آیلتس ایندیکیتور چیست؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/13

با توجه به تعلیق آزمون آیلتس از زمان شیوع ویروس کرونا، برگزارکنندگان آزمون آیلتس (IDP Education Australia، British Council و Cambridge English Language Assessment) تصمیم گرفتند این آزمون را به صورت آنلاین از تاریخ ۲۲ آوریل برگزار کنند و نام این آزمون را آیلتس ایندیکیتور است. 
بنابراین، با توجه به نیاز بسیاری از زبان آموزان به این آزمون، در این مقاله، کا درباره هر آنچه که باید در مورد آزمون آیلتس ایندیکیتور (آزمون آنلاین آیلتس در منزل) بدانید پرداختیم. پس، با ما همراه باشید. 

آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟

آیلتس ایندیکیتور یک آزمون آنلاین است که برای جایگزینی آزمون آیلتس در طول همه گیری کرونا طراحی شده است. 
البته باید بدانید که این آزمون تنها در کشورهایی برگزار می‌شود که امکان شرکت در آزمون آیلتس به صورت حضوری وجود ندارد و تنها جایگزین آزمون آیلتس آکادمیک است. 
در واقع این آزمون معیاری برای سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان توسط دانشگاه‌ها یا موسسات بین المللی است تا با وجود تعلیق آزمون‌های رسمی زبان انگلیسی، امکان پذیرش دانشجو وجود داشته باشد. 
اگر متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستید و به دلیل بیماری کرونا نتوانسته‌اید مدرک زبان خود را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید، آیلتس ایندیکیتور برای شما مناسب است. 
می‌توان آن را به راحتی در خانه خود انجام دهید و این آزمون به دلیل ویروس COVID-19 برای مدت محدودی در دسترس قرار گرفته است. 

تفاوت بین آزمون آیلتس ایندیکیتور و آیلتس چیست؟

شباهت‌های بسیار بیشتر از تفاوت بین این دو آزمون وجود دارد. آزمون آیلتس ایندیکیتور از همان فرمت آزمون آیلتس پیروی می‌کند. 
همچنین، شامل همان محتوا است و از همان ساختار و زمان‌بندی پیروی می‌کند. درست مانند آزمون اصلی آیلتس، بخش‌های جداگانه‌ای در مورد شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن وجود دارد. 
تفاوت بین آزمون‌ها در این است که آزمون آیلتس ایندیکیتور به طور ویژه برای انجام در خانه طراحی شده است. این بدان معنی است که شما می‌توانید امتحان را در رایانه خانگی خود کامل کنید. 
بخش اسپیکینگ این آزمون نیز با آیلتس متفاوت است زیرا شامل تماس تصویری بین داوطلب و ممتحن است. این بر روی پلتفرم کنفرانس ویدیویی آنلاین انجام خواهد شد. 
تفاوت دیگر این واقعیت است که آزمون آیلتس ایندیکیتور در حال حاضر فقط به عنوان یک آزمون آکادمیک در دسترس است و گزینه General Training وجود ندارد. 

چرا باید به انجام آزمون آیلتس ایندیکیتور فکر کنید؟

آزمون آیلتس ایندیکیتور روشی قابل اعتماد برای ارزیابی سطح انگلیسی شما در چهار مهارت (شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) است. 
نتایج توسط بسیاری از مؤسسات در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. از آنجایی که این آزمون به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان آزمون آیلتس را تکرار کند، انجام این آزمون یک تجربه امتحان معتبر آیلتس را ارائه می‌دهد. 
ثبت نام برای انجام این آزمون همچنین انگیزه شما را برای مطالعه افزایش می‌دهد زیرا این آزمون به شما یک هدف مشخص برای هدف‌گذاری ارائه می‌دهد. 

چگونه برای آزمون آیلتس ایندیکیتور آماده شویم؟

برای آمادگی برای آزمون آیلتس ایندیکیتور، باید دقیقاً مانند آزمون حضوری آماده شوید. با اعلام آزمون آیلتس ایندیکیتور، بسیاری از زبان آموزان نگران این هستند که چگونه برای آزمون آماده شوند و چه چیزهایی باید بدانند. 
قبل و در طول این آزمون، باید مطمئن شوید که همه چیز به خوبی پیش می‌رود. قبل از انجام هر کاری، فضایی آرام و راحت در خانه خود ایجاد کنید تا در طول آزمون در آنجا حضور داشته باشید. 
لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی تهیه کنید و یادتان باشد که امکان شرکت در آزمون آیلتس ایندیکیتور با موبایل وجود ندارد.  
یک اتصال اینترنتی قوی و ایمن ارائه دهید که به شما امکان می‌دهد مرورگر Safe Exam Browser را دانلود و نصب کنید. 
حتما یک هدفون و اسپیکر سیمی یا بی‌سیم خوب برای قسمت Listening تهیه کنید و قبل از شروع تست صدای آن را تست کنید. 
وب‌کم ‌ها و میکروفون‌ های بخش Speaking و برنامه Zoom از دیگر مواردی هستند که برای تست کردن نیاز دارید. البته با توجه به فیلتر شدن اپلیکیشن زوم در ایران، باید یک فیلتر شکن قوی روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نیز داشته باشید. 

