چگونه مهارت های شنیداری خود را با دانلود tpo برای ویندوز بهبود بخشید؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/04/06

مهارت‌های شنیداری همراه با مهارت‌های گفتاری بخش‌های ضروری برای برقراری ارتباط مؤثر هستند که در آزمون تافل ارزیابی می شوند. اگر قصد شرکت در آزمون تافل اینترنتی یا هوم ادیشن را داشته باشید ممکن است لازم باشد مهارت های شنیداری خود را بهبود بخشید تا از این بخش نمره خوبی کسب کنید. دانلود و تمرین با tpoهای تافل که برای ویندوز و مک ارائه شده اند موثرترین روش تمرینی برای تقویت نمره تافل شما هستند. 
در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا مهارت های شنیداری مهم هستند و چگونه می توانید با با دانلود tpo و تمرین برای گوش دادن موثر، آنها را بهبود بخشید.

چرا مهارت شنیداری برای کسب نمره بالا در تافل مهم است؟

مهارت های گوش دادن بخش مهمی از یک ارتباط خوب است. وقتی شنونده ی دقیقی هستید، می توانید شروع به بهبود روابط کنید، تصمیمات موثرتری بگیرید و سریع با دیگران به توافق برسید. در ادامه دلایل دیگری که چرا مهارت های گوش دادن مهم است را مطرح می کنیم:
•    توانایی شما را در توجه به افکار، رفتارها و احساسات یک فرد نشان می دهد
•    قدرت شما را برای تأثیرگذاری، خدمت، ایجاد انگیزه یا توسعه مؤثر افزایش می دهد
•    تعامل اولیه با دیگران را تقویت می کند
•    روابط شخصی و حرفه ای را در هر محیطی بهبود می بخشد
مهارت های گوش دادن نیز برای بسیاری از نقش های تجاری مهم هستند مانند:
•    فروش
•    مذاکره
•    مربیگری
•    منتورینگ
•    مصاحبه کردن
•    تحقیقات بازاریابی
•    یادگیری و آموزش
•    مدیریت
همه این دلایل نشان می دهد که اگر بخواهید برای ادامه تحصیل یا کار در یک کشور خارجی زندگی کنید، نیاز دارید که مهارت شنیداری خوبی داشته باشید. آزمون تافل نیز از شما انتطار ندارد که مثل یک فرد بومی به زبان انگلیسی مسلط باشید. اکثر سوالاتی که در بخش لیسنینگ تافل مطرح می شود مربوط به موضوعات آکادمیک است که با چند ماه تمریت و پاسخگویی به نمونه سوالات tpoمی توانید در آن مهارت پیدا کنید.

چگونه مهارت شنیداری خود را با دانلود tpo برای تافل تقویت کنیم؟

ارزیابی مهارت‌های شنیداری فعلی‌تان برای انتخاب حوزه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید، ضروری است. بنابراین، در اولین قدم باید tpoهای تافل را برای ویندوز یا مک دانلود کرده و یکی از آزمون ها را دقیقا مطابق با زمانبندی تافل اصلی بدهید.
زمانیکه در حال گوش دادن به سوال لیسنینگ تافل tpoهستند، نکات زیر را در نظر بگیرید:
در اینجا چند قدم وجود دارد که ممکن است برای کمک به بهبود مهارت‌های شنیداری خود انجام دهید:

1. یادداشت برداری کنید

هنگامی که به فایل های لیسنینگ آزمون تافل گوش می دهید، باید بتوانید اطلاعات مهم را یادداشت برداری کنید تا برای پاسخ دادن به سوالات از آنها استفاده کنید. بنابراین، حتی اگر پس از دانلود tpoبرای ویندوز درحال تمرین گردن هستید باید تمرکزتان را حفظ کنید و از نگاه کردن به بیرون از پنجره، ارسال پیامک یا اسکرول کردن در تلفن خود یا مرور سایت ها در رایانه خودداری کنید. هر گونه حواس پرتی غیر ضروری را محدود کنید، توجه کامل خود را به گوینده جلب کنید و سعی کنید یاددات برداری را تمرین کنید. 
Tpoها نمونه سوالات واقعی تافل هستند و به عنوان بهترین منبع تمرینی شناخته می شوند. اگر در حال تمرین با آنها هستید نباید فرصت را از دست بدهید. بهتر است تمام شرایط روز آزمون را برای خودتان شبیه سازی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

