چطور با خرید و تمرین نرم افزار tpo در ریدینگ تافل نمره بالاتر از ۲۵ بگیریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/04/06

اگر به زودی در تافل شرکت می کنید، قطعا برایتان مهم است بدانید که برای موفقیت در ریدینگ تافل چطور باید آماده شوید و چگونه می توانید نمره بالاتر از 25 بگیرید. قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم بیایید ببینیم به طور کلی نمره تافل ریدینگ خوب چقدر است؟ و نمره ریدینگ خوب برای شما چقدر باید باشد؟ شما می توانید با خرید تمرین نمونه سوالات واقعی در نرم افزار tpo نمره ریدینگ فعلی خود را تخمین یزنید. اما در این راهنما، با استفاده از صدک ها توضیح خواهیم داد که نمره خوب تافل چقدر است و سپس به شما آموزش می دهیم که چگونه به نمره هدف ریدینگ تافل iBT خود برسید. 

به طور کلی نمره ریدینگ تافل خوب چقدر است؟

نمره خوب ریدینگ تافل برای شما، هر نمره ای است که به اندازه کافی بالا باشد تا شما را به تمام دانشگاه هایی که می خواهید در آن شرکت کنید، برساند. اما برای تعریف عینی تر نمره Reading خوب، می توانیم از صدک استفاده کنیم. درصدها به شما می گویند که چگونه نمرات شما با سایر شرکت کنندگان در آزمون مقایسه می شود (آنها به شما نشان نمی دهند که چند درصد از سؤالات را درست پاسخ داده اید).
به طور خاص، درصد ریدینگ که پس از خرید و تمرین با نرم افزار tpo بدست آوردید، به شما می گوید که چند درصد از شرکت کنندگان در آزمون نمره بالاتری نسبت به بخش Reading کسب کرده اید. بنابراین هرچه درصد ریدینگ شما بیشتر باشد، نمره ریدینگ شما بیشتر از سایر آزمون دهندگان است و بنابراین نمره ریدینگ شما بهتر است.
بخش Reading مانند بخش های Listening، Speaking و Writing در مقیاس 0-30 نمره گذاری می شود که 0 حداقل و 30 حداکثر آن است. در اینجا صدک های ریدینگ تافل فعلی آمده است:

درصد

نمره ریدینگ تافل

90

29

75

26-27*

50

22

25

17*

10

11-12*

منبع: Test and Score Data Summary for TOEFL iBT Tests

*نمره یا محدوده نمره تخمین زده شده.

صدک 50 نشان دهنده نمره میانی یا میانه است. این بدان معناست که 50 درصد از شرکت کنندگان در آزمون نمره کمتر از شما و 50 درصد نمره بالاتر از شما کسب کرده اند. به طور کلی، هر نمره ای که شما را در نیمه بالای آزمون دهندگان قرار دهد - یعنی هر نمره ای بالاتر از میانگین - می تواند نمره خوبی در نظر گرفته شود. پس در بخش ریدینگ تافل، هر نمره ای بالاتر از 22 می تواند نمره خوب در نظر گرفته شود.
همانطور که در این نمودار می بینید، نمره  26-27 بسیار خوب است زیرا شما را در 25 درصد برتر آزمون دهندگان قرار می دهد. اگر بخواهید حتی نمره بالاتری کسب کنید - مثلاً نمره تقریباً کامل 29 - نمره Reading شما بهتر از 90 درصد شرکت کنندگان در آزمون خواهد بود و آن را به یک نمره فوق العاده تبدیل می کند!
در مقابل، هر نمره ای که کمتر از میانه باشد (به ویژه هر نمره ای که در 25 درصد پایین تر باشد) به طور کلی می تواند نمره ریدینگ ضعیفی در نظر گرفته شود. بنابراین اگر در Reading نمره 17 بگیرید، نمره شما از 75 درصد شرکت کنندگان در آزمون بدتر خواهد بود.
اگر می خواهید نمره فعلی خود را تخمین بزنید بهتر است با خرید عضویت نرم افزار tpo ما شروع به تمرین با نمونه سوالات واقعی کنید. شما می توانید در یک آزمون کامل tpo مثلا tpo63 شرکت کنید و نمره بخش های مختلف آزمون را در حساب کاربری خود مشاهده نمایید. به این ترتیب می توانید تخمین بزنید که در کدام صدک قرار دارید و چقدر باید برای کسب نمره بالاتر از 25 در ریدینگ تافل تمرین کنید.

