چگونه سرعت تایپ را در رایتینگ جی آر ای بالا ببریم تا وقت کم نیاوریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/11

سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) و کم آوردن وقت یکی از مشکلات رایج زبان آموزان در آزمون  GRE است. در این مقاله چند نکته برای بهبود مدیریت زمان در آزمون آورده ایم.

نکاتی برای صرفه جویی در وقت

لازم است که در هر بخش سرعت ثابتی داشته باشید. برای سوالات دشوارتر وقت بیشتری صرف نکنید. امتیاز سوالات با هم فرقی نمی کند در نتیجه وقت خود را بیهوده روی سوالات سخت صرف نکنید. وقتی در حال آماده سازی خود برای امتحان هستید، زمانی که برای پاسخ دادن به سوالات صرف می کنید را اندازه گیری کنید. سپس سوالات درست و غلط خود را بررسی کنید. با بررسی سوالات و پاسخ های آنها نقاط ضعف و قوت خود را می توانید بسنجید و دریابید که برای چه نوع سوالاتی لازم است که بیشتر وقت بگذارید. 
هم چنین لازم است که نحوه حل سوالات هر بخش را از قبل تمرین کرده و در آنها مهارت بیابید. لازم نیست که در هر بخش به اندازه یک متخصص دانشگاهی بلد باشید، بلکه اگر کارآمدترین روش برای حل هر سوال را بدانید هم نمره خوبی دریافت خواهید کرد.

افزایش سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) در آزمون رایتینگ جی آر ای (GRE) 

در ادامه به برخی نکات مهم درباره بخش رایتینگ تحلیلی آزمون جی آر ای (GRE) می پردازیم. این بخش (AW) همیشه اولین قسمت در آزمون است و از دو تسک نوشتن تشکیل شده است: تسک issue و تسک argument.
هر دو نوشته باید در یک واژه پرداز ساده تایپ شود که از عملکردهای کات، کپی و پیست هم پشتیبانی می کند. بنابراین، سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) شما باید حداقل 40 کلمه در دقیقه باشد که سرعت نسبتا بالایی است. اگر تاکنون داشتن سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) بالا را تمرین نکرده اید، بهتر است از همین حالا شروع کنید. 

تسک issue

این بخش همیشه اولین کار در بخش رایتینگ تحلیلی است. در این بخش شما 30 دقیقه برای پاسخ دادن به یک پرسش وقت دارید. این پاسخ می تواند به یکی از اشکال زیر باشد:
چشم انداز و نظر شما درباره سوال، یک توصیه، خط فکری شما و نکات دیگر.
این سوالات خود موضوعات متنوعی را شامل می شوند:

•    "ارزش": به عنوان مثال "موفقیت واقعی را فقط می توان با توجه به اهداف شخصی خود سنجید". 
•    "سیاست": به عنوان مثال "کسانی که دارای مسئولیت های عمومی هستند باید از بالاترین استانداردهای اخلاقی برخوردار باشند".
•    "آموزش": به عنوان مثال "همه دانش آموزان باید ملزم به تحصیل برخی از دروس خارج از زمینه های اصلی تحصیل خود شوند".

6 نوع سوال وجود دارد. در بیشتر آنها شرکت کنندگان آزمون باید بنویسند که آیا با گفته های سوال موافق هستند یا مخالف، درباره آن توضیح دهند و دلیل این دیدگاه را با کمک مثالها و دلایل شرح دهند. بسته به سوال خاصی که از شرکت کنندگان گرفته می شود، ممکن است مجبور باشند سایر موارد را نیز مورد توجه قرار دهند:
شرایطی که ممکن است گزاره داده شده صادق باشد یا نباشد و چگونگی تاثیر این ملاحظات بر دیدگاه آزمون دهنده.
شرایطی که در آن نوشتن توصیه مفید نخواهد بود.
دلایل قانع کننده و مثالهایی که می تواند برای به چالش کشیدن نظر آزمون دهنده  و غیره استفاده شود.

