همه چیز درباره آزمون جی آر ای هوم ادیشن

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/15

دانش‌آموزانی که می‌خواهند در آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش تحصیلات تکمیلی شرکت کنند، اکنون می‌توانند این کار را به صورت آنلاین انجام دهند. 
آزمون GRE به صورت آنلاین منتقل شد تا دانش‌آموزان آینده نگر بتوانند در حالی که مراکز آزمون به دلیل همه‌گیری COVID-19 بسته هستند، با آسایش در خانه خود در این آزمون شرکت کنند. 
فرمت جدید GRE منجر به سوالات زیادی از سوی دانشجویان شده است. ما در این مقاله، درباره آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید. 

چه کسانی واجد شرایط آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) هستند؟ 

جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)مخفف Graduate Record Examination است و یک آزمون رقابتی بین المللی برای دانشجویانی است که مایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در یک دانشگاه معتبر در سراسر جهان، به ویژه در آمریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا)، اروپا هستند. 
این افراد باید بتوانند منطقی فکر کنند، استدلال‌های مختلف را تحلیل و شکل دهند تا بتوانند برای یک موضوع علمی متن انتقادی بنویسند. 
افرادی که مایل به تحصیل در رشته حقوق و پزشکی هستند به این آزمون نیازی ندارند، به جز تعداد محدودی از دانشکده‌های حقوق در ایالات متحده که در آن‌ها برای پذیرش به نمره GRE نیاز خواهید داشت. 

اسامی این دانشگاه‌ها شامل: 

•    کالج حقوق دانشگاه واشنگتن
•    دانشکده حقوق دانشگاه بوستون
•    دانشکده حقوق بروکلین
•    کالج حقوق شیکاگو-کنت
•    دانشکده حقوق کلمبیا
•    دانشکده حقوق هاروارد
•    کالج حقوق دانشگاه بین المللی فلوریدا
•    دانشکده حقوق کرنل
•    دانشکده حقوق جان مارشال
•    دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک

مرکز آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)کدام موسسه است؟

آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)توسط خدمات تست آموزشی (ETS) که یک موسسه مستقر در نیوجرسی است، برگزار می‌شود. 

انواع مختلف آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)

آزمون GRE GENERAL

در این قسمت تمامی نکات مربوط به آزمون جنرال جی آر‌ای را بررسی می‌کنیم. 

آزمون GRE General چه مهارت‌هایی را ارزیابی می‌کند؟

کل مراحل آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) از زمان احراز هویت تا نظرسنجی و انتخاب دانشگاه‌ها برای گزارش نمره ۴ ساعت به طول می‌انجامد. 

همانطور که گفته شد این آزمون دارای ۳ قسمت سوال می‌باشد. بخش اول سؤالات ارزیابی نوشتاری تحلیلی و سپس سؤالات استدلال کلامی و استدلال Quantitative است. آزمون GRE General مهارت‌های زیر را در داوطلبان ارزیابی می‌کند. 

مهارت‌های استدلال کلامی آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)

GRE Verbal به عنوان بخش زبان انگلیسی شناخته می‌شود و توانایی‌های تجزیه و تحلیل زبانی افراد را ارزیابی می‌کند و شامل دو بخش است که هر کدام ۲۰ سوال دارد. 
هر چه سوالات قسمت اول صحیح‌تر باشد سوالات قسمت دوم سخت‌تر و نمره شما بالاتر می‌رود. زمان پاسخگویی هر قسمت ۳۰ دقیقه است. 

نمونه سوالات مهارت استدلال کلامی

•    محل سوالات با تکمیل متن (۶ سوال)، معادل جملات (۴ سوال) 
•    بخش درک مطلب (۱۰ سوال)
برای دریافت نمونه سوالات آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)می توانید در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته عضو شوید. 

