چطور می توانم در تی پی اُ آنلاین رایگان شرکت کنم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/01/05

بهترین راه آماده شدن برای تافل، شرکت در آزمون های آزمایشی TPO Online است که ETS به عنوان برگزارکننده آزمون TOEFL تعداد محدودی از آنها را در اختیار داوطلبین قرار می دهد. برای شرکت در این آزمون های ماک کامل که دقیقاً مانند آزمون واقعی هستند، باید به سایت ای تی اس مبلغ قابل توجهی پرداخت کنید اما در این مقاله به شما روش ساده تری را برای شرکت در TPO Online به صورت رایگان معرفی می کنیم.
در این بررسی جامع  درباره تی پی او، توضیح می‌دهیم که تست‌های تافل TPO چیست، به مزایا و معایب آن‌ها می پردازیم و در مورد نحوه شرکت در آزمون های آنلاین تی پی او به صورت رایگان، به شما مشاوره می‌دهیم. 

آزمون تافل  TPO Online چیست؟

آزمون‌های آنلاین تمرین تافل (TPO) در واقع آزمون‌های رسمی و کامل تافل هستند که از طریق وب‌سایت رسمی ETS TOEFL Practice Online در دسترس داوطلبین قرار گرفته اند. هر آزمون TPO Online یک تافل واقعی است که قبلا  به عنوان آزمون اصلی مورد استفاده قرار گرفته، همین ویژگی، آنها را به یکی از بهترین منابعی تبدیل می کند که می توانید برای تمرین معتبر تافل از آنها استفاده کنید.

شرکت در TPO Onlineرایگان

هزینه شرکت در آزمون تافل TPO Online برای هر آزمون در سایت ای تی اس، 45.95 دلار است. همچنین می توانید بخش های جداگانه یا گروهی از مهارت ها را خریداری کنید که هزینه آن به شرح زیر است:

یک آزمون تمرینی Speaking : 23.95 USD
سه تست Speaking و Writing : هر کدام 25.95 دلار
سه تست Reading و Listening : هر کدام 22.95 دلار

شما 18 ماه فرصت دارید تا هر تست TPO Online را خریداری کنید. پس از اتمام تست، 30 روز فرصت دارید تا آزمون را ببینید و نتایج خود را ذخیره یا چاپ کنید. شما نمی توانید بیش از یک بار در آزمون های تافل TPO  در سایت ای تی اس شرکت کنید.
اما ما روش بسیار بهتری را به شما پیشنهاد می کنیم. با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید به آزمون های TPO Onlineرایگان نسخه ۷۳تایی، دسترسی داشته باشید. شما می توانید به دفعات مختلف در هر آزمون شرکت کرده و به صورت زمانبندی شده به سوالات پاسخ بدهید. همچنین می توانید گزارشی از نتایج و پاسخ های خود را در حساب کاربریتان ببینید و با توجه به اشکالاتی که داشتید از تمرین های گام به گام برای تقویت مهارت های خود استفاده کنید.

مزایای شرکت در آزمون های TPO Online رایگان

سوالات آزمون های TPO Online نه تنها واقعی هستند، بلکه دقیقا مطابق با فرمت آزمون اصلی تافل هستند! درست مانند تافل iBT، آزمون‌های TPO آزمون‌های دیجیتالی هستند که با استفاده از رایانه در آنها شرکت می کنید. 
از آنجایی که رابط TPO تقریباً مشابه رابطی است که برای تافل استفاده می شود، از طریق آزمون های TPO یک تجربه آزمایشی فوق العاده واقعی خواهید داشت. برای مثال، از قبل یاد خواهید گرفت که برای رفتن به سؤال یا بخش بعدی، چه دکمه‌هایی را فشار دهید و ببینید چگونه دستورالعمل‌ها، متن‌ها و اعلان‌ها روی صفحه نمایش داده می‌شوند. در نهایت، دانستن نحوه کار با رابط تافل از قبل به شما کمک می کند تا برای روز آزمون آمادگی بیشتری داشته باشید.
همچنین به کار با هدفون و میکروفون عادت خواهید کرد. در حالی که بسیاری از آزمون‌های تافل (غیر رسمی) از متن سخنرانی‌ها استفاده می‌کنند و نیازی به صحبت با میکروفون ندارند، آزمون‌های TPO باعث می‌شوند تمام بخش‌های یک تافل واقعی، از جمله گوش دادن به کلیپ‌های صوتی و ضبط صدای خود را تکمیل کنید.
از دیگر مزایای آزمون های آنلاین تی پی او می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

آزمون های تی پی او از محدودیت های زمانی واقعی استفاده می کنند

ویژگی مهمی که در مورد تست‌های TPO آنلاین عالی است این است که زمان شما را تعیین می‌کنند. یک ساعت در گوشه نمایشگر به شما می گوید که چقدر زمان برای هر بخش باقی مانده است و این محدودیت های زمانی دقیقا مانند تافل است!

