دوره ها و کلاس های آمادگی برای آزمون آنلاین آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/09

دوره های آیلتس (IELTS) تقریبا در همه موسسات با یک محتوای یکسان برگزار می شوند. در این کلاس ها نحوه برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) را به شما آموزش می دهند. آنها برخی از ترفندها و نکات حل سوالات را به شما می آموزند، نمونه ای از امتحانات را برای حل به شما می دهند و سپس شما را ارزیابی می کنند. 
هدف اصلی دوره های آیلتس (IELTS) در آشنایی و آماده‌سازی هر چه بیشتر و دقیق‌تر متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس (IELTS) در بازه زمانی کوتاه است. اساتید در دوره های آیلتس (IELTS) ضعف های شما را بررسی می کنند و به شما کمک می کنند تا آنها را برطرف کنید و سعی کنید که دوباره مرتکب آن اشتباهات نشوید. به این ترتیب، هر متقاضی با هر دانش و مهارت زبانی می تواند طی مدتی معین خود را به نمره مورد نظر برساند.
بیشتر اوقات هر جلسه از دوره های آیلتس (IELTS) حدود 4 ساعت ادامه دارد، که هر ساعت آن روی یادگیری یک مهارت تمرکز دارد. می توانید هر کلاس را به عنوان یک آزمون آزمایشی آیلتس (IELTS) در نظر بگیرید. معلمان پس از هر جلسه به شما گزارشی از عملکردتان در هر مهارت می دهند. و معلم با کل کلاس در مورد اشتباهات رایجی که زبان آموزان دیگر معمولا مرتکب می شوند و چگونگی اجتناب از آنها بحث می کند.
بهترین چیز در مورد دوره های آیلتس (IELTS) این است که کلاس ها فرصتی برای یادگیری از نقاط ضعف و قوت دیگر همکلاسی ها هستند. همه زبان آموزان نقص دارند و همه اشتباه می کنند، هیچ کس نیست که از ابتدا کاملا بی نقص باشد. به عنوان مثال، در کلاس speaking، می توانید نکات مثبت و منفی صحبت کردن دیگران را بررسی کنید و از آنها یاد بگیرید. می توانید نکات مثبت را در صحبت کردن خود به کار ببرید و سعی کنید که از نکات منفی دوری کنید. 
در نهایت یک دوره آیلتس (IELTS) جایی است که شما می توانید نقص های خود در زبان انگلیسی را بهبود ببخشید. اگر فکر می کنید که در مهارت خاصی نیاز به کمک بیشتری دارید، قبل از ثبت نام در دوره های آیلتس (IELTS) با معلمان مختلف صحبت کنید. ممکن است بعضی از آنها برای بهبود آن مهارت خاص عملکرد بهتری برای شما داشته باشند.

دوره های مجازی و آنلاین آیلتس (IELTS) 

آموزشگاه زبان سفیر، در شرایط کنونی جامعه که امکان شرکت در کلاس‌های حضوری محدود شده است، دوره‌های آیلتس (IELTS) را برگزار می‌کند. کلاس‌های آنلاین بدون محدودیت مکانی برای کلیه متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس (IELTS) این امکان را فراهم می‌آورد تا از برنامه‌ریزی زمانی خود برای شرکت در این آزمون عقب نمانند.
سطح ‌بندی این دوره‌ها با کلاس‌های حضوری آیلتس (IELTS) سفیر یکسان است و هر ترم شامل 20 جلسه آنلاین خواهد بود.
طی دو یا سه دهه گذشته، افراد بیشتری در آزمون آیلتس (IELTS) شرکت می کنند و این آزمون برای یافتن شغل یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان به امری اجباری تبدیل شده است. هم چنین محبوبیت شرکت در دوره های آیلتس (IELTS) آنلاین روز به روز در حال افزایش است و خصوصا با توجه به شرایط ویروس کرونا که برگزاری کلاس های حضوی را با محدودیت رو به رو کرده، به نظر انتخاب بسیار مناسبی می آید. با این حال، تصمیم گیری برای انجام این کار هم موافقان و هم مخالفانی دارد. در ادامه ما به برخی از دلایل محبوبیت دوره های آیلتس (IELTS) آنلاین و چالش های آن می پردازیم.

