رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/03/17

با شیوع ویروس کوید ۱۹ و بسته شدن مراکز آزمون به علت قرنطینه، موسسه ets نسخه خانگی تافل (toefl home edtion) و جی آر ای (gre at home) را منتشر کرد که در همه جای دنیا به جز چین و ایران در دسترس بود. داوطبلبینی که قصد داشتند از ایران در تافل هوم ادیشن یا جی آر ای نسخه خانگی شرکت کنند مجبور بودند برای دور زدن تحریم ها از ترفندهایی مثل آزمون دادن با ip کشور های همسایه از طریق فیلتر شکن یا سفر کردن به آن کشورها با هزینه های سرسام آور استفاده کنند.
اما خوشبختانه طی چند روز اخیر این تحریم ها از کشورمان برداشته شده و اکنون امکان ثبت نام و شرکت در آزمون هوم ادین تافل و جی آر ای در ایران بدون نیاز به استفاده از فیلتر شکن وجود دارد.
البته با بازگشایی مراکز آزمون، امکان شرکت در آزمون تافل اینترنتی و جی آر ای آنلاین به روش سنتی نیز وجود دارد اما این امکان برای داوطبلین ایرانی ایجاد شده تا به عنوان یک آزمون جایگزین در نسخه خانگی شرکت کنند.

چگونه می‌توانید از خانه خود در تافل و جی آر ای شرکت کنید؟

مراحل جدید ثبت نام و شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن و gre at home ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسد. اما نترسید! در ادامه، به صورت گام به گام شما را در فرآیند، ثبت نام راهنمایی خواهیم کرد.
برای شروع ثبت نام آزمون باید در سایت ets یک حساب کاربری داشته باشید که با ارئه ایمیل و مشخصات فردی به راحتی انجام می شود. روند ساخت حساب کاربری در سایت ای تی اس را می توانید در مقاله "ثبت نام تافل چگونه انجام می شود" مشاهده کنید.

رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

دقت کنید که برای هیچیک از مراحل ثبت نام نیازی نیست فیلتر شکن خود را روشن کنید. با اتصال به اینترنت ایران، مراحل زیر را برای ثبت نام تافل یا جی آری ای هوم ادیشن طی کنید:

ثبت نام تافل نسخه خانگی در سایت ای تی اس از ایران

پس از ورود به حساب کاربری،  صفحه زیر را مشاهده می کنید که باید روی گزینه آبی رنگ register/ find the centers dateکلیک کنید:

رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

در صفحه بعد، نوع آزمون را toefl ibt home edition انتخاب کنید:

رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

در صفحه بعدی هزینه آزمون به مبلغ ۲۴۵ دلار به شما نشان داده می شود. این مبلغ با توجه به اینکه در هنگام ثبت حساب کاربری کشور ایران را انتخاب کرده بودید تعیین می شود:

رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در قسمت time zone کشور Iran نوشته شده که نشان می دهد شما می توانید از ایران در تافل هوم ادیشن شرکت کنید.
در پایین صفحه می توانید تاریخ و زمان آزمون را انتخاب کنید:

رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

در مرحله بعد، تاریخ و زمان انتخابی شما، نمایش داده می شود و اگر روی register for this testکلیک کنید، وارد مرحله پرداخت شده و پس از تکمیل فرایند پرداخت، می توانید در تاریخی که تعیین کردید در آزمون تافل هوم ادیشن از ایران شرکت کنید:

رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

برای رزرو آزمون جی آر ای هوم ادیشن نیز باید یک حساب کاربری در ETS داشته باشید. پس از ورود به سیستم، دستورات را دنبال کنید تا نسخه at home را انتخاب کنید، پس از اینکه هزینه ثبت نام خود را پرداخت کنید می توانید امتحان خود را برنامه ریزی کنید. (رزروهای آزمایشی از چهارشنبه تا یکشنبه، 24 ساعت شبانه روز در دسترس هستند، و زمان آزمون ممکن است تا 24 ساعت پس از رزرو در دسترس باشد.)
مدت کوتاهی پس از ثبت نام، باید یک ایمیل از ProctorU دریافت کنید. دستورالعمل های موجود در آن ایمیل را دنبال کنید تا برای یک حساب کاربری نیز با آنها ثبت نام کنید تا بتوانید در روز آزمون و قبل از آن با کارکنان ProctorU خود ارتباط برقرار کنید.

