رنکینگ دانشگاه های انگلستان برای اپلای کردن

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/01

اگر علاقمند به تحصیل در انگلستان هستید باید با دانشگاه های برتر این کشور آشنا شوید و از رنکینگ دانشگاه های انگلستان در سال 2022 مطلع شوید تا بدانید که کدام دانشگاه ها در چه رشته ای دارای رنکینگ بهتری بوده اند؟ اگر می خواهید در انگلستان، اسکاتلند  ولز یا ایرلند شمالی تحصیل کنید، کدام دانشگاه ها را باید در نظر بگیرید؟
بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند، اما معیارهای واجد شرایط بودن آنها متفاوت است. مطمئنا هزینه تحصیل و زندگی یک عامل تعیین کننده در انتخاب بهترین دانشگاه های انگلیس است. پس تحقیق در مورد بورسیه ها و مهلت های درخواست کاملا ضروری است.
وب سایت British Council’s Education UK یک منبع مناسب و ابزار جستجوی کاملی است که به شما در یافتن دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی بر اساس دوره تحصیلی مورد نظر و منطقه محل زندگی تان کمک می کند.
در ادامه مقاله علاوه بر بررسی رنکینگ بهترین دانشگاه های انگلستان، درباره سایر شرایطی که باید برای انتخاب بهترین دانشگاه انگلیس در نظر بگیرید، صحبت خواهیم کرد.

چطور بهترین دانشگاه های انگلیسی را برای اپلای کردن پیدا کنیم؟

از سنت اندروز در سواحل دیدنی شرقی اسکاتلند تا منطقه رویایی آکسفورد، هیچ کمبودی از نظر دانشگاه در این کشور وجود ندارد. از آنجاییکه انتخاب دانشگاه به معنای انتخاب محل زندگی شما نیز هست، بنابراین همه عواملی که هنگام نقل مکان به یک شهر جدید باید در نظر بگیرید در اپلای کردن شما نقش دارند.
نکات کلیدی که در انتخاب بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در انگلستان باید در نظر بگیرید شامل رنکینگ دانشگاه، هزینه های زندگی، فرهنگ، آب و هوا و بسیاری از ویژگی های دیگر می شود که در مکان های مختلف، متفاوت است.
اگر دانشگاه های لندن را انتخاب کنید، شلوغی و ازدحام کلان شهر بزرگ را تجربه خواهید کرد و باید بالاترین قیمت اجاره را در کشور انگلستان بپردازید. 
اگر در ناتینگهام به ادامه تحصیل بپردازید، یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای انگلستان-با کافه های دانشجو پسند را انتخاب کرده اید، اما فرصت های کاری بسیار کمتر از پایتخت خواهید داشت.
شاید ترجیح بدهید کنار دریا باشید، در برایتون، بورنموث، ساوتهمپتون یا کاردیف.
در مورد انتخاب مکانی متناسب با توجه نیازها و اولویت های شما، پاسخ قطعی وجود ندارد. برخی از دانشجویان، اسکاتلند را ترجیح می دهند زیرا هزینه های تحصیل آن ارزان تر است. برخی دیگر نیز به دلیل علاقه به تاریخ و فرهنگ سلتی، ایرلند شمالی را انتخاب می کنند.
پس برای اپلای کردن، علاوه بر رنکینگ دانشگاه باید به اولویت های خود هم فکر کنید، تحقیقات گسترده ای انجام دهید و سپس سعی کنید با روش هایی که در ادامه به شما یاد می دهیم، ایده ای بهتری از زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف بدست آورید.

اِطلاعات کاملی از دانشگاه ها بدست آورید

هنگامی که پس از بررسی رنکینگ دانشگاه ها، یک لیست کوتاه مثلا بیش از 10 دانشگاه برای اپلای کردن ندارید، وقت آن است که برای کسب اطلاعات بیشتر با دانشگاه ها تماس بگیرید. می توانید با جستجو در گوگل یا با کلیک بر روی دانشگاه مورد نظرتان در جدول رنکینگ که در انتهای این مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم، اطلاعات تماس دانشگاه را بیابید. دانشگاه می تواند اطلاعات بیشتری در مورد دوره ها، هزینه ها، بودجه و زندگی دانشجویی به شما ارائه دهد.
اگرچه شاید برای همه امکان پذیر نباشد، اما بهترین کار در این مرحله حضور در یک روز غیرتعطیل در دانشگاه است. با وجود همه تحقیقات گسترده و مرتب سازی دانشگاه ها بر اساس اولویت ها، هیچ چیز به این اندازه که به صورت حضوری در مکانی که می خواهید در آنزندگی و تحصیل کنید، تحقیق کنید، اطلاعات کاملی به شما ارائه نمی دهد.
اما اگر نمی توانید از یک دانشگاه به صورت حضوری دیدن کنید، ممکن است دوست یا آشنایی که در کشور انگلیس زندگی می کند بتواند اطلاعات بهتری به شما در خصوص اینکه زندگی در آن شهر واقعاً چگونه است به شما بدهد.

