آیا از ایران می‌توانیم در آیلتس اندیکیتور شرکت کنیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/20

آزمون آیلتس اندیکیتور آزمونی است که ماه‌ها یا سال‌ها روی آن کار کرده‌ایم تا برای آن آماده شویم. آزمونی که هر کسی برای ادامه تحصیل یا مهاجرت به یک کشور خارحی به مدرک آن نیاز دارد. آزمونی که می‌تواند به ما کمک کند مدارک خود را تکمیل کنیم و اکنون با چه چیزی روبرو هستیم؟ ویروس کرونا یا کووید 19. 
ویروسی که باعث شده همه‌ی مراکز غیر فعال شود و حالا ما حتی نمی‌توانیم امتحانات کلاسی معمولی خود را شرکت کنیم. به این ترتیب آیا باید دور آزمون حضوری آیلتس خط بکشید. 
خوشبختانه موسساتی که این آزمون را طراحی و اجرا می‌کنند به فکر دانشجویان مهاجر نیز هستند. آن‌ها آزمونی به نام آزمون آیلتس اندیکیتور طراحی کردند. آزمونی که از ۳ اردیبهشت ۹۸ به صورت آنلاین برگزار می‌شود به شما در تکمیل مدارک کمک می‌کند. 
برای مشارکت در آن به چه ابزارهایی نیاز داریم؟ آیا می‌توانیم از ایران در آیلتس اندیکیتور شرکت کنیم؟ ما در این مقاله، به پاسخ این سوالات پرداخته ایم. پس، با ما همراه باشید. 

آزمون آیلتس اندیکیتور چیست؟

آزمون آیلتس اندیکیتور یک آزمون کاملا آنلاین است که برای جایگزینی آزمون آیلتس حضوری در طول ویروس کرونا طراحی شده و اعمال می‌شود. 
تا به امروز هیچ تصمیمی در مورد آزمون آیلتس جنرال گرفته نشده است. نکته دیگری که باید در مورد آیلتس اندیکیتور بدانید این است که این آزمون به هیچ وجه جایگزین آزمون آیلتس نیست. 

نحوه شرکت در آزمون آیلتس اندیکیتور

همانطور که می‌دانید آزمون آیلتس در سطوح مختلف برگزار می‌شود. معروف‌ترین آن‌ها آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال است. 
آزمون آیلتس اندیکاتور مانند آزمون دولینگو نیست که هر زمان که بخواهید می‌توانید در آن شرکت کنید. باید در ساعت اعلام شده آنلاین شوید، زیرا آزمون به صورت همزمان برگزار می‌شود. 
طبق معمول، هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی در این آزمون مورد آزمایش قرار می‌گیرند. محتوای آزمون اندیکاتور آیلتس کاملا تخصصی و آکادمیک خواهد بود. 
خوشبختانه بعد از هفت روز می‌توانید کارنامه خود را دریافت کنید. این کارنامه نمرات هر بخش را به صورت جداگانه اعلام می‌کند و در نهایت امتیاز کلی شما را نمایش می‌دهد. 

مزایای آزمون آیلتس اندیکیتور برای زبان آموزان

•    شما به راحتی می‌توانید چهار مهارت اصلی خود را در زبان انگلیسی از طریق آزمون آیلتس اندیکاتور تست کنید. 
•    برخلاف سایر آزمون‌های آنلاین آیلتس، این آزمون در منزل برگزار می‌شود. پس نیازی نیست به مرکز خاصی در ایران یا خارج از کشور مراجعه کنید. 
•    مدرک این آزمون توسط موسسات و دانشگاه‌های مختلف پذیرفته می‌شود. 

آیا آزمون اندیکاتور آیلتس به مهاجرت دانشجو کمک می‌کند؟

این آزمون فقط در طول دوره قرنطینه جهانی خواهد بود، پس اگر می خواهید مهاجرت تحصیلی کنید، اما اگر به علت همه گیری ویروس منحوص کووید 19 از شرکت در آزمون آیلتس منع شده اید، می‌توانید در آزمون آیلتس اندیکیتور شرکت کنید. 
نمرات آزمون به طور استثنایی جایگزین آزمون آیلتس خواهد بود و به شما برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا، کانادا و سایر کشورها کمک می‌کند. 
البته قبل از شرکت در آزمون و پرداخت هزینه، در مورد این آزمون با دانشگاه موذد نظر خود صحبت کنید. زیرا درست است که این آزمون برای تمامی زبان آموزان طراحی شده، اما بعضی از دانشگاه ها این آزمون را رد می کنند.