نمره ریدینگ تافل خوب برای شما چقدر است؟

در نهایت، چیزی که بیش از همه مهم است، صدک شما نیست، بلکه این است که نمره ریدینگ تافل به اندازه کافی بالا بگیرید تا از پذیرش در دانشگاه های مورد نظرتان مطمئن شوید. این بدان معناست که نمرات خوب ریدینگ تافل بسته به دانشگاه هایی که برای آن درخواست می‌دهید و نیازهای نمره تافل آن‌ها متفاوت است.
بسیاری از دانشگاه ها حداقل نمرات TOEFL را برای پذیرش نیاز دارند (یا قویاً توصیه می کنند). این حداقل‌ها معمولاً نمرات ترکیبی هستند، اما برخی از دانشگاه ها ممکن است به نمرات بخش های مجزا نیز نیاز داشته باشند - از جمله، گاهی اوقات، حداقل نمره Reading. بنابراین اگر دانشگاه  شما به نمره ریدینگ خاصی نیاز دارد، باید این نمره را کسب کنید یا از آن فراتر بروید تا بهترین شانس خود را برای پذیرش داشته باشید.
به طور طبیعی، نمرات دقیق Reading که دانشگاه ها می خواهند می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از دانشگاه ها به نمرات Reading کمتر از میانه (22) نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر نیاز به نمرات در صدک میانی تا بالای 20 دارند. برای مثال، تحصیلات تکمیلی کرنل به حداقل نمره 20 ریدینگ (صدک 39) نیاز دارد، در حالی که جانز هاپکینز اکیداً حداقل 26 را در ریدینگ (صدک 72) توصیه می کند. این یک تفاوت 33 درصدی در صدک است!

نحوه تعیین نمره هدف ریدینگ تافل 

نمره هدف تافل ریدینگ شما نمره ای است که به احتمال زیاد شما را واجد شرایط پذیرش در تمام دانشگاه هایی که برای آنها درخواست می دهید، می کند. این بدان معناست که شما باید به حداقل نمرات خواندن (الزامی یا توصیه شده) دانشگاه ها خود برسید یا از آنها فراتر بروید. (علاوه بر این، در صورت نیاز باید حداقل نمره ات Listening، Speaking یا Writing را نیز کسب کنید.
همانطور که گفتیم اگر می خواهید نمره فعلی خود را تخمین بزنید بهترین روش خرید نرم افزار tpo و شرکت در آزمون های شبیه سازی شده تافل است. اما قبل از اینکه در تست های تی پی او شرکت کنید باید نمره هدف خود را معین کنید تا بتوانید برنامه ریزی درستی داشته باشید.
در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه نمره هدف ریدینگ تافل را بر اساس شرایط دانشگاه ها تعیین کنید. 

مرحله 1: از نمره مورد نیاز دانشگاه ها یک نمودار بسازید

ابتدا، نموداری با تمام دانشگاه ها خود و نمره ات تافل آنها (برای بخش Reading و به طور کلی) تهیه کنید. نام دانشگاه ها را در ستون سمت راست پر کنید، و سپس "دانشگاه "، "حداقل نمره ریدینگ"، "حداقل نمره کل" و "یادداشت" را در بالای صفحه بنویسید.
در اینجا یک مثال برای کمک به شما آورده شده است: آنیکا برای پذیرش در مقطع Ph.D. برخی از دانشگاه ها این جدول را آماده کرده است:

دانشگاه

حداقل نمره ریدینگ

حداقل نمره کل

یادداشت

Boston University

     

University of Minnesota

     

Purdue University

     

American University

     

 

