چطور در اسپیکینگ آیلتس اندیکتور نمره بالا بگیریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/17

بخش اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور چهارمین و آخرین بخش از آزمون آیلتس است که برخلاف بخش‌های Listening، Reading، و Writing، بخش Speaking را می‌توان تا یک هفته قبل یا بعد از شرکت در آزمون‌های دیگر تکمیل کرد. این بخش به صورت مصاحبه رو در رو با یک ممتحن انجام می شود و به همین دلیل برای بسیاری از داوطلبین، گرفتن نمره بالا در بخش اسپیکینگ آیلتس اندیکیتور بسیار مشکل است.
اگر می خواهید در بخش اسپیکینگ آیلتس اندیکیتور نمره بالایی بگیرید، ابتدا بهتر است با جزئیات این بخش از آزمون آشنا شوید:

در بخش اسپیکینگ آیلتس اندیکیتور چه سوالاتی پرسیده می شود؟

آزمون اسپیکینگ 11 الی 14 دقیقه است و شامل یک مصاحبه شفاهی بین شما و یک ممتحن می شود. آزمون به سه بخش تقسیم می شود:
بخش اول: ممتحن از شما سوالاتی در مورد خودتان و همچنین سوالات کلی در مورد موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، کار، تحصیل و علایق شما می پرسد.
بخش دوم: ممتحن به شما یک کارت وظیفه می دهد که از شما می خواهد در مورد یک موضوع خاص بحث کنید. شما یک دقیقه برای آماده شدن و حداکثر دو دقیقه برای صحبت خواهید داشت. 
سپس ممتحن از شما یک یا دو سوال بعدی می پرسد. موضوعات کلی هستند و از شما می خواهند که داستانی در مورد خود یا زمانی از زندگی خود بگویید.
بخش سوم: ممتحن از قسمت 2 سوالات بیشتری در مورد موضوع از شما می پرسد. این فرصتی است که افکار خود را بسط دهید و ایده های انتزاعی بیشتری را وارد گفتگو کنید.
از آنجایی که ساختار اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور مانند یک مصاحبه است، آزمون Speaking یک تمرین استرس زا برای بسیاری از آزمون دهندگان است. 
خوشبختانه، چند قدم آسان وجود دارد که می توانید نه تنها استرس را کاهش دهید، بلکه به نمره بالایی نیز برسید. 
در این مطلب به صورت اختصاصی درباره کسب نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید.

چطور در اسپیکینگ آیلتس ایندیکتور نمره بالا بگیریم؟

1. یک دوست خوب برای صحبت کردن به زبان انگلیسی انتخاب کنید

زمانی که در اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور شرکت می کنید، احتمال اینکه ممتحن شما بهتر از شما زبان انگلیسی را درک کند، بیشتر است. 
به همین دلیل، تمرین با فردی که انگلیسی را در سطح بالاتری هم صحبت می کند، ایده خوبی است که به شما این امکان را می دهد که مهارت های گفتاری خود را افزایش دهید.
فقط مطمئن شوید سطح زبان انگلیسی شخصی که با او تمرین می کنید بسیار بالاتر از خودتان نباشد چون ممکن است شما را دلسرد کند.

2. برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس ایندیکتور بیشتر از ممتحن صحبت کنید

اگرچه اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور به عنوان یک مکالمه بین شما و ممتحن در نظر گرفته می شود، اما واقعاً اینطور نیست. 
در حقیقت این شمایید که سوژه مصاحبه هستید. ممتحن آنجاست تا از شما سوالی بپرسد و با دقت به پاسخ شما گوش دهد. بنابراین اگر می خواهید نمره بالایی در این بخش از آزمون بگیرید مطمئن می شوید که بیشتر از ممتحن خود صحبت می کنید.