رایتینگ argument

در اینجا آزمون دهنده 30 دقیقه فرصت دارد تا مقاله ای در مورد منطقی بودن یا نبودن یک استدلال ارائه شده تهیه کند. سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) بالا در اینجا نیز امری بسیار حیاتی برای شرکت کننده خواهد بود. استدلال داده شده یک پاراگراف کوتاه است که پیشنهادی را ارائه می دهد یا توصیه ای را بیان می کند و شواهدی را در تأیید آنچه می گوید، می آورد. شواهد ارائه شده همیشه از نظر منطقی مشکلی دارند و با عقل جور در نمی آیند.
وظیفه شما به عنوان آزمون دهنده این است که به این نکته بپردازید که این استدلال چه فرضیاتی ارائه می دهد یا از چه شواهدی می توان برای تضعیف یا حمایت از استدلال استفاده کرد. در اینجا، چالش این است که باز هم مانند بخش قبلی، نوشته شما باید در پاسخ به یکی از 8 نوع سوال پرسیده شده باشد:

•    این استدلال چه فرضیاتی ارائه می دهد و اگر نادرست بودن فرضیات اثبات شود چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟
•    برای ارزیابی استدلال ارائه شده، چه سوالاتی باید پرسیده شود؟
•    چه سندی برای ارزیابی صحت منطقی استدلال مورد نیاز است و چگونه چنین شواهدی می تواند بحث را تقویت یا تضعیف کند؟ 

نمره دهی بخش رایتینگ آزمون جی آر ای (GRE)

مقاله ها در مقیاس 0-6 (که نیم امتیاز آن گرد می شود) بر اساس چندین معیار از جمله توانایی آزمون دهنده در زمینه های بیان و پشتیبانی از ایده های پیچیده، ساخت و ارزیابی استدلالا ها، نوشتن مقالات متمرکز و واضح، و ارائه نقاط نظر یکسان در طول کل نوشته ارزیابی می شوند.
لازم به ذکر است که دانش خاص در مورد موضوع ارزیابی نمی شود. نمره کل بخش راتینیگ تحلیلی، میانگین نمرات نوشته های Issue و Argument است.
همان طور که پیشتر گفته شد، داشتن سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) مناسب برای دستیابی به نمره خوب در این بخش بسیار حائز اهمیت است. ممکن است متنی که شما در ذهن دارید متن فوق العاده ای باشد اما به دلیل فرصت کم نتوانید آن را به خوبی پیاده سازی کنید. یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) خود را تقویت کنید، استفاده از اپلیکیشن ها یا وب سایت های آموزش و تمرین تایپ است. یکی از این نرم افزارها نرم افزار typingClub است.

نرم افزار TypingClub برای افزایش سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) رایتینگ در جی آر ای (GRE) 

TypingClub یک بستر آموزشی برای یادیگری کار با کیبورد است. این یک اپلیکیشن مبتنی بر وب است که زبان آموزان می توانند در کلاس، خانه یا هرجایی که اتصال اینترنت پیدا می شود تمرین کنند. کار با این اپلیکیشن بسیار راحت است چرا که رابط کاربری آن بسیار شبیه به بازی های کامپیوتری است. 
پس از پایان یافتن هر درس اپلیکیشن بازخورد فوری و معناداری را ارائه می دهد که زبان آموزان را به ادامه تمرین ترغیب می کند. هم چنین معلمان می توانند پیشرفت دانشجویان خود را پیگیری کنند، آزمون تایپ برای آنها طراحی کنند و دوره های سفارشی خود را از طریق درگاه مخصوص معلمان طراحی کنند.

