چطور در تافل هوم ادیشن نمره بالایی کسب کنیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/11

آیا وقتی به شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن فکر می کنید، احساس اضطراب می کنید و تصور می کنید کسب نمره بالا در این آزمون مشکل است؟ قطعا اینطور نیست. روش های آسان و دشوار زیادی وجود دارد که با به کار گیری آنها به راحتی می توانید در تافل خانگی نمره بالایی کسب کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با ترفندهای تقلب و روش هایی که می توانید بدون نیاز به تقلب کردن، نمره قابل قبولی در این آزمون بگیرید آشنا شوید.

1. با منابع مناسب، تمرین کنید

هرچند روش هایی برای تقلب در آزمونخانگی تافل وجود دارد، اما مطمئن باشد بدون تمرین حتی با تقلب هم نمی توانید نمره قابل قبولی بگیرید. هر چه بیشتر تمرین کنید، نمره بالاتری کسب خواهید کرد! اما آیا می دانید که چگونه از زمان، پول، انرژی و سایر منابع خود در حین آماده شدن بهترین استفاده را ببرید؟
نکته اولی که باید در نظر بگیرید که تست را زود رزرو نکنید، اگر بتوانید آزمون را چند ماه به تعویق بیندازید، زمان بیشتری برای آماده شدن خواهید داشت. تا زمانی که 99% احساس آمادگی نکردید ثبت نام نکنید. این بدان معناست که احتمالاً نمره بالاتری خواهید گرفت. اما مراقب باشید: باید از این زمان اضافی برای مطالعه فشرده استفاده کنید وگرنه ممکن است چیزهایی را که یاد گرفته اید فراموش کنید. بنابراین، یک برنامه مطالعاتی تهیه کنید و به آن پایبند باشید. مشخص کنید که به چه تعداد تست و منابع تمرینی می توانید دسترسی داشته باشید و برنامه ریزی کنید.

2. در آزمون های ماک تافل شرکت کنید

برای کسب نمره بالا در آزمون هوم ادیشن تافل، باید به طور منظم در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. سعی کنید هر هفته یا هر دو هفته یک بار در این آزمون های شبیه سازی شده شرکت کنید و سوالاتی را که اغلب اشتباه می کنید به خاطر بسپارید و آن مهارت ها را تمرین کنید. بقیه زمان خود را صرف بهبود سطح عمومی زبان انگلیسی خود کنید. اگر به تعداد زیادی تست تمرینی دسترسی ندارید، می توانید در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته ثبت نام کنید تا به تی پی او تافل (شامل تی پی اُ نسخه ۷3 تایی،نسخه ۷۱ تایی، نسخه 69 تایی، نسخه 65 تایی) دسترسی داشته باشید و منابع تمرینی کافی نیز در اختیار شما قرار گیرد.
وانمود کنید که در حال شرکت در امتحان هستید. پیشنهاد می کنیم هفت تست تی پی او را برای هفته قبل از امتحان ذخیره کنید. هر روز مانند آزمون واقعی از خواب بیدار شوید و وانمود کنید که این موضوع واقعی است. هر روز یک تست کامل در شرایط امتحان بدهید و سعی کنید تصور کنید که در امتحان هستید. نه فرهنگ لغت، نه تلفن، نه کمک. زمان خود را تعیین کنید و زمانی که زمان به پایان رسید متوقف شوید. احتمالاً کاملاً عصبی خواهید شد، اما این چیز خوبی است! غلبه بر استرس، مهمترین کاری است که باید انجام دهید. هنگامی که یاد گرفتید چگونه سطح استرس خود را کنترل کنید، احتمال اینکه امتحان واقعی مانند یک جلسه تمرینی دیگر به نظر برسد بسیار زیاد است. شما احساس آشنایی بیشتری با شرایط خواهید داشت و احتمالاً احساس اعتماد به نفس و آمادگی بالاتری بدست خواهید آورد.
پس از اینکه تمرین خواندن و شنیدن را انجام دادید، به کسی نیاز دارید که نمونه‌های رایتینگ شما را بخواند و به صحبت‌های شما گوش داده و آنها را تصحیح کند تا بازخورد آن را ببینید. با عضویت در اپلیکیشن ما امکان تصحیح رایتینگ های شما با نرم افزارهای ای ریتر معتبر مانند کرایتریون وجود دارد و اساتید ما نیز به طور تخصصی تمام پاسخ های شمارا بررسی کرده و نتایج را به شما گزارش می کنند.
اگر تست های تمرینی را انجام دهید، دیگر در روز آزمون، نیازی به خواندن دستورالعمل نخواهید داشت. این بدان معناست که می توانید آنها را خیلی سریع بخوانید، به محض ظاهر شدن دکمه CONTINUE روی آن کلیک کنید و از این زمان اضافی برای پاسخ دادن به سؤالات استفاده کنید. زمان اضافی برای خواندن، فکر کردن و پاسخ به سوالات همیشه خوب است!
بنابراین، هنگامی که در آزمون های آزمایشی تافل شرکت می کنید، دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. سعی کنید دستورالعمل های هر بخش را به خاطر بسپارید. هنگامی که در آزمون واقعی شرکت می کنید، دستورالعمل های هر بخش را دوباره به سرعت بخوانید تا مطمئن شوید که چه کاری باید انجام دهید. این یکی از ترفندهایی است که به شما در کسب نمره بالا در آزمون تافل هوم ادیشن کمک می کند.

