کتاب ها و جزوه های گرامر برای آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/01

کتاب های گرامر تافل TOEFL در بازار شما را سر در گم کرده است و نمی دانید باید از کجا شروع کنید؟ اگر برای تافل آماده می شوید گرامر یکی از مهم ترین بخش های این آزمون است که در تمام چهار قسمت این آزمون یعنی لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ دخالت دارد بنابراین یکی از کار های حیاتی این است که خود را در این زمینه به خوبی تقویت کنید.
دانش گرامری خوب به شما کمک می کند تا انگلیسی را درک کرده و بتوانید محتوای خوبی در آزمون تولید کنید. در اینجا چند کتاب دستور زبان و گرامر برای زبان آموزان و به ویژه داوطلبان آزمون TOEFL معرفی کرده ایم که به شما کمک زیادی خواهند کرد.
پیش از هر چیز، اجازه دهید با یک توضیح مختصر، شما را با آزمون تافل TOEFL بیشتر آشنا کنیم. در حال حاضر، آزمون تافل TOEFL، در کنار آزمون آیلتس IELTS یکی از محبوب ترین آزمون های سنجش مهارت های زبان انگلیسی در سطح بین الملل است. این مدرک، به طور گسترده ای مورد تایید موسسات و سازمان های مختلف در سراسر دنیا می باشد. 
در حال حاضر، آزمون تافل TOEFL به دو شکل برگزار می شود. برای موفقیت در هر یک از این آزمون ها، آشنایی با کتاب های گرامر تافل TOEFL ضروری است. 

آزمون کاغذی تافل (TOEFL paper-based)

آزمون اینترنتی تافل (TOEFL Internet-based): در کشور ما، این نوع از آزمون تافل TOEFL برگزار می شود. 
امکان ثبت نام در آزمون تافل TOEFL از طریق وب سایت برگزار کننده آزمون یعنی ETS برای تمام متقاضیان فراهم شده است. 
در حال حاضر، بیش از 11000 دانشگاه و موسسه علمی در سراسر دنیا، مدرک تافل را از داوطلبان خود می پذیرند. آزمون تافل TOEFL از 4 بخش اصلی تشکیل شده است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، در تافل سوالات جداگانه ای برای سنجش میزان تسلط داوطلب به گرامر زبان انگلیسی وجود ندارد. 
با این حال، نقش تعیین کننده گرامر زبان انگلیسی در موفقیت در آزمون تافل TOEFL غیر قابل انکار است. به همین دلیل، بسیاری از زبان آموزان به دنبال بهترین کتاب های گرامر تافل TOEFL هستند.

بخش

زمان

سوالات

تکلیف

خواندن (Reading)

54 – 72 دقیقه

30 – 40 سوال

خواندن متن و پاسخ دادن به سوالات

گوش دادن (Listening)

41 – 57 دقیقه

28 – 39 سوال

جواب دادن به سوالاتی در مورد یک سخنرانی کوتاه و یا یک مناظره کلاسی

استراحت

10 دقیقه

-

-

صحبت کردن (Speaking)

17 دقیقه

4 موضوع

صحبت در مورد یک موضوع آشنا و یا مطالبی که خوانده و شنیده اید

نوشتن (Writing)

50 دقیقه

2 موضوع

خواندن یک متن، گوش دادن به یک ویس و پاسخ به سوالات


The ELT Grammar Book

The ELT Grammar Book کتابی است که می توان از آن به عنوان پایه بسیاری از دروس گرامری استفاده شود. این کتاب از نظر فنی منبع مناسبی برای یک معلم زبان انگلیسی است، نه کتابی برای دانشجویان ESL. اما به زبان بسیار ساده و دوستانه ای برای زبان آموزان نوشته شده است. به همین دلیل، بسیاری از دانشجویان و زبان آموزان با استفاده از این کتاب برای مطالعه خودخوان بهره زیادی برده اند.
این کتاب تقریباً هر آنچه را که ممکن است لازم باشد درباره دستور زبان در TOEFL بدانید را شامل می شود. شما می توانید مطالعات عمیقی درباره همه زمان های مختلف گذشته، حال و آینده را در آن پیدا کنید که با مثال های خوبی از این زمان ها برای درک بهتر همراه شده است.
همچنین یک فصل بسیار ارزشمند آن در مورد افعال عبارتی phrasal verbs بحث می کند و در مورد چگونگی ارتباط استرس کلمه با دستور زبان توضیح می دهد و آموزش افعال معین و کمکی و موارد دیگری نیز در آن وجود دارد.
پایان هر فصل این کتاب شامل خلاصه ای خواهد بود که تمام مفاهیم اصلی را ساده کرده و درک آنها را بسیار آسان می کند. این کتاب همچنین شامل شرح فعالیت های تمرینی است که دانش آموزان می توانند برای تقویت و درک بهتر از دستور زبان انگلیسی آن ها را انجام دهند و خود را بیازمایند.