جوانب مثبت دوره های آنلاین آیلتس (IELTS) 

قیمت پایین تر نسبت به دوره های حضوری

یکی از اصلی ترین نکات مثبت مطالعه آنلاین ارزان بودن آن نسبت به کلاسهای عادی است. شما مجبور نیستید هزینه رفت و آمد یا کتابهای درسی گران را پرداخت کنید. شما فقط هزینه دوره را پرداخت می کنید و تمام. اگر بودجه کمی دارید، کلاس های آنلاین آیلتس (IELTS) برای شما مناسب هستند.

راحت تر بودن شرکت در دوره های آنلاین

اگر اتصال اینترنت داشته باشید، می توانید در هر نقطه از دنیا که باشید به راحتی در دوره های آیلتس (IELTS) شرکت کنید. شما می توانید این کار را با آسایش در منزل خود انجام دهید، که انتخاب ایده آلی برای افراد شاغل است که وقت حضور در کلاس های حضوری را ندارند. شما می توانید مطالب و تست های آزمایشی خود را از طریق ایمیل یا از طریق سیستم های انتقال فایل مانند Google Drive یا Dropbox دریافت کنید. معلمان شما از طریق اسکایپ یا ایمیل با شما ارتباط برقرار می کنند.

دوره های آیلتس (IELTS) آنلاین شخصی سازی می شوند

یادگیری آنلاین آیلتس (IELTS) به شما امکان می دهد در مقایسه با کلاس عادی با 10 تا 20 زبان آموز، از توجه فردی معلم خود لذت ببرید. در یک کلاس حضوری ممکن است بعضی وقت ها از سوال پرسیدن خجالت بکشید، اما در کلاس خصوصی آنلاین به راحتی می توانید مشکلات خود را برطرف کنید. علاوه بر این، هر زمانی می توانید از طریق ایمیل از معلم خود سوال بپرسید.

فشار کمتر

برخی افراد وقتی زبان آموزان دیگر را میبینند که نمره های بالاتری نسبت به آنها دارند، ممکن است تحت فشار و استرس بالایی قرار بگیرند. یادگیری آنلاین آیلتس (IELTS) شما را از این استرس خلاص می کند زیرا شما به صورت جداگانه کار می کنید و معلم با توجه به توانایی های شما تست های تمرینی را به عنوان تکلیف به شما می دهد. تا زمانی که مدیریت زمان خوبی داشته باشید، لازم نیست در مورد نمرات دیگران استرس داشته باشید.

داشتن برنامه انعطاف پذیر

بسیاری از افرادی که می خواهند در آزمون آیلتس (IELTS) شرکت کنند شاغل هستند و وقت کافی برای حضور در کلاس را ندارند. به همین دلیل است که آنها فقط می توانند در کلاسهای عصر یا آخر هفته شرکت کنند. اما در یک کلاس آنلاین، شما توانایی انتخاب برنامه ای را دارید که برای شما مناسب باشد، حتی اگر فقط یک ساعت در روز فرصت داشته باشید.

افزایش نظم و انضباط زبان آموز

یادگیری آنلاین آیلتس (IELTS) نه تنها به شما آگاهی لازم برای شرکت در آیلتس (IELTS) را می دهد، بلکه به شما می آموزد که نظم بیشتری داشته باشید. شما باید بدون حضور معلمی که عملکرد شما را کنترل کند، در خانه درس می خوانید. در نتیجه، به خود متکی می شوید و برای دستیابی به امتیاز هدف خود پیشرفت می کنید.

نامحدود بودن مکان

یادگیری آنلاین آیلتس (IELTS) مشکل زبان آموزانی را که در یافتن کلاس های آیلتس (IELTS) در محل زندگی خود مشکل دارند حل می کند. لازم نیست مسافت های طولانی را برای شرکت در کلاس طی کنید و به راحتی می توانید در خانه در دوره های آیلتس (IELTS) شرکت کنید.