با زندگی دانشجویی آشنا شوید

شاید شما یک بازیگر آماتور، قهرمان شطرنج، فریلنسر یا یک فوتبالیست باشید، دانشگاه های انگلستان همه نوع سرگرمی را برای علاقه مندی های مختلف برآورده می کنند، بنابراین پیگیری این فعالیت های فوق برنامه در دانشگاه ها برای شما دشوار نخواهد بود. 
بنابراین، اگر در انتخاب بین دو دانشگاه با رنکینگ نقریبا یکسان شک داشتید و دو دانشگاه در همه موارد با هم برابر بودند، می توانید فعالیتهای تفریحی در دسترس در آن منطقه را به عنوان آخرین عامل تعیین کننده بررسی کنید. مثلا منطقه دورهام می تواند به شما در شروع کار کمدی کمک کند، منچستر می تواند اولین فرصت را برای اجرای موسیقی در باشگاه های محلی به شما بدهد، و کمبریج (یا آکسفورد) می تواند به شما امکان شرکت در مسابقه قایقرانی را در چند سال آینده بدهد.

رنکینگ دانشگاه های انگلستان UK در سال ۲۰۲۲

در ادامه جدول رنکینگ بهترین دانشگاه ها و کالج های انگلستان را مطابق رتبه بندی معتبر Times Higher Education با شما به اشتراک گذاشتیم تا بهتر بتوانید برای اپلای کردن تصمیم بگیرید.
بررسی این جدول مشخص می کند که دانشگاه آکسفورد University of Oxford در رتبه اول و دانشگاه کمبریج University of Cambridge در رتبه دوم قرار دارد، همچنین از ۵ دانشگاه با رنکینگ برتر در انگلستان، سه دانشگاه در لندن واقع شده اند.
۳ دانشگاه برتر اسکاتلند نیز در بین ۲۵ دانشگاه اول از لحاظ رنگینگ قرار دارند: 

•    University of Edinburgh
•     University of Glasgow
•     University of Aberdeen

بهترین دانشگاه در منطقه ولز نیز Cardiff University با رنکینگ ۲۸ در این جدول رتبه بندی است.
برای دانشجویانی که به دنبال اپلای کردن در بهترین دانشگاه ایرلند شمالی هستند، Queen’s University Belfast بهترین رنکینگ را دارد.
از بین بهترین دانشگاه های UK حدود ۲۰ دانشگاه در لندن واقع شده اند که از جمله بهترین آنها می‌توان کالج ها و دانشگاه های زیر را نام برد:

•    Imperial College London
•     UCL
•     University of Westminster
•     University of Greenwich

بررسی ۵ دانشگاه برتر انگلیس از لحاظ رنکینگ

آکسفورد University of Oxford

یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاههای جهان، دانشگاه آکسفورد انگلستان است که دانشمندان و دانشجویان برتر را در 44 کالج و دانشکده خود جذب می کند. استانداردهای ورود به این دانشگاه بسیار بالا است و شرایط گرفتن پذیرش از آن نیز کاملا رقابتی است. به طور متوسط، دانشگاه آکسفورد به ازای هر جای خالی که برای دانشجویان خارجی در رشته های مختلف دارد، ۵ درخواست دریافت می کند. 
همانطور که در انگلستان رایج است، در این دانشگاه تعدادی دوره آموزشی افتخاری مشترک نیز ارائه می شود که دو موضوع را در سطح کارشناسی با هم ادغام می کند. در کل امکان اخذ 250 نوع مدرک کارشناسی ادغام شده در این دانشگاه وجود دارد که شامل ادغام رشته های فلسفه، سیاست و اقتصاد در یک دوره معتبر می شود هرچند این دوره ها فقط مختص آکسفورد نیست.
دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در یک دانشکده تحصیل می کنند و اغلب ساختمان یا محل اقامت آنها مشابه است. زندگی اجتماعی و فعالیتهای تفریحی - مانند قایقرانی، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی - نیز کاملا در جریان است. دانشجویان دوره کارشناسی تقریباً توسط اساتیدی که در هر دانشکده مشغول به تدریس هستند، آموزش می بینند در حالی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت آکادمیک با مجموعه ای از اساتید هیئت علمی کار می کنند.
بیش از 100 کتابخانه در آکسفورد وجود دارد که معروف ترین آنها Bodleian است که در سال 1602 ساخته شده است. این شهر همچنین دارای تعدادی موزه از جمله موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد و موزه تاریخ علم است که می توانید تخته سیاه مورد استفاده آلبرت اینشتین را در آن ببینید.
بیش از 30 رهبر جهان، 27 نخست وزیر انگلیس، 50 برنده جایزه نوبل و 120 مدال آور المپیک در آکسفورد تحصیل کرده اند. استفان هاوکینگ، هیو گرانت و ایندیرا گاندی از فارغ التحصیلان معروف این دانشگاه هستند.

