نحوه گزارش نمره آزمون جی آر ای به دانشگاه‌های مورد نظر به چه صورت است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/15

گزارش نمره GRE جی آر ای  یک فرایند ساده است. با این حال، گاهی اوقات برای برخی از داوطلبان به اندازه خود آزمون جی آر ای GRE پیچیده و گیج کننده می شود. ساده ترین روش برای ارسال نمرات GRE چیست؟ هزینه ارسال نمرات به دانشگاه های مختلف چقدر است؟ "ScoreSelect" چیست؟ در مقاله ای که امروز به شما ارائه کرده ایم به این سوالات پاسخ خواهیم داد. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد زمان اعلام نتایج آزمون جی آر ای GRE نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

گزارش نمره GRE: اصول اولیه

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. گزارش نمره آزمون جی آر ای شامل دو گزارش است: 

•    گزارش نمره رسمی آزمون که پس از شرکت در آزمون GRE دریافت می کنید.
•    گزارش رسمی نتایج آزمون که به دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف ارسال می کنید.

جواب آزمون جی آر ای GRE چند روز بعد اعلام میشود؟

در آزمون رایانه ای GRE، شما می توانید بلافاصله پس از اتمام آزمون، نمرات غیر رسمی خود در بخش های وربال و کوانت را مشاهده کنید. گزارش رسمی نمره آزمون جی آر ای GRE شما (همراه با نمره بخش نوشتار تحلیلی) 10 الی 15 روز بعد از تاریخ برگزاری آزمون در حساب ETS شما ظاهر می شود. 
در آزمون کاغذی جی آر ای GRE نتایج رسمی و نمرات شما پنج هفته پس از شرکت در آزمون و در حساب ETS اعلام می شود. توجه داشته باشید که آزمون کاغذی جی آر ای GRE تنها در کشورهایی برگزار می شود که دسترسی مناسبی به پهنای باند اینترنت وجود ندارد. در این نوع آزمون، هیچ گونه نمره غیر رسمی در اختیار داوطلب قرار گرفته نمی شود.

گزارش نمره جی آر ای GRE شامل چه اطلاعاتی است؟

علاوه بر نمرات دقیق شما در بخش های وربال، کوانت و نوشتار تحلیلی، گزارش نمره GRE شامل درصدهای مربوط به هر بخش و موسسه های آموزشی و دانشگاه هایی است که نمره شما را دریافت خواهند کرد. توجه داشته باشید که این گزارش نمره نه تنها شامل اطلاعات آخرین آزمون GRE شماست، بلکه نمرات آزمون های GRE که در 5 سال گذشته در آنها شرکت کرده اید را نیز نشان می دهد. برای درک بهتر محتوای گزارش نمره آزمون جی آر ای GRE، این نمونه را بررسی کنید.

گزارشی که برای دانشگاه ها ارسال می شود حاوی چه اطلاعاتی است؟

شاید برای شما سوال باشد که با ارسال نمره جی آر ای GRE، دانشگاه مقصد در کارنامه شما چه اطلاعاتی می بیند. در اکثر موارد، آنچه دانشگاه ها در کارنامه شما میبینند تقریبا مشابه همان چیزی است که خودتان دریافت می کنند. اطلاعات زیر در گزارش نمره GRE که به دانشگاه ارائه می کنید وجود دارد: 

•    اطلاعات شخصی داوطلب
•    نمرات بخش های مختلف آزمون
•    درصدهای پاسخگویی 
•    رشته تحصیلی مورد نظر

همانطور که گفتیم، برخی اطلاعات وجود دارند که در کارنامه جی آر ای GRE که به دانشگاه ارسال می کنید نمایش داده نمی شود. این اطلاعات عبارتند از: 

•    دیگر دانشگاه هایی که برای ارسال نتایج آزمون جی آر ای GRE انتخاب کرده اید.
•    نمرات بخش هایی از آزمون جی آر ای GRE که شما قصد ارسال آنها را نداشته اید.

