتراض به آزمون آیلتس (IELTS) چه زمانی انجام می شود؟

شرکت کنندگان آزمون می توانند در صورت داشتن اعتراض نسبت به نتیجه آزمون آیلتس (IELTS) ، 6 هفته بعد از زمان برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) ، به مرکز برگزاری مراجعه نموده و اعتراض خود را در برگه ای ثبت نمایند. به واسطه این برگه، داوطلب حق اعتراض برای هر یک از بخش‌ها یا مهارت‌هایی که فکر می‌کند در آن نمره‌ای کمتر از آنچه می‌بایست به وی تعلق گرفته‌است را خواهد داشت.
فقط در صورت پرداخت مجدد هزینه آزمون شرکت کنندگان می توانند به نتیجه اعتراض که البته در صورت تأیید اعتراض، این مبلغ به داوطلبان برگردانده خواهد شد و کارنامه جدید برایشان صادر می شود. در غیر این صورت هزینه غیر قابل برگشت خواهد بود. توجه داشته باشید که بررسی و نمره گذاری مجدد 6 هفته طول خواهد کشید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!