چگونه برای آزمون آیلتس اندیکیتور آماده شویم

بر خلاف آزمون حضوری آیلتس که به کاغذ و مداد متکی بود، این آزمون به کامپیوتر و اینترنت متکی است. بنابراین، اگر در علم کامپیوتر مهارت دارید، این فرصت خوبی برای کسب نمرات مناسب است. 
اما به طور کلی برای آمادگی در آزمون آیلتس باید از همان منابع معمول استفاده کنید. سختی و نوع سوالات هیچ تفاوتی با سایر آزمون‌های آیلتس ندارد. بنابراین، می‌توانید دانش خود را در زبان انگلیسی تا جایی که می‌توانید ارتقا دهید. 
بهترین راه برای کسب امادگی قبل از آزمون اصلی آیلتس اندیکتور، شرکت در آزمون آزمایشی یا ماک آیلتس است که به شما کمک می کند با نحوه برگزاری این آزمون و نمونه سوالات آن آشنا شوید. با عضویت در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته نه تنها امکان شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس را خواهید داشت. بلکه می توانید به تمامی کتاب های کمبریج و ترجمه ریدینگ های آن به صورت جمله به جمله نیز دسترسی داشته باشید.

ساختار آزمون آیلتس اندیکیتور

اگر قبلا در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کرده‌اید یا به هر نحوی با آن آشنایی دارید، با این آزمون هم نیز آشنا خواهید شد. 
سه بخش اول آزمون (شنیدن، خواندن و نوشتن) در مجموع دو ساعت و چهل و پنج دقیقه طول می‌کشد. 
اما بخش اسپیکینگ همزمان با سایر بخش‌ها اجرا نمی‌شود. باید چند روز قبل یا بعد از آزمون به صورت آنلاین با ممتحن تماس بگیرید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت کنید. 
به یاد داشته باشید که این آزمون توسط انتشارات و سازمان‌های آزمون آیلتس نیز طراحی شده است. بنابراین قوانین و منابع آزمون آیلتس اندیکیتور مشابه آزمون‌های حضوری آیلتس خواهد بود. در ادامه هر بخش از آزمون اندیکاتور آیلتس با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت: 

بخش گوش دادن (Listening)

این بخش با ۲۶ سوال مختلف برگزار می‌شود و سوالات مختلفی وجود دارد. به طور کلی سؤالات شامل سؤالات چند گزینه ای، سؤالات مقایسه ای، سؤالات تحلیلی، سؤال پاسخ کوتاه و… می‌باشد. 

بخش خواندن (Reading)

بخش خواندن یا هما ریدینگ دارای 40 سوال و از پارامتر های آن می‌توان به سوالات چند گزینه ای، پر کردن جاهای خالی (بر اساس متن) و غیره اشاره کرد. 

بخش نوشتن (Writing)

درست مانند آزمون حضوری، شما باید دو کار متفاوت را انجام دهید. در اولین کار باید یک متن ۱۵۰ کلمه‌ای را در ۲۰ دقیقه تایپ کنید. در کار دوم باید یک متن ۲۵۰ کلمه‌ای را در ۴۰ دقیقه تایپ کنید. 

بخش صحبت کردن (Speaking)

در روز آزمون آیلتس اندیکیتور شما باید با یک ممتحن به صورت آنلاین صحبت کنید و به سوالات او پاسخ بدهید. البته چنین امکانی در آزمون های آزمایشی وجود ندارد اما با شرکت در آزمون ماک آیلتس حداقل با نوع سوالاتی که از شما پرسیده می شود، آشنا خواهید شد.

زمان آزمون آیلتس اندیکیتور در ایران

به طور کلی آزمون آیلتس اندیکیتور چهار بار در ماه در هر یک از مراکز برگزار می‌شود که برخی از مراکز فقط آزمون عمومی و برخی دیگر هم آزمون عمومی و هم آزمون آکادمیک را پوشش می‌دهند. 
تاریخ برگزاری قسمت اسپیکینگ آزمون آیلتس اندیکیتور در روز آزمون به صورت آنلاین اعلام خواهد شد. 
ساعات آزمون آیلتس اندیکیتور در ایران معمولاً ۸ صبح است و توصیه می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از شروع آزمون آنلاین شده و تمام تجهیزاتی که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد را آماده کنید. برای زمان دقیق آزمون آیلتس اندیکیتوربهتر است به مراکز آیلتس مراجعه کنید. 

نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس اندیکیتور در ایران

متاسفانه ثبت نام آزمون آیلتس اندیکیتور از ایران امکان پذیر نیست. زمانیکه به سایت آیلتس برای ثبت نام مراجعه می کنید از شما خواسته می شود که کشور خود را انتخاب کنید:

آیا از ایران می‌توانیم در آیلتس اندیکیتور شرکت کنیم؟

اما همانطور که در تصویر بالا می بینید زمانیکه کشور ایران را انتخاب می کنید، پیامی به شما نمایش داده می شود مبنی بر اینکه امکان شرکت در آیلتس اندیکیتور از ایران وجود ندارد.
با این حال نباید نا امید شوید ما به شما ترفند هایی را آموزش می دهیم که بتوانید به راحتی از ایران در این آزمون شرکت کنید.

