هزینه ی آزمون آزمایشی آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/15

آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) در آماده سازی شما برای آزمون اصلی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما ابتدا باید نوع آزمون آیلتس (Ielts) مناسب خود را پیدا کنید و در دورانی که برای آن تمرین می کنید در تعدادی آزمون آزمایشی که در موسسات مختلف برکزار می شوند شرکت کنید. شرکت در آزمون های آزمایشی یا ماک، اولین قدم برای گرفتن نمره مورد نظر شما در آیلتس (Ielts) است.

انواع آزمون آیلتس (Ielts)

آیلتس (Ielts) مخفف International English Language Testing System است که در بیش از 1600 مکان آزمون در سراسر جهان در دو نسخه مختلف برگزار می شود: آزمون آکادمیک برای کسانی که متقاضی تحصیل در آموزش عالی به زبان انگلیسی هستند و آزمون جنرال برای کسانی که قصد دارند به یک کشور بزرگ انگلیسی زبان نقل مکان کنند، متقاضی تحصیل در مقطع متوسطه برنامه های آموزشی هستند و یا قصد کار و تحصیل در کشور دیگری دارند. 
آزمون آیلتس (Ielts) آکادمیک مشخص می کند که آیا شما آمادگی ادامه تحصیل در یک محیط انگلیسی زبان را دارید یا خیر. این آزمون هر چهار مهارت زبان شما را امتحان می کند: لیسنینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ و موضوعاتی که از آنها سوال می شود بیشتر مربوط به فضای دانشگاهی و آکادمیک است.
اگر قصد مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزیلند یا انگلیس را دارید، داشتن نمره آیلتس (Ielts) جنرال الزامی است. مطالب این آزمون طیف گسترده ای از موقعیت های اجتماعی و شغلی در هر چهار مهارت زبان را پوشش می دهد.
هدف هر دو نسخه ارائه ارزیابی کامل از سطح انگلیسی شما است. در محتویات این آزمون از لهجه ها و گویشهای مختلف انگلیسی استفاده شده است، بنابراین برای همه آزمون دهندگان منصفانه است.
بعد از شرکت در آزمون، نمره ای بین 1-9 را دریافت خواهید کرد که دو سال اعتبار دارد. مراکز آزمون آزاد هستند که قیمت خود را برای برگزاری IELTS تعیین کنند، اما قیمت متوسط آزمون آیلتس (Ielts) اصلی حدود 225 دلار است.

چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) شرکت کنید؟

پس از ثبت نام برای شرکت در آیلتس (Ielts)، اکیداً توصیه می شود که قبل از شرکت در آزمون اصلی آمادگی های لازم را پیدا کنید. شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) به شما امکان می دهد که بدانید سطح انگلیسی شما در حال حاضر در کجا قرار دارد، بنابراین به شما کمک می کند برای مطالعه خود برنامه ریزی کنید و بدانید که بیشتر روی چه مهارته هایی باید تمرکز کنید.
هنگامی که شما در مورد سطح فعلی زبان انگلیسی خود و اینکه کدام بخش یا بخش ها را باید بهبود ببخشید اطلاعی به دست بیاورید، می توانید برای تاریخ آزمون اصلی خود هم برنامه ریزی کنید. این یکی از مواردی است که شرکت در آزمون آژمایشی آیلتس (Ielts) به شما کمک می کند تا متوجه بشوید.
همچنین، مطالعه کردن به منظور شرکت در آزمون در مجموع باعث بهتر بودن بازده شما می شود، به این معنی که اگر هر چند وقت یک بار در یک آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) شرکت کنید و برنامه مطالعه خود را با توجه به این آزمون ها بچینید، در نهایت نتایج بهتری خواهید داشت. حتی اگر تا حد خوبی از محتویات آیلتس (Ielts) با خبر باشید، شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) به شما در کسب اعتماد به نفس و تنظیم دقیق استراتژی های آزمون خود کمک می کند و باعث می شود در نهایت نمره بالاتری کسب کنید. 