2. آنچه را که گوینده می گوید تجسم کنید

سعی کنید تصاویر ذهنی از آنچه که گوینده در مورد آن صحبت می کند، در ذهن خود تجسم کنید. همانطور که در حال گوش دادن هستید در ذهن خود تداعی کنید تا به حفظ اطلاعات کمک کنید. تجسم کردن ممکن است یک تصویر غیرواقعی که فقط خودتان ارتباط آن را با مفاهیمی که در لیسنینگ بیان می شود یا تصاویری کاملا مرتبط با موضوع باشد. این تصویرسازی به شما کمک می کند تا زمانی که برای مدت طولانی گوش می دهید، کلمات و عبارات کلیدی را به خاطر بسپارید. تجسم آنچه که گوینده می‌گوید به شما کمک می‌کند تا ترتیب مطالب را نیز به خاطر بسپارید. اگر تمرکز خود را از دست دادید، مطمئن شوید که فوراً دوباره تمرکز کنید.
این مهارت فقط با تمرین کردن حاصل می شود. پس معطل نکنید و با دانلود tpoبرای ویندوز، شروع به تمرین با نمونه سوالات واقعی کنید.
اگر دانلود تی پی او ها برای شما مشکل است یا نمی خواهید کل تی پی او های نسخه ۷۴تایی را یکجا دانلود کنید، توصیه می کنیم در اپلیکیشن آکادمی انلاین زبان شایسته عضو شوید. باه این ترتیب، شما بدون نیاز به دانلود کردن هیچ برنامه یا نرم افزاری به محض ورود به حساب کاربریتان، به tpo1تا tpo74به صورت رایگان دسترسی خواهد داشت و می توانید در هریک از بخش ها ازجمله لیسنینگ به طور جداگانه شرکت کنید.

3. قضاوت کردن را محدود کنید

شما باید عادت کنید بدون اینکه درباره صحبت هایی که می شنوید در ذهن خود انتقاد کنید، به آنها گوش دهید. حتی اگر محتوای فال صوتی باعث تحریک ذهن شما شود، سعی کنید از فکر کردن در مورد نظرات منفی یا قضاوت کردن خودداری کنید زیرا این توانایی شما را برای گوش دادن به ادامه کلیپ صوتی کاهش می دهد و تمرکزتان از بین می رود. شما همچنین باید بتوانید با ذهنی باز گوش کنید و درک کنید که آن شخص دیدگاه خود را ارائه می دهد. آزمون لیسنینگ در حال ارزیابی مهارت شما در درک مطالبی است که گوش می کنید و دلیلی ندارد که شما به درست یا غلط بودن مطالبی که بیان می شود فکر کنید.

4. اگر نرم افزار tpo برای ویندوز را دانلود کردید، لیسنینگ را قطع نکنید

هر داوطلبی، اطلاعات را با سرعت متفاوتی پردازش می کنند. مطمئنا در شروع تمرین احساس خخواهید کرد که گوینده خیلی سریع مطالب را بیان می کند و شما متوجه آن نمی شوید. این روند شما را وسوسه می کند که روی دکمه stop کلیک کنید و لیسنینگ را مجددا پخش کنید.
دقت کنید که شما در روز آزمون تافل چنین گزینه ای در اختیار ندارد. فایل های صوتی بخش لیسنینگ فقط یک بار برای شما پخش می شوند و شما نه تنها نمی توانید وسط صحبت های سخنران، فایل صوتی را متوقف کنید بلکه امکان دوباره گوش دادن به آن را هم ندارید.
اگر می خواهید مهارت لیسنینگ را در خود پرورش دهید باید این شرایط را برای خود شبیه سازی کنید. درنتیجه بهت است زمانیکه با تی پی او های تافل تمرین می کنید، از قطع کردن فایل های لیسنینگ خودداری کنید و سعی کنید با تمرین بیشتر، گوش دادن درست و یادداشت برداری را تقویت کنید تا نمره بالاتری کسب کنید.
با دانلود tpo برای ویندوز شما امکان شرکت در ازمون ها به صورت زمانبندی شده و بدون زمانبندی را دارد. توصیه می کنیم که به شورت زمانبندی شده در ازمون های ازمایشی شرکت کنید. البته با توجه به اینکه هر ازمون حدود ۴ ساعت زمان می برد شاید این امکان برای شما وجود نداشته باشد که هر روز با ازمون ازمایشی کامل تمرین کنید.
نگران نباشید نرم افزار ما این مشکل را حل کرده است. پس از ورود به اپلیکیشن ما می توانید یکی از ازمون های تی پی او مثلا tpo72 را انتخاب کنید سپس بخش listening را انتخاب کرده و در شرایطی مشابه با آزمون واقعی به سوالات پاسخ بدهید.

