چطور با تمرین تی پی او ریدینگ مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ تافل را یاد بگیریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/02

tpo reading توانایی داوطلبان را در شناسایی ایده اصلی متن و درک جزئیات واژگان ارزیابی می کند. با انجام آزمون های تی پی او ریدینگ تافل، با انواع مختلفی از سوالات ریدینگ تافل و طیف گسترده ای از مهارت های خود آشنا خواهید شد.
بخش ریدینگ تافل می تواند چالش برانگیز و در عین حال برای داوطلبانی که به آن تسلط ندارند، دشوار باشد. برای اینکه بتوانید نتیجه عالی برای این بخش بدست آورید، لازم است با شرکت در آزمون های مختلف تی پی او تافل متمرکز بر ریدینگ مهارت پاسخگویی به این سوالات را در خود تقویت کنید. در این مقاله شمارا با منابع تمرینی tpo، استراتژی مختلف و نکات طلایی مدیریت زمان آشنا خواهیم کرد. همچنین، اگر به دنبال نمونه سوالات ریدینگ تی پی اُ با جواب هستید، می توانید مقاله " نمونه سوالات ریدینگ تافل تی پی اُ با جواب " را مطالعه نمایید.

چطور در بخش ریدینگ تافل نمره بالایی کسب کنیم؟

بسته به اینکه هر داوطلب چه اندازه، قصد تقویت مهارت های پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ تافل خود و در نتیجه کسب یک نمره ی قابل قبول را دارد، انواع مختلفی از آزمون های tpo reading طراحی شده اند. در زیر نکاتی که برای تقویت مهارت های خود در بخش ریدینگ باید به آنها توجه کنید گلچین شده و برای هر بخش توضیحی داده ایم تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

شماره 1: کتاب های آمادگی ریدینگ تافل را مطالعه کنید

اگر دررابطه با نقطه شروع انجام تمرینات ریدینگ تافل خود مطمئن نیستید و فکر می کنید که نیازمند بررسی جزئی تر پاسخ برخی سوالات هستید، کتاب های آمادگی تافل بهترین انتخاب می باشند. یک کتاب آمادگی ریدینگ تافل با کیفیت بالا، سوالات آزمون های خود را با دقت بررسی و راحت ترین راه حل هارا برای پاسخ به سوالاتش به داوطلبان ارائه می دهد. با کتاب های پیشنهادی وب سایت آکادمی زبان شایسته می توانید به چندین کتاب ریدینگ تافل دسترسی و با انجام آزمون های آنها مهارت های خود را تقویت نمایید.

شماره 2: در آزمون های تی پی او ریدینگ شرکت کنید

مهم نیست در حال حاضر چقدر مهارت های پاسخگویی به سوالات ریدینگ در شما قوی است و یا چقدر می خواهید پیشرفت کنید، همه افرادی که قصد شرکت در آزمون تافل اصلی را دارند باید به چندین آزمون تی پی او ریدینگ پاسخ دهند. آزمون های TPO ریدینگ بهترین نوع آزمون های تمرینی هستند که به شما در درک بهتر سوالات بخش ریدینگ تافل کمک می کنند.

شماره 3: فقط در آزمون های تی پی او ریدینگ شرکت کنید

برای تمرین هدفمند تر بخش ریدینگ تافل، می بایست فقط در آزمون های تی پی او مخصوص ریدینگ شرکت کنید. اینکار به شما کمک خواهد کرد تا تجربه ی بیشتری در مورد سوالات و دلیل اشتباهات رایج خود کسب کنید. 

شماره 4: فلش کارت تهیه کنید

فلش کارت ها، راه حل فوق العاده ای برای به خاطر سپردن واژگان جدید هستند و برای داوطلبانی که واژگان زیادی را فراموش میکنند، بهترین انتخاب می باشند. شما می توانید با تهیه این فلش کارت ها، واژگانی که در درک آنها قوی نیستید، مشکل دارید و یا نمی توانید آنهارا به خاطر بسپارید را گلچین نمایید. تهیه فلش کارت راه جالب و سریع تری برای یادگیری لغات جدید است و به شما کمک می کند تا برای بخش ریدینگ با واژگان فراوانی آشنا شوید.