 

دوره ها و کلاس های آمادگی برای آزمون آنلاین آیلتس

دوره های حضوری آیلتس (IELTS) 

با اینکه دوره های آنلاین آیلتس (IELTS) خوبی های بسیاری دارند، اما برخی فواید کلاس های حضوری را نیز شامل نمی شوند. در ادامه به بیان برخی نکات مثبت دوره های حضوری آیلتس (IELTS) می پردازیم:

1. تعامل بیشتر زبان آموزان

مشکل عمده شرکت در کلاسهای آنلاین آیلتس (IELTS) عدم تعامل زبان آموزان است. بخی افراد با دیدن همکلاسی هایشان و تلاش های آنهاست که انگیزه می گیرند. در محیط یک کلاس حضوری می توانید با همکلاسی های خود یادداشت رد و بدل کنید، از آنها بازخورد بگیرید و نکاتی را از آنها یاد بگیرید. با این حال، در یک محیط آنلاین، احساس انزوا می تواند برای برخی دلسرد کننده باشد.

2. کمتر بودن احتمال حواس پرتی در کلاس های حضوری

در مطالعه آنلاین خصوصا اگر با افراد دیگری زندگی کنید، ممکن است گاهی تمرکز کافی برای شرکت در کلاس را نداشته باشید. وقتی در خانه هستید، به راحتی با زنگ زدن تلفن یا صحبت کردن اعضای خانواده ممکن است حواس شما پرت شود. اما با بودن در یک کلاس حضوری، یادگیری می تواند مساعدتر باشد زیرا فضا آرامتر است و عوامل حواس پرتی بسیار کمتر هستند.

3. نظارت بیشتر معلم بر عملکرد شما در دوره های حضوری

معمولا در دوره های آیلتس (IELTS) آنلاین منضبط بودن شما به چالش کشیده می شود، زیرا در هنگام امتحانات و انجام تکالیف معلمی بالای سر شما نیست. این ممکن است باعث شود که زمان خود را به درستی مدیریت نکنید و در نتیجه ممکن است به عنوان مثال در بخش writing، بیش از حد لازم زمان بگذارید. هم چنین ممکن است پاسخ دادن به آزمونهای آزمایشی آیلتس (IELTS) و تکالیف را به تعویق بیندازید زیرا کسی برای تحویل تکلیف ها شما را تحت فشار قرار نمی دهد. 
در دوره های حضوری آیلتس (IELTS) ، معلم تسلط بیشتری بر انجام آزمون ها، نوشتن تکالیف و تحویل دادن آنها خواهد داشت که ممکن است برای برخی بازخورد مثبت تری به همراه داشته باشد.

4. عدم تاثیر وجود مشکلات فنی در فرآیند یادگیری

نکته مثبتی که در رابطه با کلاس های حضوری آیلتس (IELTS) وجود دارد، عدم وابستگی آن به اتصال اینترنت است. اگر در کلاس آنلاین اینترنت قطع شود یا کامپیوتر به مشکل بخورد، فرآیند یادگیری شما دچار اختلال خواهد شد. 

5. یادگیری و بازخورد سریعتر

برخلاف کلاس های حضوری آیلتس (IELTS) که می توانید بلافاصله از مربی خود بازخورد و پاسخ بگیرید، بازخورد در یک کلاس آنلاین ممکن است مدتی طول بکشد. در واقع راهنمایی گرفتن از معلم همواره امکان پذیر نیست. در یک دوره آنلاین، شما باید از طریق ایمیل از معلم خود سوالات را بپرسید که ممکن است همان موقع جوابی دریافت نکنید.

6. آزادی کمتر نسبت به دوره آنلاین

تعدادی از زبان آموزان ممکن است از ساختار سختگیرانه و بسیار منظم کلاس های حضوری گله کنند، چرا که از روال معمول خسته و کسل می شوند. از طرف دیگر دوره های آیلتس (IELTS) آنلاین می توانند انعطاف پذیری و آزادی بیش از حدی را برای زبان آموز فراهم کنند. این برای افرادی که به خودی خود منظم نیستند مشکل ایجاد خواهد کرد. 
با وجود تمام این موارد، شرکت در دوره های آیلتس (IELTS) می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. شما باید مزایا و معایب مختلف دوره های حضوری و انلاین از جمله میزان راحتی، هزینه کلاس ها، میزان تعامل زبان آموزان، عوامل حواس پرتی و غیره را برای اننتخاب یک دوره آیلتس (IELTS) مناسب بسنجید. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید که کدام یک انتخاب بهتری برای شماست.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!