نحوه نمره‌گذاری در بخش مهارت‌های تحلیل زبان (استدلال کلامی)

حداقل نمره  در این قسمت ۱۳۰ و حداکثر ۱۸۰ می‌باشد همچنین نمره  اضافی یا تخفیف در نظر گرفته شده است. 
نمره  بیان شده به صورت درصد از نمره  واقعی مهمتر است، زیرا برای دانشگاه‌ها نمره  شما از نمره  سایر شرکت کنندگان مهمتر است. 
در واقع نمره  ۹۰ درصدی در این بخش بیانگر این است که شما نمره‌ای بالاتر از ۹۰ درصد شرکت کنندگان در آزمون را کسب کرده‌اید و جزو ۱۰ درصد برتر هستید. میانگین نمره  این بخش ۱۵۱ است. 

مهارت‌های استدلال Quantitative آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)

GRE Quantitative پنجاه درصد از آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) را شامل می‌شود و برای ارزیابی درک شما از مفاهیم و فرمول‌های اساسی ریاضی و همچنین توانایی شما در استدلال تحلیلی با استفاده از ابزارهای کمی طراحی شده است. 
بیشتر مفاهیمی که باید در این قسمت پاسخ دهید در مدرسه به شما آموزش داده می‌شود و سخت نیست. 
GRE Quantitative از دو بخش تشکیل شده است که هر بخش دارای ۲۰ سوال است و شما ۳۵ دقیقه فرصت خواهید داشت تا به هر کدام پاسخ دهید. 

موضوعات مورد ارزیابی در این بخش عبارتند از: 

•    جبر
•    هندسه
•    تجزیه و تحلیل داده‌ها
•    تفسیر داده‌ها 

نمونه سوالات مهارت‌های استدلال Quantitative

•    مقایسه Quantitative که دارای ۸ سوال است. 
•    سوالات حل مسئله (۹ سوال) 
•    تفسیر داده‌ها
برای دریافت نمونه سوالات آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)می توانید در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته عضو شوید. 

چگونه در مهارت‌های استدلال Quantitative نمره بگیریم؟

نمرات این بخش از ۱۳۰ تا ۱۷۰ به همراه نمره نمره  گزارش شده است. بر اساس عملکرد شما یک نمره  خام و یک درصد اعلام می‌شود. 
به عنوان مثال، نمره ۹۲ درصد به این معنی است که عملکرد شما در این آزمون از ۹۲ درصد شرکت کنندگان بهتر است که این نیز یک موفقیت قابل توجه است. 
سختی سوالات نیز به عملکرد شما در اولین مجموعه سوالات و نمره نهایی که بر اساس سختی آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)و همچنین سختی سوالات در بخش‌های مربوط به شما دریافت می‌کنید بستگی دارد. 
بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان مانند استافورد و MIT دانشجویانی را می‌پذیرند که معدل ۸۵٪ یا بالاتر از ۱۶۰ دریافت می‌کنند. با این حال، این محدوده از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و موسسه‌ای به موسسه دیگر متفاوت است. 

مهارت‌های نوشتاری تحلیلی

بخش (AWA: GRE Analytical Writing)، که به عنوان بخش نوشتن نیز شناخته می‌شود، توانایی شما را در مهارت‌های زیر ارزیابی می‌کند: 

•    ایده‌های پیچیده را به طور واضح و موثر بیان کنید
•    بیان نظرات، ارزیابی ادعاها و شواهد آن‌ها
•    یک بحث متمرکز و منسجم ایجاد کنید
•    تفکر انتقادی
•    ایده‌ها را با ساختار منطقی و استدلال توسعه دهید