هزینه آزمون آیلتس ایندیکیتور چقدر است؟

هزینه آزمون آیلتس ایندیکیتور ۱۴۹ دلار آمریکا است که قیمت ارزان ‌تری نسبت به آزمون آیلتس دارد. همچنین در هزینه ‌های رفت و آمدی که برای سفر به امتحان داشتید، صرفه جویی خواهید کرد. 

ویژگی‌های شاخص آیلتس در زمان شیوع ویروس کرونا

برای حفظ سلامت داوطلبان در زمان شیوع ویروس کرونا، امکان شرکت در آزمون آیلتس ایندیکیتور در منزل بدون نیاز به مراکز آزمون وجود دارد. به همین دلیل به آن آیلتس آنلاین می‌گویند. 
پس از ۷ روز از تاریخ برگزاری آزمون، کارنامه خود را دریافت خواهید کرد. گزارش آزمون آیلتس شامل نمره نهایی آزمون و نمرات هر بخش به طور جداگانه می‌باشد. 
ذکر این نکته ضروری است که آزمون آیلتس ایندیکیتور جایگزین آزمون آیلتس به صورت حضوری نخواهد بود و تنها به عنوان یک معیار استاندارد برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان توسط دانشگاه‌ها یا موسسات بین المللی عمل می‌کند تا آن‌ ها نتوانند در آزمون شرکت کنند. 
آزمون آیلتس به صورت حضوری. پذیرش دانش آموزان در شرایطی که آزمون‌های رسمی زبان انگلیسی به حالت تعلیق درآمده است. 
آزمون آنلاین آیلتس فرصتی برای داوطلبان خارج از کشور است که به دلیل شیوع ویروس کرونا از آزمون آیلتس انصراف داده‌اند و نتوانسته‌اند مدرک زبان خود را به دانشگاه‌های مورد نظر خود ارسال کنند. 
لازم است بدانید که آزمون آیلتس ایندیکیتور در حال حاضر برای افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند قابل قبول نیست. 
قبل از شرکت در آزمون آیلتس ایندیکیتور ، مهم است که از قبولی این آزمون توسط دانشگاه یا موسسه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. 

ساختار آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟

ساختار آیلتس ایندیکیتور کاملاً شبیه به آزمون آیلتس حضوری است. قسمت Speaking این آزمون به صورت جداگانه چند روز قبل یا بعد از آزمون آنلاین و از طریق ویدیوی ممتحن آزمون و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاملاً حضوری انجام می‌شود. بنابراین این آزمون دارای تمامی برنامه‌ها و استانداردهای بالا در آزمون آیلتس می‌باشد. 
علاوه بر این، آزمون آیلتس ایندیکیتور از سوالات رسمی آزمون آیلتس استفاده می‌کند و تمامی شرایط آزمون آیلتس در این آزمون توسط ممتحنین اعمال خواهد شد. 

نمونه سوالات لیسنینگ آزمون آیلتس ایندیکیتور

بخش Listening آزمون آنلاین آیلتس دارای ۲۶ سوال است که در ۴ نوع سوال طراحی شده است: 
•    چند گزینه‌ای
•    تکمیل پلان، نقشه و نمودار (برچسب‌گذاری پلان / نقشه / نمودار) 
•    تکمیل یادداشت
•    سوالات پاسخ کوتاه

نمونه سوالات ریدینگ آزمون آیلتس ایندیکیتور

بخش Reading آزمون آنلاین آیلتس دارای ۴۱ سوال است که ۱۱ نوع سوال زیر است: 
• چند گزینه‌ای
• دریافت اطلاعات ذکر شده در متن (اطلاعات شناسایی) 
• جاهای خالی را در بخشی از متن پر کنید (تکمیل یادداشت) 
• تطبیق عناوین ارائه شده در سوال با هر پاراگراف متن (تطبیق عناوین) 
• تطبیق جملات جملات برای هر پاراگراف متن (تطبیق انتهای جملات) 
• جاهای خالی را در خلاصه متن پر کنید (تکمیل خلاصه) 
• تکمیل جمله
• فرآیند تکمیل نمودار جریان ذکر شده در متن را تکمیل کنید
برای تمرین کردن با نمونه سوالات آیلتس و کتاب های کمبریج می توانید در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته ثبت نام کنید. در این اپلیکیشن ترجمه ریدینگ تمامی کتاب های کمبریج نیز در اختیار شما قرار گرفته و می توانید با شرکت در آزمون آزمایشی و ماک آیلتس مهارت های خود را در هر زمینه ای ارتقادهید.