محدودیت زمانی هر بخش

•    خواندن: 60 دقیقه*
•    گوش دادن: 60 دقیقه*
•    صحبت کردن: 20 دقیقه (45-60 ثانیه پاسخ به هر سوال اسپیکینگ)   
•    نوشتن: 50 دقیقه ( ۲۰ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات، 30 دقیقه برای نوشتن مقاله)
•    *در تافل واقعی، این محدودیت های زمانی می تواند از 60 تا 80 دقیقه برای Reading و 60 تا 90 دقیقه برای Listening به دلیل سوالات اضافی باشد.

پس از اتمام زمان، می توانید به کار بر روی آن بخش ادامه دهید، اما توصیه می‌کنم فوراً به بخش بعدی بروید، صرف نظر از اینکه آن را تمام کرده‌اید یا نه، تا مطمئن شوید که تجربه واقعی‌تری از آزمون خواهید داشت. در تافل واقعی، زمانی که ساعت به صفر رسید، باید بدون توجه به هر اتفاقی پیش بروید، بنابراین بهتر است در ازمون های آزمایشی خود نیز از تایمر پیروی کنید.

تمرین کردن با نمونه سوالات بدون محدودیت زمانی

یکی دیگر از ویژگی های تمرین کردن با TPO Online رایگان، حالت بدون زمان است که به شما امکان می دهد بدون توجه به زمانبندی، فقط روی پاسخگویی به سوالات تمرکز کنید. در این روش، ساعتی وجود نخواهد داشت و می توانید به اندازه دلخواه در هر بخش زمان بگذارید. با این حال، استفاده از این حالت فقط باید برای تمرین کردن نقاط ضعف شما محدود شود زیرا در روز آزمون چنین گزینه ای در دسترس شما نخواهد بود.

با عضویت در اپلیکیشن ما مجدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون TPO online ندارید 

در سایت ETS، علیرغم قیمت بالای هر تست TPO، شما فقط می توانید یک بار آزمون بدهید - و تمام! بنابراین اگر بخواهید دوباره در آزمون شرکت کنید تا استراتژی‌های جدیدی را امتحان کنید یا روی مهارت‌های مدیریت زمان خود کار کنید، باید یک تست TPO جدید بخرید یا منبع دیگری پیدا کنید.
در اپلیکیشن ما به راحتی می توانید در هر تعداد آزمون TPO و به دفعات مختلف شرکت کنید و هیچ محدودیتی از این لحاظ نخواهید داشت.

برای تمام بخش های آزمون به طور مجزا نمره می گیرید

برخلاف سایر آزمون‌های تمرینی تافل (عمدتا غیر رسمی)، در آزمون‌های TPO برای هر بخش از آزمون، از جمله Speaking و Writing به شما نمره داده می شود. به عبارت دیگر، برای Reading و Listening نمرات خام (یعنی نمراتی که کسب کرده اید) و برای همه بخش ها نمرات تراز شده از 30 را دریافت خواهید کرد. این نمرات می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا در حال پیشرفت هستید و در مسیر رسیدن به نمره هدف تافل خود گام بر می دارید یا خیر.
علاوه بر این، تست‌های TPO به شما بازخورد عملکرد می‌دهند تا مشخص شود که آیا برای آزمون تافل واقعی آماده هستید یا خیر. به طور خاص، بازخوردها به نقاط قوت و ضعف شما می پردازد تا به شما کمک کند جلسات مطالعه خود را هدفمند کرده و به طور مؤثرتری برای روز آزمون آماده شوید.