3. دقیق و با جزئیات کامل پاسخ سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس ایندیکتور را بدهید

به یک سوال با یک جمله کوتاه پاسخ ندهید. براب پاسخ خود، جمله بسازید. از ساختارهای دستوری پیچیده برای حفظ جریان افکار خود استفاده کنید، مانند:
•    بندهای شرطی: معمولاً با if یا unless شروع می‌شود: “If we don’t leave now, we’ll be late.”
•    بندهای زمانی: صحبت در مورد آینده: "“I’ll come home when I finish work.” یا وقتی کارم تمام شد به خانه خواهم آمد."
•    افعال معین: فعل کمکی که ضرورت یا امکان را بیان می کند: “You can borrow my car.” «می توانی ماشین من را قرض بگیری».
•    گفتار گزارش شده: زمان ها، ترتیب کلمات و ضمایر ممکن است با جمله اصلی متفاوت باشد: “She said that she liked ice cream.” "او گفت که بستنی دوست دارد."

در کل، بهتر است از دستور زبان پیچیده با چند اشتباه در اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور استفاده کنید تا جملات کوتاه و ساده.

4. به صحبت کردن در این بخش از آزمون مانند گفتن یک داستان فکر کنید

این را تصور کنید: شما در حال شرکت در اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتورهستید و از شما این سوال پرسیده می شود: 
"چه ورزشی را دوست داری؟" مشکل این است که شما هیچ ورزشی انجام نمی دهید! چگونه می توانید در مورد چیزی صحبت کنید که تجربه ای در مورد آن ندارید؟
در حالی که استفاده از تجربیات خود در پاسخ مفید است، اما هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید حقیقت را بگویید. 
فقط از شما خواسته می شود که داستانی را با زبان انگلیسی تعریف کنید. داستانی بسازید و برای انجام آن از واژگان و دستور زبان پیچیده استفاده کنید.

5. دانش شما در رابطه با سوالی که پرسیده می شود، در حال آزمایش نیست

یکی از سخت ترین مسائل در مورد اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور این است که شما موضوعات را از قبل نمی دانید. 
اگرچه درست است که می‌توانید برای موضوعات رایج آماده شوید، اما تا زمانی که آنها را مستقیماً از دهان ممتحن خود نشنیدید، دقیقاً سؤالات را نمی‌دانید.
این احتمال وجود دارد که از شما سؤالی در مورد موضوعی پرسیده شود که در مورد آن دانش یا تجربه کمی دارید. 
در حالی که این موقعیت سرگرم کننده ای نیست، اما خبر خوب این است که آنچه در مورد یک موضوع خاص می دانید در آزمون اسپیکینگ آیلتس اهمیت کمی دارد.
ممتحنین بیشتر به نحوه پاسخ دادن به یک سوال علاقه مند هستند تا آنچه شما می دانید. چرا؟ زیرا نشان می دهد که شما مدبر هستید و حتی اگر درک درستی از موضوع ندارید، همچنان می توانید به زبان انگلیسی به آن پاسخ دهید.

6. از واژه های سطح پیشرفته برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس ایندیکتور استفاده کنید

این نکته بر اساس نکته قبلی در مورد اهمیت نحوه صحبت شما در طول اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور است. حتی اگر همه چیز را در مورد یک موضوع بدانید، اگر فقط از زبان ساده در پاسخ خود استفاده کنید، نمره بالایی در آزمون آیلتس ایندیکیتور کسب نخواهید کرد. 
درعوض، نترسید که با دایره لغات خود "گل" داشته باشید. این یعنی چی؟ خوب، یک راه دیگر برای نگاه کردن به آن، استفاده از اسم های انتزاعی بر اسم های عینی است:
اسم های مشخص: اسمی که از طریق یکی از حواس پنج گانه (چشایی، لامسه، بینایی، شنوایی یا بویایی) قابل شناسایی است. به عبارت دیگر، اینها چیزهای واقعی و بیش از احتمال کلمات رایج (ماشین، سر و صدا، کتاب) هستند.
اسم انتزاعی: اسمی که با استفاده از یکی از حواس پنج گانه قابل درک نباشد. این ها کلمات غیر معمولی هستند که برای توضیح مفاهیم انتزاعی (انگیزه، شجاعت، آزادی، سخاوت) استفاده می شوند.
اساساً، هرچه از اسامی و ایده های انتزاعی بیشتری در پاسخ خود استفاده کنید، شانس بیشتری برای کسب نمره بالا خواهید داشت. ممتحنان می‌خواهند ببینند که شما از یک واژگان پیشرفته استفاده می‌کنید، پس از آن استفاده کنید.

