روش‌های ارسال نمره تافل و جی آر‌ای ای تی اس به دانشگاه‌ها

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/15

درخواست اعلام رسمی نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس از طریق موسسه ETS گزارش نمره آزمون (REPORT) نامیده می‌شود. شما امکان انتخاب 4 دانشگاه حین ثبت نام و ارسال نمره تافل و جی آر ای خود به صورت رایگان بعد از شرکت در آزمون Toefl یا GRE به آنها را دارید.  برای گزارش نمرات به دانشگاه های بیشتر باید به ازای هر دانشگاه ۲۷ دلار آمریکا بپردازید. 
آزمون زبان تافل iBT یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند پذیرش دانشگاه‌های خارجی است و معمولا دانشگاه‌ها برای تایید نمره تافل مندرج در فرم درخواست شما درخواست می‌کنند که نمره تافل iBT به صورت رسمی از طریق ETS ارسال شود. 
ارسال نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس به دانشگاه‌ها در طول فرآیند درخواست می‌تواند مشکل باشد. در این مقاله، ما درباره روش‌های ارسال نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس ETS به دانشگاه‌ها صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید. 

اگر دانشگاه نمرات آزمون را نمی‌خواهد، آیا باز هم آن‌ها را ارسال می‌کنم؟

دانشگاه‌های خوب و معتبر همیشه نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس را می‌خواهند. بنابراین، اگر نمره خوبی دارید، لطفا آن را ارسال کنید. به نفع شما کار خواهد کرد. 

اگر نام دانشگاه را موقع ثبت نام در آزمون تافل و جی آرای داده باشم، آیا هنوز باید نمره را دوباره ارسال کنم؟ 
خیر، اگر کد دانشگاه و دپارتمان را درست داده باشید دیگر لازم نیست. اما برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌شود که با دانشگاه تماس بگیرید و مجدداً با آن‌ها هماهنگ کنید که آن را دریافت کرده‌اند یا خیر. اگر نه، ممکن است مجبور شوید دوباره نمرات را ارسال کنید. 

انتخاب کدها برای ارسال به دانشگاه ها

هنگام گزارش نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس خود، باید کد دانشگاه و کد گروه را انتخاب کنید که اطلاعات آن باید در وب سایت دانشگاه در قسمت سؤالات متداول یا دستورالعمل‌های درخواست یا صفحه پذیرش در دسترس باشد. 

اگر کدها را در وب سایت پیدا نکردید، باید چیکار کند؟

برای دریافت اطلاعات می‌توانید با مسئولین دانشگاه تماس بگیرید یا ایمیل بزنید. اگر باز هم اطلاعات مربوطه را دریافت نکردید، می‌توانید «Others» را در به جای کد دپارتمان انتخاب کنید و به آن‌ها اطلاع دهید که نمرات را به بخش «Others» ارسال کرده اید. توجه داشته باشید که کد موسسه اجباری است و باید بدانید که کدام دانشگاه را انتخاب کنید. 
همچنین، همه دانشگاه‌ها از یک قرارداد پیروی می‌کنند. به عنوان مثال، کد علوم کامپیوتر برای گزارش نمرات تافل تقریباً به همه دانشگاه‌ها ۷۸ است. 
اگر مطمئن نیستید، بهتر است با دانشگاه تماس بگیرید یا ایمیل بزنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا کدهای مناسب را دریافت کنید. 

من نمره‌ام را به دانشگاه فرستادم، اما بخش اشتباهی را انتخاب کردم. آیا باید دوباره نمرات را ارسال کنم؟

دانشگاه‌ها به دو صورت عمل می‌کنند. برخی از دانشگاه‌ها یک پایگاه داده مرکزی از نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس دارند که توسط چندین بخش قابل دسترسی است. 
در این صورت کد دپارتمان اهمیت چندانی ندارد و تمامی دپارتمان‌ها به نمرات تافل و جی آر ای ارسال شده، دسترسی خواهند داشت. 
در برخی از دانشگاه ها، بخش‌های مختلف با یکدیگر ارتباط ندارند. آن‌ها مخزن نمرات خود را دارند. اما در صورت درخواست می‌توانند آن را با سایر بخش‌ها به اشتراک بگذارند. 
بنابراین، تنها راه برای انجام این کار این است که ایمیل بزنید و یا با دانشگاه تماس بگیرید و بپرسید که آیا نمرات بخش دیگری را که شما اشتباهاً هنگام ثبت نام برای آن‌ها ارسال کرده اید، می‌گیرند یا خیر. 
اکثر دانشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند. اما اگر این کار را نکردند، باید آن را دوباره ارسال کنید. 