۵. با دانلود tpo برای دیندوز، ساختار لیسنینگ تافل را مرور کنید

لیسنینگ نیز مانند  ریدینگ تافل، از نظر طول و تعداد سوالات به دلیل امکان دریافت سوالات آزمایشی بدون نمره متفاوت است. این بخش می تواند از 60 دقیقه و 34 سوال تا 90 دقیقه و 51 سوال باشد.
در مجموع، به چهار تا شش سخنرانی و دو تا سه مکالمه گوش خواهید داد. هر سخنرانی سه تا پنج دقیقه طول می کشد و دارای شش سوال است، در حالی که هر مکالمه حدودا سه دقیقه طول می کشد و دارای پنج سوال است. هر کلیپ صوتی را فقط یک بار خواهید شنید.
همانطور که به یک کلیپ گوش می دهید، معمولاً تصویری از سخنران (ها) را روی صفحه می بینید. مانند تصویر زیر:

چگونه مهارت های شنیداری خود را با دانلود tpo برای ویندوز بهبود بخشید؟

در طول سخنرانی‌ها، ممکن است اصطلاحات یا مفاهیم خاصی را که روی تخته سیاه نوشته شده است، مشاهده کنید:

چگونه مهارت های شنیداری خود را با دانلود tpo برای ویندوز بهبود بخشید؟

ممکن است صحبت های یک یا چند سخنران را در کلیپ های صوتی بشنوید. همچنین لهجه های مختلف انگلیسی را خواهید شنید (اگرچه بیشتر لهجه آمریکای شمالی خواهد بود).
نمره Listening شما ابتدا به عنوان مجموع نمرات خام محاسبه می شود و سپس به نمره نهایی در مقیاس 0-30 تبدیل می شود. نمره Listening خوب بسته به دانشگاه هایی که برای آن درخواست می دهید متفاوت است، اما معمولا هر نمره ای بالاتر از 21 (صدک 50) نمره خوبی است.

 

چگونه مهارت های شنیداری خود را با دانلود tpo برای ویندوز بهبود بخشید؟

آشنایی با انواع سوالات لیسنینگ با دانلود tpo تافل

سه نوع سوال در Listening وجود دارد: چند گزینه ای استاندارد، چند پاسخی و پخش مجدد. در زیر به هر یک از این موارد می پردازیم.

سوالات چند گزینه ای بخش لیسنینگ

این سؤال اصلی چند گزینه ای شما و تا حد زیادی رایج ترین نوع سؤالی است که در Listening می بینید. هر سوال دارای 1 نمره خام است و دارای چهار گزینه پاسخ و یک پاسخ صحیح است.

چگونه مهارت های شنیداری خود را با دانلود tpo برای ویندوز بهبود بخشید؟

سوالات چند پاسخی در بخش لیسنینگ تافل

این نوع سوال، مشابه نوع سوال چند گزینه ای بالا است که در آن چهار پاسخ برای انتخاب خواهید داشت. با این حال، شما می توانید بیش از یک گزینه پاسخ (که به جای بیضی با کادر مشخص می شود) انتخاب کنید.
در متن سوال به شما می گوید که چند پاسخ (معمولاً دو) را انتخاب کنید. برای هر یک از این سوالاتی که به درستی پاسخ دهید، 1 نمره خام دریافت می کنید. هیچ نمره جزئی برای این نوع سوال وجود ندارد، بنابراین برای به دست آوردن نمره باید همه پاسخ ها را درست انتخاب کنید.

