منابع آزمون تافل آی بی تی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/06

منابع آزمون تافل (TOEFL) برای کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند بسیار حیاتی هستند. آزمون تافل (TOEFL) یک استاندارد بین المللی است و کسانی که انگلیسی، زبان مادریشان نیست؛ کمک می کند که مهارت های خود را در این زبان ارزیابی کنند. شرکت کنندگان با شرکت در این آزمون و گرفتن مدرک آزمون تافل موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه ها و حتی مشاغل مختلف خواهند شد. 
در حال حاضر آزمون تافل (TOEFL) و آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) که در ایران برگزار می شود اعتباری در سطح جهانی دارد. داوطلبان میتوانند مدرکی که اخذ کرده اند را برای بیش از 11000 موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور دنیا ارسال کنند. 
با این وجود، آماده شدن برای آزمون مناسب نیازمند برنامه ریزی، آمادگی مناسب، دریافت راهنمایی و شرکت در تست های مختلف است. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به بررسی و معرفی منابع مختلف آزمون تافل (TOEFL) و بهترین منابع آزمون آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) می پردازیم. با ما همراه باشید. 

بهترین منابع آزمون تافل (TOEFL)

اما بهترین منابع آزمون تافل (TOEFL) چه هستند؟ چه چیزهایی می توانند موفقیت شما در این آزمون را تضمین کنند؟ برای تافل TOEFL چه کتاب هایی باید بخوانیم؟
در حال حاضر انواع مختلفی از منابع برای داوطلبان وجود دارد که می توانند با توجه به برنامه ریزی و نمره هدف خود، از آنها بهره ببرند: 

1.شرکت در دوره های آموزشی

موسسات زبان بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که کلاس های آمادگی برای آزمون تافل (TOEFL) و آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) را برگزار می کنند. مزیت شرکت در این کلاس ها این است که یک برنامه ی منسجم را به داوطلبان ارائه می کنند. 
به طور معمول شما به مدت 6 الی 8 هفته یا 60 ساعت آموزش گروهی دریافت خواهید کرد تا به اندازه کافی برای شرکت در آزمون تافل (TOEFL) آماده شوید. در این کلاس ها دیگر منابع آزمون تافل (TOEFL) مانند کتاب ها و ویدئو های آموزشی نیز به شما ارائه خواهد شد. 
پیش از شرکت در کلاس ها، از طریق یک آزمون و یا مصاحبه، توانایی فعلی شما در بکارگیری زبان انگلیسی ارزیابی خواهد شد. این مرحله در حقیقت برای آموزش شما بسیار مفید است چرا که سطح شما را تعیین می کند. 
 در طول این دوره ها شما با دیگر داوطلبان نیز آشنا خواهید شد. در نتیجه تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک خواهید گذاشت. داوطلبان حتی گاهی منابع آزمون تافل (TOEFL) را نیز با یکدیگر به اشتراک می گذرانند. در حقیقت، دیگر داوطلبان آزمون تافل، یک منبع عالی برای این آزمون محسوب می شوند

2. تهیه کتاب های مرجع آزمون تافل

تهیه کتاب هایی که منبع اصلی آزمون تافل (TOEFL) محسوب می شوند کاری است که در هر صورت زمانیکه تصمیم به شرکت در این آزمون را می گیرید، انجام خواهید داد. حتی اگر بخواهید که از طریق یک سفر کوتاه به خارج از کشور مهارت های خود را تقویت کنید، باز هم به این کتاب ها نیاز خواهید داشت. 
به طور معمول، در کلاس های آموزشی، این کتاب ها به شما ارائه می شوند. در هنگام انتخاب کتاب مناسب برای آمادگی آزمون، باید چند نکته را در نظر داشته باشید: 

•    به کتابی نیاز دارید که روی مهارت خاصی تمرکز داشته باشد؟ 
•    به کتابی نیاز دارید که تمام مهارت های شما را بهبود ببخشد؟ 

پاسخ شما هر چه که باشد، احتمالا اولین کتابی که لازم است تهیه کنید کتاب رسمی است که توسط ETS منتشر شده است. کتاب ETS Official Guide to TOEFL IBT شامل اطلاعات زیادی در مورد آزمون، بخش های مختلف و نمونه سوالات و تمرین های موثر است. 
شما می توانید این کتاب را در دو نسخه کاغذی یا اینترنتی تهیه کنید. هر یک از این دو را که انتخاب کردید اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه منتشر شده کتاب است. با این کار شما می توانید مطمئن باشید که به جدیدترین منابع این آزمون دسترسی دارید. 

