چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/26

ریدینگ تافل یکی از مهارت هایی است که مدیریت زمان برای پاسخگویی به سوالات آن، برای زبان‌آموزان انگلیسی دشوار است. تسلط پیدا کردن به بخش‌های ریدینگ تافل می‌تواند برای هر داوطلبی چالش‌برانگیز باشد. برای اینکه واقعاً در این قسمت ها به خوبی عمل کنید، باید علاوه بر آشنایی با کلمات و واژگان سطح بالا، ساختارهای دستوری پیچیده انگلیسی را بدانید. با این وجود، درک متن های ریدینگ تافل iBT حتی پیچیده برای کسب نمره تافل مورد نظر شما حیاتی است. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را مدیریت کنید.
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سوالات ریدینگ فقط مختص در بخش Reading نیستند بلکه در بخش های دیگری از آزمون نیز شما باید متنی را بخوانید و به سوالات مربوط به آن پاسخ بدهید. در ادامه استراتژی‌های مربوط به پاسخگویی به تمام سوالات ریدینگ را مرور می‌کنیم تا بتوانید در همه بخش ها به این سوالات به خوبی پاسخ بدهید.

متن های ریدینگ در کدام بخش های آزمون تافل تی پی او tpo آنلاین وجود دارند؟

همانطور که گفتیم در تافل، با مجموعه ای از متن های ریدینگ مواجه خواهید شد. هرچند بیشتر قسمت‌های ریدینگ تافل iBT  در بخش Reading هستند، اما چند متن را در بخش‌های Speaking و Writing نیز خواهید دید. اگر در آزمون های تی پی او tpo آنلاین شرکت کنید، متوجه خواهید شد که این قسمت ها چه تفاوتی با هم دارند.
بیاییداین تفاوت ها را با هم مرور کنیم.

متن های بخش ریدینگ تافل

بخش Reading یک بخش کاملاً مفهومی است که توانایی شما در خواندن و درک نوشتار دانشگاهی به زبان انگلیسی می سنجد. سه یا چهار متن در موضوعات مختلف، از تاریخ و علم گرفته تا هنر و ادبیات، خواهید خواند. هر متن حدود 700 کلمه طول دارد، که آنها را طولانی ترین قسمت های ریدینگ در تافل می کند.
با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین که نسخه ۷۴ تایی آن در اپلیکیشن ما موجود است، می توانید نمونه های مختلفی از این متن ها را بخوانید و با آنها تمرین کنید.
در ادامه یک نمونه از متن Reading آزمون های تی پی او را برای شما آورده ایم:

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

اگر در آزمون آزمایشی رایگان ما شرکت کنید با ساختار بخش ریدینگ به طور کامل آشنا خواهید شد. اما برای اطلاع بیشتر شما باید بگوییم که بعد از هر متن با  12 تا 14 سوال مواجه می شوید و در مجموع 60 تا 80 دقیقه (بسته به اینکه سه یا چهار متن به شما داده شود) برای پاسخگویی زمان خواهید داشت. بنابراین، برای زمانبندی بهتر توصیه می‌کنیم حدود 20 دقیقه برای هر خواندن هر متن و پاسخ به سؤالات آن صرف کنید.
اکثر سوالات Reading چند گزینه ای هستند که در آن ها باید یک پاسخ از چهار گزینه موجود را انتخاب کنید. سؤالات چند گزینه ای ممکن است از شما در مورد کل متن یا جملات یا کلمات خاص بپرسند. در ادامه یک نمونه از آنها را می بینید:

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

همچنین یک سوال درج یک جمله در بخش Reading دریافت خواهید کرد. برای این سوال، جمله ای به شما داده می شود که باید آن را در مناسب ترین جای متن وارد کنید:

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

در نهایت، یک سوال 2 یا 3 نمره ای دریافت می کنید (سایر سوالات همگی 1 نمره دارند) که از شما می خواهد نکات اصلی متن را به صورت خلاصه یا نمودار مرتب کنید:

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

اگر می خواهید نمونه سوالات بیشتری از ریدینگ تافل را همراه با جواب در اختیار داشته باشید وبا آنها تمرین کنید. فقط کافی است در اپلیکیشن ما عضو شوید تا تمامی سوالات تی پی او tpo آنلاین از ۱ تا ۷۴ به صورت رایگان در دسترس شما باشد.

