دوره ها و کلاس های تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/06

دوره های تافل (TOEFL) با هدف اصلی آمادگی زبان آموزان برای شرکت در آزمون تافل (TOEFL) برگزار می شوند. آزمون آنلاین تافل (TOEFL) برای سنجش مهارت انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان برای آزمایش توانایی نوشتن، خواندن، شنیدن و صحبت کردن طراحی شده است.
موسسات زبان دوره های تافل (TOEFL) را در سطوح متفاوت برگزار می کنند تا هر فرد متناسب با سطح زبان خود، در یکی از این کلاس ها شرکت کند. تعداد جلسات برگزاری نیز بستگی به موسسه دارد و می تواند از موسسه ای به موسسه دیگر فرق کند. منابع استفاده شده در دوره های تافل (TOEFL) معمولا همان منابع پیشنهادی توسط ETS که برگزارکننده اصلی آزمون آنلاین تافل (TOEFL) در ایران است، هستند.

دوره های مجازی و آنلاین تافل (TOEFL)

اکنون با وجود همه گیری ویروس کرونا، بیشتر موسسه ها به برگزاری آنلاین کلاس های خود روی آورده اند. مهمترین مزیت آموزش آنلاین این است که همه افراد در هر جایی از کشور که قرار داشته باشند می توانند به دوره آموزش تافل (TOEFL) دسترسی داشته باشند. همچنین این روش باعث صرفه جویی در زمان به خاطر کاهش زمان رفت و آمد می شود. علاوه بر این زبان آموزان در انتخاب زمان های برگزاری کلاس راحتتر خواهند بود و می توانند با دست باز تر زمان مناسب خود را انتخاب کنند.  
امکان مرور درس نیز یکی از مواردی است که آزموش آنلاین فراهم می کند. زبان آموز می تواند فایل های درس را ذخیره کرده و هر وقت که بخواهد دوباره به کمک آنها درس را مرور کند.
هزینه کلاس های آنلاین کم تر از کلاس های حضوری می باشد و در نتیجه دوره های تافل (TOEFL) آنلاین به صرفه جویی در هزینه نیز کمک می کنند.
با یک سرچ ساده در گوگل، می توانید دوره های آنلاین تافل (TOEFL) که توسط وب سایت های خارجی ارائه می شوند را نیز ببینید. به عنوان مثال، وب سایت magoosh یک دوره کامل تافل (TOEFL)، شامل درس های ویدئویی، صدها سوال عملی (با توضیحات ویدئویی در مورد چگونگی پاسخ به آنها)، برنامه های مطالعه و پشتیبانی از معلمان را به صورت آنلاین ارائه می دهد. 
این وبسایت یک منبع شگفت انگیز برای آشنایی با فرمت تافل (TOEFL) است. magoosh حتی دوره های تافل (TOEFL)ی دارد که به صورت تخصصی می توانند شما در طول زمان های مختلفی (یک سال، یک ماه یا حتی یک هفته) برای شرکت در این آزمون آماده کنند.

دوره های حضوری تافل (TOEFL)

 دوره های حضوری تافل (TOEFL) نیز یکی از انتخاب های شما برای آمادگی در آزمون تافل (TOEFL) هستند. برخی موسسات کلاس های خود را به صورت خصوصی برگزار می کنند که شاید هزینه بالاتری داشته باشد اما کلاس ها موثرتر و مفیدتر خواهند بود، چرا که استاد تدریس خود را کاملا با توجه به سطح زبان شما تنظیم می کند. 
در همه دوره های تافل (TOEFL) پیش از ثبت نام باید در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید که با توجه به آن در یکی از کلاس های برگزارشده قرار خواهید گرفت. اگر زبان آموز آمادگی کافی را نداشته باشد، ابتدا در یکی از کلاس های زبان عمومی شرکت می کند و بعد می تواند به دوره های تافل (TOEFL) بپیوندد. تعداد جلسات با توجه به نظر خود شما و پیشنهادات استاد تعیین خواهد شد. برای کلاس های گروهی معمولا تعداد جلسات دوره  های تافل (TOEFL) بین 3 تا 5 ماه به طول خواهد انجامید. 
بعضی از موسسات آموزش زبان، دوره های تافل (TOEFL) را بر اساس مهارت جدا میکنند، به این معنی که برای هر یکی از مهارت های نوشتن، شنیدن، صحبت کردن و خواندن کلاس جداگانه برگزار می کنند. البته امکان شرکت همزمان در این دوره ها نیز وجود دارد.

