آزمون دولینگو چیست و اعتبار مدرک آن چقدر است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/08/29

آزمون دولینگو که در انگلیسی  Duolingo English test نام دارد، آزمونی برای ارزیابی مهارت های مختلف زبان انگلیسی دانشجویان و دانش آموزان در سطح بین المللی می باشد.

امتیازات آزمون زبان دولینگو

از جمله برترین امتیازات آزمون زبان دولینگو به خصوص برای دانشجویان ایرانی این است که برخلاف آزمون های آیلتس و تافل حضور در آزمون به صورت حضوری ضرورتی ندارد.
شما می توانید در هر زمانی و هر مکانی به دلخواه خود در آزمون دولینگو شرکت نمایید. کافی است به یک سیستم کامپیوتر دسترسی داشته باشید. برای شرکت در این آزمون، نیازی به ثبت نام و سایر تشریفات دیگر آزمون ها مانند تافل یا آیلتس نیست.

مزایا

•    آماده شدن نتیجه آزمون در کمتر از 48 ساعت.
•    به اشتراک گذاری نتایج برای هرچند موسسات و دانشگاه هایی که مورد درخواست شما باشد، بدون آنکه نیاز به پرداخت کمترین هزینه ای باشد.
•    کوتاه بودن طول مدت آزمون (تقریبا 1 ساعت در مقایسه با تافل و آیلتس که 3 ساعت طول می کشد).
•    هزینه بسیار کم تر 49 دلار در مقایسه با هزینه آزمون آیلتس و تافل 200 دلاری
•    آسودگی خاطر بیشتر و اضطراب کمتر
•    امکان انجام آزمون در حریم شخصی خود
•    مدت زمان آزمون زبان دولینگو 

بخش های مختلف آزمون زبان دولینگو

دو بخش اصلی آزمون زبان دولینگو را تشکیل می دهند. بخش اول به ارزیابی و سنجش و نمره دهی اختصاص می یابد و پرسش هایی را در مورد مهارت های مختلف لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ می پرسد و بخش دوم دربرگیرنده  یک مصاحبه ویدئویی کوتاه و یک رایتینگ است. نمرات این آزمون در یک بازه مابین ۱۰ تا ۱۶۰ ارزیابی می شود. 

اعتبار مدرک زبان دولینگو

برای اطمینان از محاسبه دقیق تر نتایج آزمون دلینگو خاطر نشان می سازد که بیشتر از 800 دانشگاه و مراکز معتبر در دنیا اعتبار آزمون زبان دولینگو را می پذیرند.

طریقه ثبت نام در آزمون زبان دولینگو

برای شرکت در آزمون زبان دولینگو مراحل زیر را طی کنید:
قبل از همه پرداخت هزینه آزمون . پرداخت از طریق مستر کارت و پی پال و ویزا کارت انجام می شود. لذا از آنجایی که کشور عزیز ما در تحریم به سر می برد و اکثریت شرکت کنندگان به این کارت ها دسترسی ندارند، وب سایت هایی مانند وب سایت ایران دولینگو امکان پرداخت وجه به صورت آن لاین را ایجاد کرده و مقدماتی برای دریافت ریالی وجه از شما عزیزان فراهم نموده اند. 

کدام دانشگاه ها نتایج آزمون دولینگو را می پذیرند؟

دانشگاه های بسیار زیادی آزمون زبان دولینگو را معتبر می دانند و دقیقا به همین دلیل است که این آزمون به یک آزمون بین المللی تبدیل شده است.
در حال حاضر 1415 مدرسه وجود دارد که آزمون زبان انگلیسی دولینگو را می پذیرند، از جمله  این مدارس و دانشکده ها می توان موارد زیر را نام برد:

دانشگاه ییل،
 مدرسه بازرگانی NYU Stern،
 دانشکده مدیریت جانسون 
دانشگاه کرنل و
کالج بازرگانی کمپین اوربانا
 دانشگاه ایلینوی
و غیره