7. برای جمع آوری افکارتان وقت بگذارید

درست مانند یک مصاحبه شغلی، بد نیست قبل از اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور، زمانی را برای فکر کردن به یک سوال اختصاص دهید. این می تواند به شما کمک کند تا از سرگردانی جلوگیری کنید. 
اگر نگران ایجاد یک سکوت ناخوشایند هستید، همیشه می توانید به ممتحن خود بگویید که برای جمع آوری افکار خود به لحظه ای نیاز دارید.

در اینجا چند عبارت نمونه وجود دارد که می توانید استفاده کنید:
•    صادقانه بگویم، این موضوعی نیست که من معمولاً در مورد آن صحبت می کنم. اجازه دهید لحظه ای به سؤال شما فکر کنم.
•    من خیلی متاسفم اما امروز کمی عصبی هستم. آیا می‌توانید یک لحظه به من فرصت دهید تا افکارم را جمع‌آوری کنم؟
•    متاسفم، من کاملا متوجه این موضوع نشدم. میشه سوال رو تکرار کنید لطفا؟
برای روشن شدن آخرین عبارت، می‌توانید از ممتحن خود بخواهید که سؤالی را اگر کاملاً متوجه نشده‌اید یا فقط می‌خواهید برای خودتان وقت بخرید، تکرار کند. 
با این حال، مطمئن شوید که این کار را برای هر سوالی انجام ندهید، در غیر این صورت ممکن است ممتحن شما فکر کند که شما آنچه را که آنها می‌گویند متوجه نمی‌شوید.

8. در پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور احساسات خود را نشان دهید

در حالی که توصیه نمی‌کنیم به سؤالات ممتحنان درحالی پاسخ دهید که اشک‌هایتان در تمام مدت روی صورتتان جاری است، باید با کمی احساس در صدایتان صحبت کنید. 
یکنواخت صحبت کردن فقط شما را بی تجربه جلوه می دهد و می تواند به نمره شما آسیب برساند. در عوض، به این فکر کنید که اگر به زبان مادری خود پاسخ می‌دادید چگونه پاسخ های خود را بیان می‌کردید و همین احساسات را در زبان انگلیسی خود به کار ببرید.

9. احساس اعتماد در پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور را نشان دهید

احتمالاً اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور مهمترین مؤلفه آیلتس است. معمولا قبل و در طول آزمون اسپیکینگ احساس استرس خواهید کرد. این کاملا طبیعی است و جای خجالت ندارد. با این حال، حتی اگر احساس اضطراب می کنید، مهم است تاحدودی نشان دهید که با اعتماد به نفس در حال پاسخگویی به سوالات هستید.

10. ظاهر را حفظ کنید

برداشت اولیه مناسب از شما واقعاً می تواند در ایجاد رابطه با ممتحن تان تأثیر بسزایی بگذارد، بنابراین مطمئن شوید که لباس منظمی بپوشید و تمیز و مرتب به نظر برسید. 
با لبخند و دست تکان دادن به ممتحن خود سلام کنید و اگر به‌طور تصادفی به‌جای «بعد از ظهر بخیر» بگویید «صبح بخیر»، نگران نباشید، ممتحنین آیلتس ایندیکیتور اشتباهات ساده را به دلیل داشتن استرس نادیده می‌گیرند.

11. با سرعت خوبی حرف بزنید

سرعت شما در حرف زدن با مهارت در صحبت کردن به یک زبان مرتبط است. هر چه مسلط تر باشید، سریع تر می توانید صحبت کنید، درست است؟ اگرچه حقیقتی در این مورد وجود دارد، اما بهتر است در طول سپیکینگ آیلتس ایندیکیتور در دام سرعت نیفتید.
اگر خیلی سریع صحبت کنید، ممکن است ناهماهنگ پاسخ دهید. از طرف دیگر، آهسته صحبت کردن ممکن است باعث شود ذهن مربی شما سرگردان شود و علاقه خود را نسبت به آنچه می گویید از دست بدهد.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک سرعت ثابت داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که منسجم هستید و در مجموع تأثیر خوبی را برای ممتحن خود به جا می‌گذارید.

