تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در آکادمی زبان شایسته

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/07


شرکت در آزمون آزمایشی تافل یکی از بهترین روش هایی است که به شما کمک می کند به طور موثری برای شرکت در آزمون اصلی آماده شوید اما این آزمون های ماک، زمانی می توانند در تقویت مهارت های شما مفید واقع شوند که بتوانید پاسخ های خود را ارزیابی کرده و اشکالات آن را برطرف نمایید.
با شرکت در آزمون ماک تافل در وب سایت آکادمی زبان شایسته می توانید درخواست خود را برای تصحیح متنی که برای رایتینگ تافل نوشته اید و یا پاسخی که به سوالات اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل داده‌اید، ارسال کنید. .
با ارسال این درخواست، اساتید حرفه ای ما که جزو مصححین آزمون های اصلی تافل بوده اند جمله به جمله رایتینگ و اسپیکینگ شما را بررسی کرده و علاوه بر این که نمره نهایی شما را دقیقاً مطابق با استانداردهای آزمون ها IBT تافل و نرم افزارهایی مانند CRITERION که برای نمره دهی در ETS به کار می رود، اعلام می‌کنند، اشکالات و اشتباهات شما را مشخص کرده و تمریناتی را برای برطرف کردن این اشکالات به شما پیشنهاد می‌دهند.

بخش اسپیکینگ آزمون ماک تافل چگونه است؟

بخش اسپیکینگ آزمون ماک تافل در وبسایت آکادمی زبان شایسته دقیقاً شبیه به آزمون اصلی اینترنتی تافل برگزار می‌شود. در این بخش که حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد شما باید به شش سوال اسپیکینگ پاسخ بدهید.
دو سوال اول، مستقل از هم هستند درحالیکه ۴ سوال بعدی به صورت ترکیبی مطرح می شوند. سوالات مستقل معمولاً از شما درباره عقاید شخصی تان و تجربیاتی که داشته‌اید، سوال می پرسند و شما ۱۵ ثانیه برای آماده کردن پاسخ خود و ۴۵ ثانیه برای صحبت کردن و پاسخ دادن به سوال فرصت دارید.
 سوالات ترکیبی، کمی سخت تر هستند چون شما باید پاسخ خودتان را به سوالی که درباره یک گفتگو یا لکچری که شنیده اید، مطرح شده در ۶۰ ثانیه بگویید. زمانی که مصاحبه یا لکچر پخش می شود می توانید نت برداری کنید و زمانی که شنیدن فایل صوتی به پایان رسید، ۳۰ ثانیه وقت دارید که پاسخ خود را برای سوالات ۳ و ۴ آماده کرده و طی ۲۰ ثانیه نیز پاسخ تست های ۵ و ۶ را آماده کنید.
پس از این که پاسخ های خود را رکورد کرده و در برنامه آزمون ماک تافل ذخیره کردید، با ارسال درخواست تصحیح آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخ های شما ارزیابی شده و نتیجه آن در پروفایل یا اکانت تان در سایت آکادمی زبان شایسته قرار می گیرد.
به منظور بهبود و تقویت مهارت اسپیکینگ شما، اساتید حرفه ای ما، تمرینات مرتبط با نقاط ضعف و قوت تان را به شما پیشنهاد می دهند و شما میتوانید با آنها در ارتباط باشید تا اشکالات خود را برطرف کنید.
تصحیح پاسخ‌های آزمون اسپیکینگ ماک تافل به شما کمک می کند اشتباهات رایج خود را بهتر بشناسید و با توجه به توضیحاتی که اساتید برای رفع کردن این اشکالات و اشتباهات به شما می‌دهند، نمره بهتری در بخش اسپیکینگ آزمون تافل اصلی کسب کرده و در پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ پیشرفت کنید.

پاسخ های اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل چگونه ارزیابی می شود؟

پاسخ های اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در وب سایت آکادمی زبان شایسته از جنبه های زیر بررسی شده و اشکالات مربوط به آنها به طور جداگانه گزارش می شود:

•    تلفظ 
•    سرعت صحبت کردن 
•    لحن 
•    لغات 
•    گرامر 
•    بسط موضوع 
•    ارتباط بین ایده ها

پس از تصحیح پاسخ اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل، شما نمره و گزارشی بر مبنای نکات مهمی که باید به آن ها توجه کنید، دریافت می کنید .این گزارش که پس از حداکثر یک روز شرکت در آزمون آزمایشی تافل در پروفایل شما در دسترس است شامل موارد زیر می شود:

•    نمره کلی اسپیکینگ 
•    ارزیابی تلفظ و لحن 
•    روان بودن گفتار 
•    اشتباهات گرامری 
•    اشتباهات در بکار بردن واژگان 
•    مشکلات مربوط به توسعه و بسط دادن موضوع 
•    مشکلات مربوط به برقراری ارتباط بین جملات و انسجام

در هر کدام از این ارزیابی ها در صورت وجود اشتباهات و اشکالات ساختاری، تمریناتی برای تمرین کردن و بهبود پاسخگویی شما به سوالات اسپیکینگ از هر لحاظ ارائه می شود تا با پیگیری آنها بتوانید مهارت اسپیکینگ خود را به حدی برسانید که نمره بالایی در آزمون اصلی تافل (TOEFL) دریافت کنید.