نمونه سوالات مهارت‌های نوشتاری تحلیلی

این همیشه اولین قسمتی است که در آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)ارزیابی می‌شود. این شامل دو کار است که هر کدام ۳۰ دقیقه فرصت دارید تا مقاله خود را بنویسید. کار اول تجزیه و تحلیل موضوع و کار دوم تجزیه و تحلیل یک استدلال است. 
اولین کار یک نمای کلی از یک موضوع کلی ارائه می‌دهد و با دستورالعمل‌های خاصی در مورد چگونگی پاسخ به آن موضوع دنبال می‌شود. شما باید موضوع ارائه شده را ارزیابی کنید، به جزئیات آن توجه کنید، با دلایلی برای حمایت از موضع خود استدلال کنید. 
تکلیف دوم، همانطور که از نامش پیداست، استدلالی را ارائه می‌دهد و از شما می‌خواهد به جای ابراز موافقت یا مخالفت با آن، تفکر عقلانی آن را بررسی کنید. 
ETS هر دو وظیفه را مکمل یکدیگر می‌داند، وظیفه اول از شما می‌خواهد که در حمایت از دیدگاه خود موضع بگیرید و دلایل خود را ارائه دهید و وظیفه دوم از شما می‌خواهد که با بررسی ادعاها و ارزیابی شواهد، ادعای شخص دیگری را بررسی کنید. 

نحوه نمره دهی به مهارت‌های نوشتاری تحلیلی

هر یک از دو متن توسط دو تصحیح کننده مختلف خوانده می‌شود و سپس بر اساس پارامترهای خاصی برای هر دو متن، نمره صادر می‌شود. 
در واقع نمره نهایی میانگین نمره هر یک از دو متن شماست. محدوده این نمره بین ۰ تا ۶ به همراه ۰.۵ نمره ارفاق است. 
نمره ۰.۶ بیانگر یک مقاله انتقادی بسیار منسجم و بسیار مفصل از استدلال است که در آن از دستور زبان و اصطلاحات انگلیسی به طرز ماهرانه‌ای استفاده شده است. 
در حالی که نمره ۰.۰ مقاله‌ای را نشان می‌دهد که در آن شرکت کننده موضوع را اشتباه متوجه شده و آن را اشتباه تعبیر کرده است، اما به زبانی غیر از انگلیسی نوشته شده است یا به سادگی موضوع را بدون بحث یا انتقاد کپی کرده است. 
توجه به این نکته ضروری است که نمره جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)شما بر اساس دو بخش Verbal و Quantitative است که هر کدام دارای نمره  ۱۷۰ و در مجموع ۳۴۰ هستند و بخش AWA به طور جداگانه نمره  می‌گیرد.

 

همه چیز درباره آزمون جی آر ای هوم ادیشن

نحوه ثبت نام در آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)

اگر تصمیم به شرکت در این آزمون را دارید، باید در مورد نحوه ثبت نام در آزمون GRE Subject اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه مراحل ثبت نام را مرحله به مرحله بررسی می‌کنیم. 

گام اول: 

اولین قدم ایجاد یک حساب شخصی یا My GRE Account است. برای ثبت نام در آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)، مشاهده نمرات و ارسال نمرات به دانشگاه‌های مورد نظر خود می‌توانید از این حساب کاربری استفاده کنید. 
ایجاد حساب کاربری فرآیند کوتاهی است و عمدتاً باید اطلاعات اولیه مانند نام، آدرس منزل و تاریخ تولد خود را وارد کنید.

همه چیز درباره آزمون جی آر ای هوم ادیشن

مراقب باشید نام و تاریخ تولد خود را با دقت وارد کنید، زیرا هر دوی این موارد باید دقیقاً با شناسه‌هایی که در روز امتحان به شما داده شده است، مطابقت داشته باشند. علاوه بر این، پس از تکمیل ثبت نام نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. 