متن های ریدینگ در بخش اسپیکینگ تافل

در بخش Speaking دو متن دریافت خواهید کرد، که هر کدام در مورد سؤالات 3 و 4 این بخش است. این متن ها توانایی شما را در خلاصه‌سازی و توضیح موضوعات پس از خواتدن یک متن و گوش دادن به فایل صوتی می‌سنجد. این متون بسیار کوتاه هستند - معمولاً فقط حاوی 100 کلمه می باشند و شما 45 تا 50 ثانیه برای خواندن هر کدام فرصت خواهید داشت و می توانید هر یک از آنها را فقط یک بار بخوانید (برخلاف قسمت های خواندن و نوشتن که ممکن است چندین بار متن را بخوانید).
موضوعات متن های بخش Speaking بسته به سؤال متفاوت است. متن سوال 3 همیشه حول یک تغییر یا مسئله مربوط به دانشگاه می چرخد. این قسمت معمولاً به شکل یک آگهی یا اعلامیه است که آن را به یکی از آسان‌ترین قسمت‌های خواندنی تافل iBT تبدیل می‌کند. پس از پایان خواندن، به یک کلیپ صوتی از مکالمه بین دو دانش آموز گوش خواهید داد. سپس وظیفه شما این است که به مدت 60 ثانیه در مورد نظر یک سخنران درباره تغییر دانشگاه صحبت کنید.
در ادامه یک نمونه متن از سؤال 3 آمده است:

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

سوال 4 کمی متفاوت است. برای این سوال، متن کوتاهی را می خوانید که یک مفهوم یا اصطلاح دانشگاهی را توصیف می کند. این متن معمولاً از یک کتاب درسی در سطح دانشگاه گرفته شده است و بنابراین ممکن است حول موضوعات مختلفی مانند علم، روانشناسی، هنر و غیره باشد. در این بخش، وظیفه شما این است که این مفهوم را در 60 ثانیه با استفاده از مثال هایی از فایل صوتی که شنیده اید، توضیح دهید.
در زیر یک نمونه متن از سوال 4 بخش لیسنینگ تافل است که مفهوم روانشناختی "جریان" را توصیف می کند، می بینید:

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

اگر فقط می خواهید سوالات این بخش را تمرین کنید، می توانید در اپلیکیشن ما عضو شده و پس از ورود به بخش آزمون های تی پی او tpo آنلاین، یکی از آزمون ها مثلا tpo60 یا tpo72را انتخاب کنید سپس مهارت لیسنینگ را انتخاب کرده و شروع به آزمون دادن در نرم افزار شبیه سازی شده تافل کنید.

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

متن ریدینگ بخش نوشتن

شما فقط یک متن ریدینگ در بخش Writing تافل خواهید دید که اولین سوال بهش Writing یعنی integrated است. این کار توانایی شما را در خواندن یک متن در مورد یک موضوع آکادمیک، گوش دادن به یک سخنرانی، و سپس نوشتن پاسخ مرتبط با آن می سنجد. معمولا باید نکات بیان شده در سخنرانی را با موارد بیان شده در این متن مقایسه کنید. اگرچه موضوعات متفاوت هستند، این قسمت به طور کلی از یک ساختار چهار یا پنج پاراگرافی پیروی می کند که با یک مقدمه شروع شده و سپس سه دلیل برای حمایت، مخالفت، یا نشان دادن موضوع مطرح می کند.
در مقایسه با بخش Reading و Speaking، متن بخش Writing طول متوسطی دارد و شامل حدود 300 کلمه است. شما سه دقیقه برای خواندن متن فرصت خواهید داشت (البته می توانید آن را هر چند بار که می خواهید زمانیکه در حال نوشتن متن هستید، دوباره بخوانید) و سپس 20 دقیقه برای نوشتن پاسخ خود وقت دارید.
در زیر یک نمونه از سوالات این بخش آمده است:

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

مرور کلی متن های ریدینگ در بخش خواندن، صحبت کردن، و نوشتن آزمون های تی پی او tpo آنلاین
تا اینجا، ما انواع مختلف متن های ریدینگ تافل و تفاوت آنها با یکدیگر را بررسی کرده ایم. قبل از ادامه،  خلاصه ای از تفاوت های عمده بین متن های Reading، Speaking و Writing را با هم مرور می کنیم:

 

 

Reading

Speaking

Writing

تعداد متن ها

3-4

2

1

سوالات مرتبط

تمام سوالات بخش ریدینگ

سوالات 3 و 4

سوال 1 (Integrated)

طول هر متن

حدود 700 کلمه

حدود 100 کلمه

حدود 300 کلمه

موضوع

موضوعات مختلف آکادمیک

سوالات 3 و 4

موضوعات آکادمیک مختلف

مدت زمان خواندن

20 دقیقه برای هر متن توصیه می شود

45-50 ثانیه

3 دقیقه

آیا می توانید دوباره متن را بخوانید؟

بله در حین پاسخ دادن به سوالات

خیر فقط یک بار متن را می خوانید

بله هنگام نوشتن متن

چگونه باید زمانبندی پاسخگویی به سوالات ریدینگ تی پی او tpo آنلاین را مدیریت کنید؟

