تحلیل یک نمونه رایتینگ آرگیومنت آزمون جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/08

تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) را با بهره گیری از official scoring rubric می توان به راحتی انجام داد. این نموداری است که دانش آموزان جی آر ای (GRE) برای امتیاز دهی رایتینگ جی آر ای (GRE) در یک آزمون واقعی استفاده می کنند و از این رو می تواند بهترین استاندارد برای رایتینگ یا مقالات علمی شما باشد. 
در ادامه این مقاله، تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) برای کسب امتیاز 4.0 در مقابل 6.0 انجام خواهد شد.

تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE)

نمونه مقالات بسیار زیادی وجود دارند که می توانید آنها را بر اساس معیارهای مشخص، ارزیابی کرده و تاحدودی به این نتیجه برسید که برای گرفتن میانگین نمرات بالاتر در بخش رایتینگ تحلیل آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) چه نکاتی را باید رعایت کنید. در هر حال اگر به دنبال پذیرش در یک مقطع تحصیلی بالا مثل کارشناسی ارشد یا دکترا هستید باید مهارت های رایتینگ تحلیلی قوی داشته باشید، که فقط با تمرین کردن به دست میآید. 
اما پیش از تمرین کردن، باید با معیارهایی که رعایت کردن آنها در متن های رایتینگ به نمره دهی بالاتر کمک میکند، آشنا شوید. پس زمان آن رسیده است تا با تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) به شما در شناسایی این معیارها کمک کنیم. با در نظر گرفتن معیارهای این مقاله و مشاهده چگونگی نمونه برداری از آنها با یک مقاله واقعی، می توانید احساس بهتری نسبت به آنچه که دقیقا برای کسب نمره کامل بخش رایتینگ Argument آزمون انلاین جی آر ای (GRE) لازم است به دست آورید. 
برای تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE)، ابتدا نگاهی به سوال مطرح شده بیندازیم:

In surveys Mason City residents rank water sports (swimming, boating and fishing) among their favorite recreational activities. The Mason River flowing through the city is rarely used for these pursuits, however, and the city park department devotes little of its budget to maintaining riverside recreational facilities. For years there have been complaints from residents about the quality of the river’s water and the river’s smell. In response, the state has recently announced plans to clean up Mason River. Use of the river for water sports is therefore sure to increase. The city government should for that reason devote more money in this year’s budget to riverside recreational facilities.
Write a response in which you examine the stated and،or unstated assumptions of the argument. Be sure to explain how the argument depends on the assumptions and what the implications are if the assumptions prove unwarranted.

متن کامل نمونه رایتینگ نوشته شده در پاسخ به این سوال که نمره کامل گرفته را می توانید در لینک زیر بخوانید:

متن کامل نمونه رایتینگ Argument آزمون آنلاین جی آر ای (جی آر ای (GRE)

تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) که آن را بررسی خواهیم کرد در مورد سه فرضیه مختلف بحث می کند:

•    این نظرسنجی معیاری معتبر است و باید به عنوان منبعی از اطلاعات جهت آگاهی از برنامه ریزی بودجه استفاده شود.
•    رابطه ای میان بو و آلودگی رودخانه و نیز عدم استفاده تفریحی ساکنان رودخانه وجود دارد.
•    در نظر گرفتن برنامه هایی برای پاکسازی رودخانه Mason موثر خواهند بود.

به منظور تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE)، جاهایی برجسته نشان داده خواهند شد که هر یک از معیارهای نمره 6.0 در رایتینگ را می توانند برآورده کنند:

شرح مبحث: نوشتن متن دقیقا با توجه به دستورالعمل مورد سوال

در پرداختن به دستورالعمل های خاص کار، رایتینگ با نمره 6 توانسته بررسی دقیق و کاملا بیان شده ای از استدلال را ارائه داده و مفهوم را به گونه ای ماهرانه منتقل سازد.
این توصیف از تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) به نظر می رسد که بسیار کلی تر از بقیه موارد باشد و بیشتر تحت خلاصه ای از آنچه چهار مورد دیگر نشان می دهند، باشد. اگر مقاله ای تمامی الزامات این مبحث را برای کسب نمره 6.0 در بخش رایتینگ Argument آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) براورده کند، پس می تواند یک متن کامل در نظر گرفته شود. در غیر این صورت، نمی توان آن را نمونه کاملی در نظر گرفت. 