چگونه مهارت های شنیداری خود را با دانلود tpo برای ویندوز بهبود بخشید؟

سوالات نوع پخش مجدد در لیسنینگ تافل

این سوالات بخشی از کلیپ صوتی را دوباره پخش می کنند و سپس یک سوال چند گزینه ای در مورد آن قسمت از کلیپ از شما می پرسند. مانند سؤالات دیگر Listening این سؤال نیز 1 نمره خام دارد.

چگونه مهارت های شنیداری خود را با دانلود tpo برای ویندوز بهبود بخشید؟

3 نکته برای کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ تافل

در ادامه سه نکته اصلی برای کسب حداکثر نمره در Listening تافل را با هم مرور می کنیم.

شماره 1: هنگام گوش دادن یادداشت بردارید

بخش Listening از شما می‌خواهد به کلیپ‌های صوتی گوش دهید و سپس به سؤالات مربوط به آنها پاسخ دهید - اما قسمت سخت این است که فقط یک بار می‌توانید کلیپ‌ها را بشنوید (به جز در سؤالات پخش مجدد) و بر خلاف بخش Reading نمی‌توانید به سوالات یا کلیپ‌های قبلی بروید یا برگردید.
به همین دلیل است که هنگام گوش دادن، یادداشت برداری بسیار مهم است. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا موضوعات اصلی کلیپ‌های صوتی و اینکه چه کسی چه می‌گوید را پیگیری کنید و به شما امکان می‌دهد راحت‌تر به سؤالات بعدی پاسخ دهید.

شماره 2: به سوالات پخش مجدد توجه زیادی داشته باشید

سؤالات پخش مجدد از این جهت متفاوت هستند که به شما امکان می دهند بخشی از کلیپ صوتی را دوباره گوش دهید. چون جواب سوال را می توان در آن قسمت خاص از کلیپ پیدا کرد، به قسمت پخش شده خیلی دقت کنید.
حتی اگر بیشتر کلیپ صوتی را به خاطر می آورید یا یادداشت های دقیقی انجام می دهید، واقعاً به قسمت پخش شده توجه کنید تا هیچ اطلاعات کلیدی را از دست ندهید. پاسخ سوال به طور خاص در این قسمت از کلیپ خواهد بود، بنابراین نیازی به مرور یادداشت های کل سخنرانی یا گفتگو نیست.

شماره 3: سوالات و پاسخ های انتخابی را با دقت بخوانید

الگوی بخش Listening به شما اجازه نمی‌دهد مانند آنچه در بخش Reading می‌توانید از سؤالات بگذرید، بنابراین مطمئن شوید که همه سؤال‌ها را با دقت بخوانید و به گزینه‌ها پاسخ دهید.
فقط اولین پاسخی را که درست به نظر می رسد انتخاب نکنید - برای درک معنای هر پاسخ زمان بگذارید و سپس پاسخی را انتخاب کنید که واضح ترین و دقیق ترین پاسخ را به سؤال می دهد. اگر یک گزینه، پاسخ درست به نظر می رسد اما دقیقاً به سؤال پاسخ نمی دهد، احتمالاً اشتباه است!

شماره ۴: با دانلود tpo برای ویندوز، تمرینات شبیه سازی شده انجام دهید

با دانلود tpo برای ویندوز می توانید با ساختار آزمون آشنا شده و همچنین مهارت های خود را با انجام تمرینات شبیه سازی شده ارزیابی کنید. با عضویت در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته امکان شرکت در تی پی او های 1 تا ۷۴ را دارید و نیازی نیست تمام tpoها را دانلود کنید. تفاوتی ندارد که با سیستم عامل ویندوز کار می کنید یا مک، در هر صورت می توانید به صورت آنلاین در این آزمون ها شرکت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!