بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/16

برای یافتن کتاب‌ها و منابع اسپیکینگ آیلتس و مطالب تمرینی بهترین پست را انتخاب کرده اید. اما مانند سایر کتاب های تمرین، این منابع تنها در صورتی مفید هستند که از آنها استفاده کنید و تلاش کنید. منفعل نباشید و سعی نکنید فقط کتاب‌ها را بخوانید شما باید به طور فعال به سوالات پاسخ بدهید و در ازمون های ازمایشی ایلتس نیز شرکت کنید.

بهترین کتاب های تمرین اسپیکینگ آیلتس

کتاب های زیادی به صورت آنلاین و در کتابفروشی‌ها موجود است. گاهی اوقات ممکن است دشوار باشد که بدانید کدام کتاب برای شما مناسب است. به همین دلیل است که من این لیست کوچک از کتاب‌ها را به طور خاص برای آزمون اسپیکینگ آیلتس معرفی کرده ام.

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

Collins Speaking for IELTS

اگر اسپیکینگ شما مانع از کسب نمره مورد نیازتان در آزمون آیلتس می‌شود، Collins Speaking for IELTS می‌تواند به شما کمک کند. اجازه ندهید یک مهارت مانع شما شود.
Collins Speaking for IELTS به طور ویژه برای زبان آموزان انگلیسی تهیه شده است که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند تا نشان دهند که توانایی لازم برای برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی، چه در محل کار و چه در دانشگاه را دارند. این کتاب اسپیکینگ آیلتس  برای زبان آموزان با نمره 5 تا 5.5 که قصد دارند نمره 6 یا بالاتر در آزمون آیلتس را کسب کنند، ایده آل است.
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

Collins Get Ready For IELTS Speaking Book

Collins Get Ready for IELTS Speaking کتاب اسپیکینگ آیلتس سطح پایین است که برای ارتقای سطح دانش آموزانی که قصد دارند در آزمون آیلتس در آینده شرکت کنند طراحی شده است. این کتاب برای زبان آموزان سطح پایین تر است که می‌خواهند مهارت های خود را برای کسب نتیجه موثر در آزمون اسپیکینگ آیلتس توسعه دهند.
این مجموعه که برای خودآموزی ایده‌آل است، از یک رویکرد یادگیری هدایت‌شده پیروی می‌کند که به دانش‌آموزان امکان دسترسی به کلید پاسخ کامل با پاسخ‌های نمونه را می‌دهد.
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

علاوه بر کتاب‌ها، منابع دیگری نیز برای تمرین وجود دارند که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

مقالات راهنمای آزمون اسپیکینگ آیلتس

مقالات راهنمای ازمون اسپیکینگ آیلتس اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند تا تکنیک های تمرین برای اسپیکینگ آیلتس را یاد بگیرید و اطلاعات بیشتری در خصوص اینکه چگونه "یک دانش آموز فعال باشید و هر روز تمرین کنید"دریافت کنید.
بسیاری از آنها حاوی لینک هایی برای دانلود آزمون های ماک اسپیکینگ آیلتس هستند که منابع تمرینی فوق العاده ای به شمار می‌ایند.
برخی دیگر از منابعی که علاوه بر کتاب‌ها می‌توانید برای تمرین اسپیکینگ آیلتس از آنها استفاده کنید را نیز به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

کاربرگ طرح درس اسکایپ

وقتی با دوستان یا همکلاسی‌هایتان گفتگوی آنلاین دارید، از این کاربرگ طرح درس اسکایپ استفاده کنید که به شما کمک می‌کند متمرکز بمانید و گفتگوهای هدفمندی داشته باشید که به افزایش نمره اسپیکینگ ایلتس شما کمک می‌کند.

