چطور زبان فارسی را سریع یاد بگیریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/02

آیا امکان یادگیری سریع زبان فارسی وجود دارد؟ آیا می توان تنها در 2-3 ماه پیشرفت های عظیمی انجام داد؟ آیا می توان در کمتر از 4-5 ماه زبان فارسی را روان صحبت کرد؟ پاسخ همه این سوالات "بله" است. به این نکات توجه کنید تا فارسی را سریع تر یاد بگیرید.

خود را در زبان فارسی غرق کنید

غوطه وری، بهترین راه برای یادگیری سریع زبان فارسی است. در این روش شما باید حداقل 2 تا 3 ساعت در روز، فارسی مطالعه کنید. یک ساعت در روز برای یادگیری سریع فارسی کافی نیست. اگر می توانید حداقل 2-3 ساعت در روز به صحبت، گوش دادن، نوشتن و خواندن فارسی اختصاص دهید، این کار بیشترین کمک را به شما در یادگیری زبان فارسی می کند.

در دوره های آموزش زبان فارسی شرکت کنید

دوره های آموزش زبان فارسی به شما کمک می کند تا مهمترین دستور زبان، کلمات و عبارات را به درستی بیاموزید. دو روش اصلی برای گذراندن دوره های زبان فارسی وجود دارد:

دوره آنلاین یادگیری سریع زبان فارسی

می توانید دوره های آموزش زبان فارسی را به صورت آنلاین بگذرانید. البته دوره های یادگیری آنلاین زبان فارسی هزینه بر است، اما تاثیرگذار ترین روش برای یادگیری سریع این زبان است.  آموزش فارسی آنلاین از طریق سایت آکادمی زبان شایسته یکی از بهترین دوره های آموزشی است که می توانید به صورت هدقمند در آن شرکت کنید.

دوره های آموزش حضوری زبان فارسی

هرچند موسسات زبانی وجود دارند که زبان فارسی را در کلاس های حضوری آموزش می دهند اما پیدا کردن آنها نزدیک محل زندگی یا کارتان ممکن است دشوار باشد.
 تعداد کمی از کالج ها، دانشگاه ها و موسسات در سراسر جهان وجود دارند که دوره های یادگیری سریع زبان فارسی را ارائه می دهند. بنابراین، بهتر است از دوره های مجازی و آنلاین استفاده کنید!

به طور مداوم به زبان فارسی صحبت کنید

از اشتباه کردن نترسید. اعتماد به نفس داشته باشید. دیگران تنها زمانی می توانند اشتباهات شما را تصحیح کنند که بشنوند شما چه اشتباهاتی در صحبت کردن به زبان فارسی دارید. باید به خاطر داشته باشید که کلید گفتگوی روان در زبان فارسی، اعتماد به نفس است. اگر می خواهید زبان فارسی را سریع یاد بگیرید، باید از خودتان و کلمات و عباراتی که ساعت ها تمرین کرده اید، مطمئن باشید. بنابراین، خجالت کشیدن را کنار بگذارید و شروع به صحبت کنید.

خودتان به زبان فارسی صحبت کنید و بخوانید

شروع به صحبت به زبان فارسی کنید، حتی اگر تنها هستید! آهنگی را که به زبان فارسی است بخوانید، درباره آب و هوا یا هر موضوع دیگری صحبت کنید. این کار را مرتب انجام دهید تا تلفظ شما به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

تماشا کنید، بشنوید، بخوانید!