نمرات هر بخش از آزمون آزمایشی TPO Onlineچگونه محاسبه می شود؟

با شرکت در آزمون های آزمایشی تی پی او، نتایج و نمرات خود را معمولا در عرض 24 ساعت پس از شرکت در آزمون دریافت خواهید کرد. البته معمولاً، نتایج بخش لیسنینگ و ریدینگ را زودتر از آن دریافت خواهید کرد—اغلب فقط در عرض 15 دقیقه!) همچنین بازخورد عملکرد و نمرات خود را برای هر مهارت یعنی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن، و نوشتن به طور مجزا دریافت خواهید کرد.
برای تصحیح پاسخ های  Speaking، نرم‌افزاری به نام SpeechRater به پاسخ شما نمره می‌دهد که به گفته ETS، «این برنامه از فناوری تشخیص و پردازش گفتار برای ارزیابی ویژگی‌های مهم پاسخ‌های گفتاری شما استفاده می‌کند. نمرات و بازخورد عملکرد در عرض 24 ساعت در دسترس است.
برای Writing، نرم افزاری به نام e-rater به پاسخ شما نمره می دهد.  ETS درباره این نرم افزار گفته است: «موتور e-rater هر مقاله را با تجزیه و تحلیل صدها مقاله ای که خوانندگان متخصص دانشکده بر اساس استانداردهای نمره دهی تافل نمره داده اند، ارزیابی می کند.

نحوه استفاده از آزمون های TPO TOEFL برای آمادگی تافل

اگر تصمیم به خرید آزمون TPO دارید، باید بدانید که چگونه از آن به طور موثر استفاده کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. در ادامه نکاتی در مورد آنچه که باید حین آزمون TPO online انجام دهید، آورده شده است.

شماره 1: برای آزمون وقت بگذارید

قبل از انجام تست TPO، باید زمان زیادی را برای انجام آن اختصاص دهید. حتی المقدور نباید امتحان خود را متوقف کنید و بعداً آن را از سر بگیرید و بسیار بهتر است که کل آن را در یک جلسه انجام دهید تا تجربه واقع بینانه تری از آزمون تافل اصلی کسب کنید. بنابراین، باید حداقل چهار ساعت را برای آزمون تمرینی (یعنی مدت زمان تافل واقعی) وقت بگذارید.
سعی کنید روز و زمانی را انتخاب کنید که برای شما نیز مفید باشد - به طور ایده‌آل آخر هفته یا زمانی که مجبور به رفتن به مدرسه یا سر کار نیستید. در صورت امکان، امتحان خود را صبح یا اوایل بعد از ظهر انجام دهید تا زمانی که آن را به پایان می رسانید دیر نشده باشد (و خیلی خسته نباشید).
در نهایت، برنامه ریزی از قبل برای تست TPO باید به شما کمک کند که آمادگی بیشتری داشته باشید و کمتر نگران تلاش برای وقتی که صرف آن می کنید، باشید.

شماره 2: رایانه و آنچه که نیاز دارد را آماده کنید

همانطور که برای شرکت در آزمون تافل TPO online آماده می شوید، کامپیوتر و هرچیزی که باید آماده کنید را در نظر بگیرید. به این ترتیب شما مجبور نخواهید بود که در وسط تست، آزمون را ترک کنید یا آن را برای رفع یک مشکل فنی متوقف کنید.
به طور خاص، قبل از شرکت در آزمون تمرینی، حتما موارد زیر را انجام دهید:

مطمئن شوید که رایانه شما می تواند نرم افزار TPO را اجرا کند.

لپ تاپ خود را کاملا شارژ کنید و شارژر خود را در دسترس داشته باشید. به یاد داشته باشید، آزمون چهار ساعت طول می کشد، بنابراین احتمالاً در طول آن باید لپ تاپ خود را شارژ کنید!
هدفون و میکروفون خود را تست کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند. هر هدفون یا هدستی را می توانید مورد استفاده قرار دهید. بیشتر لپ‌تاپ‌ها یک میکروفون داخلی دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاغذ و مداد را برای یادداشت برداری آماده کنید.

اگر واقعاً می‌خواهید یک تجربه آزمایشی را شبیه‌سازی کنید، هیچ آب یا میان‌وعده‌ای پشت میزتان نخورید. اینها در مراکز آزمون واقعی مجاز نیستند.

 

چطور می توانم در تی پی اُ آنلاین رایگان شرکت کنم؟

 

شماره 3: یک محیط کمی پر سر و صدا پیدا کنید

برخلاف سایر آزمون‌ها، تافل همیشه ساکت نیست. این به این دلیل است که آزمون‌دهندگان در مرکز آزمون اغلب به طور همزمان به بخش Speaking می‌رسند و صدای همهمه در اتاق بیش از حد معمول است. در نتیجه، در روز آزمون ممکن است تمرکز روی پاسخ‌های Speaking خود (یا هر بخش دیگری که در آن هستید) مشکل باشد.
بهترین راه برای مبارزه با این حواس پرتی این است که در یک محیط پر سر و صدا آماده شوید. پیشنهاد می‌کنم یک کافه، مرکز خرید، پارک یا سایر مکان‌های عمومی را پیدا کنید تا آزمون TPO Online خود را انجام دهید و به شما کمک کند به سر و صدا عادت کنید. به نوبه خود، یاد می گیرید که چگونه نویز پس زمینه را تنظیم کنید و بعداً می توانید همین کار را در روز آزمون انجام دهید.