شرح مبحث: نوشتن مقاله با استدلال های منطقی

یک مقاله با امتیاز 6 به وضوح جنبه های استدلال مربوط به خواسته های مورد نظر را شناسایی نموده و آنها را هوشمندانه بررسی می کند.
در تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) که نمره کامل را دریافت کرده، نویسنده سه فرضیه متفاوت از این استدلال را مشخص نموده است:

-    نظرسنجی قابل اعتماد است؛
-    کثیف بودنِ آب دلیل استفاده نکردن مردم از ورزش های تفریحی است؛ 
-    و اینکه چرا مردم از آن آب برای ورزش های تفریحی استفاده نمی کنند.

هر یک از این ادعاها یک فرض مهم است که بستگی به استدلال مطرح شده دارند زیرا اگر هر یک از این سه ادعا اثبات نشوند، استدلال غیر منطقی خواهد بود.
نویسنده همچنین مفاهیم را به گونه ای بصیرت آمیز بررسی کرده و در مورد پیامدهای هر فرض بحث می کند. در واقع اگر در این تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) نویسنده بدون این نوع بحث، صرفا عناصر اصلی استدلال را مطرح کند، مقاله نمره کمتری دریافت خواهد کرد. در متن زیر گزیده ای از مقاله آمده و نشان می دهد که نویسنده با استدلال این معیار را برآورده می کند:

“If the river’s water quality and smell result from problems which can be cleaned, [that a river clean up will result in increased river usage] may be true… But if the quality and aroma results from the natural mineral deposits in the water or surrounding rock, this may not be true.”

در گزیده بالا، نویسنده به این فرضیه اشاره دارد که می توان با مشکلات کیفیت و بوی رودخانه برخورد کرد و اگر فرض غیر منطقی باشد یعنی مشکلات ناشی از رسوبات معدنی را نمی توان برطرف نمود. در واقع نویسنده با این مثال روشن به یک نقطه نظر می رسد (اگر B با وجود A ممکن است درست باشد پس اگر A نباشد، B ممکن است درست نباشد).

شرح مبحث: رعایت ساختاربندی در کل مقاله

مقاله 6 ایده ها را به طور متقاعد کننده ای گسترش داده و آنها را به طور منطقی ساختاربندی کرده و به یکدیگر پیوند می دهد.
در حالی که آیتم قبلی مبحث مرتبط با توانایی نویسنده در تفکیک یک منطق است، در این قسمت، نویسنده باید بر سبک نوشتن و توانایی خود برای توسعه دادن منطقی و پیوند دادن ایده ها در نوشتن متن رایتینگ Argument آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) تمرکز کند. دستورالعمل های جی آر ای (GRE) هم برای رایتینگ Issue و هم Argument از نظر ساختاربندی و یک منطق روشن برتری داشته و به خوبی ایده ها را در یک پاراگراف و در مقیاسی وسیع تر پیوند می دهد. 
در رایتینگ Argument آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) منطقی است که بحث خود را درباره هر فرضیه در پاراگراف جداگانه ای قرار دهید. با این حال، اگر می خواهید یک امتیاز کامل در آن کسب کنید، نمی توانید از ساختاربندی و خواسته و ناخواسته های اطلاعات مربوط به فرض و پیامدهای آن چشم پوشی کنید. در عوض باید اطمینان حاصل کنید که هر یک از نکات در مورد فرض به طور مستقیم از آن حمایت می کنند.
این وضوح قطعا به خواننده این امکان را می دهد تا رایتینگ شما را با منطق بیشتری دنبال کند و همین امر آنها را مجاب می کند که مقاله شما بسیار قانع کننده و موثر است.
در تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) که نمره کامل گرفته باید به این نکته توجه داشته باشید که ساختاربندی و منطق نیز هنگام ترتیب بندی پاراگراف ها در مقاله و انتقال میان ایده ها بسیار حائز اهمیت هستند. در ادامه می توانید مثالی از این انتقال را که ایده های دو پاراگراف متوالی را به یکدیگر پیوند می دهد مشاهده نمایید:

“Building upon the implication that residents do not use the river due to the quality of the river’s water and the smell, the author suggests that a river clean up will result in increased river usage.”

این جمله از پاراگراف چهارم مقاله آغاز می شود و به گونه ای منطقی به فرض جدیدی که باید در مورد آن بحث شود (پاکسازی رودخانه منجر به افزایش استفاده ساکنین خواهد شد) ارتباط داده می شود و آن را به این ایده که در پاراگراف سوم مورد بحث قرار گرفت یعنی (ساکنین رودخانه به دلیل کیفیت پایین و بوی بد آب از آن استفاده نمی کنند) ارجاع می دهد.
این ساختار جمله در تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE)، به طرز ماهرانه ای این دو ایده را به یکدیگر متصل می کند و پیوند میان دو پاراگراف را با طرح آن به عنوان یک پیشرفت منطقی تقویت می نماید.
این روش واضح و منطقی که در آن نویسنده به بیان نکات خود در هر پاراگراف می پردازد و همچنین ارتباطات فشرده ساختاربندی شده ای بین پاراگراف ها برقرار می کند، نمونه ای از رعایت کردن معیارهای یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) با نمره کامل است.

