تاثیر مطالعه ی ریدینگ آیلتس با ترجمه در نمره نهایی آیلتس

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/07/15

بخش ریدینگ آیلتس یکی از چهار بخش اصلی است که در این آزمون شما در خصوص آن سنجیده می شوید. در این مطلب قرار است تا تاثیر مطالعه ریدینگ آیلتس با ترجمه را در نمره نهایی که از این بخش از آزمون می گیرید مورد بررسی قرار دهیم. همچنین منابعی که می توانند به شما کمک کنند و نکات مهمی که لازم است در خصوص این بخش بدانید را نیز توضیح داده ایم. 

تاثیر مطالعه ریدینگ آیلتس با ترجمه

زمانی که برای ارتقا و پیشرفت بخش ریدینگ آیلتس خود در حال مطالعه هستید، روش ها و راه های گوناگونی را از افراد بسیاری می شنوید و هر کدام از این افراد نیز اصرار دارند که روش پیشنهادی شان بسیار موثر و مناسب است. یکی از روش هایی که ممکن است از برخی از استادان و دوستان خود شنیده باشید، مطالعه ریدینگ آیلتس با ترجمه آن است. این روش نسبت به دیگر روش ها کمی وقت گیرتر و سخت تر به حساب می آید، اما در نهایت به همان میزان سختی که متحمل شده اید می توانید پیشرفت قابل قبول و چشمگیری را در نتیجه کار خودتان ببینید.  
اما این روش چگونه است؟ شما باید ابتدا و پیش از هر کاری یک منبع عالی و مناسب را برای ریدینگ های آیلتس پیدا کنید که ترجمه مناسب و کاملی نیز داشته باشند. یکی از این منابع سایت آکادمی زبان یا همان سایت شایسته است. در این سایت می توانید تمام ریدینگ های  کمبریج آیلتس را به همراه ترجمه دقیق و واضح آن ها پیدا کنید. علاوه بر اینکه این سایت ترجمه دقیق و کاملی دارد، یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن هم در مورد ترجمه های جمله به جمله ای است که در این سایت منتشر شده است. 
معمولا با استفاده از ترجمه های جمله به جمله هر ریدینگ می توانید بهتر معنی واژه ها و عبارت ها را درک کنید و همچنین می توانید به راحتی متوجه اصطلاحات و عبارت هایی که معنای خاص دارند بشوید. مزیت سوم بررسی ریدینگ آیلتس با ترجمه خط به خط در این است که با ساختار صحیح جملات آشنا می شوید و کم کم به صورت ناخودآگاه در ذهن شما این موضوع نقش می بندد که چگونه باید برای ساخت یک جمله انگلیسی کلمات را در کنار هم بچینید.

 

تاثیر مطالعه ی ریدینگ آیلتس با ترجمه در نمره نهایی آیلتس

منابع دارای ریدینگ آیلتس با ترجمه

همان طور که گفته شد اولین و مهم ترین قدمی که باید در مسیر مطالعه ریدینگ آیلتس بردارید مربوط به منابع مطالعاتی می شود که شامل این موضوع هستند. در این قسمت تمامی منابع و سایت هایی که می توانند به شما در این مورد کمک کنند را ذکر کرده ایم. 

1. کتاب reading for IELTS Collins

اولین مورد مربوط به این کتاب می شود. دلیل شهرت این کتاب چیست و چرا افراد زبان آموز و به خصوص داوطلبان آزمون آیلتس علاقه زیادی به این کتاب نشان می دهند؟ در بخش ریدینگ آزمون آیلتس مطالب و موضوعات مختلفی مطرح می شود که مسلما هر کدام از این حوزه ها دارای کلمات خاص و مربوط به خودشان هستند. به طور مثال مطالب مربوط به حوزه های پزشکی، گیاهان، طبیعت، خانواده، روانشناسی، تاریخ، جغرافیا و...هستند که قطعا دارای کلمات متفاوتی نیز می باشند. 
در این کتاب موضوعات به 11 بخش تقسیم بندی شده اند و هر کدام از این بخش ها نیز شامل یک موضوع خاص می شود. علاوه بر این که هر بخش یک حوزه از مطالب را در بر می گیرد، می توان گفت که هر بخش به یک بخش از ریدینگ آیلتس می پردازد؛ به این صورت که در بخش ریدینگ آیلتس شما باید به شیوه های گوناگون و متفاوتی به سوالات پاسخ دهید. به طور مثال پر کردن جاهای خالی با یک کلمه، وصل کردن جملات مرتبط به هم، انتخاب گزینه صحیح و یا غلط و...از جمله این روش ها هستند که در این کتاب سعی شده است تا به صورت غیر مستقیم بر روی آن نیز کار شود و مهارت داوطلبان را در آن افزایش دهد. 