چطور از ایران در آزمون آیلتس اندیکیتور شرکت کنیم؟

برای شرکت در آزمون آیلتس اندیکیتور از ایران دو راه دارید:
1-    یکی از کشورهای همسایه را انتخاب کنید و سفر کوتاهی به آن داشته باشید
اگر هنگام ثبت نام به جای ایران یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه را انتخاب کنید می توانید به راحتی از خانه در آزمون آیلتس شرکت کنید و IP فیلتر شکن خود را در روز آزمون روی IP کشوری که انتخاب کردید تنظیم کنید.
اما برای اینکه مشکلی در سفارت و گرفتن ویزا برای شما پیش نیاید می توانید در همان روز سفر کوتاهی به همان کشور داشته باشید تا مهر آن کشور در پاسپورت شما زده شود.
2-    یکی از کشورهای همسایه را انتخاب کنید و پاسپورت المثنی بگیرید
اما اگر هزینه سفر به کشور دیگری را نداشتید چکار کنید؟ باز هم نا امید نشوید. شما می توانید زمان ثبت نام، کشور دیگری را انتخاب کنید و سپس پاسپورت خود را معدوم یا پاره کنید. سپس درخواست پاسپورت المثنی بدهید. به این ترتیب می توانید ادعا کنید که در روز آزمون در کشور دیگری حضور داشتید اما چون پاسپورت شما تعویض شده مهر ورود به آن کشور در پاسپورت شما نیست.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس اندیکیتور در ایران

با توجه به تغییرات نرخ ارز و همچنین در آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص هزینه آزمون‌های بین المللی آیلتس، هزینه شرکت در آزمون آیلتس اندیکیتور در سال ۱۴۰۰ معادل 3 میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۰ تومان است. 
در حال حاضر این هزینه با احتساب هزینه پست کارنامه محاسبه می‌شود و هر چهار مهارت گفتاری، شنیداری، نوشتن و خواندن را پوشش می‌دهد.

 

آیا از ایران می‌توانیم در آیلتس اندیکیتور شرکت کنیم؟

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون آیلتس اندیکیتور در کشور ایران

متقاضیان آزمون آیلتس اندیکیتور باید فرم درخواست این آزمون را از سایت ETS دانلود کرده و پس از دانلود، فرم را پر کرده و آن را به سایت ETS ارسال کنند. 

سایر مدارک لازم برای آزمون آیلتس اندیکیتور عبارتند از: 

•    ارائه گزارش آزمون قبلی (اگر قبلا در این آزمون شرکت کرده اید) 
•    ارائه عکس‌های رنگی پس زمینه سفید
•    ارائه پاسپورت یا کارت ملی

شرایط لازم هنگام شرکت در آزمون آیلتس اندیکیتور

فراموش نکنید که قبل از شروع آزمون آیلتس اندیکیتور باید شرایط و تجهیزات لازم را فراهم کنید. عدم وجود هر یک از این شرایط ممکن است باعث شود که آزمون خود را از دست بدهید یا در این آزمون عملکرد خوبی نداشته باشید. به موارد زیر توجه کنید: 

•    فضای آرام و راحت در خانه در طول دوره آزمون
•    لپ تاپ یا رایانه رومیزی (توجه داشته باشید که آزمون آیلتس اندیکیتور در تلفن همراه در دسترس نیست.) 
•    کامپیوتر با سیستم مورد نیاز
•    اتصال به اینترنت قوی و ایمن
•    امکان دانلود و نصب Safe Exam Browser: SEB
•    توقف آزمون و استراحت در طول آزمون آیلتس اندیکاتور امکان‌پذیر نخواهد بود.

سوالات متداول

آزمون آیلتس اندیکیتور چیست؟

آزمون شاخص آیلتس یک راه حل جدید آیلتس برای کرونا است که به صورت آنلاین و در خانه برگزار می‌شود. 

ساختار آزمون آیلتس اندیکیتور چگونه است؟

ساختار این آزمون دقیقا مشابه آزمون آیلتس است. فقط به صورت آنلاین انجام می‌شود. 

اعلام نتایج آزمون آیلتس اندیکاتور چقدر طول می‌کشد؟

زمان اعلام نتایج فقط یک هفته است. 

سخن پایانی

شرایط شرکت در آزمون آیلتس اندیکیتور محدودیت سنی ندارد. ملیت و سن اصلا معیار نیستند. رسیدن به سطح زبان معیاری برای شرکت در این آزمون نیست. هر کسی می‌تواند در آزمون آیلتس اندیکیتور شرکت کرده و سطح زبان خود را ارزیابی کند. 
اما از آنجا که هزینه این آزمون گران است و در حال حاضر برای هر نفر بیش از ۳ میلیون تومان هزینه دارد، توصیه می‌شود با آمادگی خاصی در آن شرکت کنید. 
برای شرکت در آزمون آیلتس اندیکیتور با آمادگی کامل، توصیه می کنیم در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته عضو شوید و به منابع نامحدود و نمونه سوالاتی به شما امکان می دهد آزمون واقعی را شبیه سازی کنید، دسترسی داشته باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!