3 روش جدید برای تمرین اسپیکینگ تافل در خانه

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/15

TOEFL Speaking جدیدترین بخش این آزمون است.این بخش که تنها چند سال پیش به آزمون تافل اضافه شد، به سرعت به یکی از سخت‌ترین بخش‌ها برای شرکت‌کنندگان در آزمون تبدیل شد و به نظر بسیاری از افراد حتی از بخش Writing نیز سخت‌تر است ! البته به راحتی می‌توان فهمید که چرا این بخش برای هممه داوطلبین مشکل است: صحبت کردن از یک طرف توانایی شما در برقراری ارتباط واضح در زبان انگلیسی را می‌سنجد ، و از طرف دیگر دانش گرامر و واژگان را نیز ارزیابی می‌کند که همه در یک زمان بسیار محدود سنجیده می‌شود. تنها راه برای موفقیت در این بخش، تمرین اسپیکینگ تافل با نمونه سوالات واقعی است.

از بخش اسپیکینگ تافل چه انتظاری باید داشت؟

Speaking دو نوع سوال دارد: تلفیقی و مستقل.
تمرین اسپیکینگ تافل تلفیقی از شما می‌خواهد به سؤالی که بعد از یک متن کوتاه یا یک کلیپ صوتی مطرح می‌شود، به صورت شفاهی پاسخ دهید.
تمرین اسپیکینگ مستقل تافل، از شما می‌خواهد که بر اساس تجربیات و نظرات خود به یک سوال پاسخ دهید. در مجموع شش سوال وجود دارد و کل بخش فقط 20 دقیقه طول می‌کشددرحالیکه کل تافل  چهار ساعت  طول می‌کشد ، بنابراین می‌توانید ببینید که 20 دقیقه زمان زیادی نیست.
علیرغم مختصر بودن نسبی، بخش Speaking به تمرین زیاد و بیشتری نیاز دارد. چرا؟ علاوه بر موارد بدیهی—شما می‌خواهید نمره بالایی در تافل کسب کنید، نه؟—باید یاد بگیرید که پاسخ های خود را به درستی زمان بندی کنید و سرعت گفتار خود را کنترل کنید . شما حداکثر 60 ثانیه برای ضبط هر پاسخ، وقت خواهید داشت، بنابراین نمی توانید خیلی سریع یا خیلی آهسته صحبت کنید.
شما همچنین باید برای بهبود تلفظ خود تمرین اسپیکینگتافل را انجام دهید . به عنوان یک انگلیسی زبان غیر بومی، احتمالاً لهجه دارید و این اشکالی ندارد، اما به طور کلی کار بر روی تلفظ صحیح کلمات برای بهتر صحبت کردن به زبان انگلیسی ، نه فقط برای آزمون، ضروری است.
تمرین اسپیکینگ تافل از شما می‌خواهد به جای صحبت با یک ممتحن در میکروفون صحبت کنید - چیزی که باید در ذهن داشته باشید و همچنین به آن عادت کنید.

چطور برای بخش اسپیکینگ تافل تمرین کنم؟

کسب نمره بالا در اسپیکینگ تافل، قطعا به توجه شما نیاز دارد! اما دقیقاً روی چه چیزی باید تمرکز کنید؟
ایده اصلی این است که بدانید چگونه به سؤالات یا موضوعاتی که به شما داده می‌شود پاسخ های روشنی بدهید. برای این کار باید بتوانید چیزی برای گفتن (سریع) پیدا کنید و سپس آن را (حتی سریعتر) با استفاده از گرامر خوب ارائه دهید . گرامر لازم نیست پیچیده باشد، اما باید درست باشد. درک واضح و استفاده صحیح از زمان های گذشته و حال ساده برای شما بسیار مفیدتر از گم شدن در فرم های فعل Future Perfect Continuous خواهد بود.
بعد از دستور زبان، واژگان بمیه کمک شما می‌آید . برای بیان شفاهی خود، باید اندوخته خوبی از اسم‌ها، صفات و افعال داشته باشید. برای تمرین اسپیکینگ تافل ممکن است نیازی به مطالعه واژگان خاص نباشد، اما توجه به آن ایده خوبی است. شما باید چند کلمه فانتزی یاد بگیرید، اما هرگز نباید از کلماتی استفاده کنید که معنای آنها برای شما نامشخص است. 
تمرین اسپیکینگ تافل مستلزم این است که پاسخ های خود را زمان بندی کنید . آنها باید در محدوده زمانی مشخص شده توسط هر سوال Speaking قرار بگیرند - بین 15 تا 60 ثانیه. شما باید تمام نکاتی را که می‌خواهید در این مدت کوتاه بیان کنید را پوشش دهید! با این حال، شما همچنین نمی خواهید ایده های خود را تمام کنید و یک پاسخ 10 ثانیه ای برای سوال ارائه دهید که یک دقیقه کامل فرصت در اختیار شما می‌گذارد.
آخرین نکته اما نه کم اهمیت ترین، تلفظ است که باید روی آن تمرکز کنید. توجه داشته باشید که لهجه شما مهم نیست . شما می‌توانید لهجه داشته باشید! با این حال، باید روی تلفظ کلمات به وضوح و در حد توان خود تمرکز کنید تا مخاطب به خوبی شما را درک کند. 