 

رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

قبل از ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن و جی آر ای نسخه خانگی بخوانید

قبل از اینکه امتحان خود را برنامه ریزی کنید، باید سیستم خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که واقعاً می توانید در آزمون شرکت کنید. نگران نباشید، هر چند – سیستم مورد نیاز بسیار ابتدایی است. حتی اگر یک کامپیوتر قدیمی‌تر و وای‌فای با سرعت متوسط دارید، احتمالاً می‌توانید از خانه در تافل هوم ادیشن یا نسخه خانگی gre at homeشرکت کنید.

شرایط فنی برای شرکت در تافل خانگی یا جی آر ای هوم ادیشن

روی ویندوز 7، 8 یا 10 یا سیستم عامل Mac OS X 10.5 یا بالاتر

کامپیوتر یا لپ تاپ دارای میکروفون و وب کم که می توانند خارجی یا داخلی باشند. (استفاده از هدست مجاز نیست).
تایید تست آنلاین سیستم ProctorU. ابتدا باید flash check را فعال کنید. اگر از Google Chrome استفاده می‌کنید (که من توصیه می‌کنم)، می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی نوار قرمز که در زیر مشاهده می‌کنید، فعال کنید:

رفع تحریم آزمون هوم ادیشن تافل و جی آر ای: چگونه از ایران در نسخه خانگی toefl , gre شرکت کنیم؟

اگر وای فای معمولی شما تست پهنای باند را قبول نکرد، از هات اسپات تلفن همراه خود استفاده کنید یا رایانه خود را به روتر وای فای خود نزدیک کنید.

سیستم خود را با یک محافظ واقعی تست کنید

پس از رزرو آزمون، یک تأیید ایمیل خودکار از ProctorU دریافت خواهید کرد. هنگامی که آن ایمیل را دریافت کردید، این گزینه را خواهید داشت که قبل از روز آزمون، سیستم خود را بصورت زنده آزمایش کنید. اگر تصمیم به انجام این کار دارید، به سادگی وارد ProctorU شوید، روی پنجره چت زنده در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و از یک پروکتور زنده درخواست بررسی سیستم کنید.
بزرگترین مزیت بررسی اولیه سیستم این است که به شما امکان می دهد کل فرآیند راه اندازی را قبل از روز آزمون تمرین کنید و همچنین به شما امکان می دهد قبل از روز آزمون لینک دانلود اپلت چت ProctorU را دریافت کنید. این لینک به شما امکان می‌دهد نرم‌افزار ویژه‌ای را دانلود کنید که پنجره چت شما را با پروکتر تان برای امتحان باز می‌کند. برای این کار می‌توانید در روز آزمون به سرویس چت زنده ProctorU پیام دهید، اما واقعاً خوب است که آن لینک را قبل از تاریخ آزمون خود داشته باشید.