کجا می توانید در آزمون های آزمایشی آیلتس (Ielts) شرکت کنید؟

هنگامی که رانندگی با ماشین را یاد می گیرید، باید قبل از تاریخ امتحان شهر خود رانندگی در اتومبیل واقعی را تمرین کنید. به همین ترتیب، برای آمادگی کامل برای آیلتس (Ielts) هم باید در آزمون های آزمایشی آیلتس (Ielts) شرکت کنید. این آزمون های آزمایشی در موسسات مختلف برگزار می شوند و می توانند به صورت آنلاین یا حضوری باشند. برخی موسسات، درست پیش از آزمون اصلی از شما یک آزمون آزمایشی می گیرند که باعث می شود حدود نمره نهایی خود را تا حد خوبی بتوانید حدس بزنید.
برخی وب سایت های خارجی نیز وجود دارند که به صورت رایگان آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) برگزار می کنند. به عنوان مثال GlobalExam یک آزمون آزمایشی کامل آیلتس (Ielts) را ارائه می دهد که یک تایمر داخلی هم برای شبیه سازی آزمون واقعی دارد. با استفاده از نمودارهای آماری شخصی GlobalExam که در آن پاسخ های شما ذخیره می شود، پیشرفت خود را می توانید در طول زمان بررسی کنید. علاوه بر این، این وب سایت راهنمای مطالعه مفیدی نیز برای تقویت واژگان و دستور زبان انگلیسی ارائه می دهد. 
هم چنین، وب سایت رسمی آیلتس (Ielts) نیز یک آزمون ماک آیلتس (IELTS) را ارائه می دهد که می توانید به طور رایگان به آن دسترسی پیدا کنید. این آزمون شامل بخش لیسنینگ (که برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک به یک شکل است) و بخش ریدینگ (که برای آزمون جنرال و آکادمیک جداگانه طراحی شده است) می باشد و پاسخ شما نیز تصحیح خواهد شد. در بخش های رایتینگ و اسپیکینگ، نمونه سوالات به همراه نمونه پاسخ های آن در اختیار شما قرار می گیرد تا پس از انجام آزمون، بتوانید از آنها برای بهبود مهارت های خود در این بخش ها استفاده کنید. 
آکادمی آنلاین زبان شایسته نیز از اساتید مجرب و حرفه ای کمک گرفته تا آزمون آزمایشی آیلتس (IELTS) را به صورت کاملا شبیه سازی شده با آزمون آنلاین اصلی آیلتس به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار کند. مزیت شرکت در آزمون شبیه سازی شده ما، تصحیح پاسخ های شما توسط همان اساتید است که در نهایت تمرین هایی را برای تقویت مهارت های شما پیشنهاد می دهند.

 

هزینه ی آزمون آزمایشی آیلتس

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) 2020

اگر بخواهید در آزمون های آزمایشی آیلتس (Ielts) به صورت حضوری یا آنلاین شرکت کنید، می توانید به وب سایت موسسات مختلف مراجعه کنید. معمولا در آزمون های رایگان پاسخ بخش های رایتینگ و اسپیکینگ شما صحیح نمی شوند اما در آزمون های دیگر، شما کاملا محیطی مشابه آزمون اصلی را تجربه خواهید کرد و در نهایت گزارشی کامل از عملکرد خود دریافت می کنید. 

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) موسسه ایرسافام

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) در سال 2020 در موسسات مختلف می تواند متفاومت باشد. به عنوان مثال این مبلغ در موسسه ایرسافام حدود 324 هزار تومان است.
آزمون های آزمایشی ایرسافام در شرایط کاملا مشابه با آزمون اصلی، توانایی های زبان آموزان را می سنجد.  شرایط اجرا و امکانات مشابه، متقاضیان را با شرایط آزمون اصلی آشنا تر می کند به نحوی که در روز آزمون اصلی به دلیل آشنا بودن با سالن آزمون، مراحل کنترلی و شرایط و امکانات، استرس کمتری خواهند داشت.

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) موسسه آیلتس (Ielts) تهران

یکی از موسسات دیگری که به طور متناوب آزمون های آزمایشی آیلتس (Ielts) را برگزار می کند موسسه آیلتس (Ielts) تهران است. آزمون های ماک در آیلتس (Ielts) تهران به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند. هزینه این آزمون ها در سال 2020 برای آزمون آنلاین 150 هزار تومان و برای آزمون حضوری بسته به نوع آن بین 310 تا 480 هزار تومان هزینه دارد. هر یک از آزمون های آنلاین برای یک مهارت هستند و بنابراین اگر بخواهید تمامی مهارت ای خود را پیش از آزمون اصلی بسنجید باید در چند آزمون آنلاین شرکت کنید تا همه را پوشش بدهد. 
پس از آزمون های حضوری، شما می توانید نتیجه امتحان را فقط به صورت نمره دریافت کنید یا بخواهید که به تفضیل اشکلاتتان را برای شما شرح بدهند.
موسسه آیلتس (Ielts) تهران تقریبا هر روز یک آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) برگزار می کند و بنابراین از نظر انتخاب تاریخ آزمون مشکلی نخواهید داشت.

