معرفی بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون جی آر ای: آیا تمرین کردن با جی آر ای کوانت 1000 پلاس مفید است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/16

تمرین کردن با بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون Gre به شما کمک می‌کند که تسلط بهتری در حل مسائل جبری و ریاضی این آزمون داشته باشید. سوالات مطرح شده در بخش کوانت آزمون gre سوالات هوش نیست و شما در صورتی که به مسائل پایه و ابتدایی جبر و ریاضیات آشنایی داشته باشید و با منابع مناسبی تمرین کرده باشید، به راحتی می توانید به آنها پاسخ بدهید.
در این مقاله ابتدا شما را با ویژگی هایی که بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون gre دارند، آشنا می کنیم و سپس برخی از مشهورترین آنها مثل GRE Quant 1000 plus یا Kaplan’s GRE Math Workbook را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید به طور موثر و کاربردی از این منابع برای تقویت مهارت پاسخگویی به سوالات بخش کوانت آزمون جی آر ای استفاده کنید.

ویژگیهای بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون GRE

پیش از اینکه بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون جی آر ای را به شما معرفی کنیم شما باید با ویژگی های این منابع آشنا شوید تا بتوانید از بین هزاران منبع موجود، مواردی را که ارزش وقت گذاشتن و تمرین کردن دارند، انتخاب کنید. طبق تحقیقات ما، بهترین منابع برای تمرین کردن و پاسخ دادن به سوالات جبر و ریاضیات gre باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

محتوای جامع و کامل در خصوص سوالات جبر و ریاضی

بهترین منبع برای تمرین بخشی کوانت آزمون جی آر ای باید بتواند توضیحات کاملی در خصوص راه حل ها و روش های مورد نیاز برای حل مسائل جبر و ریاضی را به شما بدهد و در حقیقت تمرکز آن روی سوالات و نحوه پاسخ دهی به سوالات بخش کوانت یا ریاضیات آزمون gre باشد. 
هر چقدر کتاب های منبع جامع تر باشند، درباره جنبه های ریز و درشت سوالات بخش کوانت توضیحات بیشتری ارائه داده‌اند و جواب سوالات را نیز به صورت مفهومی مطرح کرده‌اند و از طرف دیگر تمام انواع سوالاتی که در بخش کوانت GRE مطرح می‌شود را با استراتژی های لازم برای پاسخگویی به این سوالات ریاضی جمع آوری کرده اند.
معمولاً در بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون gre، استراتژی ها و راهنماهای جامع و کاملی برای حل مسائل جبری ریاضی وجود دارد و معادلات ریاضی که شما باید برای پاسخگویی به سوالات با آنها آشنا باشید و تمامی فرمول ها با مثال های مرتبط در آن ها مطرح شده است.
هرچند شما می‌توانید با شرکت در آزمون آنلاین gre نه تنها با نحوه سوالات بخش کوانت آزمون بلکه با نحوه برگزاری این آزمون به صورت آنلاین نیز آشنا شوید اما گاهی اوقات همکاری نکردن با کتاب‌ها یا سوالات تمرینی نیز برای تقویت مهارت های شما لازم است. 
اگر پس از شرکت در آزمون ماک جی آر ای تشخیص دادید که در برخی از مباحث جبر و ریاضی مشکل دارید و نمی توانید به راحتی به سوالات آن پاسخ بدهید حتما از بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون gre استفاده کنید تا نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.

نزدیک بودن سوالات به آنچه که در آزمون اصلی مطرح می شود

زمانی که به دنبال بهترین منبع برای تمرین بخشی کوانت آزمون جی آر ای می گردید، حتما منابعی را پیدا کنید که سوالات تمرینی آنها واقعی باشد و آنچه که در آزمون اصلی مطرح شده نزدیک است. این سوالات به نحوی طراحی شده اند تا کاملا شما را با فضای سوالات بخش کوانت آزمون gre آشنا کنند و از لحاظ سختی و آسانی به نوع سوالات مطرح شده و زمانی که برای پاسخگویی به آنها باید در نظر بگیرید، با آزمون اصلی مشابه اند. 
در بهترین منابع مربوط به سوالات جبر و ریاضیات آزمون gre سوالات مطرح شده بسیار متنوع است و می تواند درباره تجزیه و تحلیل داده ها، هندسه جبر و سایر مباحث مربوط به ریاضیات باشد.
اکثر منابعی که برای تمرین کردن بخش کوانت آزمون جی آر ای در دسترس است، توسط ETS که منبع رسمی این آزمون به شمار می‌آید در دسترس شما قرار گرفته اما منابع دیگری مثل GRE Quant 1000 plus که توسط خود آزمون دهندگان جمع آوری شده نیز دارای کیفیت مناسبی است و شما میتوانید از حل مسائل آن ها برای تقویت مهارت خود استفاده کنید.
بنابراین برای پیدا کردن بهترین منبع برای تمرین کردن بخش Quant آزمون جی آر ای، فقط به دنبال سوالات یا کتابها و منابع رسمی نباشید شما می توانید از منابع غیر رسمی که سوالات آزمونهای گذشته در آن جمع آوری شده مثل GRE Quant 1000 plus نیز استفاده کنید.