راه اندازی و بررسی امنیتی در روز آزمون تافل هوم ادیشن یا حی آر ای نسخه خانگی

در روز آزمون، باید اپلت چت را با استفاده از همان لینکی که هنگام آزمودن سیستم خود توسط یک پروکتور دریافت کردید، دوباره دانلود کنید. اگر تصمیم گرفتید که بررسی سیستم زنده را انجام ندهید، نگران نباشید! کافی است به پنجره ProctorU live cat بروید و از یک متخصص پشتیبانی درخواست لینک دانلود را بدهید تا بتوانید به پروکتور خود متصل شوید.
در حال حاضر ProctorU ممکن است گاهی اوقات بسیار شلوغ شود. با خوش شانسی، می توانید نسبتاً سریع به یک متخصص پشتیبانی چت متصل شوید، اما گاهی اوقات تا 20 دقیقه طول می کشد تا به دستیار چت آنلاین دسترسی داشته باشید. ممکن است بخواهید 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از شروع تست، سیستم خود را بررسی کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، نگران نباشید! تا زمانی که برنامه چت ProctorU را در هر زمانی قبل از شروع آزمون خود دانلود و باز کنید، مجاز به شرکت در تافل خواهید بود.
برای بررسی امنیتی، پاسپورت خود را در دسترس داشته باشید و آماده نگه‌داشتن آن رو به دوربین باشید، و آماده باشید که دوربین خود را در اتاق خود بچرخانید تا سرپرست بتواند کل اتاق شما را ببیند. اطراف کامپیوتر و میز خود را از موارد ممنوعه خالی کنید، اما نگران بقیه اتاق خود نباشید. تا زمانی که تلفن همراه، نوت بوک، هدفون و غیره دور از دسترس شما باشند، اشکالی ندارد که جایی در اتاق باشند. علاوه بر این، فقط دستورالعمل های سرپرست را دنبال کنید. آنها به شما می گویند که چه کاری انجام دهید، از طریق پنجره چت و از طریق صدا با شما ارتباط برقرار می کنند.

در روز آزمون هوم ادیشن (تافل، جی آر ای) از ایران چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

برای یادداشت برداری در طول آزمون هوم ادیشن تافل یا جی آر ای از ایران،، مطمئن شوید که مداد و پاک کن، و یک برگه سفید دارید. این ها برای یادداشت برداری قابل قبول هستند. برخی از پروکتر ها به شما اجازه می‌دهند بیش از یک تکه کاغذ داشته باشید، در حالی که برخی دیگر فقط یک برگه کاغذ را مجاز می‌دانند. بنابراین اگر چندین ورق به همراه دارید، آماده باشید که احتمالاً مجبور شوید فقط یکی از آنها را نگه دارید.
هنگامی که استادیار شما آزمون تافل هوم ادیشن را شروع می کند، روند آن بسیار شبیه به آزمون های مرکز آزمون است. هر چند برخی از دستورالعمل های روی صفحه در این مورد برای شما اعمال نمی شود. هنگامی که صفحه به شما می گوید هدفون خود را روی گوش قرار دهید، می توانید این دستورالعمل ها را نادیده بگیرید، زیرا استفاده از هدست برای تافل خانگی مجاز نیست و این احتمال وجود دارد که وقتی با میکروفون صحبت می کنید، بررسی صدای روی صفحه به درستی واکنش نشان ندهد. اگر این اتفاق افتاد، نگران نباشید. تا زمانی که سرپرست شما بتواند صدای شما را بشنود، می توانید مطمئن باشید که میکروفون شما برای بخش Speaking تافل به درستی کار می کند.
به همین سادگی می توانید در آزمون تافل یا جی آر ای از خانه خود شرکت کنید! در پایان امتحان، باید یادداشت های خود را پاک کنید و به سرپرست نشان دهید که این کار را انجام داده اید.

اگر مشکلی در روز آزمون تافل و جی آر ای خانگی در ایران پیش آمد چه باید کرد؟

اگر سؤالی دارید که ProctorU نمی تواند به آنها پاسخ دهد یا با مشکل دیگری مواجه شدید، با خدمات مشتریان تافل تماس بگیرید. از خدمات مشتری بخواهید تا شما را با یک آزمون دهنده ارتباط برقرار کند. پروکتر ها، تیمی از افرادی هستند که در حل برخی از مشکلات پیچیده‌تر که گاهی اوقات با نسخه خانگی جدید تافل یا جی آر ای به وجود می‌آیند، تخصص دارند. آنها بسیار مفید هستند و در صورت بروز مشکل در آزمون می توانند به سرعت شما را به مسیر اصلی بازگردانند.
اگر قصد شرکت در آزمون تافل یا جی آر ای خانگی را دارید بهتر است با تمرین آزمون های تی پی او یا شرکت در آزمون های ماک جی آر ای، تمرین کنید. با ثبت نام در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید به نمونه سوالات tpo online نسخه ۷۴ تایی دسترسی پیدا کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!