بخش رایتینگ آزمون ماک تافل چگونه است؟

آزمون رایتینگ آزمایشی تافل بر مبنای سوالات واقعی آزمون اصلی تافل (TOEFL) در وب سایت آکادمی زبان شایسته طراحی شده است. با شرکت در این آزمون آزمایشی و تصحیح پاسخ رایتینگ خود توسط ممتحین برجسته ای که تجربه تصحیح و نمره دهی به پاسخ های آزمون اصلی تافل (TOEFL) را داشته اند و از نرم افزارهای مرتبط مثل کرایتریون ای تی اس (CRITERION ETS) استفاده می کنند، کاملاً به نقاط قوت و ضعف خودتان در این مهارت پی خواهید بود.
در بخش رایتینگ آزمون ماک تافل، توانایی شما برای نوشتن مطالب به زبان انگلیسی و مهارتی که برای بیان ایده ها و نظرات خود به روشی ساختارمند دارید، ارزیابی می شود.
در آزمون آزمایشی که دقیقاً شبیه به آزمون اینترنتی اصلی تافل است باید به دو سوال رایتینگ پاسخ بدهید:

•    یک سوال ترکیبی رایتینگ که ۲۰ دقیقه برای پاسخ دادن به آن وقت دارید، مطرح می شود .برای پاسخ دادن به این سوال باید یک متن کوتاه را بخوانید و به یک رکوردی که از قبل ضبط شده گوش بدهید سپس پاسخ خود را درباره آنچه که از شما سوال شده بنویسید.
•    یک سوال مستقل رایتینگ که برای پاسخگویی به آن ۳۰ دقیقه زمان دارید. در این قسمت از آزمون رایتینگ تافل باید مقاله ای در خصوص نظرات، تجربیات و ایده خود در پاسخ به سوالی که مطرح شده بنویسید.
در نرم افزار شبیه ساز آزمون تافل که با ثبت نام در به سایت آکادمی زبان شایسته به آن دسترسی دارید می توانید پاسخ های خود را در نرم‌افزار توسط کیبورد کامپیوتر تایپ کنید.
پس از اینکه متن رایتینگ خود را تکمیل کردید می توانید درخواست تصحیح آن توسط اساتید را ارسال کنید.

 

تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در آکادمی زبان شایسته

پاسخ های رایتینگ آزمون آزمایشی تافل چگونه ارزیابی می شود؟

با ثبت نام در سایت و ساخت یک اکانت برای خودتان، امکان شرکت در آزمون آزمایشی تافل را خواهید داشت.
پس از اینکه آزمون مهارت رایتینگ را تکمیل کرده و درخواست خود را جهت تصحیح متنی که نوشته اید، ارسال کردید، رایتینگ شما به دو روش تصحیح می شود:

1.    نرم افزار e-rater کرایتریون ای تی اس (CRITERION ETS)

یکی از مهمترین منابعی که رایتینگ شما در ETS با آن نمره دهی می‌شود، نرم‌افزار e-rater CRITERION است. 
در وبسایت ای تی اس میتوان به این نرم افزار دسترسی داشت اما متاسفانه به علت تحریم ها امکان استفاده از آن برای داوطلبین از داخل ایران وجود ندارد اگر قصد داشته باشید از این نرم افزار برای تصحیح رایتینگ خود استفاده کنید باید با اکانتی که مشخص نشود هویت شما ایرانی است وارد سایت شوید.
همچنین برای تصحیح پاسخ رایتینگ خود باید هزینه ای به دلار بپردازید که بازهم برای داوطلبین ایرانی بسیار مشکل است.
در آکادمی زبان شایسته ما کار شما راحت کرده ایم. ممتحنین ما اکانت فعالی در سایت ETS دارند و علاوه بر اینکه متن شما به طور کامل توسط مصححین ارزیابی شود با نرم افزار ‏CRITERIN در سایت ETS نیز چک شده و گزارش کاملی از آن به شما ارائه خواهد شد.
در نرم افزار کرایتریون (CRITERION)، ۱۰ شاخص زیر برای ارزیابی رایتینگ تافل شما بررسی می شود:

1.    گرامر
2.    کاربرد کلمات 
3.    ویراستاری
4.    سبک
5.    سازماندهی 
6.    بسط و توسعه موضوع 
7.    ویژگی های مثبت
8.    پیچیدگی ادبی
9.    تنوع جملات 
10.    استفاده از لغات مرتبط و خاص با موضوع

این نرم افزار به طور هوشمند عمل می کند و با توجه به برنامه جامع و کاملی که ETS به آن داده تمامی اشتباهات تایپی، گرامری، کاربردی و بسیاری موارد دیگر را در رایتینگ شما تشخیص داده و نمره نهایی شما را مشخص میکند.