 

آیلتس اندیکیتور چیست؟

تجهیزات و شرایط لازم هنگام برگزاری آزمون آیلتس ایندیکیتور در منزل

قبل از شروع آزمون آیلتس ایندیکیتور و در حین برگزاری آزمون باید شرایط و تجهیزات زیر را ارائه دهید. عدم وجود هر یک از این شرایط ممکن است باعث شود که آزمون خود را از دست بدهید یا در آزمون عملکرد خوبی نداشته باشید. 
•    فضای آرام و راحت در خانه در طول آزمون
•    لپ تاپ یا رایانه رومیزی (آزمون شاخص آیلتس از طریق تلفن همراه انجام نمی‌شود.) 
•    کامپیوتر با سیستم مورد نیاز
•    اتصال به اینترنت قوی و ایمن
•    امکان دانلود و نصب Safe Exam Browser (SEB) 
•    هدفون سیمی یا بی‌سیم و بلندگوی خوب برای قسمت Listening (حتما قبل از تست صدا را چک کنید). 
•    وب کم و میکروفون برای بخش Speaking
•    برنامه Zoom را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید
•    در طول آزمون آیلتس ایندیکیتور امکان توقف آزمون و استراحت وجود ندارد. 
توجه به این نکته ضروری است که اپلیکیشن زوم در حال حاضر در ایران فیلتر شده است پس باید از یک فیلترشکن قدرتمند در لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده کنید! 

شهروندان کدام کشورها می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؟ 

آلبانی، آنگولا، آرژانتین، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، اکوادور، مصر، فرانسه، گرجستان، آلمان، غنا، یونان، هنگ کنگ، هند، اندونزی ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کنیا، کوزوو، کویت، لبنان، مالزی، موریس، مکزیک، مونته نگرو، میانمار، نپال، هلند، نیوزیلند، نیجریه، مقدونیه شمالی، عمان، پاکستان، پرو، فیلیپین لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، عربستان سعودی، صربستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سوئیس، تایلند، ترینیداد و توباگو، ترکیه، اوکراین، امارات متحده عربی، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، ازبکستان و زیمبابوه

سوالات متداول در مورد شاخص آیلتس

آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟

آزمون آیلتس ایندیکیتور یک راه حل جدید برای آزمون آیلتس است که به صورت آنلاین و در منزل در طول دوره کرونا انجام می‌شود. 

ساختار آزمون آیلتس ایندیکیتور چگونه است؟

ساختار این آزمون دقیقا مشابه آزمون آیلتس است. فقط به صورت آنلاین انجام می‌شود. 

اعلام نتایج آزمون آیلتس ایندیکیتور چقدر طول می‌کشد؟

زمان اعلام نتایج فقط یک هفته است. 

کدام دانشگاه‌ها آزمون آیلتس ایندیکیتور را قبول می‌کنند؟

چون این آزمون به تازگی طراحی و معرفی شده است، بسیاری از دانشگاه‌ها آن را قبول نمی‌کنند. در حال حاضر تنها سه دانشگاه زیر پذیرش مدرک این آزمون را اعلام کرده اند. بنابراین اگر می‌خواهید در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید، می‌توانید با مدرک آیلتس ایندیکیتور اقدام کنید: 

•    دانشگاه کاونتری
•    دانشگاه کرانفیلد
•    دانشگاه Aberystwyth
البته مکاتبه با اساتید و دانشگاه مورد نظر را فراموش نکنید. ممکن است نام آن‌ها در لیست بالا نباشد. اما احتمالاً به خاطر ویروس کرونا به شما مراجعه می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا پذیرش بگیرید. 

جمع بندی

به دلیل اینکه کشورما ایران تحریم است، شرکت در آزمون آیلتس ایندیکیتور کار راحتی نیست. 
شما می‌توانید جهت شرکت در این آزمون در کشور ایران با کارشناسان آکادمی زبان شایسته تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!