از آنجایی که متن های ریدینگ تافل از نظر موضوع، طول و هدف بسیار متفاوت است، بهترین راه برای مدیریت زمانبندی، شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین و تمرین کردن با نمونه سوالات واقعی تافل است طبق زمانبندی روز ازمون است.
در ادامه، بهترین استراتژی‌هایی که برای منن های ریدینگ تافل iBT در بخش‌های Reading، Speaking و Writing می توانید از آنها بهره ببرید، در اختیار شما قرار می‌دهیم.
مدیریت زمان برای خواندن متن در بخش ریدینگ تی پی او tpo آنلاین و پاسخگویی به سوالات آن 
بخش Reading طیف گسترده ای از استراتژی های خواندن بالقوه را ارائه می دهد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اما قبل از اینکه توضیح دهیم این استراتژی ها در واقع چیست، اجازه دهید به چند نکته کلیدی بپردازیم:
• قبل از تصمیم گیری در مورد استراتژی هایی که استفاده می کنید، استراتژی های مختلف را در چندین ازمون تی پی او tpo آنلاین امتحان کنید. من توصیه می‌کنم از هر استراتژی در یک تمرین متفاوت استفاده کنید. از آنجاییکه در اپلیکیشن ما به هر ۷۴ آزمون تی پی او تافل دسترسی دارید، به راحتی می توانید چند نمونه از آنها را انتخاب کنید و هر استراتژی را روی آنها تمرین کنید. سپس نمرات خود را با هم مقایسه کنید تا مشخص کنید کدام استراتژی بالاترین نمره را برای شما دارد.
• زمان خود را طوری تنظیم کنید که به طور تصادفی وقتتان گرفته نشود. اگر در بخش Reading، به درستی برای هر متن زمان بندی نکنید، ممکن است زمان زیادی را صرف یک متن کنید و وقت کافی برای خواندن متن های دیگر را نداشته باشید. به همین دلیل است که ما قویاً پیشنهاد می کنیم برای هر بخش و مجموعه سؤال حدود 20 دقیقه اختصاص دهید.
• نگران یادداشت برداری در این بخش نباشید. اگرچه این بخش‌ها طولانی هستند، اما می‌توانید در طول 60 تا 80 دقیقه‌ای که برای کل بخش در اختیار دارید، هر زمان که بخواهید دوباره آن‌ها را بخوانید. پس نگران یادداشت برداری نباشید!
اکنون، بیایید نگاهی به چهار استراتژی برای پاسخگویی به سوالات بخش Reading بیندازیم.

استراتژی 1: ابتدا کل متن را بخوانید

شاید واضح ترین رویکرد این باشد که به سادگی کل متن را بخوانید و سپس به سوالات پاسخ دهید. مزیت این است که این استراتژی به شما امکان می دهد قبل از پاسخ دادن به هر سوالی بر درک معنای کلی متن تمرکز کنید. با این حال، مشکل این است که شما باید در خواندن به زبان انگلیسی بسیار ماهر باشید تا این استراتژی خاص به خوبی برای شما کار کند.
از نظر زمان، شما نباید بیش از پنج دقیقه برای خواندن هر متن صرف کنید که به شما 15 دقیقه فرصت می دهد تا به 12-14 سؤال بعدی پاسخ دهید (یا حدود یک دقیقه برای هر سؤال).
اگر در ۳ ازمون تی پی او tpo آنلاین مثلا tpo52, tpo 70 , tpo 45  این استراتژی را امتحان کردید و در هر سه ازمون وقت کم آوردید، مطمئنا این روش مناسب شما نیست.

استراتژی 2: متن را مرور کنید و سپس به سوالات پاسخ دهید

اگر در درک مطلب یا مهارت مدیریت زمان، اعتماد به نفس کمتری دارید، سعی کنید متن را مرور کنید و سپس به سوالات پاسخ دهید. با این روش، قبل از هرگونه سوالی، فقط مهمترین بخش‌های متن - یعنی مقدمه، جمله اول هر پاراگراف و نتیجه‌گیری را می‌خوانید. سپس، اگر به سؤالاتی برخورد کردید که فقط با استفاده از اطلاعات اصلی نمی‌توانید به آنها پاسخ دهید، به طور خلاصه به قسمت‌هایی از متن که قبلاً نتوانسته‌اید بخوانید نگاه کنید.
بهتر است در سه آزمون تی پی او tpo آنلاین دیگر مثلا tpo 20, tpo62, tpo71شرکت کنید و این استراتژی را امتحان کنید. سپس نمره خود را یادداشت کنید تا با استراتژی های دیگر مقایسه کنید.

