بررسی یک نمونه رایتینگ تافل integrated و تمرین استراتژی پاسخگویی به بخش رایتینگ تافل با تی پی او Tpo69

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/03/27

رایتینگ تافل integratedا ولین سوال در بخش رایتینگ آزمون است که نحوه پاسخگویی به آن با سوال رایتینگ مستقل تا حدودی متفاوت است. برای اینکه بتوانید استراتژی درستی در نوشتن متن این سوال داشته باشید در این مقاله یک نمونه رایتینگ تافل تلفیقی را با هم مرور می کنیم. سپس شما می توانید نمونه سوال رایتینگ تی پی او Tpo69را با همین استراتژی پاسخ بدهید و آن را تمرین کنید.

ساختار سوال رایتینگ تافل integrated چگونه است؟

برای اینکه با ساختار سوالات تافل آشنا شوید توصیه می کنیم در اپلیکیشن ما عضو شوید تا به تمامی تی پی او های نسخه ۷۴ تایی دسترسی داشته باشید. Tpoها آزمون های آزمایشی هستند که نمونه سوالات واقعی تافل را تشکیل می دهند. بنابراین، با شرکت در هریک از آنها مثلا tpo69می توانید با ساختار و فرمت این آزمون آشنا شوید و بدانید که در روز آزمون اصلی انتظار دیدن چه سوالاتی را باید داشته باشید.
ساختاد رایتینگ تافل integratedبه صورت زیر است:
•    ابتدا، شما سه دقیقه فرصت خواهید داشت تا یک مقاله (چهار پاراگراف، 250-300 کلمه) در مورد یک موضوع دانشگاهی بخوانید.
•    در مرحله بعد، به یک سخنرانی (2-3 دقیقه) گوش خواهید داد که مخالف استدلال در مقاله است.
•    در نهایت، شما باید یک مقاله (280-300 کلمه) در مورد رابطه بین دو منبع بنویسید.
•    شما می توانید هنگام نوشتن متن تان، مقاله را بخوانید، اما نمی توانید دوباره سخنرانی را بشنوید.
•    تافل شامل سوالاتی نمی شود که در آن سخنرانی از مقاله پشتیبانی می کند.

آیا فرمت سوال بخش رایتینگ integraded در تمام آزمون ها با tpo69 مشابه است؟

به طور کلی سه نوع سؤال در بخش رایتینگ تلفیقی وجود دارد و الگوهای ارائه شده در زیر، شما را با هر سه مورد آشنا می کند:

سبک مخالفت (80٪ مواقع)

مطالعه در مورد یک موضوع با استفاده از سه استدلال خاص مطرح می شود. مدرس با این ۳ استدلال مخالفت می کند و سه دلیل را به چالش می کشد. این سؤال که در tpo69 نیز مطرح شده شبیه سوال زیر است: 
" نکاتی را که در سخنرانی بیان شده است، خلاصه کنید، و حتما توضیح دهید که چگونه آنها با نکات خاصی که در قسمت ریدینگ بیان شده اند، مخالفت می کنند ."

سبک مشکلات و راه حل ها (10% مواقع)

در ریدینگ، سه مشکل مربوط به یک موضوع یا نظریه ذکر می شود. مدرس راه حل هایی برای این سه مشکل ارائه می دهد. این سؤال به این صورت است: 
" نکاتی را که در سخنرانی بیان شده است، خلاصه کنید، و حتما توضیح دهید که آنها چگونه به مشکلات خاص ارائه شده در قسمت ریدینگ پاسخ می دهند."

سبک راه حل ها و مشکلات (10 درصد مواقع)

در متن ریدینگ، سه راه حل برای یک مشکل پیشنهاد می شود. مدرس احساس می کند که راه حل ها کارساز نیستند. سؤال آن شبیه به این است: 
« نکات مطرح شده در سخنرانی را خلاصه کنید، و مطمئن شوید که چگونه آنها در مورد راه حل های خاص ارائه شده در قسمت ریدینگ، تردید ایجاد می کنند. "

متن ریدینگ بخش رایتینگ integrated در tpo69 چگونه است؟

مقاله با یک پاراگراف مقدماتی شروع می شود که به موضوع اشاره می کند. نویسنده نظر خود را بیان می کند، یا بیان می کند که اشکالاتی وجود دارد.
بعد از مقدمه، سه پاراگراف در ادامه مطرح می شود. هر پاراگراف شامل یک استدلال پشتیبان (سبک مخالفت در tpo69)، یک مشکل (سبک مشکلات و راه حل ها)، یا یک راه حل (سبک راه حل ها و مشکلات) است.
پس از سه دقیقه، ریدینگ ناپدید می شود و سخنرانی شروع می شود. اما در حین نوشتن متن تان، می توانید دوباره مقاله را ببینید.