3. بخش اسپیکینگ آزمون تافل را به درستی تمرین کنید

بخش اسپیکینگ یکی از چالش های داوطلبان برای کسب نمره بالا در آزمون تافل هوم ادیشن است. در آزمون اسپیکینگ، هر زمان که به شما گفته شد «از دلایل و مثال‌هایی برای پشتیبانی از پاسخ خود استفاده کنید»، مطمئن شوید که دلایل و مثال‌های خاصی را بیان کرده‌اید! برای هر نکته اصلی که بیان می کنید، باید حداقل یک دلیل و یک مثال در تأیید آن ارائه کنید.
همچنین، فراموش نکنید که این یک آزمون زبان است، بنابراین نمی توانید فقط از همان کلمات از دستورالعمل های کار استفاده کنید. شما باید نشان دهید که دامنه لغات انگلیسی تان خوب است. از کلمات «دلایل» و «مثال» به طور مکرر در صحبت های خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است برای شنونده آزاردهنده به نظر برسد. سعی کنید با استفاده از مترادف های دیگر نشان دهید که دامنه واژگان خوبی دارید. مثلا:

“My first point is__________. One of the arguments for this is __________. To illustrate this idea, let me __________.”
“Another point that I’d like to make is__________and here’s why: __________. In other words, __________.”
“Last but not least, __________. It is for this reason that I think__________. For instance, __________”

بخش اسپیکینگ تافل هوم ادیشن حتی برای داوطلبینی که به روش های مختلف قصد تقلب در این آزمون را دارند، دردسر ساز است. همانطور که در مقاله ترفندهای تقلب در آزمون هوم ادیشن تافل اشاره کردیم، شما می توانید با اتصال نمایشگر کامیوترتان به نمایشگر دیگری که در اتاق مجاور قرار دارد، از فرد دیگری کمک بگیرید تا به جاش ما به سوالات پاسخ بدهد.
اما در بخش اسپیکینگ مجبورید که خودتان پاسخ سوالات را بخوانید. بنابراین، نیاز به تمرین دارید. توصیه می کنیم به جای اینکه به فکر تقلب باشید، با نمونه سوالات اپلیکیشن ما تمرین کنید و خودتان را برای کسب نمرات بالا در این آزمون آماده کنید.
با این حال، اگر واقعا قصد تقلب کردن در آزمون تافل خانگی را دارید، می توانید با تمرین های صوتی همراه با ترنسکریپت ما تمرین کنید تا بتوانید از روی پاسخ هایی که برای شما ارسال می شود، بخواتید و در اسپیکینگ تافل نیز نمره بالایی بگیرید.

4. زمان، دشمن شما نیست

زمان، دشمن شما نیست، اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید. روی صفحه رایانه خود به عنوان و دستورالعمل ها توجه داشته باشید، اما روی سؤالات تمرکز کنید. زمان را روی مسائل جزئی تلف نکنید، مانند یک کلمه خاص که نمی دانید یا نمی توانید به خاطر بسپارید. اگر این فقط یک سوال است، بهتر است پاسخ را حدس بزنید تا اینکه 5 دقیقه ارزشمند را صرف فکر کردن درباره آن کنید.
فقط به این فکر کنید که در عرض 5 دقیقه چند پاسخ صحیح می توانید بدهید. شما می توانید سریعتر از طریق سوالات ساده تر پیش بروید و نمره بیشتری به دست آورید.
اگر در آزمون هوم ادیشن تافل شرکت می کنید، روی مهارت های تایپ خود کار کنید. این کار را قبل از آزمون شروع کنید تا بتوانید زمان تایپ خود را به حداقل برسانید. اگر تست های تمرینی زیادی را همزمان با زمان بندی خود انجام دهید، خواهید دید که زمانی که به شما داده می شود تقریباً زمان مناسبی است.

