آیا خرید و فروش مدرک آیلتس واقعی و تضمینی است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/03

اعتبار آزمون آیلتس یکی از عواملی است که باعث می شود این آزمون از معتبرترین آزمون های سنجش مهارت زبان انگلیسی باشد و توسط بسیاری از سازمان ها به رسمیت شناخته شود. نتایج آزمون آیلتس برای پذیرش در دانشگاه ها، کالج ها و نهادهای حرفه ای و همچنین مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل، اطمینان از اعتبار نتایج آزمون ضروری است و آیلتس اقدامات مختلفی را برای محافظت در برابر جعل نتایج انجام می دهد.

نحوه جلوگیری از تقلب در آزمون آیلتس

اعتبار آزمون آیلتس از طریق موارد مختلفی تضمین می شود تا امکان تقلب در آن را به حداقل برساند. هم چنین برگزارکنندگان آزمون آیلتس از منافع سازمانهایی که به قانونی بودن نتایج آیلتس اعتماد می کنند نیز محافظت می کند.
این اقدامات اعتباری شامل موارد زیر است:

•    مقررات مربوط به حفظ و نگهداری سوالات آزمون آیلتس
•    سیستم های ثبت نام و تأیید فرد متقاضی
•    وظایف کارکنان مرکز برگزاری آیلتس برای شناسایی متقلبان، تشخیص رفتار متقلبانه و پیشگیری از تقلب
•    شرایط دقیق برگزاری آزمون
•    بازرسی نتایج آزمون قبل از انتشار
•    راه اندازی یک سرویس آنلاین رایگان و ایمن برای صحت سنجی نتایج آزمون دهندگان
•    عکس شما در روز آزمون آیلتس گرفته می شود. این عکس در فرم گزارش نتایج آزمون آیلتس شما قرار خواهد گرفت.  
•    کارنامه نتایج آزمون آیلتس (TRF) دارای ویژگی های اعتباری بسیاری است، از جمله استفاده از کاغذ تقویت شده اعتباری برای چاپ آن، تأیید توسط مهر اعتبار IELTS و عکس با وضوح بالا از آزمون دهنده است.
•    هم چنین اقدامات پیشگیری از تقلب دیگری نیز در حال انجام است تا IELTS بتواند فرم های گزارش تست تقلبی (TRF) را شناسایی کند. 
•    علاوه بر عکس متقاضی، اثر انگشت متقاضی نیز به هنگام ثبت نام ثبت می شود. 

دریافت اثر انگشت برای افزایش اعتبار آزمون آیلتس

آیلتس به تازگی اعلام کرده که سیستم جدید بیومتریک آن در سطح جهانی پیاده سازی شده است. این گزارش می گوید که قبلاً بازخوردهای مثبتی از دولت ها و همچنین شرکت کنندگان در آزمون دریافت کرده است که می گویند با استفاده از فناوری اسکن انگشت برای ورود به اتاق های آزمون در روز شرکت علاوه بر تضمین اعتبار آزمون باعث صرفه جویی در وقت نیز می شود.
این سیستم های بیومتریک سفارشی از زمان ورود متقاضی در روز آزمون تا پایان آزمون وی مورد استفاده قرار می گیرد. کارکنان پذیرش شرکت کنندگان می توانند به وب سایت خدمات صحت سنجی آیلتس دسترسی پیدا کنند تا عکس با وضوح بالای متقاضیان را مشاهده و با چهره فد مراجعه کننده تطبیق دهند.
جان گیلدا، رئیس آیلتس در شورای بریتانیا، می گوید:" تمام اقدامات لازم برای رعایت قوانین حریم خصوصی انجام شده است. آیلتس در بیش از 900 مکان در 130 کشور جهان در دسترس است، بنابراین شورای انگلیس و IDP آیلتس رویکردی موثر و محترمانه در اجرای این اقدامات جدید بیومتریک به روشی که یکپارچگی برگزاری آزمون را دچار اختلال نکند، اتخاذ کرده اند."