سخنرانی بخش رایتینگ integrated در tpo69 چگونه است؟

همانطور که گفتیم، بعد از سه دقیقه مقاله ناپدید می شود و شما به یک سخنرانی کوتاه در مورد همان موضوع گوش می دهید. در ابتدای سخنرانی، ایده اصلی مدرس را خواهید شنید که مخالف استدلال اصلی ریدینگ را بیان می کند (سبک مخالفت tpo69)، یا می گوید راه حل هایی برای مشکلات وجود دارد (سبک مشکلات و راه حل ها)، یا بیان می کند که راه حل های داده شده مناسب نیستند (سبک راه حل ها و مشکلات).  
بقیه سخنرانی شامل سه استدلال متضاد، سه راه حل یا سه مشکل است که مستقیماً  سه استدلال / مشکل / راه حل ذکر شده در ریدینگ را به چالش می کشند. 

استراتژی پاسخگویی به نمونه سوال رایتینگ integrated و تمرین با tpo69

در ادامه بهترین استراتژی برای پاسخگویی به رایتینگ تلفیقی را به شما معرفی می کنیم. به خاطر داشته باشید که فقط دانشتن این استراتژی به شما کمکی در کسب نمره بالاتر در آزمون اصلی نمی کند بلکه باید این استراتژی ها را در رایتینگ های مشابه مانند نمونه سوال رایتینگ Integrated در tpo69تمرین کنید.

یاداشت برداشتن

تا اینجا متوجه شدید که ساختار سوالات رایتینگ تلفیقی چگونه است، بنابراین یادداشت برداری باید آسان باشد. این کار را به این صورت انجام دهید:

بررسی یک نمونه رایتینگ تافل integrated و تمرین استراتژی پاسخگویی به بخش رایتینگ تافل با تی پی او Tpo69

به یاد داشته باشید که علاوه بر توجه به نکات و نقاط مقابل، باید برخی از جزئیات اضافی را که همراه آنها ذکر شده است، یادداشت کنید. در ادامه، نحوه یادداشت برداری و استفاده از آن را برای نوشتن متن رایتینگ نلفیقی یک سوال واقعی به شما نشان می دهیم.

نوشتن مقاله رایتینگ integrated با الگوها

مقاله integrated تافل شما باید شامل یک مقدمه و سه پاراگراف بدنه باشد. الگوهای زیر نحوه نوشتن آنها را نشان می دهد. برای ایده های بیشتر در مورد نحوه پر کردن جاهای خالی، به مقاله نمونه در انتهای این راهنما مراجعه کنید.

مقدمه

مهم نیست که از چه سبک سؤالی استفاده می شود، مقدمه خود را با استفاده از الگوی زیر بنویسید:

•    The reading and the lecture are both about _____. 
•    While the author of the article argues that _____, the lecturer disputes the claims presented in the article.
•    His position is that _____.

می توانید با خواندن سوال رایتینگ تلفیقی tpo69و استفاده از این عبارات یک مقدمه مناسب بنویسید.

پاراگراف های بدنه

از الگوهای زیر برای نوشتن پاراگراف های بدنه استفاده کنید:

•    According to the reading  _____.
•    The article mentions that ____.
•    This argument is challenged by the lecturer.
•    He claims that ____.
•    Additionally, he points out that ______.

•    Secondly, the author suggests ______.
•    In the article, it is said that _____.
•    The lecturer, however, asserts that ______.
•    He goes on to say that ______.

•    Finally, the author puts forth the idea that _____.
•    The author contends that ____.
•    In contrast, the lecturer’s stance is  _____.
•    He notes that _____.

نیازی نیست نتیجه گیری بنویسید. بهتر است مقدمه ای که برای رایتینگ تلفیقی tpo69 نوشته اید را با استفاده از این عبارات، تکمیل کنید.