مرحله 2: اطلاعات نمره تافل هر دانشگاه را به صورت آنلاین پیدا کنید

حالا، زمان تحقیق است! برای پر کردن ستون «حداقل نمره  ریدینگ» ، باید حداقل شرایط ریدینگ برای هر یک از دانشگاه ها را پیدا کنید. متأسفانه، اکثر دانشگاه ها فقط حداقل نمره کل را ارائه می کنند، که یافتن شرایط خاص تافل ریدینگ را دشوار می کند. 
در گوگل، عبارت [School Name] TOEFL conditions یا «[School Name]Least toefl scores را جستجو کنید. به دنبال صفحاتی از وب سایت رسمی دانشگاه  خود باشید. اغلب، اطلاعات نمره تافل در انواع صفحات زیر در دسترس است:
•    شرایط پذیرش
•    دانش آموزان بین المللی
•    سوالات متداول
•    پذیرش در مقطع کارشناسی
•    صفحات وب برنامه تحصیلات تکمیلی
هنگامی که در یک صفحه قرار گرفتید، از ctrl + F برای جستجوی کلمات کلیدی مانند "TOEFL"، "English" و "Proficiency" استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی پیدا کردن شرایط تافل برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد، به جستجوی بیشتر ادامه دهید.
اگر دانشگاه  شما حداقل نمره ریدینگ لازم را دارد، این را همراه با حداقل نمره کل (در صورت ارائه) و سایر نکات مرتبط، مانند نمرات مورد نیاز برای سایر بخش های تافل، در نمودار خود بنویسید.
از سوی دیگر، اگر دانشگاه  شما فقط یک حداقل نمره کل را درخواست می کند (که بسیار رایج تر است)، می توانید از این اطلاعات برای تخمین نمره ریدینگی که باید برای آن نمره هدف بگیرید، استفاده کنید. برای انجام این کار، به سادگی نمره کل مورد نیاز را بر 4 تقسیم کنید. این به شما حداقل نمره  تخمینی را برای هر بخش از امتحان از جمله Reading می دهد. این نمره  را در ستون "حداقل نمره  ریدینگ" خود ثبت کنید، بعدا می توانید این نمره را با نمره ای که از آزمون tpo که پس از خرید نرم افزار در آن شرکت کردید مقایسه کنید.
بیایید اکنون به مثال خود نگاه کنیم: آنیکا به صورت آنلاین جستجو می کند و متوجه می شود که دانشگاه بوستون و پوردو به حداقل نمره تافل برای هر بخش از امتحان نیاز دارند. او همچنین می بیند که دانشگاه مینه سوتا به نمرات خاصی برای خواندن و نوشتن نیاز دارد.
متأسفانه، دانشگاه امریکن تنها حداقل نمره کل 100 را درخواست کرده است. اما آنیکا می تواند از این اطلاعات برای بدست آوردن نمره  Reading تخمینی استفاده کند. بنابراین او 100 را بر 4 تقسیم می کند و نمره Reading تخمینی 25 می گیرد.
در اینجا دوباره نمودار آنیکا را می بینید، این بار با اطلاعات نمره تافل دانشگاه ها او پر شده است:

دانشگاه

حداقل نمره ریدینگ

حداقل نمره کل

یادداشت

Boston University

21

84

حداقل نمرات مورد نیاز

Listening: 18

Speaking: 23

Writing: 22

University of Minnesota

19

79

حداقل نمره رایتینگ :  21

Purdue University

19

77

حداقل نمرات مورد نیاز:

Listening: 14

Speaking: 18

Writing: 19

American University

25

100

نمره ریدینگ تخمینی

 

مرحله 3: نمره هدف ریدینگ خود را مشخص کنید تا با خرید نرم افزار tpo و شرکت در آزمون آزمایشی با نمره اولیه تان مقایسه کنید

در نهایت، از نمودار خود برای تعیین نمره  هدف Reading تان (و همچنین نمره هدف کل خود) استفاده خواهید کرد. برای انجام این کار، به دنبال بالاترین نمره  در ستون "حداقل نمره  ریدینگ" خود باشید. این نمره هدف تافل ریدینگ شما خواهد بود، زیرا تنها نمره ریدینگ است که شرایط نمره تافل تمام دانشگاه هایی را که درخواست می دهید برآورده می کند.
این روند را تکرار کنید تا نمره  هدف کل خود را بدست آورید. بار دیگر، بالاترین نمره  (این بار در ستون «حداقل نمره  کل» شما) نمره کل هدف تان خواهد بود. من قویاً توصیه می‌کنم که نمره کل تافل را تعیین کنید زیرا نمره کل معمولاً مهمترین نمره تافل است که برای پذیرش به آن نیاز دارید. (به عبارت دیگر، برخی از دانشگاه ها به نمره Reading شما اهمیتی نمی دهند - آنها فقط می خواهند ببینند که نمره کل شما به اندازه کافی برای پذیرش بالا باشد.
بیایید نگاهی نهایی به مثال خود بیندازیم. بر اساس نمودار آنیکا، هدف تافل ریدینگ او 25 (نمره تخمین زده شده برای دانشگاه آمریکایی) و نمره هدف کل او 100 است. بنابراین اگر او بتواند در بخش Reading حداقل 25 بگیرد، نمره تافل iBT Reading او برای برآورده کردن تمام الزامات نمره ریدینگ تافل در دانشگاه های مورد نظرش کافی است.
در تافل، معمولاً نیازی به گرفتن نمره بالاتر از نمره  هدف ندارید. اگرچه کسب نمره بالاتر مطمئناً به برنامه شما آسیبی نمی رساند، اما لزوماً برنامه شما را نیز بهبود نمی بخشد. این به این دلیل است که اکثر دانشگاه ها به سادگی می خواهند ببینند که شما به اندازه کافی در زبان انگلیسی مهارت دارید و می توانید در یک دانشگاه  انگلیسی زبان خوب عمل کنید.
هنگامی که نمره هدف ریدینگ TOEFL iBT خود را به دست آوردید، توصیه می کنم با خرید نرم افزار tpo، تست های تمرینی تافل را انجام دهید تا مطمئن شوید که در مسیر رسیدن به نمره هدف خود هستید. اما برای اینکه بتوانید در روز آزمون به نمره هدف ریدینگ خود برسید به چند پاسخ صحیح نیاز دارید؟