3 روش برای تمرین برای بخش اسپیکینگ تافل

اکنون، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای اسپیکینگ تافل آماده شوید، و بهترین آن تمرین بیشتر است. در ادامه چند ایده در مورد چگونگی تمرین اسپیکینگ قبل از آزمون به شما ارائه می‌دهیم!

1. تمرین با خودتان

این ساختارمندترین روشی است که می‌توانید برای تمرین در بخش اسپیکینگ تافل دنبال کنید. شما می‌توانید موضوعاتی را انتخاب کنید که با الگو و استانداردهای آزمون تافل مطابقت داشته باشد. می‌توانید روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید که به بیشترین تمرین نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر در پاسخگویی در یک محدودیت زمانی خاص مشکل دارید، می‌توانید زمان بیشتری را صرف آن کنید تا بتوانید در کمتر از 30 ثانیه پاسخ دهید، یا با وجود استرسی که دارید، آهسته صحبت نکنید.
همچنین می‌توانید در مکانی مطالعه کنید که هنگام صحبت کردن به انگلیسی و تکرار کلمات و جملات  احساس راحتی می‌کنید، برای مثال، می‌توانید در خانه یا در اتاق مطالعه کتابخانه تمرین کنید.
می‌توانید با سرعت مناسب خودتان پیش بروید، به صدای ناهنجار خودتات در فایلی که ضبط کردید بخندید و هر سوالی را که می‌خواهید دوباره پاسخ دهید.
برای تنظیم مطالعه توسط خودتان، به یک جفت هدفون و یک میکروفون نیاز دارید که هر دو به رایانه یا لپ‌تاپ شما متصل می‌شوند. شما همچنین به یک نرم افزار ضبط ساده نیاز دارید Audacity یک ابزار رایگان عالی است. 
برای تمرین اسپیکینگ تافل بهتر است از نمونه سوالات واقعی مثل تی پی او های نسخه ۷۴ تایی کمک بگیرید.
هنگامی که تمرین می‌کنید، پاسخ های خود را ضبط و پخش کنید. به اشتباهات گرامری، مکث‌ها، ام و هام توجه داشته باشید . توجه داشته باشید که اگر استرس دارید یا زمان رو به اتمام است، چگونه باید سرعت خود را افزایش دهید. سرعت صحبت کردن شما مهم است، اما زمان پاسخ بسیار مهم تر است. تمرین منظم این موارد توسط خودتان بهترین روش مطالعه اسپیکینگ تافل است.
با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته، یک منبع انگلیسی آنلاین برای شرکت در آزمون های اسپیکینگ تافل تمرینی در اختیار شما است. شما می‌توانید در هر یک از آزمون های تی پی او رکت کرده و پاسخ های خود را از طریق میکروفن نرم افزار تحت وب ما ضبط کنید. حتی می‌توانید درخواست تصحیح پاسخ های خود را برای ما ارسال کنید تا توسط اساتید برتر گزارش شده و گزارش تجزیه و تحلیل آن به حساب کاربری شما ارسال شود.

2. تمرین اسپیکینگ تافل با یک معلم یا شرکت در دوره آنلاین

احتمالاً می‌دانید معلمانی وجود دارند که به صورت آنلاین زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. اما آیا می‌دانستید معلمان زیادی هستند که در آموزش اسپیکینگ آزمون تافل تخصص دارند؟ آنها همه چیز را در مورد امتحان و چگونگی بهبود نمره شما می‌دانند.
با یک معلم خصوصی، می‌توانید تست‌های تمرینی را امتحان داده و مرور کنید، واژگان را تمرین کنید، در مورد موضوعات گرامر بحث کنید و بر روی نقاط ضعفی که احتمالا دارید کار کنید. همه چیز در مورد شما و نیازهای شماست!
برای پیدا کردن مربی مناسب برای خود، می‌توانید با جستجوی آنلاین با Verbling شروع کنید. معلمان انگلیسی زیادی با تجربه در تدریس در مورد تافل وجود دارند. 