شماره 4: همه برنامه های کامپیوتری را ببندید

هنگام انجام تست TPO، رایانه شما نباید آهسته کار کند یا با مشکلی مواجه شود، بنابراین مطمئن شوید که سایر برنامه‌ها یا مرورگرهایی را که در پس‌زمینه اجرا می‌کنید، ببندید. این امر به شما امکان می دهد تا از نظر فنی، تست TPO شما تا حد امکان بدون مشکل انجام شود.

شماره 5: از محدودیت های زمانی رسمی استفاده کنید

هنگام شرکت در آزمون TPO، همیشه باید از محدودیت های زمانی رسمی پیروی کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از حالت زمان بندی شده به جای حالت بدون زمان است. حالت زمان‌بندی شده به شما تجربه‌ی واقعی‌تری از آزمون‌دهی می‌دهد، زیرا تایمرها مشابه تافل واقعی هستند.
علاوه بر این، اگر زمان تمام شد، آن بخش را ادامه ندهید. حالت زمان‌دار به شما امکان می‌دهد در صورت تمام شدن زمان، به کار، بر روی یک بخش یا همان سؤال ادامه دهید، اما تافل واقعی این اجازه را نمی‌دهد. بنابراین اگر محدودیت زمانی تمام شود و به کار خود ادامه دهید، توانایی های خود را به درستی ارزیابی نمی کنید.
بهتر است هرگز آزمون TPO online خود را متوقف نکنید. شما نمی توانید در روز آزمون تافل را متوقف کنید، حتی برای رفتن به دستشویی، بنابراین از وسوسه توقف آزمون ماک به هر قیمتی اجتناب کنید.

شماره 6: نمرات خود را ذخیره کنید

اگر در سایت ETS آزمون می دهید پس از اتمام آزمون، نمرات آن، به مدت 30 روز برای مشاهده آنلاین در دسترس خواهد بود. از آنجایی که پس از این مدت نمی‌توانید نمرات خود را مشاهده کنید، به شدت توصیه می‌کنم گزارش نمره خود را چاپ کنید تا بتوانید رکوردی از نمرات آزمون تمرینی و بازخورد عملکرد کلی خود داشته باشید. سپس می توانید از این رکورد برای کمک به پیگیری پیشرفت خود به سمت نمره هدف تافل استفاده کنید.
اما اگر در سایت آکادمی زبان شایسته آزمون TPO Online می دهید نگران نباشید، هر زمان وارد حساب کاربری خود شوید می توانید نمرات هر آزمونی که در آن شرکت کرده اید را مشاهده کنید.

جمع بندی

تست های تافل تمرین آنلاین یا TPO بسیار واقع‌گرایانه هستند و نزدیک‌ترین تست‌هایی هستند که می‌توانید برای شرکت در تافل اصلی، آنها را در نظر بگیرید.
مهمترین عواملی که باید هنگام شرکت آزمون TPO online در نظر بگیرید، عبارت است از:
حداقل چهار ساعت برای آزمون اختصاص دهید - به طور ایده آل در تعطیلات آخر هفته یا روزهای آزاد دیگر
رایانه خود را از قبل آماده کنید و هر آنچه مورد نیاز است مانند کاغذ و مداد را کنار خود داشته باشید
آزمون TPO online را در محیطی که کمی پر سر و صدا است انجام دهید تا بتوانید به نویز پس زمینه عادت کنید
همه برنامه های کامپیوتری را ببندید تا کامپیوتر شما به کندی کار نکند
محدودیت‌های زمانی رسمی را رعایت کنید و اگر زمان برای یک بخش تمام شد، آزمون را متوقف نکنید یا به کار بر روی آن بخش ادامه ندهید
نمرات خود را چاپ کنید تا بتوانید آنها را بعدا بررسی و مقایسه کنید
امیدواریم، این راهنمای شرکت در TPO آنلاین رایگان به شما درک بهتری از اینکه تست های TPO چیست و چگونه می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید، داده باشد!
فراموش نکنید که با عضویت در اپلیکیشن ما می توانید در آزمون های TPO online نسخه 73تایی شرکت کنید و آمادگی بیشتری برای کسب نمره بالا در تافل پیدا کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!