2.     مصححین آزمون اصلی تافل

اساتید ما که تمامی آنها جزو مصححین آزمون اصلی تافل بوده اند، خط به خط مقالات شما را تصحیح کرده و اشتباهات آن را از جنبه‌های مختلفی بررسی و نتیجه آن را گزارش می‌دهند.

ارزیابی پاسخ آزمون رایتینگ شامل موارد زیر می شود:

•    گزارش اشتباهات گرامری و خطاهای مربوط به استفاده از لغات و واژگان
•    نمره دقیق شما طبق استانداردهای نمره‌دهی آزمون اصلی تافل
•    تمرینات مرتبط برای بهبود نمره رایتینگ تافل
•    نکاتی که باید برای بهبود ساختار نوشتاری متن خود رعایت کنید

مراحل ارزیابی پاسخ های رایتینگ و اسپیکینگ آزمون ماک تافل در آکادمی زبان شایسته

برای ارسال درخواست تصحیح پاسخ های رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در آکادمی زبان شایسته باید مراحل زیر را طی کنید:
•    یک حساب کاربری در سایت ایجاد کرده و پس از پرداخت هزینه شرکت در آزمون آزمایشی تافل ثبت نام خود را تکمیل کنید.
•    وارد نرم افزار شبیه ساز آزمون تافل شوید و روی آزمون "تافل" در بالای صفحه کلیک کنید.
•    سپس از پنل سمت راست روی گزینه "ماک تافل" کلیک کنید.
•    روی یکی از لینک ها کلیک کرده و پس از دانلود شدن، آنها را در قسمت بارگزاری، آپلود کنید.
•    پس از آپلود فایل روی گزینه "ارسال فایل" کلیک کنید.

تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در آکادمی زبان شایسته

•    یک بار از اکانت خود خارج شده و مجددا وارد شوید.
•    روی گزینه "مشاهده آزمون" کلیک کنید.

تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در آکادمی زبان شایسته

•    یکی از آزمون‌های اسپیکینگ یا رایتینگ را انتخاب کرده و روی گزینه "شروع این بخش از آزمون" کلیک کنید.

تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در آکادمی زبان شایسته

•    اگر آزمون رایتینگ را انتخاب کردید در صفحه بعد، Start Test را انتخاب کنید و اگر آزمون اسپیکینگ را برگزیدید روی Continue کلیک کنید.

تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در آکادمی زبان شایسته

•    پس از اینکه پاسخ خود را با توجه به سوالاتی که مطرح می شود در نرم افزار ذخیره کردید، گزینه Next را انتخاب کنید.

تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آزمایشی تافل در آکادمی زبان شایسته

•    جهت ارسال درخواست برای ارزیابی پاسخ های خود، گزینه Submit Answers را انتخاب کنید.
در کمتر از ۴۸ ساعت می توانید نمره هر یک از آزمون ها و همچنین ارزیابی دقیق آن را در اکانت خود مشاهده کنید.

چرا از نرم افزار شبیه ساز آکادمی زبان شایسته استفاده کنیم؟

•    پاسخ های شما به بخش رایتینگ و اسپیکینگ آزمون ماک تافل در شبیه ساز آکادمی زبان شایسته در کمتر از ۴۸ ساعت توسط اساتید ما که تجربه تصحیح پاسخ ها در آزمون اصلی تافل را داشته اند، بررسی می شود.
•    نتایج ارزیابی طی کمتر از یک روز در اکانت شما همراه با تمرینات مرتبط در اختیارتان قرار می گیرد.
•    امکان پرداخت هزینه تصحیح پاسخ ها از درگاه های امن پرداخت به طور مستقیم از داخل نرم افزار شبیه ساز و همچنین از طریق سایت آکادمی زبان شایسته وجود دارد.
•    اساتید برجسته ما کاملاً به مباحث مطرح شده در آزمون اصلی تافل (TOEFL) مسلط هستند و پاسخ های شما را طبق استانداردهای این آزمون ارزیابی کرده و شما را تا رسیدن به هدف اصلی تان راهنمایی خواهند کرد.
•    پاسخ های شما توسط نرم افزارهای رسمی ETS مانند Criterion بررسی و ارزیابی می شود.
با شرکت در آزمون ماک تافل آکادمی زبان شایسته و کمک گرفتن از اساتید ما گرفتن نمره بالا در اسپیکینگ و رایتینگ تافل را به راحت ترین هدف خود از شرکت در آزمون تافل تبدیل کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!