بله، شما میتوانید انتخاب کنید که میخواهید کدام نمرات به دانشگاه انتخابی شما ارسال شود. تصور کنید که اولین باری که در آزمون جی آر ای GRE شرکت کرده اید نمره پایینی کسب کرده اید. شما یک بار دیگر در آزمون شرکت میکنید و این بار، نمرات شما به شکل قابل توجهی بهتر است. شما دوست ندارید که دانشگاه، نمره اولیه شما را ببیند. بنابراین، به جای ارسال گزارش کل نمرات، تنها نمرات مربوط به آزمون دوم را ارسال می کند. 
این قابلیت، بخشی از سیستم جالب و کاربردی به نام ScoreSelect است. با استفاده از این سیستم، شما می توانید گزارش آزمون GRE را به سه روش مختلف ارسال کنید:

•    ارسال نمرات جدیدترین آزمونی که در آن شرکت کرده اید: در این روش، نمره بخش های نوشتار تحلیلی، وربال و کوانت آخرین آزمونی که گذرانده اید برای دانشگاه ارسال می شود. 
•    ارسال نمره های تمام آزمون هایی که در 5 سال اخیر در آنها شرکت کرده اید.
•    ارسال نمرات آزمون های انتخابی: در این روش، شما میتوانید نمرات یک یا چند آزمون جی آر ای GRE که در پنج سال اخیر در آنها شرکت کرده اید را برای دانشگاه ارسال کنید. 
شما نه تنها می توانید نمره های انتخابی خود را به دانشگاه ها ارسال کنید، بلکه در مورد نحوه ارسال گزارش نمره GRE نیز گزینه های مختلفی در اختیار دارید:

•    گزارش نمره رایگان 
•    گزارش نمره اضافی

در ادامه، هر دو این روش ها را بررسی می کنیم.

گزارش رایگان نمره آزمون جی آر ای GRE

تمام داوطلبان آزمون جی آر ای GRE می توانند نمرات خود را حداکثر برای چهار دانشگاه به صورت رایگان ارسال کنند. در اصل، هزینه ثبت نام در آزمون جی آر ای (205 دلار برای تمام کشورها به جز چین) هم برای ثبت نام و هم برای چهار گزارش نمره، در نظر گرفته شده است. 
اما برای ارسال نتایج آزمون جی آر ای GRE مقرراتی وجود دارد. در صورتی که در آزمون کامپیوتری جی آر ای GRE ثبت نام کرده باشید تنها می توانید نمرات خود را در روز آزمون، بلافاصله پس از اعلام نتایج غیر رسمی وربال و کوانت، ارسال کنید. هنگامی که نمرات رسمی GRE شما پردازش شد (10 الی 15 روز بعد از آزمون) گزارش نمرات رایگان به طور خودکار برای هر گیرنده ای که در روز آزمون تعیین کرده اید ارسال می شود. 
در مقابل، داوطلبان آزمون کاغذی جی آر ای GRE، تنها می توانند در هنگام ثبت نام (پیش از روز آزمون و پیش از دریافت نتایج) تعیین کنند چه دانشگاه هایی باید گزارش نمره GRE آنها را دریافت کند.  پس از اعلام نمرات جی آر ای GRE (حدود پنج هفته بعد) گزارش نمرات رایگان به طور خودکار به هر گیرنده ای که در هنگام ثبت نام تعیین کرده اند ارسال می شود. 

گزارش نمره اضافی GRE

اگر در روز آزمون جی آر ای GRE هیچ گزارش نمره رایگان ارسال نکرده اید نگرانش نباشید! شما می توانید گزارش نمره اضافی GRE را در هر زمان (در بازه زمانی 5 ساله پس از آزمون) با پرداخت هزینه انجام دهید. این گزینه به ویژه برای داوطلبانی مناسب است که قصد دارند نتایج آزمون را به بیش از 5 دانشگاه ارسال کنند یا قبل از تصمیم گیری در مورد دانشگاه مقصد خود، در آزمون GRE شرکت کرده اند. 