نحوه آمادگی برای آزمون تافل (TOEFL)

1. با قالب آزمون تافل (TOEFL) آشنا شوید

برای آمادگی برای شرکت در آزمون تافل (TOEFL)، لازم است که به برخی از نمونه سوالات آزمون تافل (TOEFL) نگاهی بیندازید. این به شما کمک می کند درک بیشتری از انواع سوالات مورد انتظار داشته باشید. 

2. حداقل نمره ای را برای خود در نظر بگیرید

برخی موسسات با توجه به سطح بندی و نمره موردنظر شما، شما را در دوره تافل (TOEFL) مناسب قرار می دهند. بنابراین شما باید برای خود یک هدف در نظر گرفته باشید. برای اینکه نمره هدف خود را پیدا کنید باید بدانید که دانشگاه مقصد شما چه نمره ای را تقاضا می کند. با توجه به این، نمره موردنظر را انتخاب کنید. این نمره ایده آل شما خواهد بود.
حداقل نمره مورد نیاز و نمره ایده آل خود را روی یک کاغذ یا یک یادداشت بنویسید و آن را در جایی قرار دهید که هر روز می بینید. می توانید آن را روی آینه دستشویی، یخچال یا دیوار پشت میز خود قرار دهید. هر وقت به تکه کاغذ نگاه می کنید به شما یادآوری می شود که برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.
اطمینان حاصل کنید که نمره ایده آل شما واقع بینانه است. اگر نمره ایده آل شما با سطح شما فاصله داشته باشد، مجبور به شرکت در دوره تافل (TOEFL)ی می شوید که متناسب با سطح شما باشد. 
برای اطمینان از اینکه می توانید نمره ایده آل خود را به دست بیاورید، در یک آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید و بررسی کنید که اکنون در چه سطحی قرار دارید. اینکار را با شرکت در آزمون های سطح بندی پیش از ثبت نام در دوره های تافل (TOEFL) نیز می توانید انجام دهید. این به شما کمک می کند تا بدانید که برای رسیدن به حداقل و ایده آل ترین امتیازات خود چقدر بیشتر باید تلاش کنید؟ چند ماه باید قبل از امتحان آماده شوید؟ هر هفته چقدر می توانید وقت صرف مطالعه کنید؟ 

3. یک برنامه درسی بگیرید

شما باید یک راهنمای مطالعه داشته باشید که با توجه به آن برای تافل (TOEFL) بخوانید. هم چنین باید یک برنامه دقیق برای مطالعه توضیحات آزمون، آشنایی با بخش های مختلف تافل (TOEFL) و ارزیابی خود داشته باشید. این برنامه مطالعه برای بخش های مختلف آزمون آنلاین تافل (TOEFL) می تواند شامل موارد زیر باشد:
Reading: دور ایده های اصلی خط بکشید و در کنار کتاب یا روی یک کاغذ یادداشت کنید. پس از آن پاسخ های خود را بررسی کنید و خطاهای خود را بررسی کنید. در صورت نیاز می توانید از فرهنگ لغت خود در حین انجام تمرینات استفاده کنید.
Listening: هنگام گوش دادن نکات مهم یادداشت کنید تا به شما کمک کند جزئیات را به خاطر بسپارید. جملات را کامل یادداشت نکنید، فقط مهمترین ایده ها را یادداشت کنید.
Writing: ابتدا به موضوع فکر کنید و سپس ایده های خود را بنویسید. یک طرح کلی شامل مقدمه، نکات اصلی و نتیجه گیری خود ایجاد کنید. پس از داشتن طرح کلی، نوشتن را شروع کنید. بعد از اتمام، دوباره آن را بخوانید و اشتباهات خود را اصلاح کنید.
Speaking: به سوالات پرسیده شده دقیق پاسخ دهید و در مورد چیز دیگری صحبت نکنید. تمرین کنید تا با لحنی آرام صحبت کنید.
برای دریافت بازخورد درباره عملکرد خود از یک گریدر حرفه ای می توانید بهره ببرید. یکی دیگر از دوره های تافل (TOEFL) آنلاین ScoreNexus است که با استفاده از آن می توانید در یک آزمون کامل تافل (TOEFL) شرکت کرده و یک نمره، بازخورد و مشاوره برای ارتقا نمره خود از یک معلم واقعی دریافت کنید. این یک روش عالی برای شماست تا ببینید نقاط قوت و ضعف شما کجاست.

