آیا آزمون دولینگو آسان تر از آیلتس اندیکاتور است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/10/13

آزمون دولینگو برخلاف آزمون آیلتس و تافل که بعد از همه گیری ویروس کرونا، در برگزاری آزمون هایشان با مشکلاتی رو به رو شدند و به تعویق در آمدند، همچنان به صورت آنلاین برگزار می شود. هرچند به دلیل جمعیت فراوانی از دانشجویان که شروع به ارسال درخواست های خود برای برگزاری آزمون های آیلتس و تافل بصورت آنلاین نمودند، متخصصان آزمون های بین المللی پس از مشاهده تقاضای بالای دانشجویان، با برنامه ریزی شرایط و راه حل های امن در آزمون های خود، به متقاضیان کمک کردند تا با شرکت در آزمون هایشان، مدرک مورد نیاز پذیرش دانشگاه مورد علاقه خود را دریافت نمایند با این حال، دولینگو به عنوان یک پلتفرم آموزش زبان توانست خیلی سریع و کاربردی شرایط مناسب تری در قالب یک آزمون کم هزینه و استاندارد خانگی بسازد و برخلاف آیلتس اندیکاتور دانشجویان بیشتری را جذب خود کند.
 با وجود نظرات مختلف، تصمیم گیری شرکت در هرکدام از این آزمون ها به خود دانشجو و شرایط دانشگاه مورد نظرش بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم شمارا به بازی مقایسه آیلتس اندیکاتور و دولینگو دعوت کنیم تا با در نظر گرفتن شرایط کلی آنها، یک تصمیم حرفه ای برای آینده تحصیلی خود بگیرید. اگر علاقه مند به مقایسه آزمون های خانگی دیگر هستید، می توانید مقاله " جی آر ای راحت تر است یا جی مَت " را مطالعه کنید.

دولینگو یا آیلتس!

آیلتس اندیکاتور یک آزمون معتبر و پذیرفته شده جهانیست که داوطلبان با داشتن مهارت کافی می توانند نمره مورد نظر جهت کسب مدرک این آزمون را دریافت نمایند. با این حال بعد از همه گیری ویروس کرونا، تمام مراکز برگزاری این ازمون جهانی بسته شد و هرروز برنامه ریزی های جدیدی برای برگزاری آزمون آیلتس اندیکاتور ارائه می شود. از سوی دیگر، دولینگو به عنوان یک سیستم سنجش و آزمون خانگی توانست کاملا بر شرایط کنترل پیدا نماید و قوانین حرفه ای برای امن بودن آزمون های خود انتخاب کند. به همین دلیل، در حال حاضر دولینگو به عنوان یک جایگزین عالی و بسیار راحت شناخته می شود. حال شاید از خود بپرسید، آزمون دولینگو ساده تر از آیلتس اندیکاتور است؟
آیلتس اندیکاتور مطمئنا یک آزمون کامل و جامع می باشد که برای ارزیابی 4 مهارت اصلی داوطلبان یک انتخاب حرفه ایست. با این حال، دولینگو نیز با ارزیابی مهارت های متقاضیان خود در مدت خیلی کم با طرح سوالات آسان و سخت اکنون به عنوان یک آزمون جهانی شناخته می شود.

چطور آزمون دولینگو و آیلتس اندیکاتور را باهم مقایسه کنیم؟

احتمالا اکنون با خود فکر میکنید، برای دریافت مدرک زبان انگلیسی، شرکت در آزمون های دولینگو بهتر از آیلتس اندیکاتور است! ما در اینجا برای درک بهتر شما اطلاعات کلی را از تفاوت آزمون آیلتس اندیکاتور و دولینگو جمع بندی و مرتب کرده ایم.

چگونه، کجا و در چه زمانی آزمون خود را انجام دهم؟

آیلتس

دولینگو

چگونه: برای شرکت در آزمون آیلتس اندیکاتور دوتا گزینه دارید، اولین گزینه تافل کاغذی، دومین گزینه تافل اینترنتی است.

زمان: بسته به شرایط آزمون، هر 48 روز یکبار تافل کاغذی و هر 5 روز یکبار تافل اینترنتی برگزار می شود.

کجا: محل و شرایط برگزاری آزمون در هنگام ثبت نام برای داوطلب نمایش داده می شود.

چگونه: داوطلبان فقط بصورت اینترنتی می توانند در آزمون دولینگو شرکت کنند.

زمان: بعد از واریز هزینه برگزاری آزمون، داوطلب می تواند بلافاصله آزمون خود را شروع کند.

کجا: در خانه!