آیا دانشگاه به تمام نمره تافل و جی آر‌ای ای تی اس شما دسترسی خواهد داشت؟ آیا آن‌ها بهترین نمره را می‌گیرند یا میانگین؟

اگر یک بار نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس خود را گزارش کرده باشید و سپس نمره جدید را گزارش دهید، هر دو نمره را خواهند داشت. 
آن‌ها معمولاً به آخرین نمره نگاه می‌کنند که اتفاقاً بهترین نمره شما نیز خواهد بود (معمولاً نمرات شما در تلاش دوم بهبود می‌یابد و کاهش نمی‌یابد). 
تنها در صورتی تفاوت ایجاد می‌کند که نمرات شما به میزان قابل توجهی بهبود یافته باشد. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای دیدن جزئیات نمره هر مهارت به جزئیات گزارش نگاه کنند، اما اکثر آن‌ها بهترین نمره را خواهند داشت. 
با GRE Select می‌توانید انتخاب کنید که کدام نمره را می‌خواهید به دانشگاه ارسال کنید. در اینجا فقط آن نمره به دانشگاه ارسال می‌شود و آن‌ها از سایر نمرات شما اطلاعی ندارند (مگر اینکه در اولین تلاش، خودتان نمره قبلی را ارسال کرده باشید). 

آیا دانشگاه‌ها در مورد محدودیت‌های توصیه شده نمره تافل و جی آر‌ای ای تی اس جدی هستند؟ 

معمولا دانشگاه ها، حد نصابی را برای نمرات آزمون تافل و جی آر ای درنظر می گیرند و درصورتیکه نمره شما بالاتر از این حد نصاب باشد، شانس قبولی شما در آن دانشگاه بیشتر می شود. اما این حد نصاب گاهی اوقات با توجه به شرایط دیگر دانشجو نیز ممکن است متغیر باشد. اگر شرایط شما بسیار خاص و ویژه باشد ممکن است دانشگاه بپذیرد که شما نمره هیچیک از آزمون ها را برای آنها ارسال نکنید. این مسئله به نظر استادی که شما را تایید می کند نیز بستگی دارد. 

اهمیت نمره تافل چقدر است؟

اگر نمره تافل یا جی آر ای شما کمتر از حد متوسط باشد نیز برخی از دانشگاه‌ها به شما پذیرش می‌دهند. 
اما آن‌ها به شما یک پذیرش مشروط می‌دهند و از شما می‌خواهند پس از ورود، در یک دوره انگلیسی یا یک دوره EPA شرکت کنید. 
هزینه این دوره‌ها بالاست و با این هزینه می‌توانید مجددا ۱۰ بار آزمون تافل یا GRE را انجام دهید. از این رو، لطفاً این امتحانات و معیارهای نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس را ساده نگیرید. 

مراحل ارسال نمره تافل و جی آر‌ای ای تی اس به دانشگاه ها چگونه است؟

مراحل ارسال نمره تافل و جی آر ای به دانشگاه ها بسیار ساده است. وارد حساب کاربری خود در ets. org شوید. نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس مورد نظر برای ارسال را انتخاب کنید، کد دانشگاه و گروه آموزشی را انتخاب کنید و با کارت اعتباری بین المللی هزینه آن را پرداخت کنید. 
این پروسه حداکثر ۲ هفته طول می‌کشد. بنابراین، لطفاً مطمئن شوید که از قبل از مهلت مقرر درخواست داده اید. 
مراحل گام به گام ارسال نمرات تافل و جی آر ای به دانشگاه ها را می توانید با راهنمای تصویری در مقاله دیگری سایت ما دنبال کنید.

