چطور از ایران در تافل هوم ادیشن شرکت کنیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/25

آزمون تافل هوم ادیشن توسط ETS  به منظور حل مشکل شرکت در آزمون تافل اینترنتی به صورت حضوری در مراکز تعیین شده طی دوران شیوع کرونا ایجاد شد که البته امکان شرکت در آن از ایران به راحتی وجود ندارد.
 ETS ادعا می کند که نسخه خانگی یک گزینه امن و راحت برای داوطلبانی است که به دلیل نگرانی های مربوط به بهداشت عمومی قادر به شرکت در آزمون تافل iBT در مرکز آزمون نیستند. این آزمون در همه کشورهایی که آزمون تافل iBT در آنها به طور معمول در دسترس است به جز چین و ایران ارائه می شود. 

چرا از ایران نمی توان مستقیما در آزمون هوم ادیشن تافل شرکت کرد؟

شرکت در آزمون TOEFL iBT® تقریباً در هر نقطه از جهان برای داوطلبین راحت است و در بیش از 190 کشور و منطقه در دسترس است.
اطلاعیه سازمان ای تی اس برای در دسترس بودن آزمون تافل خانگی در لینک زیر قابل مشاهده است:

لیست کشورهایی که تافل هوم ادیشن در آنها در دسترس است

اگر وارد لینک بالا شوید، صفحه زیر را می بینید که لیست تمام کشورهایی که تافل اینترنتی در آنها برگزار می شود قابل مشاهده است. اما در پاراگراف دوم نوشته شده،  TOEFL iBT Home Edition در تمامی کشورهایی که در سایت رسمی ای تی اس لیست شده به جز ایران در دسترس است. 


چطور از ایران در تافل هوم ادیشن شرکت کنیم؟


اما این اطلاعیه برای داوطلبین ایرانی پایان راه نیست. هنوز هم ترفند هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید از خانه خودتان در کشور ایران! آزمون بدهید.

ترفند های شرکت در تافل هوم ادیشن از ایران

درست است که سازمان ای تی اس کشور ایران را تحریم کرده و ما به طور مستقیم نمی توانیم برای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن ثبت نام کنیم. اما نکته اینجاست که این آزمون برای کشور ایران تحریم شده نه خود ایرانی ها. بنابراین اگر پاسپورت ایرانی داشته باشید می توانید از کشور دیگری در این آزمون شرکت کنید.
خبر خوب این است که فیلتر شکن ها کار ما ایرانی ها را راحت کرده اند. با استفاده از فیلتر شکن و تغییر آی پی آدرس، ما به راحتی می توانیم از خانه خودمان در آزمون تافل شرکت کنیم.

ترفند ثبت نام در تافل هوم ادیشن از ایران در سایت ETS

برای کار فقط کافی است ترفندهای زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید:
-    فیلتر شکن خود را باز کرده و یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه را انتخاب کنید تا آی پی شما ازآن کشور مشخص شود.
-    وارد سایت ای تی اس شوید و برای ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن، همان کشوری که در فیلتر شکن تنظیم کردید را انتخاب کنید.
-    مراحل ثبت نام در آزمون تافل خانگی را طی کنید و تاریخ آزمون را مشخص کنید.
به همین راحتی شما می توانید در تاریخ تعیین شده از خانه خود در ایران در آزمون تافل هوم ادیشن شرکت کنید. 

حل کردن مشکل پاسپورت پس از شرکت در آزمون از ایران

اما نکته دیگری که باید به آن توجه کنید پاسپورت شما است که طبق آن شما باید اعلام کنید که در تاریخ آزمون در همان کشوری که ثبت نام کردید حضور داشتید. برای اینکه از بروز هرگونه مشکلی به خصوص در سفارت برای گرفتن ویزا جلوگیری کنید، دو ترفند زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

1.    ورود به یکی از کشورهای همسایه و گرفتن مهر روی پاسپورت در همان روز آزمون تافل هوم ادیشن

اگر مسئله هزینه برای شما مطرح نیست، توصیه می کنیم زمانیکه تاریخ آزمون شما مشخص شد، سفری کوتاه در بعدازظهر همان روز به کشوری که ip خود را روی آن تنظیم کرده بودید، ترتیب بدهید. به این ترتیب پس از اینکه آزمون تافل خود را در خانه تان در ایران دادید، عصر همان رو مثلا به ترکیه سفر می کنید تا مهر ورود به آن کشور روی پاسپورت شما بخورد. بنابراین می توانید ادعا کنید که آزمون را واقعا در کشور ترکیه داده اید.

2.    پاره کردن یا غیرمعتبر کردن پاسپورت و گرفتن پاسپورت جدید

اگر هزینه سفر به کشور دیگری را ندارید بهتر است پاسپورت خود را به نحوی مخدوش یا معدوم کنید تا بتوانید درخواست پاسپورت المثنی بدهید. مثلا صفحه اول پاسپورت خود را پاره کنید و مجددا پاسپورت بگیرید. به این ترتیب می توانید ادعا کنید که در روز آزمون در کشور ترکیه بودید اما چون پاسپورت المثنی گرفتید مهر ورود به آن کشور در پاسپورت جدید شما نیست.