آموزش دادن استراتژی هایی برای حل مسئله

از دیگر ویژگی هایی که بهترین منابع برای تمرین کردن بخش Quant آزمون جی آر ای باید داشته باشند، آموزش دادن استراتژی هایی برای حل مسئله است. در حقیقت بهترین منابع، فقط حاوی صرفاً سوالات آزمون نیستند بلکه در این منابع، سوالات به طور کامل حل شده و استراتژی های مربوط به هر نوع سوال به طور کامل مطرح شده تا شما بتوانید با راهنمایی گرفتن از آن، سوالات مشابه را به راحتی حل کنید.
با توجه به این ویژگی های مطرح شده در ادامه به شما چند منبع معتبر و مناسب برای تمرین کردن بخش کوانت جی آر ای را معرفی می کنیم.

GRE Quant 1000 Plus (1451 Math Questions)

 

معرفی بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون جی آر ای: آیا تمرین کردن با جی آر ای کوانت 1000 پلاس مفید است؟

 

GRE Quant 1000 plus یکی از بهترین منابع برای تمرین کردن بخش کوانت آزمون جی آر ای مخصوصا برای فارسی زبانان است چون این کتاب توسط داوطلبان فارسی زبانی که در آزمون GRE شرکت کرده اند، جمع آوری شده و سوالات آن از آزمون های قبلی برگزار شده بر گرفته شده است. 
البته پاسخ این سوالات توسط خود داوطلبان داده شده و برخی از آنها چندان کامل نیست اما چون توسط فارسی زبانان جمع‌آوری شده می تواند برای شروع تمرین کردن بخش Quant آزمون جی آر ای منبع مناسبی باشد. 
انواع مختلفی از سوالات جبر و ریاضی این آزمون در کتاب GRE Quant 1000 plus وجود دارد و همانطور که از نام آن پیداست، بیش از ۱۰۰۰ سوال برای تمرین کردن در آن گنجانده شده است. این کتاب را می توانید به طور رایگان از وب سایت آکادمی زبان شایسته دانلود کنید.

GRE Quant 1000 Plus (Download)

مهمترین مزیت تمرین کردن با کتاب GRE Quant 1000 plus این است که اگر فقط در بخش جبر و ریاضیات مشکل دارید نیازی نیست که در کل آزمون جی آر ای شرکت کنید تا فقط به تمرین کردن بخش ریاضیات بپردازید بلکه در این کتاب سوالات بخش Quant به طور مجزا جمع آوری شده تا شما بتوانید فقط برای تقویت مهارت در این مبحث تمرکز کنید.
البته برخی از داوطلبانی که از این منبع استفاده کرد معتقدند که شاید تمام انواع سوالات و پیچیدگی های مختلف و استراتژی های مربوط به پاسخگویی آن در این منبع وجود ندارد اما با این حال چون توضیحات به زبان فارسی است برای تقویت مهارتهای داوطلبانی که در شروع راه قرار دارند، بسیار مناسب است.