راهنمای تصویری گام به گام ارسال نمرات تافل و جی آر ای به دانشگاه ها

آیا نمره تافل و جی آر‌ای ای تی اس باید قبل از ددلاین به دست دانشگاه برسد؟

در حالت ایده آل، بله؛ آن‌ها باید قبل از ددلاین به دانشگاه برسند. این به این دلیل است که شما می‌خواهید به عنوان یک دانشجوی منظم برای آنها شناخته شوید. 
در بدترین حالت، درخواست باید ۱ تا ۲ روز قبل از ددلاین به دانشگاه ارسال شده باشد.
در صورتی که ارسال از طریق پست زمان بر باشد، معمولا کمی به شما وقت بیشتری می دهند. دانشجویانی بودند که نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس آنها بعد از ۴۱ روز به دانشگاه ارسال شده اما بازهم پذیرش خود را گرفته اند. 

 

روش‌های ارسال نمره تافل و جی آر‌ای ای تی اس به دانشگاه‌ها

آیا در زمان ویزا به نسخه چاپی نمره تافل و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس نیاز دارید؟

بله، می توانید آنلاین وارد حساب کاربری خود شوید و آن را چاپ کنید. اما بهتر است منتظر دریافت کارنامه چاپی که برای شما پست می شود بمانید.

اگر شما نمره تافل و جی آر‌ای ای تی اس را بیش از ۲ ماه قبل ارسال کرده باشید، اما در چک لیست دانشگاه نشان می دهد که دریافت نشده، آیا راهی برای مقابله با این مشکل وجود دارد؟ 

با ETS بررسی کنید که آیا آن‌ها نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس را ارسال کرده‌اند و آیا به دانشگاه مناسب ارسال شده است یا خیر. 
اگر همه چیز با ETS درست باشد، پس دانشگاه مشکل دارد. پی دی اف نمرات GRE و TOEFL را برایشان ایمیل کنید. 
اطمینان حاصل کنید که نام فرم با نام گزارش نمره ETS مطابقت دارد و شماره ثبت نام را نیز برای آن‌ها ارسال کرده اید. آن‌ها درخواست شما را تا زمانی که همه اطلاعات درست نباشد، بررسی نمی‌کنند. 

اگر کدهای تافل و جی آر‌ای خود را به موسسات ارسال کرده‌اید اما بدون کد دپارتمان آیا لازم است دوباره نمرات خود را برای موسسات ارسال کنید؟

اگر دانشگاه خواسته بود نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس را برای خود دانشگاه ارسال کنید، نیازی به ارسال مجدد نیست. اما اگر لازم بوده نمرات را به دپارتمان بفرستید، پس با ارسال اسکرین شات نمرات ارسالی به دانشگاه از آن‌ها بپرسید که آیا می‌توانند نمرات را از پایگاه داده اصلی خود بگیرند یا خیر. 
اگر این کار را نکردند، ممکن است مجبور شوید دوباره نمرات را ارسال کنید. اکثر آن‌ها کد دپارتمان ندارند. 

PPI چیست؟ ممکن است دانشگاه شما آن را بخواهد؟

PPI یک ابزار ETS است که به برنامه‌ها کمک می‌کند تا با ارائه اطلاعات استاندارد شده و مختص متقاضی در مورد ویژگی‌های شخصی فردی که روسای فارغ التحصیل و اساتید برای موفقیت در تحصیلات تکمیلی مهم تشخیص داده‌اند، تصمیمات بهتری برای پذیرش بگیرند. 

چگونه می‌توانم تأیید کنم که آیا نمره من به دانشگاه‌های ذکر شده در آزمون تافل و جی آر‌ای رسیده است؟

شما باید یک ایمیل برای دانشگاه ها بفرستید و از آنها بپرسید. برخی از دانشگاه ها در حساب کاربری شما اطلاعات و مدارک دریافت شده را وارد می کنند. 

دستورالعمل‌های برنامه می‌گوید که «گزارش نمره رسمی ارسال شده از ETS برای همه دانش آموزان مورد نیاز است.» آیا این بدان معناست که نسخه چاپی باید به مدرسه ارسال شود؟

خیر، یک اسکرین شات از نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس از وب سایت ETS بگیرید و آن را در برنامه خود آپلود کنید. 