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

آزمون ازمایشی اسپیکینگ آیلتس

با شرکت در ازمون های ازمایشی آیلتس می‌توانید ببینید که چقدر برای بخش اسپیکینگ ایلتس آمادگی دارید. بهتر است در ازمون های ماک شرکت کنید که پاسخ های شما را ارزیابی می‌کنند تا مطمئن شوید برای این بخش از آزمون کاملا آماده هستید.
نرم افزار شبیه ساز آزمون آکادمی آنلاین زبان شایسته یکی از بهترین منابع تمرینی است که سوالات کمبریج را به صورت ازمون های انلاین برگزار می‌کند. با شرکت در این ازمون‌ها می‌توانید صدای خود را در بخش اسپیکینگ ضبط کرده و درخواست تصحیح آن را برای اساتید ما ارسال کنید. به این ترتیب بازخورد مناسبی از نقاط ضعف و قوت تان دریافت خواهید کرد و می‌توانید از کتاب‌ها و منابع رایگان موجود در نرم افزار نیز برای تقویت مهارت اسپیکینگ ایلتس کمک بگیرید.

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

کتاب های راهنمای اسپیکینگ آیلتس

از کتاب های راهنمای اسپیکینگ آیلتس استفاده کنید تا مطمئن شوید که گرامر، واژگان و ساختارهایی را که ممتحن انتظار شنیدن آنها را دارد در پاسخ های خود به کار می‌برید.

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس قسمت 1

از نمونه سوالات واقعی در موضوعات مختلف برای تمرین اسپیکینگ استفاده کنید. کتاب های کمبریج بهترین نمونه سوالات را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید برای تقویت مهارت خود شروع به پاسخ دادن به سوالات بخش اسپیکینگ آنها کنید.

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

صحبت کردن درباره موضوعات اسپیکینگ

در برخی سایت‌ها موضوعات مرتبط با انچه که در روز آزمون از شما پرسیده می‌شود، وجود دارد با خواندن هریک از این موضوعات سعی کنید به مدت دو دقیقه صحبت کنید تا برای این بخش از امتحان آماده شوید.

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

کتاب های حاوی نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس

کتاب های متعددی وجود دارد که حاوی نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس است از موضوعاتی که در این کتاب‌ها ارائه شده برای تمرین استفاده کنید.
ویدئوهای نمونه جواب اسپیکینگ آیلتس
یوتیوب ویدیوهای بسیار زیادی دارد که ممتحنین و داوطلبان در حال صحبت با یکدیگر هستند که دقیقا مشابه با روند ازمون ایلتس در بخش اسپیکینگ است. در ادامه لینک چند ویدیو را برای شما قرار دادم که می‌توانید از آنها کمک بگیرید

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

اسپیکینگ آیلتس قسمت 1 (5.5)
اسپیکینگ آیلتس قسمت 1 (6.5)

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

اسپیکینگ آیلتس قسمت 2 (5.0)
اسپیکینگ آیلتس قسمت 2 (6.5)

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

اسپیکینگ آیلتس قسمت 3 (6.0)
اسپیکینگ آیلتس قسمت 3 (8.0)

وب سایت های مفید حاوی کتاب‌ها و منابع تمرین اسپیکینگ آیلتس

اینترنت پر از منابع برای بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس است. برخی از منابع آنلاین بسیار خوب هستند در حالی که برخی دیگر نادرست و گمراه کننده هستند. در ادامه مجموعه ای از منابعی که فکر می‌کنم برای داوطلبان اسپیکینگ آیلتس مفید باشد را به شما معرفی می‌کنم.

DCIELTS.com - راهنمای اسپیکینگ آیلتس :

یک منبع عالی برای مشاوره و تمرین اسپیکینگ. این سایت همچنین دارای هزاران منبع برای سایر مهارت های ازمون است.

IELTSblog.com - IELTS Speaking Page :

وب سایت دیگری که نه تنها منابع اسپیکینگ بلکه کتاب‌ها و منابع لازم برای تمامی بخش های آزمون آیلتس را در خود دارد.

IELTSspeaking.co.uk - IELTS Task Sheets :

این سایت دقیقاً در مورد بخش اسپیکینگ ازمون ایلتس است که شامل تعداد زیادی کتاب با امکان دانلو با فرمت  PDF رایگان است.