درجه اعتبار آزمون دولینگو در دانشگاه های آمریکا و اروپا

همه آنچه که باید در مورد آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo و پذیرش در کالج ایالات متحده بدانید:
بسیاری از پذیرش در کالج های ایالات متحده نیاز به مدرکی دارند که نشان دهد سطح کافی از زبان انگلیسی را دارید. این مهارت معمولاً با شرکت در آزمون زبان انگلیسی مانند SAT، ACT یا تافل ثابت می شود. متأسفانه چندین مورد از این آزمایش‌ها به دلیل همه ‌گیری ویروس کرونا تا حد زیادی به حالت تعلیق درآمده است و مواردی نیز به صورت آن لاین برگزار شده است که خود محدودیت هایی را در بر دارد.
اگر به آزمون مهارت زبان انگلیسی برای پذیرش یا مهاجرت نیاز دارید، نگران نباشید. تعدادی از دانشگاه ها در ایالات متحده و بریتانیا در حال حاضر آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo را می پذیرند، یک آزمون آنلاین 60 دقیقه ای که به شما نتایج سریع می دهد می تواند به سرعت مشکل پذیرش شما را حل کند.

چرا در آزمون دو لینگو شرکت کنیم؟

آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون مهارت زبان انگلیسی است که توسط پلتفرم محبوب یادگیری زبان دولینگو ایجاد شده است.
آزمون زبان انگلیسی دولینگو به شما یک نمره مهارت تایید شده، یک مصاحبه ویدیویی و یک نمونه نوشتاری می دهد. هزینه آزمون زبان انگلیسی دولینگو بسیار مقرون به صرفه یعنی تنها 49 دلار است و تکمیل آن کمتر از یک ساعت طول می کشد. 
آزمون زبان انگلیسی دولینگو به گونه‌ای طراحی شده است که اگر سؤالی را درست دریافت کنید، سؤال بعدی سخت ‌تر می‌شود.
نتایج آزمون زبان انگلیسی دولینگو خود را ظرف 48 ساعت پس از تکمیل آزمون دریافت خواهید کرد و می‌توانید بلافاصله  نتایج خود را با هر دانشگاهی به اشتراک بگذارید.

موارد مورد نیاز برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی دولینگو

مدرک شناسایی

 مدرک شناسايی مورد قبول دولینگو، مدرکی است که هویت شما را در آزمون مشخص می کند. این مدرک ممکن است پاسپورت، گواهینامه رانندگی یا کارت ملی شما باشد. برای ایرانیان تنها مدرک پذیرفته شده، پاسپورت است.
برای شرکت در آزمون دو لینگو حتما باید اتصال اینترنتی قابل اعتمادی داشته باشید.
 لپ تاپ یا رایانه رومیزی شما باید دارای دوربین جلو، میکروفون و بلندگو باشد.
برای تکمیل آزمون باید به اتاقی با نور خوب و آرام دسترسی داشته باشید.

 

آزمون دولینگو چیست و اعتبار مدرک آن چقدر است؟

در روز آزمون چه انتظاری داشته باشیم؟

به طور کلی آزمون زبان دولینگو شامل سه بخش اصلی است: 
راه اندازی،
 آزمون تطبیقی و
 آزمون مصاحبه/ رایتینگ ویدیویی.

راه اندازی آزمون زبان انگلیسی دولینگو

مرحله اول یک تنظیم سریع پنج دقیقه ای است که به شما امکان می دهد قبل از خرید، آزمون را امتحان کنید. وقتی تصمیم گرفتید که برای شرکت در آزمون آماده هستید، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه بارگیری برنامه در رایانه خود دریافت خواهید کرد.
سپس از شما خواسته می‌شود که مراحل آماده ‌سازی را انجام دهید، مانند آزمایش برای بررسی اینکه آیا میکروفون و دوربین شما کار می‌کنند یا خیر و مدرک شناسایی خود را ارسال کنید. سپس آزمون زبان دولینگو قوانین و الزامات آزمون را در اختیار شما قرار داده و شما را در این راستا  راهنمایی می کند.

آزمون تطبیقی و مصاحبه آزمون زبان انگلیسی دولینگو

مرحله سوم آزمون تطبیقی است. پس از شروع امتحان، از شما خواسته می شود که یک آزمون تطبیقی را تکمیل کنید. این بخش درجه بندی شده ای از آزمون است که مهارت های خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن شما را ارزیابی می کند.
در این بخش، از شما خواسته می‌شود که انواع تست‌های کوتاه را تکمیل کنید.
در اینجا فقط چند کار وجود دارد که ممکن است از شما خواسته شود انجام دهید:
عباراتی را که برای شما خوانده می شود تایپ کنید.
آنچه را که در یک تصویر اتفاق می افتد بنویسید.
به یک سوال کوتاه پاسخ دهید (با صدای بلند صحبت کنید).
کلمات واقعی انگلیسی را از لیستی از کلمات واقعی و سوری انتخاب کنید.
یک جمله را با حروف جا افتاده اش کامل کنید.
یک جمله را با صدای بلند بخوانید.
به یک سوال به صورت کتبی پاسخ دهید.