3. سفر به خارج از کشور

بله! سفر به خارج از کشور نیز یکی از منابع آزمون تافل (TOEFL) است! اگر فرصتی برای گذراندن مدت زمانی در خارج از کشور دارید حتما از آن استفاده کنید. یادگیری زبان انگلیسی در یک کشور انگلیسی زبان بهترین و سریع ترین راه برای ارتقا مهارت های مختلف شما است. البته، شما هنوز هم لازم است که با تکنیک ها و مهارت های لازم برای شرکت در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) آشنا شوید. 

4. منابع آنلاین آزمون تافل (TOEFL)

کتاب ها، تنها منبع خواندنی برای این آزمون نیستند. گزینه های آنلاین بسیار موثر هستند و می توانید از آنها به عنوان منبع آزمون تافل (TOEFL) استفاده کنید. یک نمونه از این منابع، شرکت در آزمون های آنلاین برای تعیین سطح است. کتاب های الکترونیکی نیز وجود دارد که می توانید در حین سفر مطالعه کنید. زمانی که نمی توان حجم زیادی از کتاب ها را با خود به همراه برد، کتاب های الکترونیکی بهترین گزینه هستند. 

منابع آزمون تافل (TOEFL)

کتاب های مورد نیاز برای تافل  TOEFL

متاسفانه نمی توان کتاب های مشخص و محدودی را به عنوان منابع آزمون تافل (TOEFL) معرفی کرد. کتاب های زیادی در این زمینه منتشر شده اند و داوطلبان باید با توجه به سطح مهارت ها و نقاط قوت و ضعف خود این منابع را انتخاب کنند. 
اما می توان کتاب هایی را که در ادامه معرفی میکنیم اصلی ترین منابع آزمون تافل قلمداد کرد:

The Official Guide to the New TOEFL iBT

The Official Guide to the New TOEFL iBT یکی از پرفروش ترین منابع آزمون تافل (TOEFL) است. در این کتاب چهار آزمون کامل تافل (TOEFL) و صدها نکته ارزشمند وجود دارد. نمونه سوالات این کتاب شما را با سوالات و معیارهای نمره دهی در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) بیشتر آشنا می کند. 
امکان استفاده از هر دو نسخه الکترونیکی و کاغذی کتاب برای داوطلبان وجود دارد. لازم به ذکر است که این کتاب توسط ETS منتشر شده است. 

Official TOEFL iBT® Tests, Volumes 1 & 2

در این کتاب 10 آزمون معتبر و کامل TOEFL iBT وجود دارد. سوالات این کتاب مهارت های زیر را پوشش می دهند: 

•    مهارت خواندن
•    مهارت شنیدن 
•    مهارت صحبت کردن 
•    مهارت نوشتن 

با استفاده از این کتاب به عنوان یکی از منابع آزمون تافل (TOEFL) شما می توانید خود را برای موفقیت آماده کنید. این کتاب در دو جلد منتشر شده است. هر جلد حاوی 5 تست کامل است و هر یک از آزمون های آزمایشی شامل موارد زیر می شود: 

•    یک کلید پاسخ 
•    یک نمونه جواب برای بخش مکالمه و نوشتن 
•    فایل های صوتی

هر کتاب به همراه یک سی دی که حاوی فایل های صوتی مربوط به کتاب است ارائه می شود. این دو کتاب راهنمای خوبی برای آزمون تافل (TOEFL) هستند. 

TOEFL Test Prep Planner

اگر آماده شدن برای آزمون تافل (TOEFL) را به تازگی آغاز کرده اید این کتاب برای شما مناسب است. این کتاب برنامه ریزی به شما کمک می کند تا تلاش های خود برای مطالعه را به شکلی موثر سازماندهی کنید. در نهایت، شما قادر خواهید بود که مهارت های خود را به بهترین شکل پرورش دهید. محتویات این کتاب عبارتند از:

•    اطلاعات کلی در مورد آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) و شیوه نمره دهی
•    بررسی دقیق تمام 4 بخش آزمون شامل شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن
•    تمرین هایی در جهت تقویت مهارت های شما
•    نمونه سوالات آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)
•    راهنمای نمره دهی به مهارت های نوشتن و صحبت کردن
•    نکاتی برای موفقیت در روز آزمون 