هزینه ارسال گزارش اضافی از نمرات آزمون GRE چقدر است؟ 

بر خلاف گزارش رایگان نتایج، گزارش اضافی نمرات برای به ازای هر دانشگاه، شامل هزینه می باشد. هزینه گزارش نمره GRE به هر دانشگاه 27 دلار است و شما می توانید نتایج را به صورتی آنلاین، پستی یا فکس ارسال کنید. علاوه بر این، پردازش گزارش های اضافی از نمرات شما 5 الی 10 روز طول می کشد. پس از ثبت درخواست، شما نمی توانید آن را لغو کنید و یا هزینه خود را پس بگیرید.
بنابراین، تا زمانی که نمرات GRE شما همچنان معتبر باشند، میتوانید درخواست گزارش نمرات اضافی را ثبت کنید. مدت زمان اعتبار نتایج آزمون جی آر ای GRE، 5 سال می باشد و شما تنها در این بازه 5 ساله می توانید از نتایج آزمون، بهره ببرید. پس از گذشت این دوره، نمرات شما دیگر معتبر نیست و نمی توانید آنها را به هیچ مدرسه ای ارسال کنید.

 

نحوه گزارش نمره آزمون جی آر ای به دانشگاه‌های مورد نظر به چه صورت است؟

چگونگی ارسال نمره آزمون جی آر ای GRE

تا کنون، راه های مختلف گزارش نمره را برای شما بیان کرده ایم. در ادامه، یک راهنمای گام به گام در مورد روش های مختلف ارسال نمره جی آر ای GRE را ارائه کرده ایم. با استفاده از این راهنما، شما مشکلی با ثبت درخواست خود نخواهید داشت. 

در روز آزمون

ارسال نمرات خود در روز آزمون یکی از ساده ترین (و ارزان ترین!) روش های موجود است. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در آزمون کامپیوتری جی آر ای GRE، پس از پایان آزمون نمرات غیر رسمی شما نمایش داده می شوند. از شما خواسته می شود که نتایج نمایش داده شده را cancel و یا report کنید. 
پس از کلیک روی گزینه " reporting scores "، نمرات غیر رسمی بخش های کمی و کلامی به شما ارائه خواهند شد. نمره نوشتاری تحلیلی تنها پس از اعلام نتایج رسمی به شما ارائه می شود. در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود، می توانید حداکثر 4 دانشگاه را انتخاب کنید تا گزارش نمره GRE شما به صورت رایگان برای آنها ارسال شود. دانشگاه ها را یکی پس از دیگری از طریق نام یا کد انتخاب کنید (کد های دانشگاه ها را قبل از آزمون پیدا کنید) در صورت نیاز، اطلاعات اضافی را نیز وارد کنید.
در صورتی که نام دانشگاه انتخابی شما در سیستم نبود، میتوانید از مسئول آزمون فرمی بگیرید که در آن می توانید اطلاعات دانشگاه را وارد کنید. این فرم باید پیش از خروج از مرکز آزمون تحویل داده شود در غیر اینصورت پذیرفته نمی شود.  در مرحله بعد، نمرات GRE را که می خواهید ارسال کنید انتخاب کنید. اگر این اولین بار نیست که در GRE شرکت می کنید، می توانید آخرین نمرات خود (از این آزمون GRE) یا همه نمرات خود (از تمام GRE هایی که در پنج سال گذشته گرفته اید) را ارسال کنید.
توجه داشته باشید که شما میتوانید هیچ نمره GRE را ارسال نکنید اما با این کار فرصت خود برای ارسال چهار گزارش رایگان را از دست خواهید داد. پس پیش از هر تصمیمی، به خوبی در مورد آن فکر کنید. 
پس از انتخاب دانشگاه ها دیگر کاری باقی نمی ماند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که 10 الی 15 روز صبر کنید تا نتایج آزمون در حساب ETS شما منتشر شوند. در آن زمان، نمرات شما به طور رایگان به دانشگاه هایی که انتخاب کرده اید ارسال خواهند شد. 