آیا می‌توانم بدون شرکت در آزمون‌های تافل و جی آر‌ای برای دانشگاه‌ها اقدام کنم؟

بله، شما می‌توانید برای پذیرش برخی از دانشگاه‌ها بدون ارسال نمره تافل و جی آر ای اقدام کنید. اما معمولا دانشگاه‌ها تنها پس از دریافت نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس در مورد پذیرش شما تصمیم می‌گیرند. 

هزینه گزارش نمره آزمون GRE چقدر است؟

هزینه گزارش نمره GRE برای چهار دانشگاه رایگان است و در واقع در همان هزینه ثبت نام آزمون GRE گنجانده شده است. 
این چهار دانشگاه در روز آزمون و در مرکز آزمون قبل از شروع آزمون توسط شما مشخص می‌شوند. اگر می‌خواهید نمره آزمون خود را علاوه بر این چهار دانشگاه به دانشگاه‌های دیگر نیز ارسال کنید، هزینه گزارش برای هر دانشگاه اضافی ۳ دلار است. 
گزارش آزمون   GRE ۲۷ دلاری را می‌توان به صورت آنلاین با استفاده از Visa یا MasterCard از طریق حساب GRE شما در وب سایت ETS پرداخت کرد. 

ارسال نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس به بیش  از 4 دانشگاه

ETS به طور خودکار گزارش نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس شما را به چهار دانشگاه منتخب در جلسه امتحان ارسال می‌کند. 
توجه داشته باشید که اگر کمتر از چهار دانشگاه مثلاً دو دانشگاه را انتخاب کرده اید، برای ارسال گزارش نمره به دانشگاه سوم پس از آزمون باید هزینه‌ای پرداخت کنید. 
طبق گفته موسسه ETS، نتایج آزمون حدود ۱۰ تا ۱۵ روز پس از ارسال درخواست گزارش آزمون GRE به دانشگاه شما خواهد رسید. 
همچنین، می‌توانید یک نسخه کاغذی از گزارش امتیاز خود دریافت کنید. پرداخت این نوع گزارش به صورت آفلاین است و از طریق حساب ETS شما قابل پرداخت نیست. 
برای این منظور ابتدا باید فرمی را پر کنید و مشخصات کارت اعتباری خود را برای پرداخت در آن بنویسید. همچنین، می‌توانید با پرداخت هزینه با «خرید مسترکارت» این کار را انجام دهید. تعداد امتحانات تاثیری در هزینه گزارش نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس شما ندارد، به این معنی که اگر بیش از یک بار در این آزمون‌ها شرکت کرده باشید و بخواهید تمام ریز نمرات خود را به دانشگاه خاصی گزارش دهید، همان ۲۷ دلار را برای هر دانشگاه پرداخت خواهید کرد. 

چطور بدون پرداخت هزینه از ایران، نمره تافل خود را به صورت رایگان برای دانشگاه ها ارسال کنیم؟

ایرانی‌ها به علت تحریم نمی‌توانند هزینه گزارش نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس را خیلی راحت پرداخت نمایند، زیرا با سایت‌ای تی اس به مشکل برمی خورند برای همین شما می‌توانید به دانشگاه مد نظر خود ایمیل بزنید و به دانشگاه خود درخواست دهید که ما نمی‌توانیم از ایران هزینه گزارش نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس را پرداخت کنیم و یوزرنیم و پسورد اکانت ets را برای دانشگاه بفرستید تا آن‌ها با ورود به سایت نمره شما را مستقیما در اکانت تان چک کنند. 

سخن پایانی

شما می‌توانید جهت شرکت در این آزمون‌ها در کشور ایران با کارشناسان آکادمی زبان شایسته تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم در مورد این آزمون‌ها و همچنین روش‌های ارسال نمره تافل (TOEFL) و جی آر‌ای (GRE) ای تی اس ets به دانشگاه‌ها را دریافت کنید.
اگر قصد شرکت در آزمون تافل و جی آر ای را دارید توصیه می کنیم با عضویت در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته در آزمون های ماک شرکت کرده و با TPO های تافل نسخه 71 تایی و تمرینات رایتینگ تحلیل جی آر ای، نمره خود را ارتقا بدهید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!