IELTS-Simon.com - Speaking Resources :

یک وب سایت مفید که توسط یک ممتحن سابق آیلتس مدیریت می‌شود. بسیاری از منابع این سایت به طور مرتب به روز می‌شود.

iPASSIELTS.com - 10 تست Speaking :

در این وب سایت کتاب اسپیکینگ آیلتس وجود ندارد، اما لینک بالا مستقیماً شما را به صفحه ای با 10 تست تمرینی اسپیکینگ می‌برد

بهترین کتاب‌ها و منابع برای تمرین اسپیکینگ آیلتس

تمرین تست اسپیکینگ آیلتس در اسکایپ

یکی از سخت‌ترین کارهایی که دانش‌آموزان باید انجام دهند این است که فردی را پیدا کنند که به آن‌ها تمرین تست اسپیکینگ خوب بدهد. اگر با یک دوست یا با یک شریک در اسکایپ صحبت می‌کنید، هرگز نمی توانید مطمئن شوید که آیا در صحبت کردن خوب هستید یا نه. صحبت کردن با یک شریک و انجام تست های تمرینی خوب است، اما ممکن است خیلی سریع پیشرفت نکنید.
بنابراین بهتاست یک استاد زبان یا معلم آیلتس را در اسکایپ پیدا کنید که زمان صحبت کردن اشکالات شما را متوجه شود و برای تقویت آنها به شما کتاب های اسپیکینگ آیلتس یا تمرین های مناسب معرفی کند.
علاوه بر این، از راهکارهای زیر نیز می‌توانید برای تقویت اسپیکینگ آیلتس استفاده کنید.

هشت راه برای افزایش نمره اسپیکینگ آیلتس

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس می‌تواند یک چشم انداز ترسناک باشد. اما اگر به درستی تمرین کنید، می‌تواند فرصتی برای شما باشد که به ممتحن نشان دهید که مهارت‌های زبان انگلیسی شما تا چقدر پیشرفته است. 
قبل از پرداختن به ۸ نکته برای بهبود نمره اسپیکینگآیلتس، ارزش آن را دارد که سه بخش اصلی بخش اسپیکینگ آیلتس را مرور کنیم. 
•    بخش اول - اینجا جایی است که  به سؤالات  مربوط به خود و خانواده خود پاسخ می‌دهید.
•    بخش دوم - در اینجا، شما یک  سخنرانی یک تا دو دقیقه ای  در مورد موضوعی که توسط ممتحن به شما داده است، ارائه خواهید کرد.
•    بخش سوم - شما و ممتحن اکنون  بحث طولانی تری در  مورد موضوع ارائه شده در قسمت دوم خواهید داشت. 
حالا بیایید به نکات برتر من برای تقویت عملکرد شما در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس نگاه کنیم. 

1. سعی کنید آرامش داشته باشید!

اکثر زبان آموزان موافق هستند که صحبت کردن چالش برانگیزترین مهارت است که تسلط بر آن مشکل خواهد بود. شما باید جملات بدون خطا بسازید، به واژگان مناسب و تلفظ مناسب فکر کنید، از ترجمه مستقیم از زبان مادری خود اجتناب کنید، پیام درست را منتقل کنید، از لحن مناسب استفاده کنید و ایده های خود را به شیوه ای سازمان یافته به هم متصل کنید. رعایت کردن تمام این‌ها فقط با مطالعه کتاب اسپیکینگ آیلتس بدست نمی آید.
با وجود تمام این وظایف، حفظ آرامش، آسان نخواهد بود، اما مهم است که به یاد داشته باشید که ممتحن بر روی اشتباهات شما تمرکز نمی کند، بلکه بر جنبه های مثبت گفتار شما تمرکز می‌کند. آنها آنجا هستند تا ببینند شما چه کاری می‌توانید انجام دهید، نه آنچه را که نمی توانید انجام دهید، و تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما احساس راحتی کنید. بنابراین، آن را به صورت یک چت کوتاه با یک دوست در نظر بگیرید. همه چیز در مورد برقراری ارتباط است - کاری که شما عادت دارید هر روز انجام دهید.
همچنین، به یاد داشته باشید که شما بر اساس دانش خود در مورد موضوعات خاص ارزیابی نمی شوید. موضوعات اسپیکینگ آیلتس بر اساس زندگی، تجربیات و نظرات شماست. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود در مورد حیوان خانگی خود، شهر خود، بهترین دوست یا شغل خود صحبت کنید. بیشتر مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند، پس فقط ریلکس باشید و بهترین کار را انجام دهید. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد!