دانشگاه کمبریج University of Cambridge

دانشگاه کمبریج نیز مانند آکسفورد یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است. که در شهر کمبریج واقع شده و تنها یک ساعت با لندن فاصله دارد.
این دانشگاه محل زندگی بیش از 19000 دانشجو و 9000 پرسنل است. 31 دانشکده در آن وجود دارد که برخی از آنها متعلق به قرن سیزدهم است و بیش از 100 گروه دانشجویی فعال دارد.
کمبریج به رنکینگ برتر در ریاضیات مشهور است و برخی از مشهورترین دانشمندان انگلیسی در این کالج آموزش دیده اند. در مجموع، 117 برنده نوبل ار این دانشگاه هستند و ریاضیدانان تحصیل کرده در کمبریج، 11 مدال فیلدز کسب کرده اند.
گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی از این دانشگاه بسیار رقابتی است. میزان پذیرش کمتر از 25 درصد است و بیش از نیمی از داوطلبانی که درخواست آنها رد شده، در تمام دروس خود نمره A دریافت کرده اند.
در مقطع کارشناسی آموزش ها توسطدانشجویان برتر دیگر شروع می شود و اساتید بر روند تدریس نظارت دارند. حجم کار بسیار سنگین است، اما مدت پذیرش نسبت به بسیاری از دانشگاه های دیگر بریتانیا کوتاه تر است.
کتابخانه های کمبریج میزبان مجموعه گسترده ای از نسخه های خطی قرون وسطایی است و موزه های دانشگاه، مجموعه ای از آثار باستانی و نمونه های جانورشناسی را به نمایش می گذارد.
فارغ التحصیلان برجسته شامل بازیگران، سیاستمداران، اعضای خانواده سلطنتی، ورزشکاران و شخصیت های فرهنگی، از جمله زیست شناس چارلز داروین، حافظ محیط زیست دیوید آتنبرو، محافظه کار جین گودال و بازیگر زن اولیویا کلمن است.

کالج امپریال لندن Imperial College London

کالج امپریال لندن همیشه جزو بهترین دانشگاه های جهان از نظر علم، فناوری، مهندسی، پزشکی و تجارت رتبه بندی می شود.
این دانشگاه در سال 1907 از ادغام سه کالج در لندن شکل گرفت و اکنون 17000 دانشجو و 8000 کارمند دارد. گروه دانشجویی آن بسیار بین المللی است و از بیش از 125 ملیت تشکیل شده است.
امپریال علاوه بر دانشمندان برجسته، دارنده مدال های فیلدز و برندگان جایزه نوبل، مشاوران و سیاست مداران دولتی با نفوذ نیز تربیت می کند. بسیاری از فارغ التحصیلان به نوآوری های پیشرفته ای در صنعت و تجارت دست می یابند و مورد استقبال شرکت های نوپا و استارت آپ ها قرار می گیرند.
محوطه اصلی امپریال در نزدیکی کاخ کنزینگتون در رویال بورس کنزینگتون و چلسی و محوطه های دیگر در اطراف شهر واقع شده است.
نویسنده H. G. Wells و سر لیام دونالدسون، پزشک ملکه، از فارغ التحصیلان معروف امپریال هستند.