 

3 روش جدید برای تمرین اسپیکینگ تافل در خانه

 

3. با یک گروه به زبان انگلیسی صحبت کنید

این یک تجربه اجتماعی تر است که چندین مزیت منحصر به فرد دارد.
اگر بتوانید با چند نفر دیگر که قصد دارند در آزمون تافل شرکت کنند، دور هم جمع شوید، می‌توانید برای بخش Speaking به روشی طبیعی‌تر تمرین کنید. تافل Speaking یک بخش مونولوگ است که در آن شما به تنهایی صحبت خواهید کرد.
با این حال، می‌توانید تمرین اسپیکینگ تافل خود را با یک دوست برنامه ریزی کنید که به هر دوی شما کمک می‌کند همزمان تمرین کنید. همچنین می‌توانید در مورد تلفظ خود و واضح بودن صحبت هایتان  بازخورد دریافت کنید. می‌توانید با زمان‌بندی و ضبط پاسخ‌های تان موافقت کنید و در صورت لزوم دوباره آنها را گوش بده. می‌توانید در مورد صداهایی که ضبط کردید، به یکدیگر بازخورد بدهید و پیشنهادهایی برای بهبود ارائه دهید. !
مشکلات تمرین اسپیکینگ تافل در گروه معمولا آنلاین بودن آن است. پویایی زمان مناسب که همه گروه آنلاین باشند ممکن است مشکل باشد اما به هرحال یکی از بهترین روش های تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی است. 
برای مؤثرتر کردن تمرین در یک محیط گروهی، فهرستی از موضوعات مناسب تافل تهیه کنید، در مورد نحوه انجام مکالمات خود به توافق برسید و به طور متناوب تمرین‌ها را به صورت گفتگوی دو نفره و صحبت تک نفره تغییر دهید. اگر می‌توانید، حداقل یک بار قبل از آزمون از یک فرد انگلیسی زبان برای نظارت بر جلسه اسپیکینگ خود دعوت کنید. بازخورد او را در مورد مهارت های تان بخواهید، و می‌توانید استراتژی مطالعه خود را بر این اساس تنظیم کنید.
البته، می‌توانید در کلاس‌های آمادگی تافل ثبت‌نام کنید و نه تنها یک گروه مطالعه، بلکه یک استاد نیز داشته باشید تا شما را راهنمایی کند. اگر بتوانید هزینه دوره را بپردازید، این روش نیز برای تمرین اسپیکینگ تافل، عالی است. اگر توانایی پرداخت این گزینه‌ها را ندارید یا ترجیح می‌دهید در پول خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید وارد اپلیکیشن ما شوید، یکی از تست های تی پی او را انتخاب کنید و به سوالات بخش اسپیکینگ آن در میکروفن پاسخ بدهید. سپس درخواست تصحیح پاسخ خود را برای ما ارسال کنید. اساتید ما پاسخ های شما را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت تان را به شما گزارش خواهند داد.

4. با ازمون های TPOتافل تمرین کنید

هدف تافل این است که مطمئن شوید می‌توانید به زبان انگلیسی به وضوح ارتباط برقرار کنید. با این حال، این یک ازمون بسیار خاص است که نمی تواند توانایی شما را با دقت 100٪ اندازه گیری کند. صحبت کردن به زبان انگلیسی، یک مهارت بسیار مهم است که مدت‌ها پس از اینکه موفق به انجام آزمون تافل شوید، برای شما مفید خواهد بود. بنابراین، تمرین اسپیکینگ زبان انگلیسی برای آینده شما نیز مفید است.
فرصت های تمرینی واقعا نامحدود هستند، اماوتمرین با نمونه سوالات واقعی مطمئناً در صدر فهرست آنها خواهد بود. برای دسترسی به این نمونه سوالات می‌توانید به اپلیکیشن ما بپیوندید. در این نرم افزار تحت وب تمامی تی پی او‌ها از ۱ تا ۷۴ در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید تا در یک آزمون کامل یا فقط در بخش اسپیکینگ به صورت زمانبندی شده یا بدون زمانبندی شرکت کنید.
مزایای تمرین Speaking با این روش واضح است: شما به نوع سوالاتی که در آزمون تافل مطرح می‌شود، عادت می‌کنید و ترس از صحبت کردن به تدریج از بین نی رود. تمرین با نمونه سوالات واقعی TPO یک روش عالی برای تمرین همزمان صحبت کردن و شنیدن است که برای تافل بسیار مفید است. و بهتر از همه، این نوع سوالات در اپلیکیشن ما رایگان هستند.
تی پی او‌ها جزو منابع رسمی برای تمرین اسپیکینگ تافل هستند. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک تی پی او را انتخاب کنید که با سوالات بخش اسپیکینگ آن تمرین کنید. زمان‌بندی را فعال کرده و صدای خود را با صحبت کردن در میکروفن، ضبط کنید. نحوه پاسخ دهی به سوالات اسپیکینگ در نرم افزار ما کاملا شبیه سازی شده و مطابق با همان ساختاری است که در روز آزمون با آن مواجه می‌شوید. تمرین به این روش، استرس شما را نیز برای روز ازمون کاهش می‌دهد.
تمرین اسپیکینگ تافل می‌تواند به یک سرگرمی روزانه تبدیل شود که هم از آن لذت ببرید و هم زبان انگلیسی خود تان را تقویت کنید!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!