Kaplan’s GRE Math Workbook, 10th Edition

سری کتابهای کاپلان همواره به عنوان یکی از بهترین منابع تمرین کردن آزمون جی آر ای شناخته شده است و Kaplan’s GRE Math Workbook, 10th Edition نیز از این قاعده مستثنا نیست. Kaplan’s GRE Math Workbook صدها سوال از بخش کوانت جی آر ای را به صورت دسته بندی شده از سخت تا آسان در اختیار شما قرار میدهد و در این کتاب بیش از ۱۰۰۰ سوال تمرینی گنجانده شده که شما می توانید با تمرین کردن آنها نمره بخشی کوانت جی آر ای خود را افزایش دهید.
این کتاب به شما یک دید کلی از سوالاتی که در بخش کوانت آزمون جی آر ای مطرح شده می دهد و استراتژی ها و راهنمایی های مرحله به مرحله ای دارد که به شما کمک می‌کند هدف گذاری خود را تقویت کرده و مهارت های تان را را افزایش دهید. 
پاسخ های مطرح شده در این سوال به عنوان مبانی اساسی برای یادگیری جبر و ریاضیات که شما برای آماده سازی قبل از آزمون GRE به آن نیاز دارید کاملا مناسب است.
با وجود تمرینات بسیار زیاد و متنوعی که در کتاب کاپلان وجود دارد اما بسیاری از داوطلبان معتقدند که اگر قصد گرفتن نمرات بسیار بالا در این بخش را دارید باید به دنبال منابع پیشرفته‌تری که سوالات پیچیده تری را در خود گنجانده اند، باشید. 
در حقیقت کتاب کاپلان برای داوطلبانی مناسب است که هدف آن ها آشنایی با مبانی اساسی و انواع سوالاتی است که در آزمون gre مطرح می‌شود اما اگر هدف شما گرفتن نمرات بالاتر از حد میانگین در بخش کوانت آزمون GRE است احتمالاً نیاز دارید که از منابع تمرینی دیگری نیز استفاده کنید.
کتاب مت کاپلان را می توانید از لینک زیر به صورت رایگان دانلود کنید:

Kaplan’s GRE Math Workbook, 10th Edition (Download)

Gre study resources

سایت Gre study resources، یکی از منابعی است که می‌توانید از آن برای پیدا کردن بهترین منابع بخش جبر و ریاضیات آزمون gre کمک بگیرید.
در حال حاضر ۱۱pdf  ،به طور رایگان در این سایت موجود است که می توانید آنها را دانلود کرده و مسائل ریاضیات آزمون جی آر ای را از روی آنها حل کنید. این pdf ها، روی بخش کوانت متمرکز شده‌اند و محتویات آنها متناسب با سوالاتی که در آزمون اصلی gre مطرح می شود. 
البته برخی از pdf های موجود در این سایت، سبک آزمون جی آر ای را ندارند اما برای آشنایی شما با نحوه حل کردن سوالات ریاضی و جبر مناسب است.
از منابع موجود در این وب سایت می توانید برای سریعتر آشنا شدن با مباحث و مبانی ریاضی در آزمون جی آر ای استفاده کنید شاید برخی از سوالاتی که در این منابع ارائه شده دقیقا مشابه بخش کوانت نباشد ولی برای تقویت مهارت شما در پاسخگویی به سوالات این آزمون مناسب است.

FREE GRE PRACTICE TESTS [2021 UPDATE]

سایت FREE GRE PRACTICE TESTS [2021 UPDATE]، یکی از سایت های معتبری است که در آن می توانید تست های تمرینی برای آزمون جی آر ای را در بخش کوانت پیدا کنید. در این سایت، ۱۵ تست تمرینی و شش آزمون اصلی gre قرار گرفته که می‌تواند منبع مناسبی برای تمرین کردن شما باشد. به عنوان یکی از بهترین منابع برای تمرین کردن کوانت جی آر ای، در این سایت استراتژی های مختلفی برای پاسخگویی به سوالات این بخش آزمون نیز مطرح شده است.
شرکت در آزمون آزمایشی این سایت و تمرین کردن برای بخش کوانت آزمون جی آر ای کاملا رایگان است. تجزیه و تحلیل داده ها هندسه و جبر از جمله سوالاتی است که می‌توانید در سایت با آنها تمرین کنید.

 

معرفی بهترین منابع برای تمرین بخش کوانت آزمون جی آر ای: آیا تمرین کردن با جی آر ای کوانت 1000 پلاس مفید است؟

چطور از بهترین منابع برای تقویت مهارت در پاسخگویی به سوالات بخش کوانت آزمون جی آر ای استفاده کنیم؟

به طور کلی برای اینکه بتوانید از منابع معرفی شده برای بخش Quant آزمون جی آر ای جهت تقویت مهارت های خود استفاده کنید، باید ابتدا استراتژیهای مربوط به سوالات مختلفی که در مباحث متنوع مثل جبر، هندسه و تحلیل داده مطرح می شوند را مطالعه کنید. اگر نیاز است فرمول را حفظ کنید حتماً آنها را جداگانه در یک برگه یادداشت کنید تا طی تمرینات به مرور آنها را به خاطر بسپارید.
هنگام تمرین کردن با بهترین منابع مربوط به سوالات بخش کوانت آزمون gre توصیه های زیر را به خاطر داشته باشید:

پیشرفت خود را ارزیابی کنید

بهترین روشی که به شما کمک می کند مطمئن شوید نمره خوبی در آزمون بخش کوانت جی آر ای می گیرید این است که پس از انجام تست های تمرینی، نمره خود را با آزمون های قبلی مقایسه کنید. این کار به شما کمک می کند که میزان مهارت خود را در پاسخ گویی به سوالات ارزیابی کنید. بنابراین، فقط تمرین کردن با سوالات، شما را به مقصودتان نمی رساند بلکه شما باید مطمئن شوید که با هر بار تمرین کردن توانسته‌اید نکته جدیدی یاد بگیرید که به پیشرفت شما کمک می کند.
اگر از منابع غیر رسمی مثل Quant 1000 plus جی آر ای استفاده می کنید، حتما سوالات آن منبع را برای خود اولویت بندی کنید. شاخص هایی را تعیین کنید که بر اساس توانایی خود به سوالات پاسخ بدهید. شما در شروع مطالعات خود باید آزمون های ساده تر را پاسخ بدهید و یک نمره مبنا از چندین آزمون اولیه که از خود می گیرید به دست بیاورید به مرور زمان سطح سوالات را بالا ببرید و در عین حال باید بتوانید نمرات بالاتری را نیز به دست بیاورید.
همانطور که پیش از این اشاره کردیم، ازمون های رسمی برای تخمین زدن نمرات، منابع معتبر تری هستند با این حال منابع غیر رسمی مثل GRE Quant 1000 plus نیز می تواند به شما برای آشنایی با سوالات مطرح شده در بخش کوانت جی آر آی کمک کند. بنابراین، بهتر است ابتدا برای آشنایی، از منابع غیر رسمی شروع کنید و سپس برای ارزیابی دقیق نمره خود از بهترین منابع رسمی برای بخش کوانت آزمون جی آر آی استفاده کنید.

روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید

زمانی که در حال تمرین کردن با بهترین منابع برای بخش کوانت آزمون GRE هستید باید هدف خود را روی برطرف کردن بزرگ ترین نقاط ضعف تان بگذارید. دلیلی ندارد که تمام وقت خود را صرف مفاهیمی کنید که پاسخ درستی به سوالات آن می دهید. بنابراین، بهتر است زمان خود را مدیریت کرده و به تمرین کردن با سوالاتی بپردازید که در پاسخگویی به آنها مهارت کمتری دارید و با چالش بیشتری مواجه می شوید. با این روش از هدر دادن زمان تان جلوگیری می کنید و می توانید در آزمون gre رتبه به مراتب بالاتری در بخش کوانت به دست بیاورید.
به عنوان مثال فرض کنید شما در سوالات مربوط به احتمال و هندسه مشکل دارید. در این حالت شما باید زمان بیشتری را برای مطالعه این دو مبحث است اختصاص دهید تا بتوانید با پاسخ دادن به سوالات بیشتر در این خصوص و آشنایی با استراتژی های پاسخگویی به این نوع سوالات که در بهترین منابع برای بخش کوانت آزمون gre مطرح شده نمره خودتان را افزایش دهید.

در تمرین کردن با منابع مختلف تعادل برقرار کنید

هرچند توان منایعی که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم مثل GRE Quant 1000 plus برای تقویت مهارت های شما در پاسخگویی به سوالات بخش کوانت gre کاملاً مناسب است اما آنها دارای محتویات یکسان نیستند بنابراین نباید تمام زمان خود را فقط صرف مطالعه یک منبع کنید. بهتر است منابع مختلف را به طور همزمان مطالعه کرده و در پاسخگویی به سوالات آنها تعادل و تناوب ایجاد کنید.
پیشنهاد می کنیم بهترین منابعی که در خصوص نقاط ضعف شما سوالات بیشتری دارند را در اولویت قرار دهید و زمانی که بر این مباحث تسلط کافی پیدا کردید، سراغ کتاب هایی بروید که آزمون های کامل و جامع را در اختیار شما قرار می دهند. پس به خاطر داشته باشید که اولویت بندی یکی از استراتژی‌های مهمی است که هنگام تمرین کردن برای پاسخگویی به سوالات بخش Quant آزمون جی آر ای باید به آن توجه کنیم.

جمع بندی

بهترین منابع تمرین برای کردن بخش  کوانت جی آر ای، حاوی سوالات تخصصی و استراتژی‌های مناسبی است که می تواند به شما در گرفتن نمره بالاتر در این بخش کمک کند. بنابراین اگر می خواهید آزمون GRE را با موفقیت پشت سر بگذارید حتما از منابع مناسبی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، استفاده کنید.
سایر منابع معتبر را نیز می توانید در بخش کتاب‌های ‏gre در همین سایت به طور کامل رایگان دانلود نمایید همچنین شرکت در آزمون ماک GRE به شما کمک می کند که به راحتی نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در تقویت آنها بکوشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!