 

چطور با خرید و تمرین نرم افزار tpo در ریدینگ تافل نمره بالاتر از ۲۵ بگیریم؟

با خرید و تمرین نمونه سوالات نرم افزار tpo، نمره خام خود را تعیین کنید

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، هر نمره ای بالاتر از 22 را می توان یک نمره Reading خوب در نظر گرفت (زمانی که تعریف یک نمره خوب تافل بر اساس صدک است). اما 22 دقیقا به چه معناست؟
بر اساس سیستم نمره دهی تافل، 22 یک نمره مقیاس شده است که از نمره خام تبدیل شده است. نمرات خام، نمرات اولیه ای است که برای هر بخش از تافل کسب می کنید. به طور خاص، آنها بر اساس تعداد کل نمره هایی هستند که کسب می کنید (یا به طور کلی، تعداد کل سوالاتی که به درستی پاسخ می دهید).
در بخش Reading، هر سوال 1-3 نمره  خام دارد. (توجه داشته باشید که برای پاسخ های نادرست هیچ نمره ای از دست نمی دهید.) اکثر سوالات Reading چند گزینه ای هستند و هر کدام 1 نمره  دارند، اما در پایان هر سوال یک سوال "Reading to Learn" به ارزش 2 تا 3 نمره  دریافت خواهید کرد. (سوالاتی که ارزش بیش از 1 نمره  دارند به صراحت مشخص شده اند.)
اما هر تافل متفاوت است. در نتیجه، بسته به تعداد کل سؤالات و نمره  هر سؤال، محدوده نمره  خام Reading شما متفاوت خواهد بود. حداکثر تعداد نمره  خامی که می توانید در ریدینگ تافل داشته باشید 45 است، اما برخی از آزمون ها ممکن است حداکثر نمره کمتری داشته باشند.
متأسفانه، ETS (سازنده تافل) هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی تبدیل نمرات خام Reading به نمرات مقیاس شده ارائه نمی دهد. با این وجود، می‌توانیم از یک نمودار تبدیل نمونه استفاده کنیم تا ببینیم چگونه نمرات خام Reading تقریباً به نمرات مقیاس شده تبدیل می‌شوند.
ماشین حساب نمره  ریدینگ تافل ما در زیر به شما امکان می دهد تعداد نمره های خامی را که برای رسیدن به نمره هدف ریدینگ در روز آزمون نیاز دارید، تخمین بزنید. به یاد داشته باشید که این نمودار فقط یک تخمین است، زیرا تبدیل نمره خام در هر تافل کمی متفاوت است.

نمره ریدینگ خام

نمره ریدینگ

44-45

30

41-43

29

39-40

28

37-38

27

36

26

34-35

25

33

24

32

23

31

22

30

21

29

20

28

19

27

18

26

17

25

16

24

15

23

14

22

13

21

11

20

10

19

9

18

8

17

7

16

5

15

4

14

3

12-13

2

10-11

1

0-9

0


طبق این نمودار، برای به دست آوردن نمره صدک 50 (22)، به یک نمره خام در حدود 31 نیاز دارید. این به این معنی است که به طور بالقوه می توانید تا 14 نمره  را در روز آزمون از دست بدهید. در مقابل، برای به دست آوردن نمره ریدینگ صدک 75 (26 یا 27)، به حداقل 36-38 نمره  خام نیاز دارید. و برای به دست آوردن نمره  صدک 90 بسیار بالا (29)، باید 41-43 نمره  کسب کنید، به این معنی که در کل نمی توانید بیش از 2-4 نمره  خام را از دست بدهید!
بیایید به مثال خود در مورد آنیکا نگاه کنیم. همانطور که در بخش آخر متوجه شدیم، نمره  هدف ریدینگ آنیکا 25 است. پس برای به دست آوردن این نمره ، او باید 34-35 نمره  خام کسب کند. به عبارت دیگر، او می تواند تا 10 نمره  را در بخش Reading از دست بدهد و همچنان به نمره  25 (مقیاس شده) خود برسد.
 با خرید نرم افزار tpo و شرکت در آزمون های آنلاین آزمایشی تی پی او نسخه 74 تایی در سایت ما نیازی به محاسبه نمره خود ندارید. نرم افزار ما به طور خودکار این محاسبات را انجام می دهد و شما می توانید گزارش نمره خود را در حساب کاربریتان ببینید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!