3.    هیچکاری نکنید و با خیال راحت آزمون تان را بدهید

بسیاری از داوطلبان با ای پی کشور دیگری در آزمون شرکت می کنند و هیچکدام از ترفندهای بالا را نیز به کار نمیبرند. در اکثر موارد، مشکلی برای داوطلب بوجود نمی آید و می تواند نمره تافل خود را دریافت کرده و برای دانشگاه های مورد نظر ارسال کند.

 

چطور از ایران در تافل هوم ادیشن شرکت کنیم؟

چرا در تافل هوم ادیشن شرکت کنیم؟

از مزایای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن می توان به چند مورد اشاره کرد:

قابلیت برنامه ریزی

در حال حاضر شرکت در تافل هوم ادیشن طی 24 ساعت شبانه روز و 4 روز هفته، تا 31 اکتبر 2020 امکان پذیر است. معمولاً امکان شرکت در تافل هوم ادیشن، 24 ساعت پس از ثبت نام وجود دارد و دردسرهای انتخاب تاریخ براساس روزهای محدودی که مراکز آزمون به داوطلبین پیشنهاد می دادند، وجود ندارد.

صرفه جویی در هزینه ها

شما ممکن است در شهری زندگی کنید که آزمون تافل iBT  در آن برگزار نمی شود. بنابراین، مجبورید علاوه بر پرداخت هزینه آزمون، هزینه سفر به شهر دیگری را نیز پرداخت کنید تا در مرکز آزمون حاضر شوید. اما اکنون می توانید به راحتی در خانه و بدون هیچ گونه هزینه ایاب و ذهاب برای رفتن به مرکز آزمون در آزمون هوم ادیشن تافل شرکت کنید.

حریم خصوصی (اتاق خودتان)

اکثر شرکت کنندگان در آزمون تافل هوم ادیشن، تجربه خوبی داشته اند و شرکت در آن را توصیه می کنند، داوطلبین معتقدند در اتاق خود بهتر از محل آزمون که شلوغ است و باید از تجهیزات حفاظتی استفاده شود، تمرکز بهتری دارند.

برای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن چه امکاناتی باید داشته باشید؟

بهتر است قبل از ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون، از شرایط و امکانات مورد نیاز مطلع باشید تا مطمئن شوید که الزامات لازم را براورده می کنید.
اصلی ترین امکاناتی که در روز آزمون تافل هوم ادیشن به آن نیاز دارید عبارتند از:
•    کامپیوتر
•    سیستم عامل ویندوز (که مرورگر تست ETSروی آن نصب شده است.)
•    میکروفون
•    وب کم

چه انتظاراتی از روز آزمون هوم ادیشن تافل داشته باشیم؟

محتوا، قالب و تجربه شرکت در آزمون تافل خانگی دقیقا مانند همان آزمونی است که در مرکز آزمون برگزار می شد. تنها تفاوت این است که سوالات آزمون بر روی رایانه شخصی شما نمایش داده می شود و توسط یک ممتحن انسانی به صورت آنلاین از طریق پروتکلی به نام ProctorU® نظارت می شود. 
قبل از شروع آزمون، تمام الزامات رایانه خود را بررسی کنید. شما به حساب ProctorU® خود وارد خواهید شد. هنگامی که زمان آزمون فرا می رسد، یک سرپرست، رایانه شما را در اختیار می گیرد و جزئیات ورود را وارد می کند.
•    از شفاف بودن صدای میکروفون اطمینان حاصل کنید. اسپیکر و میکروفون را بررسی کنید.
•    یک وایت برد و نشانگر برای یادداشت ها دریافت می کنید.
•    حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید.
•    تلفن همراه خود را برای استفاده از دوربین آن و نشان دادن مقابل صفحه نمایش لپ تاپ به سرپرست آماده کنید.
•    مطمئن شوید که هیچ چیز مربوط به آزمون تافل اطراف شما وجود ندارد و تمام صورت شما همیشه توسط سرپرست آزمون قابل مشاهده است.
•    بهتر است در زمان استراحت زودتر به اتاق امتحان بازگردید.

جمع بندی

آزمون هون ادیشن تافل فرصت مناسبی را برای داوطلبین فراهم کرده تا با استرس کمتری از خانه خود در این آزمون شرکت کنند. هرچند سازمان ای تی اس، کشور ایران را تحریم کرده اما ما ترفندهایی را به شما آموزش دادیم که بتوانید از ایران در آزمون تافل خانگی شرکت کنید. نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید کسب آمادگی برای شرکت در این ازمون است. از آنجاییکه هزینه شرکت در آزمون تافل برای ما ایرانی ها بسیار گران تمام می شود، توصیه می کنیم با شرکت در آزمون های آزمایشی تافل و تمرین با TPOهای تافل نسخه ۷۱ تایی، مهارت های خود را ارزیابی و تقویت کنید تا موفقیت تان تضمین شده باشد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!