2. improve your IELTS reading skills

دومین کتابی که می تواند در زمینه ریدینگ آیلتس با ترجمه قرار گیرد، این مورد است. سبک نگارش این کتاب به صورت تفکیک موضوعی است و می توان گفت تقریبا به سبک کتاب قبلی است. بخش بندی های این کتاب نیز در 10 بخش صورت گرفته است که باعث راحتی هرچه بیشتر و بهتر داوطلبان می شود. 
یکی دیگر از ویژگی های این کتاب مربوط به آن است که در هر کدام از این ده بخش، یک سری از نکات و موارد را که مربوط به بخش ریدینگ می شود، آموزش داده اند. سومین مزیت و ویژگی مثبت این کتاب نیز در آن است که هر کدام از درس ها را به 3 بخش جدا از هم تفکیک کرده است. بخش اول کلیت درس، بخش دومانواع مهارت های مورد نیاز در بخش ریدینگ و بخش سوم نیز مربوط به انواع سوالات بخش ریدینگ، پاسخ های آن ها و همچنین نحوه پاسخگویی به آن سوالات است. 

3. کتاب get ready for IELTS reading

سومین کتاب نیز منبع بسیار خوبی برای مطالعه ریدینگ آیلتس با ترجمه است. این کتاب بیشتر برای افرادی که تازه شروع به مطالعه ریدینگ کرده اند، مناسب است و در واقع می توان گفت برای سطح A2 به بالا بسیار خوب است. آموزش نکات مهم در خصوص ریدینگ آیلتس، گرفتن آزمون از هر درس از داوطلب، آموزش لغات و اصطلاحات جدید هر درس و...همگی جز قسمت های مهم و پرکاربرد این کتاب هستند که می توانید با استفاده از آن ها به افزایش مهارت ریدینگ خودتان کمک بسیار شایانی کنید. 

4. TPO

شاید نام TPO را شنیده باشید اما به صورت دقیق ندانید که این مورد شامل چه چیزهایی می شود و چگونه می تواند به شما در ارتقا مهارت خواندن کمک کند. TPO که کلمه اختصاری TOEFL practice online است یکی از آزمون های تافل محسوب می شود. تمامی بخش های آزمون تافل در این آزمون مورد سنجش قرار می گیرد، اما آن چیزی که مدنظر ما است بخش ریدینگ این آزمون است. می توانید متن های بخش ریدینگ این آزمون را در سایت شایسته همراه با ترجمه دقیق آن ها پیدا کنید و با خواندن و مطالعه این متون، هرچه بهتر و بیشتر خود را برای بخش ریدینگ آزمون آیلتس آماده کنید. 

5. کمبریج آیلتس

کتاب های کمبریج آیلتس کتاب هایی هستند که هر ساله یک شماره از آن ها به چاپ می رسد و در هر کتاب نیز 4 مورد از آزمون های آیلتس همان سال گنجانده شده است. از دیگر مواردی که می توانید باز هم در سایت هایی همچون سایت شایسته پیدا کنید، ریدینگ آیلتس با ترجمه از همین کمبریج ها است که به صورت جمله به جمله به شکلی واضح و شفاف به رشته تحریر درآمده است. 

جمع بندی

همان طور که گفته شد بخش ریدینگ آیلتس یکی از 4 بخش اصلی این آزمون محسوب می شود و در صورتی که فاقد مهارت و دانش کافی و لازم باشید، نمی توانید در این بخش موفق شوید. یکی از راه هایی که می توانید پس از مطالعه و تمرین کافی از آن برای موفقیت بیشتر استفاده کنید، شرکت در آزمون های ماک آیلتس است. در سایت ما می توانید در این آزمون ها ثبت نام کرده و با شرکت در آن ها نقاط ضعف و قوت خودتان را بهتر از قبل شناسایی کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!