منابع خودخوان آزمون تافل TOEFL سازمان سنجش

در ایران، برای دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون تافل (TOEFL) برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی را دارند؛ آشنایی با منابع خودخوان آزمون تافل TOEFL سازمان سنجش اهمیت دارد. اما متاسفانه چیزی تحت این عنوان وجود دارد. با این حال، منابع آزمون تافل (TOEFL) کم نیستند. منابعی که می توانید به صورت خودخوان و یا موازی با شرکت در کلاس های تافل از آنها استفاده کنید. 
حتی برخی از این کتاب ها تنها روی مهارت های خاصی متمرکز شده اند. البته توجه کنید که در این کتاب ها بخش جداگانه ای برای سوالات گرامر وجود ندارد و محتوای آن ها بیشتر روی درک مطلب تمرکز دارد. اما اگر قصد تقویت دانش خود از گرامر زبان انگلیسی را دارید می توانید از کتاب های زیر  که بهترین منابع گرامر تافل TOEFL هستند؛ استفاده کنید: 

•    English Grammer in Use
•    CPE Use of English
•    Oxford Grammar Course
•    The Blue Book of Grammer and Punctuation

منابع و کتاب های بخش های مختلف آزمون تافل (TOEFL)

در ادامه برخی از بهترین منابع آزمون تافل (TOEFL) که روی مهارت های مختلفی تمرکز دارند را معرفی کرده ایم: 

برای تقویت دایره لغات

•    Essential Words for the TOEFL
•    400 must have words for the TOEFL
•    Essential Vocabulary for the TOEFL Test

برای تقویت مهارت نوشتن

•    Winning TOEFL essays
•    Writing for the TOEFL iBT
•    Answers to all TOEFL Essay Questions

برای مهارت صحبت کردن

•    Speaking and writing strategies for the TOEFL iBT

برخی از کتاب های دیگر که مهارت های مختلف شما را تقویت می کنند: 

•    Official TOEFL iBT tests
•    Mastering Skills TOEFL iBT
•    TOEFL IBT Preparation Book: Test Prep for Reading, Listening, Speaking, & Writing on the Test of English As a Foreign Language
•    Mastering Skills for the TOEFL IBT
•    TOEFL IBT Superpack
•    TOEFL Strategies and Tips
•    Pass Key to the TOEFL iBT

نکته ای که در تهیه منابع آزمون تافل باید به آن توجه کنید این است که کتاب های گرامر جزو منابع اصلی این آزمون نیستند و به طور کلی در کتاب ها یا سایر منابع آزمون TOEFL به طور اختصاصی به بخش گرامر زبان انگلیسی پرداخته نمی شود.
با این وجود برای اینکه بتوانید مهارت های آزمون تافل را با نمره خوبی بگذرانید باید با گرامر زبان انگلیسی آشنا باشید. در مهارت رایتینگ و اسپیکینگ، دانستن قواعد و گرامر زبان انگلیسی به شما کمک می کند که بهتر بنویسید و صحبت کنید.
بنابراین اگر تصور می کنید که در زمینه گرامر زبان انگلیسی ضعف دارید حتما سعی کنید با مطالعه منابع مناسب دیگر این ضعف خود را برطرف کنید.

 

منابع آزمون تافل آی بی تی

دانلود منابع آزمون تافل TOEFL

برای داوطلبانی که قصد دارند که منابع مدرک تافل (TOEFL) را دانلود کنند نیز سایت های بسیاری وجود دارد. شما می توانید منابع PDF تافل را از این سایت ها دانلود کنید.  برخی از این وب سایت ها را در ادامه معرفی کرده ایم: 

•    pdfdrive
•    dlderakhtejavidan
•    ets

سایت های دیگری هم هستند که به شما امکان می دهند دقیقا مانند آزمون تافل، مراحل آزمون را به ترتیب طی کنید و برای شما زمان آزمون تافل اینترنتی را هم برای هر مهارت محاسبه می کنند. 
درحقیقت شما می توانید با ثبت نام در این سایت ها، در آزمون های آزمایشی تافل شرکت کنید و از سوالات مطرح شده در این وب سایت ها به جای منابع آزمون تافل استفاده کنید.

جمع بندی

آشنایی با منابع آزمون تافل یکی از مهمترین عواملی است که در موفقیت شما در این آزمون موثر است. هرچند روش های مختلفی وجود دارد که داوطلبان می توانند مهارت های خود را با آنها تقویت کنند، اما به عنوان مهمترین منابع آزمون تافل می توان به دو منبع زیر اشاره کرد:

کتاب های مرجع
سوالات آزمون های قبلی تافل 

فراموش نکنید که رسیدن به نمره هدف از آزمون تافل به برنامه ریزی و تلاش مداوم نیاز دارد. بدون برنامه ریزی، تهیه کتاب های زیاد تنها شما را گیج تر خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد می شود که پیش از هر کاری در یک آزمون تعیین سطح و مشاوره شرکت کنید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!