همه چیز درباره آزمون جی آر ای هوم ادیشن

گام دوم: 

مرحله بعدی انتخاب کشور، استان و شهری است که می‌خواهید در آن آزمون شرکت کنید. چون سایت ETS کشور ایران را تحریم کرده، امکان انتخاب کشور ما در این قسمت وجود ندارد. شما می توانید یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه را انتخاب کنید و هنگام دادن آزمون نیز آی پی فیلتر شکن خود را روی این کشور تنظیم کنید.
همچنین، یک نکته مهم وجود دارد که به شما می‌گوید پس از انتخاب تاریخ آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)، ۲۰ دقیقه فرصت دارید تا ثبت نام خود را تکمیل کنید وگرنه لغو خواهد شد. 
در ادامه می‌توانید تاریخ‌هایی را انتخاب کنید که در طول یک دوره سه ماهه در دسترس هستند یا هنوز رزرو نشده‌اند یا تاریخ خاصی را انتخاب کنید تا ببینید آیا امکان شرکت در آزمون هوم ادیشن جی آر ای برای روزی که انتخاب کرده‌اید در دسترس است یا خیر. 
تاریخ‌های باز به رنگ سیاه نشان داده شده است. امتحانات اغلب هم در صبح و هم بعد از ظهر برگزار می‌شود. 

مرحله سوم: 

پس از انتخاب تاریخ و ساعت آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home)، با کلیک بر روی «بعدی» تعداد زیادی سوال در صفحه بعدی نمایش داده می‌شود که از شما خواسته می‌شود به آن‌ها پاسخ دهید، اما فقط باید به سوالاتی که ستاره قرمز دارند پاسخ دهید. در پایین این صفحه گزینه‌ای وجود دارد که با کلیک روی آن، ثبت نام شما تایید یا لغو می‌شود. 
سپس به صفحه پرداخت منتقل می‌شوید. برای پرداخت هزینه آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) ۲۰۵ دلاری می‌توانید از مستر کارت استفاده کنید و یا در صورت نداشتن مستر کارت می‌توانید از خدمات مراکزی که هزینه ثبت نام آزمون‌های بین المللی را به صورت آنلاین یا حضوری پرداخت می‌کنند استفاده کنید. پس از پرداخت، می‌توانید اطلاعات خود را بررسی کنید و زمان آزمون خود را تأیید کنید. 
به محض تکمیل ثبت نام، ایمیلی دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد کارت ثبت نام شما در حساب شما موجود است. 
هزینه آزمون جنرال جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) نیز شامل ارسال گزارش چهار نمره به دانشگاه‌ها و موسسات خارجی می‌باشد. پس از اتمام آزمون و دریافت نمره غیر رسمی بخش کمی و شفاهی می‌توانید نام و کد دانشگاه‌های مد نظر خود را وارد نمایید. 

سوالات متداول

چند نوع آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) وجود دارد؟

به طور کلی دو نوع آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) وجود دارد که شامل آزمون GRE General و GRE Subject Test می‌شود. 

چگونه در آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) ثبت نام کنیم؟

با مطالعه این مقاله می‌توانید سه مرحله ثبت نام آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) را به صورت کامل مشاهده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در مراحل ثبت نام با مشاورین ما تماس بگیرید. 

آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) برای چیست؟

آزمون GRE General در ۶ رشته تحصیلی؛ شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی توسط سرویس تست آموزشی (ETS) سازماندهی شده است. 
این آزمون در گذشته برای رشته‌های بیوشیمی و زیست‌شناسی سلولی مولکولی نیز ارائه می‌شد، اما از آذرماه ۱۳۹۵ آزمون در این رشته‌ها برگزار نمی‌شود اما نمره ات آن تا سال ۲۰۲۱ اعتبار دارد. 

منابع آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) چیست؟

برای دسترسی به منابع آزمون GRE می‌توانید در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته ثبت نام کنید. در این اپلیکیشن امکان شرکت در آزمون ماک جی آر ای و تمرین کردن با نمونه سوالات متنوعی وجود دارد. 

جمع بندی

از آنجاییکه ETS کشور ما را تحریم کرده نمی‌ توان به راحتی و بی دردسر در آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) شرکت کرد. 
اگر برای شرکت در آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) از ایران نیاز به راهنمایی دارید، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا در ایران به راحتی در آزمون جی آر ای هوم ادیشن (The GRE ® General Test at home) شرکت کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!