2. پاسخ های خود را گسترش دهید

صحبت طولانی فرصتی است برای نشان دادن اینکه چقدر مسلط هستید. عادت کنید برای پاسخ های خود دلیل بیاورید. اگر ممتحن مدام می‌پرسد «چرا؟»، پس شما به اندازه کافی توضیح نمی دهید. تسلط یکی از چهار معیار ارزیابی آیلتس است و برای اینکه روان به نظر برسید، باید جریان گفتار خوبی داشته باشید. پس نترسید که زیاد حرف بزنید! 
به این نمونه پاسخ‌ها نگاه کنید تا تفاوت بین فردی که روان صحبت می‌کند و فرد غیر مسلط را ببینید. 

Answer

Better answer

Examiner: What is your favourite pet animal? 

Candidate: My favourite pet animal is a cat. 

Examiner: Why?

Candidate: Because they are cute. 

Examiner: What is your favourite pet animal? 

Candidate: My favourite pet animal is a cat. I have always found myself drawn
to cats because of their independent nature. Unlike dogs, cats are low maintenance.
They don’t require a lot of space and they are cheap to feed. We can leave them alone
at home all day and they don’t panic or get lonely. They also make great company for
us because they are beautiful, purring, intelligent pets that love and entertain us every day.


3. از یک دقیقه خود نهایت استفاده را ببرید

در بخش دوم از بخش اسپیکینگ آیلتس شما در مورد یک موضوع خاص صحبت خواهید کرد - ممتحن یک دقیقه به شما فرصت می‌دهد تا سخنرانی خود را آماده کنید. از این زمان عاقلانه استفاده کنید! 
اگر با موضوع آشنا نیستید وحشت نکنید. شما می‌توانید داستانی بسازید، یا خود را به جای دیگران بگذارید و داستان را از دیدگاه آنها تعریف کنید. به عنوان مثال، اگر لازم است در مورد یک رویداد ورزشی که در آن شرکت کرده‌اید صحبت کنید، و طرفدار ورزش نیستید، می‌توانید خود را به جای دوستی که طرفدار ورزش است قرار دهید و در مورد تجربه‌اش طوری صحبت کنید که گویی تجربه شما بوده است. هیچ جواب درست و غلطی وجود ندارد؛ شما فقط بر اساس مهارت های گفتاری تان ارزیابی می‌شوید.  
نکاتی که انتظار می‌رود پوشش دهید روی یک کارت نشانه نمایش داده می‌شوند، بنابراین توصیه می‌کنم از یک دقیقه خود برای نوشتن سریع کلمات کلیدی (جملات کوتاه) روی کاغذ یادداشت خود استفاده کنید تا در صورت گیر کردن به آن مراجعه کنید. در صورتی که صحبت هایتات تمام شد، می‌توانید نکات بیشتری به آن اضافه کنید. برای یک نمره روانی رضایت بخش، باید بدون مکث زیاد به صحبت کردن خود ادامه دهید، بنابراین این یادداشت‌ها مفید خواهند بود!

4. نمونه جواب‌ها را از روی کتاب اسپیکینگ آیلتس حفظ نکنید! 

سوالات بخش اسپیکینگ از یک الگوی مشترک پیروی می‌کنند. در بخش اول، از شما در مورد موضوعات شخصی، مانند زادگاه، شغل یا سرگرمی‌هایتان سؤال می‌شود. بخش دوم بر تجربیات شما متمرکز است، بنابراین می‌توانید یک مکان، شخص یا شی را توصیف کنید. بخش سوم، در مورد نظرات شما در رابطه با موضوع قسمت دوم. است
در حالی که مطمئناً حفظ واژگان مرتبط و عبارات و اصطلاحات رایج (هم خانواده های کلمات رایج) نتیجه خوبی می‌دهد، مهم است که از به خاطر سپردن جملات طولانی خودداری کنید. ممتحنین برای شناسایی پاسخ های حفظ شده آموزش دیده اند و شما را برای این کار علامت گذاری می‌کنند. 
به حای حفظ نمونه جواب هایی که در کتاب های اسپیکینگ آیلتس آورده شده، مطالعه واژگان موضوعی در دسته بندی‌های مرتبط مانند ورزش یا فیلم، توصیه می‌کنم. این رویکرد همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا دایره لغات خود را برای بخش‌های دیگر آزمون آیلتس بهبود بخشید و هرچه دایره لغات شما گسترده‌تر باشد، نمره شما بهتر است! 