شماره 5: مقالات مربوط به تقویت مهارت ریدینگ را مطالعه کنید

تمرین کردن برای بهبود مهارت های ریدینگ تافل برای هر داوطلبی مهم است. از آنجایی که بخش ریدینگ تافل اصلی به چندین قسمت تجزیه شده و نیازمند داشتن توانایی در شرکت کنندگان برای پاسخگویی راحت تر است، آنها می بایست مقالات مختلفی را برای یادگیری راه های آسان و سریع تر پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل بخوانند. خواندن منظم و انجام آزمون های تی پی او به شما کمک می کند تا مهارت های ریدینگ خود را تقویت و نکات اصلی و جزئیات را راحت تر درک کنید. 

معرفی رسمی ترین منابع تمرین reading

اکنون که با انواع راه حل های کسب نمره بالا در بخش ریدینگ تافل آشنا شده اید، وقت آن رسیده تا با سایر منابع تمرین tpo آشنا شوید. ما بهترین منابع رسمی برگزاری آزمون های تی پی او ریدینگ تافل را گلچین کرده ایم تا شما بتوانید مفید ترین و واقعی ترین سوال های ریدینگ تافل را بررسی کنید. به علاوه، تمام امکانات منابع زیر رایگان هستند!

آزمون های TOEFL Ibt Interactive

نرم افزار Interactive Sampler یک برنامه کاملا رایگان و قابل دانلود برای داوطلبانیست که به دنبال آزمون های ریدینگ معتبر هستند، می باشد. این برنامه شامل یک بخش کاملا مجزا برای آزمون های تی پی او ریدینگ کامل می باشد که شما می توانید با شرکت در این آزمون های با کیفیت با ساختار رسمی آزمون ریدینگ تافل واقعی آشنا شوید.

آزمون های TOEFL Ibt Quick Prep

یکی دیگر از منابع رایگان و معتبر برگزاری آزمون های تی پی او، پی دی اف های چهارتایی Quick Prep هستند. اغلب هر فایل پی دی اف Quick Prep شامل یک آزمون تی پی او کامل ( نه فقط مجزا برای ریدینگ) در اندازه برگه A4 هستند که می توان هرکدام از این آزمون ها را به عنوان آزمون هایی با سوالات تمرینی در سطح مختلف و شبیه ساز تافل واقعی معرفی کرد. هر کدام از آزمون های این پی دی اف شامل:
•    فایل اول: هر یک صفحه مربوط به یک آزمون ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ 
•    فایل دوم: دو صفحه آزمون ریدینگ و یک صفحه آزمون اسپیکینگ
•    فایل سوم: هر یک صفحه مربوط به یک آزمون ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ 
•    فایل چهارم: دو صفحه آزمون ریدینگ و یک صفحه آزمون اسپیکینگ

آزمون های TOEFL Ibt Sample Questions

اگرچه TOEFL Ibt Sample Questions از نظر تعداد آزمون های تی پی او نسبت به منابع بالا در سطح پایین تری قرار دارد، اما تمام این پی دی اف رایگان شبیه سازی از آزمون تافل واقعی است که داوطلبان می توانند با کمک آن به راحتی مهارت های خود را در تقویت نمایند. پی دی اف TOEFL Ibt Sample هم مانند Quick Prep تشکیل شده از چندین آزمون کامل ( یعنی هیچ آزمون ریدینگ مجزایی ندارد) است.

آزمون های تی پی او TOEFL Practice Online (TPO) Tests

آزمون های آنلاین تی پی او TOEFL Practice کاملا شبیه سازی از تافل های واقعی ( که قبلا برگزار شده اند) هستند و در نتیجه برای تمام داوطلبان تافل به عنوان واقعی ترین تجربه آزمون تافل شناخته می شوند. به همین دلیل، آنها یک منبع رسمی و معتبر برای قسمت ریدینگ تافل می باشند و به شما این امکان را می دهند تا مهارت های خود را با پاسخگویی به سوالاتشان تقویت نمایید. متاسفانه، آزمون های تی پی او این وب سایت رایگان نیستند – هر آزمون 45.95 دلار هزینه دارد. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر فقط به دنبال یک منبع رسمی برای تقویت مهارت ریدینگ خود هستید، پول خود را در اینجا هدر ندهید. در مقابل، اگر فکر میکنید هیچ توانایی و درکی از سوالات ریدینگ تافل ندارید، این آزمون ها بهترین انتخاب هستند تا پاسخ و سوالات بخش ریدینگ تافل را بررسی و برای خود تحلیل نمایید.