 

هزینه آزمون آیلتس اندیکاتور و دولینگو چقدر است؟

-    آیلتس اندیکاتور در مقایسه با سایر ازمون های بین المللی مهم، از نظر قیمت در رتبه بالاتری قرار می گیرد. یک شرکت کننده حداقل 149 دلار آمریکا باید پرداخت کند.
-    دولینگو در مقایسه با آیلتس اندیکاتور هزینه استاندارد تر و ارزان تری دارد. داوطلبان فقط 49 دلار آمریکا برای شرکت در این آزمون پرداخت می کنند.

سوالات آزمون های دولینگو و آیلتس اندیکاتور چگونه طراحی می شوند؟

هر دو آزمون بر اساس 4 مهارت اصلی یعنی ریدینگ، لیسینینگ، اسپیکینگ و رایتینگ سوالات خود را طرح میکنند و دانشجو باید مهارت چهار مرحله ای خود را تقویت کند.
آیلتس: سوالات هر دو تافل کاغذی و اینترنتی به طور مساوی به 4 بخش مجزا تقسیم می شوند. آزمون های بخش های ریدینگ، رایتینگ و لیسینینگ همگی در یک روز برگزار می شوند، در حالی که آزمون اسپیکینگ ممکن است در هر زمان با توجه به شرایط و برنامه ریزی متخصصان برگزار شود. طراحان سوال آزمون آیلتس اندیکاتور اغلب سوالاتی که ماهیت آکادمیک دارند را طراحی می کنند، از سوی دیگر ممکن است برخی از سوالات تا 300 کلمه طراحی شوند که همه این شرایط به تصمیم طراحان آزمون بستگی دارد.
دولینگو: برعکس آیلتس اندیکاتور سوالات دولینگو بصورت جدا بخش بندی نشده و ترکیبی هستند. جالب است بدانید، سوالات آزمون بصورت طبقه بندی شده هستند یعنی داوطلب می داند که اگر سوالی برایش راحت بوده و به آن درست پاسخ داده، سوال بعدی از سطح دشواری بالاتری برخوردار است. با این حال، تمام سوالات آزمون متنوع و مرتبط با محیط های تحصیلیست که تمام آنها سوالات بسیار کوتاهی هستند که اغلب دانشجویان می توانند در عرض 2 دقیقه یا کمتر به سوال مورد نظر پاسخ دهند.

مدت زمان برگزاری هر دو آزمون چطور برنامه ریزی شده است؟

آیلتس: به طور کلی برگزاری آزمون آیلتس اندیکاتور دو ساعت و چهل و پنج دقیقه طول می کشد. برای آزمون لیسینینگ 30 دقیقه، برای ریدینگ 60 دقیقه و برای رایتینگ 60 دقیقه، به علاوه آزمون اسپیکینگ که جدا برگزار می شود 14 دقیقه برنامه شده است.
دولینگو: به طور کلی برگزاری آزمون دولینگو یک ساعت طول می کشد. ابتدا 5 دقیقه مقدمه آزمون، 45 دقیقه برای پاسخ به سوالات و 10 دقیقه آخر برای مصاحبه های ویدئویی مرتبط با آزمون است.

 

آیا آزمون دولینگو آسان تر از آیلتس اندیکاتور است؟

معیار سنجش 4 مهارت داوطلبان توسط آزمون دولینگو و آیلتس اندیکاتور

آزمون های آیلتس اندیکاتور و دولینگو معیار سنجش های متفاوتی برای بخش های متفاوت 4 مهارت خود دارند.

بخش لیسینینگ

برای بخش لیسینینگ نیز آزمون های آیلتس اندیکاتور و دولینگو باهم تفاوت دارند. در آزمون آیلتس، متقاضی باید به چهار فایل ضبط شده، گوش دهد و سپس به سوالات مرتبط با بخش لیسینینگ پاسخ دهند. این فایل های ضبط شده ممکن است کنفرانس یا مکالمه باشد. برعکس دولینگو، در آزمون های خود بخش لیسینینگ واضح تری را ارائه می دهد که داوطلبان باید به آنها گوش داده و طبق کلماتی که می شوند، به درستی رونویسی کنند.

بخش رایتینگ

بخش رایتینگ آزمون آیلتس اندیکاتور شامل دو بخش می باشد. در قسمت اول، نمودار و جداولی مقابل داوطلبان قرار میگیرد که باید آنهارا با نظرات خود خلاصه نویسی نمایند یا یک اطلاعات یا شخص و شی را توصیف کنند. قانونی که راجب این بخش اعلام شده، نوشتن توضیحات بصورت رسمی است. برعکس، داوطلبان آزمون دولینگو باید یک متن را بعد از شنیدن صدای ضبط شده با دقت بنویسند.