استراتژی 3: به سوالات پاراگراف به پاراگراف پاسخ دهید

روش مفید دیگر این است که ابندا یک پاراگراف از متن را بخوانید و به سؤالات مربوط به آن پاراگراف خاص پاسخ دهید چون سوال‌ها به ترتیبی که پاسخ آنها در متن وجود دارد، مطرح می شوند، این کار راحت تر است. زمانیکه به سوال پاراگراف اول پاسخ دادید این فرآیند را برای پاراگراف بعدی تکرار کنید. اگر نگران هستید که ممکن است قسمت‌های خاصی از متن یا ترتیب اطلاعات مطرح شده را فراموش کنید، از استراتژی بعدی استفاده کنید.
با اینحال در شروع آماده سازی بهتر است ۳ ازمون تی پی او tpo آنلاین دیگر را انتخاب کنید تا ببینید نمره شما با این استراتژی چقدر خواهد بود. چون سطح دشواری سوالات تی پی او دقیقا مشابه تافل اصلی است تفاوتی ندارد کدام شماره را انتخاب کنید. اما بهتر است جدیدترین تی پی او های ۲۰۲۲ یعنی شماره های tpo72 و tpo73 و tpo74 را برای روز های اخر آمادگی خود نگهدارید.

استراتژی 4: ابتدا سوالات را بخوانید

آخرین استراتژی این است که ابتدا همه سوالات را بخوانید و سپس متن را مرور کنید یا آن را بخوانید. برخی از شرکت کنندگان در آزمون این روش را ترجیح می دهند، زیرا به آنها کمک می کند بفهمند قبل از خواندن متن مورد نظر، به چه نوع جزئیاتی توجه کنند.
اما این روش اغلب وقت گیرتر از استراتژی های دیگری ذکر شده در بالا است، زیرا احتمالاً برای درک کامل سؤالات، باید به متن مراجعه کنید. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد پس از خواندن متن، سؤالات را دوباره بخوانید و در نتیجه زمان ارزشمندی را تلف کنید.

 

چطور با شرکت در آزمون های تی پی او tpo آنلاین مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را تمرین کنید

مدیریت زمان برای خواندن متن در بخش لیسنینگ تی پی او tpo آنلاین و پاسخگویی به سوالات آن

دو قسمت Speaking کوتاه ترین متن های ریدینگ تافل را می بینید. اما از آنجایی که شما فقط یک بار می توانید هر یک از این متن ها را ببینید، ضروری است که این متن ها را به طور کامل بخوانید (به عبارت دیگر، آنها را از قلم نیندازید!).
شما همچنین باید یادداشت برداری دقیقی داشته باشید. برای سوال 3، حتماً توجه داشته باشید که موضوع یا تغییر دانشگاه چیست و هر گونه جزئیات اضافی مربوط به متن، از جمله اینکه چه چیزی باعث این وضعیت شده است و مدرسه چگونه با آن برخورد می کند را یادداشت کنید. برای سؤال 4، به اصطلاح یا مفهوم اصلی آکادمیک توضیح داده شده در متن و هر نکته، تعاریف یا مثال اصلی توجه کنید.
برای اشنایی با ساختار سوالات بخش لیسنینگ، حتما در ازمون های رایگان تی پی او tpo آنلاین شرکت کنید.

مدیریت زمان برای خواندن متن در بخش رایتینگ تی پی او tpo آنلاین و پاسخگویی به سوالات آن 

در مورد Writing، من قویاً پیشنهاد می کنم از سه دقیقه خود برای خواندن دقیق کل متن استفاده کنید. در حالی که در این مدت نیازی به یادداشت برداری ندارید (بعداً می توانید متن را دوباره بخوانید)، مطمئن شوید که کاملاً بر روی متن تمرکز کرده اید و می توانید موضوع اصلی، نکات و جزئیات را درک کنید.
اگر خواندن متن را در عرض سه دقیقه تمام نکردید، نگران نباشید - می‌توانید در طول 20 دقیقه زمان نوشتن خود به خواندن آن ادامه دهید. با این حال، بیش از یک دقیقه یا بیشتر از زمان نوشتن خود را صرف تلاش برای درک متن نکنید. در عوض، بخش اعظم این زمان باید به طرح و تنظیم پاسخ شما اختصاص یابد.
نمونه سوالات آزمون آنلاین tpoرا می توانید از لینک های زیر دانلود کنید:

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای ویندوز

1.لینک مدیا فایر ویندوز 64
رمز: N3K6-TPP9-555T

2.لینک مدیا فایر ویندوز 32
رمز: N3K6-TPP9-555T

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای مک

3. لینک مدیا فایر مک
رمز: R72X-2LSY-7GEW

4. لینک‌ دانلود tpo نسخه ۷۴تایی و اپدیت ۷۳ به ۷۴ تایی

شرکت در ازمون های تی پی او tpo آنلاین نسخه ۷۴ تایی بهترین راه برای اشنایی با ساختار ریدینگ های تافل و تمرین کردن نمونه سوالات آن است. ما برای کمک به شما، نسخه های ۱ تا ۷۴ تی پی او را در اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان قرار دادیم تا با انها تمرین کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!