UCL

UCL اولین دانشگاه در انگلستان بود که فارغ از طبقه، نژاد و مذهب دانشجو پذیرفت و اولین دانشگاهی بود که با رعایت فلسفه آموزشی جرمی بنتام، "بنیانگذار معنوی"، زنان را با شرایط مساوی با مردان پذیرفت.
محوطه اصلی UCL در منطقه مرکزی لندن در بلومزبری است.
دانشجویان مقطع کارشناسی برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه ملزم به کسب نمرات برتر در امتحانات دبیرستان خود هستند. رقابتی ترین مدرک کارشناسی در رشته های فلسفه، سیاست و اقتصاد با رنکینگ بسیار بالا است که به ازای هر جایگاه خالی، 30 درخواست دریافت می کند.
تقریباً نیمی از تمام دانشجویان UCL خارج از انگلستان هستند، و بیشتر آنها از آسیا اپلای کرده اند. فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه عبارتند از مهاتما گاندی، الکساندر گراهام بل، مخترع تلفن ؛ و کریس مارتین.

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن London School of Economics and Political Science

از بین تمام دانشگاههای انگلستان، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) در این رشته ها دارای بهترین رنکینگ است و نسبت دانشجویان بین المللی آن نیز 70 درصد است.
این دانشگاه دارای نقاط قوت خاصی در رشته های حقوق، اقتصاد، تاریخ، فلسفه و سیاست می باشد و در حال حاضر، 26 درصد از جوایز نوبل اقتصاد به فارغ التحصیلان یا شرکت های وابسته به LSE اهدا شده است.
محوطه اصلی دانشگاه LSE انگلستان در منطقه Clare Market در لندن، نزدیک موسسات مهمی مانند Royal Court of Justice، Lincoln's Inn، Royal College of Surgeons و موزه بریتانیا قرار دارد.
بسیاری از دوره های تحصیلات تکمیلی LSE، مانند دوره های اقتصاد، مدیریت و حقوق، دارای نرخ پذیرش کمتر از 7 درصد هستند.
چهره های برجسته فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی، از جمله نلسون ماندلا و جورج سوروس، به عنوان بخشی از مجموعه سخنرانی های معتبر دانشگاه LSE سخنرانی های عمومی کرده اند.
بنیانگذار اصلی قانون اساسی هند، B. R. Ambedkar، در حالی که در دوره وکالت در Grey’s Inn در لندن ثبت نام می کرد، روی یک پایان نامه دکتری در LSE کار کرد.

 

رنکینگ دانشگاه های انگلستان برای اپلای کردن

جدول رنکینگ (رتبه بندی ) دانشگاه های انگلستان در سال 2022

لینک بررسی رنکینگ دانشگاه در سایت timeshighereducation

 