بخش ریدینگ

در ادامه، بخش ریدینگ آیلتس اندیکاتور با توجه به مهارت دانشجو برای خواندن اصل مطلب ها، درک استدلال و دیدگاه های منطقی ارزیابی می شود. در بخش ریدینگ آزمون آیلتس، داوطلب باید سه متن طولانی که برگرفته از کتاب ها، مجلات و روزنامه ها است، بخواند و به برخی سوال های جزئی پاسخ دهند. شرایط تحلیل این متون، به مهارت داوطلب بستگی دارد و دانشجو باید بهترین توانایی خود را در این بخش نشان دهد. از طرفی دیگر، دولینگو در بخش ریدینگ از داوطلبانش می خواهد تا جملات ارائه شده را به درستی بخوانند و حروف جا افتاده را در جملات قرار دهند.

بخش اسپیکینگ

تفاوت آخر آیلتس اندیکاتور و دولینگو در بخش اسپیکینگ است. در آیلتس اندیکاتور بخش اسپیکینگ به سه بخش مختلف تقسیم می شود. بخش اول، از داوطلب خواسته می شود تا به سوالات کلی مانند زندگی و علایق خود پاسخ دهد. در بخش دوم، داوطلبان باید راجب موضوعی که به آنها داده می شود، صحبت کنند و ناظران با توجه به توضیحات آنها، سوال می پرسند. در بخش سوم، ناظران آزمون، تحلیلات جزئی تری را از داوطلبان می خواهند و بیشتر بر تجزیه و تحلیل آنها متمرکز می شوند. در مقابل، دولینگو برای بخش اسپیکینگ تصویری را مقابل داوطلب قرار میدهد که او باید راجب آن صحبت کند. به علاوه، از آنها خواسته میشود تا برخی جملات صفحه نمایش خود را با صدای بلند بخوانند. همچنین دولینگو برای بخش اسپیکینگ یک مصاحبه ویدئویی هم تنظیم کرده که داوطلب باید در آن راجب یک موضوع بین 1 تا 3 دقیقه صحبت کنند، بخش مصاحبه ای آزمون دولینگو بدون نمره است و فقط برای تعیین صلاحیت دانشجو توسط دانشگاه مورد نظرش بررسی می شود و یک گزینه مثبت است.

شیوه نمره دهی آزمون های دولینگو و آیلتس

نمره دهی آیلتس اندیکاتور به دو بخش تقسیم می شود. یک بخش نمره فردی مبتنی بر مهارت و بخش کلی آزمون است. اکثر دانشگاه ها معمولا حداقل نمره مدرک کلی آیلتس اندیکاتور را در حدود 6 تا 7 قبول دارند. نمره دهی دولینگو از 10 تا 160 متغیر است. نمره دهی دولینگو کلی است و دانشجویان باید با توانایی کامل اقدام به شرکت در آزمون دولینگو نمایند. اکثر دانشگاه ها به حداقل نمره 115 برای پذیرش نیاز دارند.

نمره مدرک

آیلتس

دولینگو

خیلی پایین

5-5.5

60-85

متوسط

6-6.5

90-115

بالا

7+

120+


اعلام نمرات آزمون آیلتس اندیکاتور بین 5 تا 7 روز برای آیلتس اندیکاتور اینترنتی و 13 روز برای آیلتس اندیکاتور کاغذی طول می کشد. با این حال، نتایج آزمون دولینگو ظرف 48 ساعت ارائه می شود.

مدرک آزمون دولینگو و آیلتس اندیکاتور در کدام دانشگاه و موسسه ها پذیرفته می شود؟

دریافت مدرک هرکدام از آزمون های دولینگو و آیلتس اندیکاتور به توانایی دانشجو بستگی دارد، اما هر دانشجویی باید قبل از اقدام برای شرکت در این آزمون ها راجب آینده تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود تصمیم بگیرد. مدرک آزمون آیلتس اندیکاتور توسط بیش از 10000 دانشگاه و موسسه سراسر جهان پذیرفته می شود. در مقابل مدرک آزمون دولینگو نیز اکنون به لیست بروز شده دانشگاه های سراسر جهان اضافه شده و داوطلبان با در نظر گرفتن شرایط آنها می توانند برای دریافت مدرک این آزمون تلاش کنند. 

نتیجه گیری

اینجا در وب سایت شایسته، ما به شما کمک میکنیم تا مسیر های درست تحصیلی را برای آینده خود انتخاب کنید! از مشاوره های تحصیلی گرفته تا آزمون های شبیه سازی آیلتس اندیکاتور و دولینگو، شما می توانید از طریق وب سایت ما به آنها دسترسی پیدا کنید و با توانایی کامل برای شرکت در این آزمون ها تصمیم بگیرید.
منتظر یک معجزه نباشید و همین الان برای آینده خود تصمیم بگیرید. معجزه های تحصیلی وقتی به واقعیت تبدیل می شوند که شما برنامه ریزی حرفه ای برای آینده خود انجام داده باشید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!