 

تحلیل یک نمونه رایتینگ آرگیومنت آزمون جی آر ای

شرح مبحث: مقاله با نمره کامل به گونه ای قانع کننده از نکات مطرح شده پشتیبانی می کند.

سومین مورد بحث در تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) به این نکته توجه دارد که نویسنده از نظرات خود به خوبی حمایت می کند.
اساسا، این مبحث تماما در مورد این است که آیا نویسنده به درستی از ایده های خود و گسترش آنها در کل مقاله حمایت می کند یا خیر. شناسایی صحیح مفروضات و بررسی آنها به یک شیوه منطقی و سازمان یافته بسیار خوب بوده و از دو معیار اولیه که در بالا مطرح شده حمایت می کند، اما اگر این حمایت از طریق سناریوهای فرضی صورت نگیرد پس نمی توانید نمره کاملی را کسب کنید. 
در ادامه شما می توانید نمونه ای از پشتیبانی قانع کننده و کامل را مشاهده نمایید:

“Additionally, the author implies that residents do not use the river for swimming, boating, and fishing, despite their professed interest, because the water is polluted and smelly. While a polluted, smelly river would likely cut down on river sports, a concrete connection between the resident’s lack of river use and the river’s current state is not effectively made. Though there have been complaints, we do not know if there have been numerous complaints from a wide range of people, or perhaps from one or two individuals who made numerous complaints.”

در جمله اول، داوطلب اینگونه نوشته: دلیل عدم استفاده مردم از آب برای ورزش، کثیف بودن و بوی بد آن است. دو جمله بعدی ادعای نویسنده را مبنی بر بی اساس بودن این فرض از دو گزینه مهم زیر تأیید می کنند:
نکته 1:
نویسنده یک روش خاص را که در آن استدلال دارای نقص است، جدا کرده و بیان می کند که:

" a concrete connection…is not effectively made"

 نکته 2:
نویسنده توضیح می دهد که چرا بحث با ارائه جزئیات مرتبط ناقص است، مانند این واقعیت که منبع شکایات ناشناخته بوده و به طور بالقوه فقط توسط چندین نفر مطرح شده است.
استدلال و حمایت مورد استفاده نویسنده در مقاله موثر است زیرا نویسنده به روشنی روش هایی را توضیح می دهد که با آنها از نظراتش حمایت می کند. اگر نویسنده فقط گفته باشد که "هیچ ارتباط مشخصی میان عدم استفاده از رودخانه و وضعیت آلوده رودخانه وجود ندارد، زیرا فقط چند نفر شاکی هستند"، ارتباط بین تعداد افراد شاکی و دلیل اهمیت این امر برای اعتبار شکایات مشخص نبوده و این حمایت کمتر قانع کننده خواهد بود.

شرح مبحث: مقاله با نمره کامل ایده ها را با استفاده از واژگان مرتبط و تنوع جملات به طور روان و دقیق بیان می کند. 

بخش اصلی مبحث برای این تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) مربوط به مهارت نوشتن مقاله و مطابقت با استانداردهای نوشتاری انگلیسی است. 
علیرغم نوشتار استاندارد ممکن است مقاله دارای خطاهای جزئی نیز باشد. این آخرین گروه از آیتم ها در تحلیل یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) به چگونگی نوشتن مقاله توسط نویسنده مربوط می شود. دو روش موثر که در این مقاله به کار رفته است استفاده دقیق از زبان و کمبود کلی خطاها است. در اینجا مثالی از کاربرد موثر زبان آورده ایم:

“While a polluted, smelly river would likely cut down on river sports, a concrete connection between the resident’s lack of river use and the river’s current state is not effectively made.”

به عنوان مثال به کاربرد " likely " و نیز " concrete connection " که بین مسائل مطرح شده در دو جمله تمایز ایجاد می کند، دقت کنید. 
بخش دوم این مجموعه مربوط به توانایی نویسنده در نوشتن انگلیسی استاندارد و بدون خطاهای زیاد است. این مسئله در کل این یک نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) را بدون خطا نشان داده شده است. خطاهایی که باقی مانده اند مانند " affected" در پاراگراف چهارم، مانع درک خواننده از آنچه نویسنده قصد دارد بگوید نمی شود.
می توان گفت این نمونه رایتینگ Argument آزمون جی آر ای (GRE) در تمامی ایده ها، تجزیه و تحلیل ها یا ساختاربندی ها روشن و دقیق است. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!