پس از روز آزمون 

پس از گذراندن آزمون نیز فرصت گزارش نمره GRE را در اختیار خواهید داشت اما متاسفانه انجام این کار رایگان نیست. برای انجام این کار ابتدا به حساب ETS خود وارد شوید تا به صفحه ای به نام "My GRE Home" برسید. به قسمت Scores وارد شوید و سپس روی گزینه Send Additional Score Reports کلیک کنید. 
شما به صفحه ای منتقل خواهید شد که تمام اطلاعات شخصی شما در آن وجود دارد. در صورت نیاز، با کلیک بر روی گزینه Edit می توانید اطلاعات خود (مانند آدرس، شماره تلفن و ..) را ویرایش کنید. برای ادامه، بر روی گزینه Next در پایین صفحه کلیک کنید. 
صفحه بعد همان جایی است که گیرندگان نمره خود را انتخاب می کنید. از قسمت خالی سمت چپ برای جستجوی مدرسه با نام یا کد استفاده کنید. بسیاری از دانشگاه ها از نام اختصاری خود استفاده می کنند (به عنوان مثال Unige به جای University of Genoa). بنابراین، نگران نشوید اگر نام کامل دانشگاه در سیستم نبود. در این صورت، می توانید تنها کد دانشگاه انتخابی خود را وارد کنید.
مراحل مشابهی را برای وارد کردن نام یا کد بخش خاصی که در آن درخواست می کنید دنبال کنید. برای گزارش نمره GRE به همه مدارس یا دانشگاه ها به این مرحله نیاز نیست. بهتر است در این مورد با دانشگاه مقصد خود مشورت کنید. 
در مرحله بعد، باید نمرات GRE که قصد ارسال کردن آن را دارید انتخاب کنید. بر روی گزینه Select در زیر ستون Which Scores to Send کلیک کنید. پنجره دیگری باز می شود که شامل نمرات شما از تمام آزمون های GRE است که در پنج سال گذشته گذرانده اید. 
گزینه هایی که انتخاب کرده اید را برای بار آخر بررسی کنید. پس از اتمام کار بر روی گزینه OK کلیک کنید تا صفحه بسته شود و به صفحه "Select Score Recipients" بازگردید. اگر می خواهید نمرات را به بیش از یک مدرسه ارسال کنید، روی گزینه Add a Score Recipient کلیک کنید و روند را تکرار کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات همه دریافت کنندگان گزارش نمره GRE، روی Add to Cart and Checkout کلیک کنید. هزینه ها را پیش از کلیک روی گزینه Proceed to Checkout بررسی کنید. 
حال، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی "Pay Now" کلیک کرده و اطلاعات پرداخت خود را وارد کنید. توجه کنید که 27 دلار هزینه ثابت برای هر دریافت کننده امتیاز است، بنابراین شما میتوانید هر تعداد نمره ای که دوست دارید را با همان هزینه، به یک دانشگاه واحد ارسال کنید. پس از 5 روز کاری، نمرات شما ارسال خواهند شد.

قبل از روز آزمون

تنها کسانی که در آزمون کاغذی GRE ثبت نام کرده اند میتوانند در هنگام ثبت نام دریافت کنندگان رایگان نمره خود را انتخاب کنند. این دسته از داوطلبان، در هنگام ثبت نام در GRE، می توانند حداکثر چهار گیرنده را برای گزارش نمره رایگان خود انتخاب کنند.
مانند آزمون کامپیوتری GRE، اطلاعات دانشگاه خود را وارد کرده و سپس تعیین می کنید که کدام یک از نمرات شما باید ارسال شوند. شما میتوانید نمرات جدیدترین آزمون و یا تمام آزمون هایی که در پنج سال گذشت گذرانده اید را انتخاب کنید. 
توجه کنید که در این روش شما پیش از آنکه در مورد نتایخ خود چیزی بدانید دریافت کنندگان گزارش نمره GRE را انتخاب میکنید. پس بهتر است به خوبی در مورد آن فکر کنید. پیشنهاد میکنیم پیش از انجام این کار، در یک آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE شرکت کنید. در صورتی که این بخش را خالی بگذارید فرصت خود برای ارسال چهار گزارش رایگان را از دست خواهید داد. 

کلام آخر

ارسال نمرات آزمون GRE به دانشگاه ها یک پروسه حساس است. پیشنهاد میکنیم تنها در صورتی پیش از دریافت نتایج، دانشگاه مقصد را انتخاب کنید که از موفقیت خود در آزمون مطمئن هستید. بهتر است پیش از آزمون اصلی و در طول دوران آمادگی برای آزمون، شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE را در برنامه خود قرار دهید. با این کار، شما از میزان آمادگی و پیشرفت خود در طول مطالعات، آگاه خواهید شد. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!