نحوه یادداشت برداری از یک نمونه رایتینگ integrated ازمون تافل

نمونه سوال رایتینگ تلفیقی در تصویر زیر نشان داده شده است. توجه داشته باشید که چگونه نکات ریدینگ و سخنرانی کاملاً و به یک ترتیب، با هم مطابقت دارند.

بررسی یک نمونه رایتینگ تافل integrated و تمرین استراتژی پاسخگویی به بخش رایتینگ تافل با تی پی او Tpo69

شما می توانید نمونه های بیشتری مانند نمونه سوالات tpo69را در اپلیکیشن آکادمی انلاین زبان شایسته مشاهده و با آنها تمرین کنید.
در ادامه چند یادداشت بر اساس متن و سخنرانی که در تصویر بالا آمده است را می بینید:

بررسی یک نمونه رایتینگ تافل integrated و تمرین استراتژی پاسخگویی به بخش رایتینگ تافل با تی پی او Tpo69

می‌توانید ببینید که یادداشت‌های مربوط به ریدینگ در سمت چپ صفحه، به همان ترتیب پاراگراف‌های مقاله، چگونه نوشته شده است. همچنین می توانید ببینید که چگونه یادداشت های مربوط به من سخنرانی در سمت راست صفحه قرار دارند، به همان ترتیبی که در سخنرانی وجود دارد. از فلش برای مشخص کردن ارتباط بین ریدینگ و سخنرانی استفاده شده است. به یاد داشته باشید از آنجایی که می‌توانید هنگام نوشتن متن تان، ریدینگ را بخوانید، ممکن است نیازی به یادداشت‌برداری دقیق در مورد آن نداشته باشید.

مقاله نمونه برای رایتینگ تلفیقی تافل

با استفاده از آن یادداشت ها و الگوهای بالا، مقاله زیر را نوشتیم:

متن مقاله تلفیقی:

The reading and the lecture are both about Easter Island. While the author of the article argues that there are three possible reasons the civilization there declined, the lecturer disputes the arguments made in the article. His position is that the theories do not explain what caused the collapse.
According to the reading, the collapse might have been caused by rats that ate the seeds of palm trees. The article mentions that this caused erosion which made it difficult to grow food on the island. This specific argument is challenged by the lecturer. He claims that soil loss would not have totally disrupted the food supply because the people were effective fishers and sixty percent of their diet came from the ocean. Additionally, he points out that they built special rock gardens which were used to grow potatoes.
Secondly, the author suggests that the collapse may have been caused by warfare. In the article, it is said that the presence of thousands of blades used in large-scale conflicts have been found. The lecturer, however, asserts that the shape of the blades proves that they were not used as weapons. He goes on to say that they are neither sharp nor pointy, so they were probably just used to cut rocks during the construction of homes and statues.
Finally, the author puts forth the idea that the population on the island could have been wiped out by diseases brought by foreign visitors. The author contends that the locals did not have immunity to these diseases. In contrast, the lecturer’s stance is that when contact was made, the population was only 3000. He notes that since the population was twenty thousand many years before then, the collapse must have started before Europeans arrived.

 

بررسی یک نمونه رایتینگ تافل integrated و تمرین استراتژی پاسخگویی به بخش رایتینگ تافل با تی پی او Tpo69

نکاتی برای نوشتن متن رایتینگ تلفیقی

•    خلاصه سخنرانی مهمترین بخش مقاله است که باید حدود 60٪ از هر پاراگراف بدنه را تشکیل دهد. اگر نیاز به صرفه جویی در زمان دارید، خلاصه ریدینگ را کوتاه کنید.
•    در کل بین 280 تا 300 کلمه را برای رایتینگ خود در نظر بگیرید.
•    از کپی برداری کلمه به کلمه از ریدینگ خودداری کنید. تا جایی که می توانید بازنویسی کنید.
•    حدود یک دقیقه برای تصحیح کار خود صرفه جویی کنید.

جمع بندی

بهترین راه برای کسب نمره بالا در رایتینگ تافل، این است که مجموعه ای از مقاله های نمونه رایتینگ تلفیقی را که با استفاده از تکنیک بالا نوشته شده اند، بخوانید و سپس شروع به تمرین کردن با تی پی اوهای تافل کنید. اگر می خواهید به تمام tpoهای تافل از ۱ تا ۷۴ به صورت رایگان دسترسی داشته باشید و طبق فرمت و زمانبندی تافل با نمونه سوالات واقعی تمرین کنید، همین امروز در اپلیکیشن ما عضو شوید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!