اگر می خواهید فارسی را سریع یاد بگیرید، به یوتیوب بروید و سخنرانی های افراد را به زبان فارسی بیابید و آنها را تماشا کنید. اگر به خواندن علاقه زیادی ندارید می توانید به تماشای سخنرانی ها بپردازید که کمک بزرگی به شما می کند. همچنین می توانید از دوره های آموزش فارسی رایگان در یوتیوب مانند این دوره استفاده کنید: 

Learn Farsi in 100 Days: The Ultimate Crash Course to Learning Farsi Fast

از ترجمه کردن کلمات به زبان خودتان خودداری کنید

ترجمه همه چیز به زبان مادری شما یک اشتباه بزرگ در هنگام یادگیری سریع زبان فارسی است! اگر این کار را انجام می دهید، همین حالا متوقف اش کنید! ترجمه روند یادگیری شما را کند می کند. اگر چیزی به زبان فارسی می شنوید و فوراً سعی می کنید آن را به زبان مادری خود ترجمه کنید ؛ تمرکز شما بر یادگیری فارسی نخواهد بود، بلکه بر ترجمه متمرکز خواهید شد. وقتی صحبت های افراد را به زبان فارسی می شنوید، سعی کنید کلماتی را که می شناسید پیدا کنید و سعی کنید معنی کلماتی را که نمی دانید حدس بزنید.

منفی گرایی، ممنوع

اگر متوجه شدید که درباره یادگیری سریع زبان فارسی نا امید شدید یا با خودتان فکر می کنید: "من هرگز فارسی یاد نخواهم گرفت." "چرا من همیشه اشتباه می کنم؟ من خیلی احمق هستم." "من هرگز نمی دانم چه بگویم. یادگیری فارسی خیلی سخت است. زمان متوقف کردن این افکار فرا رسیده است! برای یادگیری سریعتر زبان فارسی باید مثبت اندیش باشید.

دانلود کتاب های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

افراد زیادی هستند که می خواهند فارسی، این زبان زیبا را بیاموزند، اما نمی دانند چگونه شروع کنند. بسیاری از وب سایت ها، منابع، کتاب ها، فیلم ها و غیره برای یادگیری سریع زبان فارسی وجود دارد، گاهی اوقات یافتن بهترین راه برای شروع یادگیری زبان جدید دشوار است.
در وب سایت ما، چندین ویدئوی آموزش زبان فارسی و منابع یادگیری متنوعی برای زبان فارسی وجود دارد.

بهترین منابع یادگیری سریع زبان فارسی

برای یادگیری سریع زبان فارسی نیازی نیست حتما هزینه های زیادی بپردازید. بسیاری از منابع آموزش فارسی به صورت رایگان در سایت وجود دارد. شما فقط باید منابع یادگیری فارسی مناسب را انتخاب کنید.
اکنون وقت آن است که بهترین دوره آموزش زبان فارسی را انتخاب کنید تا به شما در یادگیری سریع این زبان کمک کند. 
اگر کاملاً مبتدی هستید، بهتر لست با این دوره شروع کنید: زبان فارسی را در 7 روز بخوانید و بنویسید.

Read and Write the Persian Language in 7 Days

این دوره آموزشی، فقط در 7 ویدیو به شما کمک می کند، الفبای فارسی و نحوه نوشتن و خواندن به زبان فارسی را به روشی آسان و سرگرم کننده بیاموزید. پس از مشاهده این 7 ویدیو، می توانید به زبان فارسی بخوانید، تلفظ کنید و بنویسید.
پس از تماشای این سری ویدئو های آموزشی، دوره زیر را مرور کنید:

Learn Farsi in 100 Days: The Ultimate Crash Course to Learning Farsi Fast

در این دوره، روزهای 1 تا 30 برای مبتدیان، روز 31 تا 70 برای زبان آموزان متوسط فارسی و روزهای 71 تا 100 برای زبان آموزان سطح پیشرفته در نظر گرفته شده است.
اگر می خواهید رایج ترین عبارات فارسی را بیاموزید، لطفاً دوره آموزشی زیر را مشاهده کنید: 500 نمونه از رایج ترین عبارات فارسی

500 Most Common Farsi Expressions and Phrases

500 نمونه از رایج ترین عبارات فارسی برای آموزش عبارات ضروری در فارسی طراحی شده است. کلمات و عبارات متداول به گونه ای سازماندهی شده اند که شما را قادر می سازد تا گفتگوی روزانه را مدیریت کنید. این ویدیوی یادگیری فارسی می تواند برای هرکسی که نیاز به تسلط سریع به زبان فارسی دارد مانند گردشگران و مسافران تجاری مناسب باشد.