صحت سنجی نتایج آیلتس

برگزارکنندگان آزمون آیلتس سازمان هایی را که این آزمون را به رسمیت میشناسند، تشویق می کنند تا از طریق سیستمی آنلاین و رایگان مدارک آیلتس ارسال شده را صحت یابی کنند. این به جلوگیری از ارسال مدارک تقلبی و ساختگی کمک می کند. به عنوان یک سازمان شناسایی، ما شما را تشویق می کنیم که هر نتیجه ای را که به عنوان یک محافظ اضافی در برابر اسناد جعلی به شما ارائه می شود، تأیید کنید.
خدمات صحت سنجی آیلتس یک سرویس آنلاین رایگان و ایمن است که به این سازمان ها امکان می دهد تا با بررسی اینکه نتایج دریافت شده با نتایج موجود در پایگاه داده آیلتس مطابقت دارد، به راحتی چک کنند که آیا متقاضی نمرات آزمون واقعی را به آنها ارائه داده یا نه.  هم چنین آنها می توانند فرم های گزارش نمرات آزمون آیلتس را به صورت الکترونیکی و دسته بندی شده را به راحتی از این سرویس دریافت کنند.
این موسسات یا دانشگاه ها می توانند در صورتی که کارنامه آیلتسی که با نتایج موجود در پایگاه داده آیلتس تطابق ندارد دریافت کرده اند، از طریق ایمیل IELTS.Verification@britishcouncil.org با تیم تحقیق شورای انگلیس تماس بگیرند و مساله را پیگیری کنند.
شرکای آیلتس همچنین با مقامات مربوطه در سراسر جهان، از جمله آژانس های مهاجرت و اجرای قانون، برای شناسایی، جلوگیری و در صورت لزوم، پیگرد قانونی در مورد هرگونه اقدام به تقلب یا کلاهبرداری مطابق با قوانین، همکاری نزدیک دارند.
این روش چند مرحله ای برای برقراری اعتبار آزمون آیلتس همچنین شامل پروتکل های دقیق مربوط به وظایف مرکز برگزارکننده آیلتس است.

برخورد با متقلبین

آژانس ها و موسسات مهاجرت که از شما نمرات آیلتس درخواست می کنند، در صورت ارائه مستندات نادرست و مواردی که اعتبار آزمون آیلتس را به خطر بیندازد، درخواست شما را لغو می کنند و شما را از درخواست مجدد محروم می کنند. افرادی که مرتکب تقلب در آزمون آیلتس بشوند می توانند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند. 
در صورت استفاده از روشهای جعلی برای ثبت نام و پرداخت، برگزارکنندگان آزمون آیلتس می توانند شما را از ثبت نام و دریافت نتایج آیلتس برای همیشه محروم کنند.

هشدار به متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس

IELTS پیشتازترین آزمون مهارت زبان انگلیسی در جهان است و همواره برای محافظت از اعتبار و امتیازات خود و آزمون دهندگان در تلاش است. با تلاش برای تقلب، پول خود را هدر ندهید یا آینده خود را به خطر بیندازید. به کسی که سعی در فروش نتایج آیلتس دارد اعتماد نکنید. با توجه به سیستم ها و روش های جدید حفظ اعتبار آزمون آیلتس، احتمال اینکه آگهی های خرید و فروش مدرک آیلتس واقعی باشند عملا وجود ندارد.
 لطفا به هرکسی که پیشنهاد می دهد که به جای شما آزمون بدهد اعتماد نکنید. به آگهی های رزرو آزمون آیلتس با تخفیف و مبلغ کمتر اطمینان نکنید و به هیچ عنوان به سراغ خرید و فروش مدارک آیلتس نروید. با تلاش برای هر نوع تقلب، صداقت و آینده خود را به خطر نیندازید.

چرا فروش گواهینامه آیلتس بازار جذابی است؟

یک جستجوی ساده در google تعداد بالای وب سایت هایی را نشان می دهد که ادعا می کنند گواهینامه های آیلتس را می فروشند. وب سایت هایی که تبلیغات آشکار و بدون هیچ گونه ترس را انجام می دهند، با این وعده که نمره باند IELTS مورد نظر خود را بدون شرکت در هر گونه آزمون به داوطلبان بدهند. آنها حتی ادعا می کنند گواهینامه هایی را می توانند بفروشند که به طور رسمی توسط برگزار کنندگان آیلتس تأیید شود.
اما چرا خرید و فروش مدرک آیلتس بازار داغی دارد؟

1. تقاضای شرکت کنندگان آیلتس

در صورت عدم وجود تقاضا برای کلاهبرداری، هیچ کلاهبرداری نمی تواند از فرصت ها استفاده کند. متأسفانه، ما می توانیم اذعان کنیم که علیرغم هشدارهای بسیاری که توسط برگزار کنندگان آیلتس انجام شده است، برخی از داوطلبان هنوز فریب روشهای جدید و فریبنده تقلب را می خورند و با دانستن خطرات از دست دادن پول یا قرار گرفتن در لیست سیاه، باز هم نسبت به خرید مدرک آیلتس تمایل نشان می دهند. 

2. سود سنگینی که کلاهبرداران از طریق فروش مدارک جعلی آیلتس کسب می کنند

سود حاصل از فروش مدارک آیلتس بسیار بیشتر از چند صد یورو است. اگر به برخی از این وب سایت های فروش آیلتس مراجعه کنید، می بینید که بسته به نمره و زمانی که میخواهید مدرک را تحویل بگیرید، مبالغ هنگفتی را باید متحمل شوید! بعض کلاهبرداران لطف دارند و این مبلغ را به صورت قسطی هم دریافت می کنند. قسط اول باید بلافاصله در ابتدای مراحل پرداخت شود و قسط بعدی پس از صدور مدرک و تایید صحت آن دریافت می شود. 