 

چطور با تمرین تی پی او ریدینگ مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ تافل را یاد بگیریم؟

نکات طلایی مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ تافل

برای مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ تافل، درکنار شرکت در چندین آزمون tpo reading لازم است با مجموعه ای از نکات کلیدی آشنا شوید.
•    از آنجایی که بخش ریدینگ شامل 3 یا 4 بخش 30-50 سوالی است، ضروریست که داوطلبان تافل حتما مهارت خواندن خود را سریع تر نمایند. بهبود مهارت تند خوانی زمانی میسر خواهد شد که داوطلبان حتما در چندین آزمون تی پی او شبیه سازی شده تافل شرکت کرده و پاسخ های خود را با دقت بررسی نمایند.
•    از آنجایی که برای هر قسمت سوالات ریدینگ تافل 20 دقیقه در نظر گرفته شده است، پس داوطلبان باید برای پاسخگویی به هر سوال تقریبا 2-4 دقیقه زمان بگذارند. هرچقدر زمان بیشتری بگذارید، برای خواندن سایر قسمت های بخش ریدینگ زمان کم خواهید آورد، پس حتما زمان را با دقت درنظر بگیرید.
•     باید برای هر قسمت زمان کافی و معادل بگذارید. یعنی مثلا اگر برای پاسخ دادن به سوالات به زمان بیشتری نسبت به خواندن و درک سوالات نیاز دارید، حتما باید سریع سوالات را بررسی و وقت باقی مانده را برای پاسخ به آنها بگذارید.
•    هر بخش ریدینگ تافل، معمولا 10-14 سوال دارد و شما باید سعی کنید در عرض 20 دقیقه به تمام آنها پاسخ دهید؛ یکی از اصلی ترین مزایای شرکت در آزمون های تی پی او تافل بالا بردن سرعت خوانش داوطلبان است.
•    پیشنهاد ما این است که یک دقیقه اول را به سریع خواندن سوال اختصاص دهید. اینکار به شما کمک خواهد کرد تا زمان خود را استاندارد مدیریت کرده و 5 دقیقه نهایی را به مرور پاسخ به سوالات بپردازید.
•    از آنجایی که سوالات به ترتیب آمده اند، توصیه ما بر این است که برای افزایش سرعت خود سوالات را پیوسته مطالعه کنید ولی به ترتیب به آنها پاسخ دهید.
•    اگر به یکی از بخش های ریدینگ تافل در مدت زمان 15 دقیقه پاسخ داده اید، پس باید از زمان باقی مانده خود برای سریع تر خواندن سوالات بعدی و یا مرور پاسخ هایتان استفاده کنید. اینکار به شما کمک می کند حتی در پایان، 5 دقیقه اضافه و مفید برای تحلیل با دقت تر پاسخ های خود بدست آورید. 
•    برای بخش ریدینگ می بایست با فرمولی از خواندن پیش بروید که برای هر قسمت کمتر از 17 دقیقه وقت بگذارید و بتوانید به تمام سوالات با دقت و قبل از اتمام وقت، پاسخ دهید.

جمع بندی

اگر هنوز به شرکت در یکی از آزمون های tpo reading منابع بالا شک دارید، وب سایت آکادمی زبان شایسته با راه اندازی یک اپلیکیشن آنلاین و شبیه ساز تافل توانسته به داوطلبان تافل کمک کند تا راحت تر مهارت های ریدینگ خود را تقویت نمایند. وب سایت آکادمی زبان شایسته برای شرکت کنندگان تافل همه ی موارد ضروری را به آسانی فراهم کرده تا داوطلبان به هرچیزی که نیاز دارند، دسترسی یابند. 
کسب نمره بالا در تافل سخت نیست و همه به تلاش داوطلبی که از قبل هدف طلایی خود را انتخاب کرده است، بستگی دارد. بنابراین سعی کنید حتما با شرکت در آزمون های تی پی او تافل مهارت های خود را تقویت و نقاط ضعف خود را بهبود بخشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!