 

چطور در اسپیکینگ آیلتس اندیکتور نمره بالا بگیریم؟

سوالات متداول

چه کسی آیلتس ایندیکیتور را قبول می کند؟

از آنجایی که اندیکاتور آیلتس آزمونی نیست که شما حضوری در آن شرکت کنید، ممکن است چند موسسه آیلتس اندیکاتور را نپذیرند، اما آیلتس را قبول خواهند کرد. بنابراین قبل از رزرو، حتما با دانشگاه یا موسسه آموزشی خود مشورت کنید.
لطفا توجه داشته باشید که آیلتس ایندیکیتور برای مهاجرت به کانادا، استرالیا یا نیوزلند نیز پذیرفته نمی شود. بنابراین، باید بدانید که برای مهاجرت به کانادا چه نمرات آزمون آیلتس مورد نیاز است.
اگر می خواهید به عنوان پرستار به کانادا مهاجرت کنید، ما به شما توصیه های مشابهی می کنیم.

هزینه شرکت در آیلتس ایندیکیتور و روش های پرداخت

•    هزینه به دلار آمریکا پرداخت خواهد شد.
•    آیلتس ایندیکیتور کارت های نقدی محلی و بین المللی را می پذیرد و اعتبار صادر می کند.
•    قبل از پرداخت با کارت داخلی، باید با بانک خود تماس بگیرید.
•    آیلتس ایندیکیتور Mastercard، VISA، JCB، American Express، Diner International، Discover، Google Pay و Apple Pay را می پذیرد.
•    شما باید قبل از انجام تراکنش به بانک خود اطلاع دهید زیرا ممکن است به عنوان یک پرداخت بین المللی تلقی شود.
•    هزینه آیلتس ایندیکیتور با احتساب مالیات 149 دلار آمریکا است.

کجا می توانید در آزمون اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور شرکت کنید و به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور یک آزمون آنلاین است، به این معنی که شما می توانید آن را به راحتی در خانه خود با داشتن یک وب کم امتحان دهید.

در قسمت اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتوربه چه چیزهایی نیاز دارید؟

•    فضایی راحت و آرام که در آن کسی مزاحم نشود
•    یک رایانه رومیزی یا یک لپ تاپ که الزامات سیستم توصیه شده را برآورده می کند، فقط PC یا Mac!
•    یک اتصال اینترنتی پایدار و قابل اعتماد.
•    نصب IEP (درگاه آزمون Inspera).
•    هدفون بی سیم یا سیمی که کیفیت صدای خوبی را برای قسمت اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور ارائه می دهد.
•    یک وب کم خوب و استاندارد

برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور به صورت آنلاین با اپلیکیشن ما تمرین کنید

آمادگی کافی برای اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور بسیار مهم است و برای اطمینان از آمادگی کامل، اپلیکیشن آکادمی زبان شایتسه می تواند به شما کمک کند. 
ما به شما یک آزمون آنلاین ارائه می دهیم که در آن می توانید طوری آزمون دهید که گویی یک امتحان واقعی است. این بهترین و آسان ترین راه برای درک اشتباهات و تلاش برای بهبود آنها است.
آزمون ماک آیلتس ما، اولین پلتفرم آموزش الکترونیکی است که 100% به شما کمک می کند تا برای تمام مهارت ها و آزمون زبانی قسمت اسپیکینگ آیلتس ایندیکیتور آماده شوید.
پس از ورود به سیستم، به یک برنامه آموزشی کامل دسترسی خواهید داشت و به شما امکان می دهد پیشرفت خود را پیگیری کنید، آمار خود را بررسی کنید و یک برنامه مطالعه را دنبال کنید که فقط برای شما شخصی سازی شده است.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!