3. بی میلی قربانیان در انجام اقدامات قانونی

دلیل اصلی موفقیت کلاهبرداران این است که قربانیان معمولاً جرات گزارش کلاهبرداری را ندارند و یا اقدامات قانونی را برای تقبیح کلاهبرداری انجام نمی دهند. 
مهم است که بدانید اقدام به خرید مدرک آیلتس خود به تنهایی اقدامی غیرقانونی است. بنابراین اگر قربانیان بخواهند پول از دست رفته خود را از طریق مراجع قضایی ردیابی کنند، به جرم ارتکاب جرم خرید مدرک غیرقانونی مجازات نیز خواهند شد، حتی اگر شدت آن بسیار کمتر از جرم خود کلاهبرداران باشد.
با این حال، این پایان ماجرا نیست. وقتی متقاضیان متوجه می شوند که قربانی کلاهبرداری شده اند و در ازای مبلغ پرداخت شده مدرکی دریافت نمی کنند، سعی می کنند کلاهبرداران را به انجام پیگیری های قانونی تهدید کنند، اما اینجاست که کلاهبرداران باز هم آنها را در دام می اندازند.
کلاهبردار متقاضی را تهدید می کند که در صورت هرگونه اتهام، اسناد مربوط به خرید مدرک IELTS را به سازمانهای مهاجرت یا دانشگاه متقاضی ارائه می دهد. به این ترتیب، ممکن است داوطلبان برای همیشه در لیست سیاه سازمان های مهاجرت یا دانشگاه قرار بگیرند، و هیچ کس دوست ندارد این خطر را بپذیرد. بنابراین دور زدن امینت آزمون آیلتس به نظر نمی رسد کار مناسبی باشد.

 

آیا خرید و فروش مدرک آیلتس واقعی و تضمینی است؟

کلاهبرداران آزمون آیلتس

شرکای آزمون آیلتس از تلاشهای گسترده برای ارتکاب تقلب و به خطر انداختن اعتبار آزمون آیلتس بصورت آنلاین و آفلاین آگاه هستند. کلاهبرداران معمولاً وانمود می کنند که با برگزارکنندگان آزمون در ارتباط هستند و ادعا می کنند که به پایگاه داده آیلتس دسترسی داشته دارند و می توانند نمرات وارد شده در کارنامه را تغییر بدهند یا اینکه در سیستم صحت سنجی آنلاین نتایج جعلی را وارد کنند. آنها هم چنین ممکن است وعده بدهند که بدون اینکه مجبور باشید در آزمون شرکت کنید، می توانید از آنها کارنامه دریافت کنید یا اینکه بگویند پیش از برگزاری آزمون سوالات را به شما می دهند. 
کلاهبرداران به صورت گسترده در رسانه های اجتماعی (به عنوان مثال فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، LinkedIn و غیره)، در انجمن ها، از طریق وب سایت های اختصاصی، ایمیل ها یا برنامه های پیام رسانی تبلیغ می کنند. کلاهبرداران همچنین ممکن است شخصاً در مراکز آزمون، مکان های برگزاری آزمون یا در موسسات آمادگی برای آیلتس با داوطلبان ارتباط برقرار کرده و تبلیغات دروغین به آنها بدهند.
داوطلبان آزمون آیلتس باید این ادعاهای غلط و پیشنهادات کلاهبرداری را باور نکنند، زیرا هیچ کدام از این میانبرهایی که توسط کلاهبرداران معرفی می شود و به نظر می رسد که راه ساده ای برای رسیدن به نمره مطلوب در آزمون آیلتس باشد، واقعی نیستند. سیستم های اعتباری چند لایه و بررسی های دقیق برای حفاظت از یکپارچگی، قابلیت اطمینان و اعتبار آیلتس به عنوان یک آزمون به کار گرفته می شود. مجازات های مربوط به تقلب شامل 2 سال ممنوعیت استفاده از آیلتس است و بسیاری از سازمان های شناخته شده با تشخیص تقلب در مرحله صحت سنجی، قوانین مربوط به تعلیق را اعمال می کنند.

نحوه گزارش کلاهبرداری آزمون آیلتس

اگر در رابطه با اعتبار آزمون آیلتس نگرانی دارید (مثلاً در مورد کلاهبرداری مشکوک یا فعالیت های مشکوک به کلاهبرداری چیزی شنیده اید)، می توانید آنها را با استفاده از یک فرم گزارش آنلاین که در وب سایت رسمی آزمون آیلتس قرار داده شده است، به برگزارکنندگان آیلتس گزارش دهید.
این هفته، آیلتس، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی، با گرفتن عکس نه تنها از افراد حاضر در آزمون، بلکه با اثر انگشت آنها در حوزه های قضایی که اجازه این کار را دارد، اقدامات بیشتری برای مقابله با تقلب در امتحانات خود انجام داده است.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!