شهر

رتبه در جهان 2022

رتبه در انگلستان 2022

University of Oxford

آکسفورد

Oxford

1

1

University of Cambridge

کمبریج

Cambridge

5

2

Imperial College London

لندن

London

12

3

UCL

لندن

London

18

4

London School of Economics and Political Science

لندن

London

27

5

University of Edinburgh

ادینبورگ

Edinburgh

30

6

King’s College London

لندن

London

35

7

University of Manchester

منچستر

Manchester

50

8

University of Warwick

وارویک

Warwick

78

9

University of Glasgow

گلاسکو

Glasgow

86

10

University of Bristol

بریستول

Bristol

92

11

University of Birmingham

بیرمنگام

Birmingham

105

12

University of Sheffield

شفیلد

Sheffield

110

13

Queen Mary University of London

لندن

London

117

14

Lancaster University

لنکستر

Lancaster 

122

15

University of Southampton

ساوتهمپتون

Southampton

124

16

University of Leeds

لیدز

Leeds

127

17

University of Nottingham

ناتینگهام

Nottingham

141

18

University of Exeter

اکستر

Exeter

143

19

Newcastle University

نیوکاسل

Newcastle

146

20

University of Sussex

برایتون

Brighton

151

21

University of Aberdeen

آبردین

Aberdeen

158

22

Durham University

دورهام

Durham

162

23

University of York

یورک

York

169

24

University of Liverpool

لیورپول

Liverpool

178

25

University of East Anglia

نورویچ

Norwich

182

26

University of Leicester

لستر

Leicester

185

27

Cardiff University

کاردیف

Cardiff

189

28

University of Bath

حمام

Bath

201–250

29

Brighton and Sussex Medical School

برایتون

Brighton

201–250

29

University of Dundee

داندی

Dundee

201–250

29

Queen's University Belfast

بلفاست

Belfast

201–250

29

University of Reading

خواندن

Reading

201–250

29

St George’s, University of London

لندن

London

201–250

29

University of St Andrews

سنت اندروز

St Andrews

201–250

29

University of Surrey

گیلفورد

Guildford

201–250

29

Swansea University

سوانسی

Swansea

251–300

37

Anglia Ruskin University ARU

آنگلیای شرقی

East Anglia

301–350

38

University of Essex

اسکس

Essex

301–350

38

Birkbeck, University of London

لندن

London

351–400

40

Bournemouth University

بورنموث

Bournemouth

351–400

40

Brunel University London

لندن

London

351–400

40

City, University of London

لندن

London

351–400

40

University of Kent

کنت

Kent

351–400

40

Loughborough University

لاغبورو

Loughborough

351–400

40

Royal Holloway, University of London

لندن

London

351–400

40

University of Stirling

استرلینگ

Stirling

351–400

40

Aston University

بیرمنگام

Birmingham

401–500

48

Bangor University

بنگور

Bangor

401–500

48

Goldsmiths, University of London

لندن

London

401–500

48

Liverpool John Moores University

لیورپول

Liverpool

401–500

48

Middlesex University

لندن

London

401–500

48

Northumbria University

نورثومبریا

Northumbria

401–500

48

University of Plymouth

پلیموث

Plymouth

401–500

48

Royal Veterinary College

لندن

London

401–500

48

SOAS University of London

لندن

London

401–500

48

SRUC (Scotland’s Rural College)

ادینبورگ

Edinburgh

401–500

48

University of Strathclyde

استراتکلاید

Strathclyde

401–500

48

University of the West of England

بریستول

Bristol

401–500

48

Aberystwyth University

ابریست وایت

Aberystwyth

501–600

60

Birmingham City University

بیرمنگام

Birmingham

501–600

60

Edinburgh Napier University

ادینبورگ

Edinburgh

501–600

60

Heriot-Watt University

ادینبورگ

Edinburgh

501–600

60

Keele University

کیله

Keele

501–600

60

University of Lincoln

لینکلن

Lincoln

501–600

60

Nottingham Trent University

ناتینگهام

Nottingham

501–600

60

University of Portsmouth

پورتسموث

Portsmouth

501–600

60

University of the West of Scotland

پیسلی

Paisley

501–600

60

University of Bradford

بردفورد

Bradford

601–800

69

University of Brighton

برایتون

Brighton

601–800

69

Coventry University

کاونتری

Coventry

601–800

69

De Montfort University

لستر

Leicester

601–800

69

University of Derby

شهرآورد

Derby

601–800

69

Glasgow Caledonian University

گلاسکو

Glasgow

601–800

69

University of Greenwich

لندن

London

601–800

69

University of Hertfordshire

هتفیلد

Hatfield

601–800

69

University of Huddersfield

هادرسفیلد

Huddersfield

601–800

69

University of Hull

بدنە ضد آب شناور

Hull

601–800

69

Manchester Metropolitan University

منچستر

Manchester

601–800

69

The Open University

سراسر کشور

Nationwide

601–800

69

Oxford Brookes University

آکسفورد

Oxford

601–800

69

Ulster University

اولستر

Ulster

601–800

69

University of Bedfordshire

لوتون

Luton

801–1000

83

University of Central Lancashire

پرستون

Preston

801–1000

83

University of East London

لندن

London

801–1000

83

Edge Hill University

اورمسکرک

Ormskirk

801–1000

83

Kingston University

لندن

London

801–1000

83

Leeds Beckett University

لیدز

Leeds

801–1000

83

London South Bank University

لندن

London

801–1000

83

University of Roehampton

لندن

London

801–1000

83

University of Salford

سالفورد

Salford

801–1000

83

Sheffield Hallam University

شفیلد

Sheffield

801–1000

83

University of Westminster

لندن

London

801–1000

83

Canterbury Christ Church University

کانتربری

Canterbury

1001–1200

94

Cardiff Metropolitan University

کاردیف

Cardiff

1001–1200

94

Robert Gordon University

آبردین

Aberdeen

1001–1200

94

University of South Wales

Pontypridd

Pontypridd

1001–1200

94

Staffordshire University

استوک در ترنت

Stoke-on-Trent

1001–1200

94

Teesside University

تیساید

Teesside

1001–1200

94

University of Wolverhampton

ولورهمپتون

Wolverhampton

1001–1200

94

University of Chester

چستر

Chester

1201+

101

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!