 

چگونه سرعت تایپ را در رایتینگ جی آر ای بالا ببریم تا وقت کم نیاوریم؟

چرا آموزش کار با کیبورد اهمیت دارد؟

بر خلاف تصورات هدف اصلی TypingClub دستیابی به سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) بیشتر نیست. بلکه این یک اثر جانبی مطلوب است. در واقع، شما به کمک این اپلیکیشن یاد می گیرید که چگونه با هر ده انگشت و بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ کنید، که خود باعث می شود که سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. 
هنگام تایپ کردن با دو انگشت، بخش مسئول بینایی و قسمت های پیشین مغز درگیر تمرکز بر روی محل قرارگیری کلیدها می شوند که خود سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) را پایین می آورد. TypingClub این بار را از روی مغز بر میدارد و زبان آموزان را قادر می سازد هنگام تایپ کردن روی مواردی مانند ساختار جمله و دستور زبان بیشتر تمرکز کنند. در واقع بهترین کار برای پیشرفت، این است که سعی کنید در هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه نکنید.

مراحل یادگیری کار صحیح با کیبورد

اگرچه هیچ دستورالعمل رسمی وجود ندارد که نحوه آموزش کار با کیبورد را تعیین کند، اما لیستی از نکات وجود دارد که به شما کمک می کند تا مهارت کار با کیبورد و سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) در رایتینگ جی آر ای (GRE) خود را افزایش دهید. 

از خود آزمون تایپ بگیرید.

بازه های زمانی معینی را برای خود تعیین کنید و از خود آزمون تایپ بگیرید. این به شما کمک می  کند که مهارت های خود را ارزیابی کنید و در راستای بهبود سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) خود تلاش کنید. هیچ چیزی بیشتر از دیدن سرعت در شما انگیزه ایجاد نمی کند و بعد از چند ماه تمرین مجدانه، قطعا در خواهید یافت که تایپ کردن چقدر برای شما ساده تر شده است.
یکی از تنظیماتی که می توانید در TypingClub انجام دهید غیرفعال کردن دکمه backspace است که پیشنهاد می شود دفعات اول یادگیری آن را فعال کنید. بعدتر که حرفه ای تر شدید، این دکمه را غیرفعال کنید تا خود ار بیشتر به چالش بکشید و مهارت های خود را بیشتر ارتقا دهید. 

روی مهارت های مختلف تمرکز کنید

اپلیکیشن TypingClub به شما دروسی در زمینه مهارت های مختلف ارائه می دهد. برای هر یک به اندازه کافی وقت بگذارید و سعی کنید در هر یک بهترین عملکرد خود را به دست بیاورید. کا رکردن روی مهارت های مختلف از تکراری شدن تایپ جلوگیری می کند و جذابیت آن را بیشتر می کند. 

درجه سختی را متناسب با توانایی های خود تنظیم کنید

می توانید دشواری تست ها و درس ها را بر اساس توانایی های خود تنظیم کنید. اگر نیاز به چالش بیشتری دارید می توانید شرایط WPM را برای درگیری بیشتر فعال کنید. 

شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE)

شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE)، به شما کمک می کند که این مهارت خود را به راحتی تقویت کنید. با شرکت در آزمون ماک جی آر ای (GRE)، شما در محیطی کاملا شبیه سازی شده با آزمون اصلی باید با سرعت تایپ مناسب متن رایتینگ Issue , Argument را تایپ کنید. به این ترتیب، می توانید مهارت خودتان را تقویت کرده و سرعت تایپ رایتینگ خود را افزایش دهید.

جمع بندی

همان طور که مشاهده کردید سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) مناسب یکی از عوامل موفقیت شما در آزمون جی آر ای (GRE) خواهد بود. پس از همین امروز باری بهبود مهارت های تایپ خود تلاش کنید. برای اینکار می توانید از اپلیکیشن معرفی شده استفاده کنید. البته، اگر هر روز متن های زیادی تایپ کنید هم خود تمرینی موثر برای افزایش مهارت ها و سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) شما خواهد بود. این کار را آنقدر ادامه دهید تا سرعت تایپ در رایتینگ جی آر ای (GRE) خود را به 40 کلمه در دقیقه برسانید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!