 

چطور زبان فارسی را سریع یاد بگیریم؟

 

منابع خواندنی یادگیری زبان فارسی

اگر ترجیح می دهید از کتابها برای مطالعه استفاده کنید، می توانید از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که کتاب های به زبان فارسی در آنها وجود دارد و از بین آنها ساده ترین ها را انتخاب کنید. کتابهای الکترونیکی را می توانید در رایانه، لپ تاپ یا تلفن همراه خود بخوانید.
یکی از محبوب ترین منابع یادگیری فارسی شامل 8 کتاب آموزشی زیر با فرمت PDF برای کسانی است که در یادگیری این زبان دوست داشتنی جدی هستند! این یک منبع منحصر به فرد و معتبر برای همه زبان آموزان فارسی از مبتدی تا پیشرفته است. این سری کتابها تنها منبعی است که برای تسلط بر زبان فارسی به آن نیاز دارید که شامل فرهنگ لغت، کتابهای دستور زبان، مکالمات، اصطلاحات و کتابهای کامل آموزش فارسی می شود.

1.    جامع ترین مجموعه منابع آموزشی فارسی: مبتدی تا پیشرفته

Most Comprehensive Farsi Learning Resources Bundle: Beginners to Advanced

2.    فارسی را در 100 روز بیاموزید: دوره جامع برای یادگیری سریع فارسی

Learn Farsi in 100 Days: The Ultimate Crash Course to Learning Farsi Fast

3.    فارسی را در 100 روز بیاموزید: کتاب کار

Learn Farsi in 100 Days: Workbook

4.    خواندن و نوشتن زبان فارسی در 7 روز: کتاب کار و راهنمای گام به گام

Read and Write Persian Language in 7 Days: A Workbook and Step-by-Step Guide

5.     1000 نمونه از  رایج ترین عبارت فارسی: عبارات ضروری برای برقراری ارتباط به زبان فارسی

1000 Most Common Farsi Phrases: Essential Expressions for Communicating in Farsi

6.    دستور زبان فارسی : برای مبتدیان

Farsi Grammar in Use: For Beginners

7.    1500 واژه برتر فارسی: کلمات ضروری برای برقراری ارتباط به زبان فارسی

Top 1,500 Persian Words: Essential Words for Communicating in Persian

8.    فرهنگ فارسی - انگلیسی: معتبرترین فرهنگ لغت فارسی - انگلیسی.

Persian – English Dictionary: The Most Trusted Persian – English Dictionary

جمع بندی

در این مقاله با منابع و روش های یادگیری سریع زبان فارسی، این زبان دوست داشتنی، آشنا شدید.
اگر در مورد یادگیری زبان فارسی سوالاتی دارید می توانید از ویدئوهای آموزشی سایت استفاده کرده یا با اساتید دو زبانه ما در ارتباط باشید.


نظرات کاربران

محمد

مخام فارسی حرف بزنیم

محمد

مخام فارسی حرف بزنیم

babazadehakbar

من میخواهم فارسی حرف زدن را یاد بگیرم

علی نوری

میخایم درست فارسی صحبت کنم

برهان الله

تشکر که درمردم خدمت میکنی

برهان الله

تشکر درخدمت تان کی برای مردم طریقه فارسی یاد میګردی

درین

یاد گرفتن زبان فارسی انلاین

لنین کرمی پور

درین

یاد گرفتن زبان فارسی انلاین

mehrdad

من می‌خواهم.فارسی حرف بزنم

ساراشاوردی

میخوام زبان فارسی یادبگیرم