5. واضح و با سرعت طبیعی صحبت کنید

سعی کنید در سخنرانی خود عجله نکنید. تند تند صحبت کردن نمره تسلط شما را بهبود نمی بخشد و می‌تواند منجر به اشتباهات بیشتر شود. در عوض، آرام بمانید، واضح صحبت کنید و سرعت طبیعی خود را حفظ کنید. و نگران لهجه خود نباشید. همه لهجه‌ها در آزمون آیلتس پذیرفته می‌شوند. فقط مطمئن شوید که کلمات خود را به درستی تلفظ می‌کنید. 

6. تسلیم نشوید!

سه مورد متداول وجود دارد که در آنها ممکن است احساس تسلیم شدن داشته باشید. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است: تسلیم نشوید!
اولین مورد زمانی است که نمی توانید دقیقاً کلمه مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر این اتفاق افتاد، از هر گونه مکث طولانی خودداری کنید و سعی کنید به تعبیر دیگری بپردازید یا به دنبال راه های دیگری بگردید که منظورتان را توضیح دهید. 
مورد دوم زمانی است که شما با موضوعی آشنا نیستید یا در مورد موضوعی نظری ندارید. اگر این اتفاق افتاد، از خلاقیت خود برای پاسخ دادن به سوال استفاده کنید. قرار دادن خود به جای کسی که این موقعیت را تجربه کرده است به شما کمک می‌کند سریعتر ایده بگیرید. 
مورد سوم زمانی است که شما سوال ممتحن را متوجه نمی شوید. اگر این اتفاق بیفتد، همیشه می‌توانید توضیح بخواهید (اما سعی کنید از پرسیدن سوالات زیاد خودداری کنید). 

7. به جای خواندن کتاب های اسپیکینگ آیلتس، صدای خودتان را ضبط کنید

اگر فرصت تمرین با شخص دیگری به زبان انگلیسی را ندارید، هنوز هم می‌توانید با تمرین کردن خودتان به تنهایی به موفقیت های زیادی برسید. چگونه؟ با ثبت جلسات تمرین و ارزیابی خود بر اساس چهار معیار ارزیابی آیلتس: تسلط، واژگان (محدوده واژگان شما)،  گرامر و تلفظ. 
برای شناسایی نقاط ضعف خود به صدای ضبط شده خود گوش دهید. آیا می‌توانستید از واژگان بهتری استفاده کنید؟ چقدر مسلط بودید؟ آیا می‌توانستید از ساختارهای پیچیده تری استفاده کنید؟ تلفظتان چطور بود؟ روی کاستی های خود کار کنید تا زمانی که صدای ضبط شده بهتری تولید کنید.

8. با مطالعه کتاب های راهنمای اسپیکینگ آیلتس بدانید چه انتظاری باید داشته باشید

اگر برای اولین بار است که در آزمون آیلتس شرکت می‌کنید، مطالعه کتاب های راهنمای اسپیکینگ آیلتس، به آشنایی با فرمت و معیارهای نمره دهی کمک می‌کند. دانستن اینکه چه انتظاری باید داشته باشید واقعا به آرامش داشتن شما کمک می‌کند. 
توصیه می‌کنم قبل از شرکت در آزمون پاسخ سوالات زیر را بدانید:
بخش اسپیکینگ ایلتس چه مدت است؟
چند قسمت دارد؟
از من انتظار می‌رود در هر قسمت چه کاری انجام دهم؟
معیارهای نمره دهی در هر بخش چیست؟
شرکت در ازمون های ازمایشی نیز به شما کمک می‌کند بهتر با ساختار آزمون اشنا شده و نمره بالاتری کسب کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!