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) موسسه پروشات نوین

موسسه پروشات نیز از برگزارکنندگان آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) است. این آزمون ها تماما به صورت حضوری برگزار می شوند که می توانید تاریخ برگزاری را به صورت آنلاین از وب سایت این موسسه انتخاب و ثبت نام کنید. هم چنین آزمون ها در همان محل برگزاری آزمون آیلتس (Ielts) اصلی برگزار می شوند، که باعث می شود متقاضیان کاملا با محیط آزمون آشنا شوند. هزینه ثبت نام این آزمون در 227 هزارتومان است اما برای اطمینان بیشتر بهتر است که با خود موسسه تماس حاصل فرمایید.
سوالات آزمون های آزمایشی آیلتس (Ielts) در موسسه پروشات در سطح سوالات اصلی آیلتس (Ielts) هستند و بنابراین تخمین خوبی از نمره به شما ارائه می دهند. هم چنین سوالات کاملا جدید هستند و از منابع مختلف کپی نشده اند. نتایج آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) به صورت کاملا تحلیلی به شما ارائه می شود و می توانید از آن برای پیداکردن نقاط ضعف خود بهره ببرید.
پس از ارزیابی اشتباهات داوطلب، مصححین بخش رایتینگ در موسسه پروشات، نکات آموزشی مفید و قابل توجه را به صورت تشریحی در برگه رایتینگ وی نوشته و متقاضی می تواند نتایج را از پروفایل خود در وب سایت پروشات دریافت کند.

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) موسسه اکسیر

موسسه اکسیر نیز یکی از موسسات برگزارکننده آزمون های آزمایشی آیلتس (Ielts) است. آزمون های آزمایشی این موسسه پنجشنبه بعدازظهرها برگزار می شوند و آزمون آزمایشی بخش اسپیکینگ هم از شنبه تا سه شنبه برگزار می شود. می توانید از طریق وب سایت این موسسه به صورت آنلاین آزمون مورد نظر خود را رزرو و یا ثبت نام کنید. 
موسسه اکسیر سه نوع آزمون ماک آیلتس (Ielts) دارد:

ماک اکسپرس اکسیر آیلتس (Ielts)

پکیج اکسپرس آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) آکادمی اکسیر نتایج آزمون را که تنها شامل نمره آزمون است طی دو روز کاری برای متقاضیان ارسال می کند. این برای وقتی مناسب است که متقاضی تنها بخواهد بداند در چه سطحی است و اطلاعات بیشتری درباره نقص ها و ضعف های خود در مهارت های مختلف دریافت نخواهد کرد. هزینه این آزمون 188 هزارتومان است. 

ماک حرفه ای اکسیر آیلتس (Ielts)

در پکیج آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) حرفه ای آکادمی اکسیر نتایج آزمون به صورت فایل صوتی در طی 4 روز کاری برای متقاضی ارسال می شود که شامل ارزیابی مهارت های آزمون است.  هزینه این آزمون 234 هزار تومان است.

منزل ماک اکسیر آیلتس (Ielts)

علاوه بر دو نوع بالا، اکسیر آزمونی تحت عنوان منزل ماک نیز برگزار می کند که متقاضیان می توانند در خانه در این آزمون شرکت کنند و پاسخ های خود را در اختیار مصححان قرار داده تا آنها را همانند بقیه آزمون ها تصحیح کنند. هزینه این آزمون نیز 234 هزار تومان است. 

جمع بندی

در نهایت، هزینه کردن برای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (Ielts) کاری است که از انجام دادن آن پشیمان نخواهید شد. شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس (Ielts) آکادمی زبان شایسته می تواند به شما کمک کند تا با قالب آزمون اصلی آیلتس (IELTS) آشنا شوید و استرس شما را کاهش می دهد. همچنین به شما این فرصت را می دهد که ببینید تحت فشار چقدر خوب عمل می کنید و به شما نشان می دهد که آیا لازم است که روی بخشی از مهارت های خود بیشتر کار کنید یا نه. 


نظرات کاربران

نورا

معرفی وب سایت های رایگان خیلی خوب بود، مرسی که این بلاگ رو نوشتین