5. روی گرامر و واژگان تمرکز کنید

فراموش نکنید که این تست که نشان می دهد شما چقدر انگلیسی می دانید. مهارت در همه زبان‌ها در نهایت به معنی دانستن کلمات (واژگان) و نحوه اتصال آن ها (گرامر) به یکدیگر است. شما باید ثابت کنید که دانش انگلیسی شما در سطح مناسبی برای قبولی در آزمون تافل هوم ادیشن قرار دارد. چگونه این کار را انجام می دهید؟
هر روز چند کلمه و اصطلاح جدید یاد بگیرید. با آنها جملات خود را بسازید. اگر فقط سعی کنید آنها را بدون استفاده در جمله به خاطر بسپارید، حفظ کردن شما کارساز نخواهد بود. شما باید کلمات جدید را تمرین کنید تا بخشی از واژگان فعال شما شوند. واژگان فعال شما تمام کلماتی است که می توانید به راحتی به خاطر بسپارید و استفاده کنید. این بدان معنی است که شما می توانید بدون فکر کردن زیاد، از آنها در صحبت کردن و نوشتن استفاده کنید.

 

چطور در تافل هوم ادیشن نمره بالایی کسب کنیم؟

6. یادداشت برداری خوب را تمرین کنید

یادداشت برداری را هنگام خواندن و گوش دادن در اوقات فراغت خود تمرین کنید. می توانید این کار را در حین استراحت با مقاله ای در مجله مورد علاقه خود یا یک مستند انجام دهید. همچنین می توانید با متون امتحانی و سخنرانی های آکادمیک بیشتری کار کنید. برای صرفه جویی در وقت، اطلاعات را با استفاده از کلمات کلیدی (مهم ترین کلمات) و نمادها یادداشت کنید.
لازم نیست همه چیز را کلمه به کلمه بنویسید. شما نمی توانید این کار را انجام دهید زیرا زمان کافی وجود ندارد. نوشتن جملات کامل زمان زیادی از شما می گیرد.
سعی کنید سبک یادداشت برداری خود را توسعه دهید تا به شما در صرفه جویی در زمان کمک کند. به عنوان مثال به متن زیر دقت کنید:

The study is the latest to suggest that snakes evolved from land lizards that lost their limbs while adapting to a slithery, subterranean lifestyle. Another theory posits that today’s snakes descended from marine reptiles—with a svelte body and lack of legs serving as adaptations to move through a watery home.

می‌توانید یادداشت‌های زیر را فقط با حفظ کلمات کلیدی و استفاده از فلش‌ها به عنوان نمادهای مفیدی بنویسید. همچنین می توانید از اعداد برای نشان دادن تعداد ایده های اصلی استفاده کنید:

snakes <— lizards, no limbs
snakes <— reptiles, svelte body, no legs

7. خواندن و گوش دادن

با خواندن متون دانشگاهی و گوش دادن به سخنرانی ها و با انجام آزمون های ماک تمرین کنید. به دنبال ایده های اصلی باشید. 
به عنوان مثال، به دنبال عباراتی مانند « another point that I’d like to make…» و « this takes us to…» یا سؤال‌هایی مانند « why is this so important?؟» بگردید. بعد از این نوع عبارات اطلاعات مهمی خواهید یافت.

8. تکنیک های رایتینگ را تمرین کنید 

در مورد ایده های اصلی خود تصمیم بگیرید. پس از شروع نوشتن، تمرکز نوشتار خود را تغییر ندهید. مطمئن شوید که ارتباط بین ایده های خود را درک کرده اید. آیا ایده ها با یکدیگر متفاوت هستند؟ آیا آنها علت و معلول هستند؟ آیا آنها بخشی از یک لیست عددی یا مجموعه ای از مراحل هستند؟
از نشانگرهای گفتمان برای نشان دادن ایده های اصلی و ارتباط بین آنها استفاده کنید. برای مثال می توانید از عبارات زیر استفاده کنید:

برای نشان دادن تضاد یا تفاوت: however, nevertheless, on the other hand
برای نشان دادن علت و معلول: as a result, consequently, therefore
برای نمایش یک لیست عددی یا یک سری مراحل: firstly, secondly, finally

در نهایت به خاطر داشته باشید، اگر بیش از حد نگران باشید، نمی توانید سطح واقعی مهارت انگلیسی خود را در آزمون ثابت کنید. به سؤالات اشتباه پاسخ می دهید یا اشتباه می کنید زیرا بیش از حد عصبی هستید و به امتحان توجه نمی کنید.
آرام و مطمئن باشید و اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!