مصاحبه تصویری و تست رایتینگ آزمون زبان انگلیسی دولینگو

هنگامی که آزمون تطبیقی را کامل کردید، باید یک مصاحبه ویدیویی ضبط کنید و یک نمونه نوشتاری را تکمیل کنید. این بخش از آزمون نمره گذاری نمی شود، اما برای هر مؤسسه ای که نمره شما را دریافت کند در دسترس خواهد بود.

نمونه سوالات آزمون اسپیکینگ دولینگو

برای مصاحبه ویدیویی دو موضوع به شما داده می شود که از بین آنها باید یکی را انتخاب کرده و درباره آن، یک تا سه دقیقه صحبت کنید.
نمونه هایی که آزمون زبان دولینگو تا کنون ارائه کرده  است عبارت اند از:

موضوع 1

به نظر شما اگر فرزندان در مدرسه یا در ملاء عام مشکل ایجاد کنند والدین آنها باید پاسخگو باشند؟ 
در صورت مثبت یا منفی بودن پاسخ خود توضیح دهید چرا بله و چرا نه؟

موضوع 2

چیزی که در شخصیت خود دوست دارید چیست؟ 
این ویژگی چگونه به شما کمک کرده است که موفق شوید یا دوست خوبی برای دیگران باشید؟ 
آیا این خصوصیتی است که همه باید داشته باشند؟

پس از انتخاب، یک تایمر به مدت سه دقیقه شروع می شود، و می توانید تا زمانی که مایلید در این بازه زمانی در مورد موضوع انتخابی خود صحبت کنید.

نمونه سوال آزمون رایتینگ دولینگو

هنگامی که این  قسمت را کامل کردید، باید یکی از دو موضوع را برای ارزیابی مهارت رایتینگ خود انتخاب کنید و طی سه تا پنج دقیقه یک متن بنویسید.
نمونه سوالات ارائه شده در آزمون رایتینگ دولینگو عبارتند از:

موضوع 1

شخصی که فکر می کنید در زندگی شما تأثیر گذاشته است کیست؟ 
چه تاثیری روی فردی گذاشته اید و چگونه؟

موضوع 2

آخرین باری که از حضور در طبیعت لذت بردید را شرح دهید.
 آیا فکر می کنید مردم باید زمان بیشتری را در فضای باز بگذرانند؟
 این چه تاثیری بر کیفیت زندگی افراد می گذارد؟

یک بار دیگر، وقتی موضوع خود را انتخاب کردید، تایمر سه دقیقه ای شما شروع می شود و می توانید به سوال انتخابی خود پاسخ دهید.

نمره دهی آزمون زبان انگلیسی دولینگو چگونه است؟

این آزمون در درجه اول نمره دهی براساس نتايج کامپیوتر است. با این حال، یک ارزیاب انسانی آزمون ضبط شده ای از امتحان شما را پس از تکمیل آن تماشا می کند.
هنگامی که آزمون را کامل کردید، در عرض 48 ساعت نمره ای بین 10 تا 160 دریافت خواهید کرد و همچنین نمرات خود را به صورت بخش به بخش به تفکیک کامل دریافت می‌کنید.

نحوه آمادگی برای آزمون زبان دولینگو

آزمون زبان دولینگو آزمونی نسبتا جدیدی در کشور ماست. لذا نمونه سوال و جزوات زیادی برای این ازمون وجود ندارد. بنابراین در حال حاضر تنها راه آمادگی برای این آزمون بهبود 4 مهارت ضروری در زبان انگلیسی می باشد. همچنین آزمون زبان دولینگو با استفاده از تکنولوژی هوشمند طراحی شده است و هنگام اجرای آزمون سوالات آزمون بر اساس سطح زبان متقاضی تغییر می کند.
با عضویت در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته می توانید چهار مهارت خود را با انجام تمرینات قدم به قدم و شرکت در آزمون های آزمایشی ارتقا دهید.

منبع
https://www.topuniversities.com/student-info/admissions-advice/duolingo-english-test-us-college-admissions-all-you-need-know


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!