 

دوره ها و کلاس های تافل

 

4. از یک معلم کمک بگیرید

لازم نیست آمادگی برای تافل (TOEFL) را به تنهایی انجام دهید. می توانید از سایر زبان آموزان و معلمان کمک بگیرید.
مزیت داشتن یک معلم یا یک معلم خصوصی مشاوره و پشتیبانی حرفه ای است که دریافت خواهید کرد. این افراد در توضیح قوانین دستور زبان با تجربه هستند و می توانند تمرینات خاص و شخصی را به شما ارائه دهند.
می توانید با سرچ در گوگل تمام موسساتی که دوره های تافل (TOEFL) ارائه می دهند را بیابید. می توانید موسسات و معلمان را بر اساس محل آموزشگاه، دامنه قیمت، تجربه و گواهینامه های آنها اولویت بندی کنید. هم چنین می توانید معلم هایی را پیدا کنید که به صورت خصوصی برای شما دوره های تافل (TOEFL) را برگزار کنند.

5. با سایر زبان آموزان ارتباط برقرار کنید

اطلاع  از تجریه دیگر زبان آموزان قطعا بسیار مفید خواهد بود. بیشتر موسسات برگزارکننده دوره های تافل (TOEFL)، پس از اتمام آزمون مصاحبه ای با زبان آموزان انجام داده و آنها را روی وب سایت خود منتشر می کنند. با مرجعه به وب سایت موسسات می توانید این مصاحبه ها را ببینید و از تجارب دیگر زبان آموزان بهره ببرید.
هم چنین می توانید برنامه مطالعه گروهی بچینید. قطعا سایر زبان آموزان نیز از تبادل چیزهایی که یاد گرفته اید، مطالعه با هم و ایجاد انگیزه برای یکدیگر هیجان زده خواهند شد. می توانید برای مطالعه با هم، مطالب گوش دادن یا خواندن را انتخاب کنید. از یکدیگر سوال کنید و درباره آنچه شنیده اید یا خوانده اید بحث کنید. اطلاعات را خلاصه کرده و جزئیات را با هم پر کنید.
برای تقویت مهارت های زبان خود هم چنین می توانید به صورت آنلاین با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید. در شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیس بوک، گروه هایی در ارتباط با تافل (TOEFL) شکل گرفته اند. ارتباط های آنلاین بسیار عالی هستند، خصوصاً با توجه به وضعیت حال حاضر که امکان تبادل به صورت حضوری وجود ندارد.
برقراری ارتباط آنلاین به توانایی نوشتن شما کمک می کند. مبادله ایده ها در یک انجمن یا یک تالار گفتگو به همه طرفین فرصت می دهد تا در مورد پاسخ های خود فکر کنند و به آنها مشاوره مناسب بدهند. می توانید با مخاطبین آنلاین خود تماس های اسکایپ نیز تنظیم کنید تا صحبت کردن را هم تمرین کنید.

6. TPO ها را تمرین کنید

همانطور که حتما تاکنون متوجه شدید، TPO ها بهترین منبع برای ارزیابی مهارت های شما پیش از شرکت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) هستند. تست های TPO کاملا منطبق با استانداردهای آزمون تافل (TOEFL) تهیه شده و می توانید با پاسخ دادن به آنها و ارزیابی پاسخ هایتان، نقاط ضعف و قوت خودتان را شناسایی کنید.
برای کمک به شما جهت موفقیت بیشتر در آزمون آنلاین تافل (TOEFL)، ترجمه تمامی ریدینگ های TPO در وب سایت آکادمی زبان شایسته در دسترس است. مطالعه ترجمه این ریدینگ ها نه تنها مهارت درک مطلب شما را بالا می برد، بلکه دامنه لغات تان را نیز افزایش خواهد داد.

7. شرکت در آزمون آزمایشی تافل (TOEFL)

یکی دیگر از بهترین روش هایی که حتی بیشتر از شرکت در دوره ها و کلاس های تافل (TOEFL) به شما برای موفقیت در آزمون آنلاین تافل (TOEFL) کمک می کند، شرکت در آزمون ماک تافل (TOEFL) است. این آزمون آزمایشی، دقیقا فضای آزمون اصلی را برای شما شبیه سازی می کند و علاوه بر این سوالات استانداردی در حد آزمون اصلی از شما پرسیده می شود که باید در مدت زمان مشخص به آنها پاسخ بدهید.
یکی از مزایای شرکت در آزمون آزمایشی تافل (TOEFL)، تصحیح پاسخ ها توسط اساتید مجرب ما است که مرجع معتبری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف تان است. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!