Oxford English Grammar Course

همانطور که از نامش پیداست، کتاب های Oxford English Grammar Course به گونه ای طراحی شده اند که به عنوان کتاب گرامری به صورت خودخوان برای زبان آموزان استفاده شوند. این مجموعه کتاب در سه بخش مختلف آماده شده است که شامل مبتدی، متوسطه و پیشرفته می شوند و از جمله بهترین کتاب های گرامر تافل TOEFL هستند.
اما صرف نظر از نسخه ای که انتخاب میکنید، این مجموعه کتاب های گرامر انگلیسی آکسفورد با روشی هوشمندانه و پیچیده به گرامر نزدیک می شود. شما به طور تدریجی تمام مهمترین جنبه های دستور زبان انگلیسی را مرور خواهید کرد. هر فصل براساس فصل قبلی طراحی می شود و هنگام پیش رفتن در دوره ها، مفاهیم کلیدی بارها و بارها مرور می شوند.
ودقیقاً مانند کتاب ELT Grammar Book، کتاب های گرامر انگلیسی آکسفورد شامل برخی دستورالعمل ها درباره دستور زبان انگلیسی گفتاری و استفاده از استرس برای نشان دادن دستور زبان کلمات و عبارات است. این دوره گرامر به صورت کتاب و شامل یک CD همراه آن است تا در واقع بتوانید گرامر زبان انگلیسی را همزمان بشنوید.
درست است که هیچ بخشی از آزمون تافل TOEFL به طور اختصاصی به گرامر اختصاص داده نشده است. با این حال، تسلط به گرامر زبان انگلیسی، برای کسب امتیاز بالا در بخش های رایتینگ تافل TOEFL و اسپیکینگ تافل TOEFL ضروری است. در واقع، گرامر یکی از بخش های زبان انگلیسی است که هرگز نباید از مطالعه آن دست بردارید.

TOEFL Grammar Guide

 23 قانون گرامر زبان انگلیسی که موفقیت شما در آزمون تافل TOEFL را تضمین می کنند:
یکی از مزیت هایی که این کتاب در مقایسه با دیگر کتاب های گرامر تافل TOEFL دارد این است که مطالعه آن آسان است. علاوه بر این، گرامری که در این کتاب آموزش داده می شوند به طور خاص برای موفقیت در آزمون تافل TOEFL آورده شده اند. 

 

کتاب ها و جزوه های گرامر برای آزمون تافل

The Blue Book of Grammar and Punctuation

این کتاب یکی از محبوب ترین راهنماهای گرامر زبان انگلیسی است. به دلیل محبوبیت این کتاب در بین زبان آموزان، این کتاب با موفقیت به چاپ یازدهم خود دست یافته است. بلافاصله پس از شروع مطالعه، خواهید فهمید که چرا زبان آموزان بسیاری به استفاده از این کتاب علاقه دارند. این کتاب بسیار خوب نوشته شده است. از طرف دیگر، بسیار مختصر نوشته شده است که آن را به گزینه ای عالی برای افرادی تبدیل می کند که زمان زیادی برای مطالعه ندارند.
قوانین گرامر همه بسیار واضح و بدون پیچیدگی های زیاد توضیح داده شده اند. جدا از تمام قوانین گرامری که در مورد آن ها توضیح داده است، در این کتاب مثال ها و تست های کاربردی بسیاری نیز ارائه شده است. 

Practice Makes Perfect: English Grammar for ESL Learners,” 2nd Edition: With 100 Exercises

در صورتی که برای تمرین های خود به کمک بیشتری نیاز دارید و به دنبال کتاب های گرامر تافل TOEFL هستید، این منبع برای شما مناسب است. برخی از کتاب های زبان، به طور خاص برای زبان آموزان غیر بومی نوشته شده اند و این دسته از داوطلبان را هدف قرار داده اند. این کتاب با استفاده از مثال های زیاد و یک ادبیات قابل فهم، مخاطبان خود را به ساده ترین روش ممکن به گرامر زبان انگلیسی نزدیک می کند. 
اگر به یک یا چند تا از این کتاب های گرامر تافل TOEFL که در بالا معرفی شده اند علاقه پیدا کرده اید، ممکن است سر در گم بمانید که کدام کتاب بهترین برای تمرین  و مطالعه است. این دیگر به خود شما بستگی دارد. چیزی که باید بدانید این است که کتاب دستور زبان ELT روی انگلیسی آمریکایی بیشتر متمرکز است، در حالی که در مجموعه کتاب های دوره گرامر انگلیسی آکسفورد همه چیز در مورد انگلیسی بریتانیایی است.
بنابراین اگر شما تنها به یکی از این استاندارد های جهانی علاقه مند هستید ممکن است مطالعه تنها یکی از این کتاب ها برای شما بهتر باشد. به علاوه، در حالی که هر دو کتاب توضیحات و فعالیت ها و تمریناتی برای تقویت و درک بهتر گرامر دارند، باید بدانید که کتاب گرامر ELT بیشتر بر روی توضیحات متمرکز است و OEGC فعالیت ها و تمرین های بیشتری دارد.
با این حال چیزی که مهم است این است که همه این کتاب ها منابع بسیار خوبی برای یادگیری گرامر تافل هستند. اگر فکر می کنید که واقعاً نیزا دارید که مهارت های گرامری خود را تقویت کنید، حتی ممکن است احساس کنید که باید همه ی این کتاب ها را تهیه کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!