اسپیکینگ آیلتس چیست؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/22

آزمون اسپیکینگ آیلتس مهارت شما درباره زبان انگلیسی گفتاری را ارزیابی می‌کند. این آزمون بین 11 تا 14 دقیقه طول می‌کشد که در آن شما در مورد موضوعات مختلف با ممتحن آیلتس صحبت خواهید کرد. آزمون شما در یک اتاق ساکت با یک ممتحن برگزار می‌شود که شما را تشویق به ادامه صحبت می‌کند. برخلاف آزمون اینترنتی، یک ممتحن آیلتس می‌تواند به شما احساس آرامش و اعتماد به نفس بدهد. آنها همچنین می‌توانند لهجه شما را درک کنند تا مطمئن شوند که بهترین نمره ممکن را دریافت می‌کنید. با خواندن این مقاله می‌توانید دقیق تر متوجه شوید که آزمون اسپیکینگ آیلتس چیست و در مورد سوالاتی که ممکن است در روز آزمون با آنها مواجه شوید، ایده بهتری پیدا کنید. 

بخش های مختلف اسپیکینگ آیلتس چیست؟

تست Speaking دارای 3 قسمت است:

قسمت 1

ممتحن از شما سوالات کلی در مورد خودتان و طیف وسیعی از موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، کار، مطالعات وعلایق می‌پرسد. این قسمت بین 4 تا 5 دقیقه طول می‌کشد.

روند کلی بخش ۱ آزمون اسپیکینگ آیلتس چیست؟

بخش اول یک مقدمه است و بیشتر سوالات در مورد موضوعات آشنا می‌باشند.
بخش 1 آزمون با درخواست ممتحن از شما شروع می‌شود که نام خود را ذکر کرده و هویت خود را بیان کنید.
در مرحله بعد، از شما سوالاتی کلی در مورد خودتان پرسیده می‌شود، مانند محل زندگی یا کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید (کار یا تحصیل). 
سپس از شما سوالاتی در مورد طیف وسیعی از موضوعات آشنا پرسیده می‌شود، به عنوان مثال، در مورد موسیقی که دوست دارید، آشپزی، آب و هوا، یا فیلم هایی که ترجیح می‌دهید، ببینید. معمولاً در مورد یک یا دو موضوع از شما سؤال می‌شود.  
ممتحن سوالات متنی می‌پرسد و به پاسخ شما گوش می‌دهد و اگر پاسخ شما خیلی کوتاه باشد، از شما می‌خواهد که پاسخ خود را با یک "چرا؟" یا "چرا نه؟" بیشتر توضیح دهید.
این بخش از آزمون از قالب پرسش و پاسخ پیروی می‌کند که بر توانایی شما در برقراری ارتباط، نظرات و اطلاعات در مورد موضوعات روزمره با پاسخ دادن به طیف وسیعی از سؤالات تمرکز دارد. 

نمونه سوالات بخش اول ازمون اسپیکینگ آیلتس همراه با جواب

Good morning. My name is John Smith. Could you tell me your full name please?
Can I see your identification please? Thank you!
--
In this first part, I’m going to ask you some questions about yourself. Let’s talk about your family. Do you have a big family?
- How much time do you spend with your family?
- What do you like to do together as a family?
- Are people in your country generally close to their families?

Let’s move on to talk about technology. Do you use any gadgets on a daily basis?
- How often do you use Internet?
- What is your favourite technological device?

قسمت 2

به شما یک کارت سوال داده می‌شود و ممتحن از شما می‌خواهد که در مورد موضوعی صحبت کنید. قبل از صحبت کردن حدود ۱دقیقه فرصت دارید تا آماده شوید. سپس ممتحن برای اتمام این بخش از آزمون یک یا دو سوال در مورد همان موضوع می‌پرسد تا متوجه شود رویکرد شما برای پاسخ به این سوال اسپیکینگ آیلتس چیست.

روند کلی بخش ۲ آزمون اسپیکینگ آیلتس چیست؟

بعد از قسمت 1، ممتحن موضوعی را به شما می‌دهد و از شما می‌خواهد که یک تا دو دقیقه در مورد آن صحبت کنید. 
موضوع بر روی یک کارت به شما تحویل داده می‌شود و همچنین یک کاغذ و یک مداد برای یادداشت به شما داده می‌شود. بر روی کارت، عناوین اصلی و برخی از نکاتی را که می‌توانید در صحبت خود در این زمینه پوشش دهید، مشاهده خواهید کرد. 
شما دقیقاً یک دقیقه فرصت خواهید داشت تا قبل از صحبت آماده شوید و یادداشت برداری کنید. ممتحن از یک تایمر استفاده می‌کند و به شما می‌گوید چه زمانی زمان شما تمام شده است.  
ممتحن به شما می‌گوید که چه زمانی صحبت خود را شروع کنید و به شما یادآوری می‌کند که بعد از 2 دقیقه شما را متوقف می‌کند. نکات روی کارت سوال به شما کمک می‌کند تا به آنچه بگویید فکر کنید و باید سعی کنید 2 دقیقه کامل صحبت کنید. آنها ممکن است قبل از رفتن به بخش بعدی از شما سؤالی در مورد آنچه گفته اید، بپرسند. 
این بخش از آزمون توانایی شما را برای صحبت طولانی در مورد یک موضوع خاص، با استفاده از زبان مناسب و سازماندهی ایده های خود به روشی منطقی ارزیابی می‌کند. شما می‌توانید از تجربه خود در مورد موضوع برای کمک به تکمیل صحبت های طولانی خود استفاده کنید.

نمونه سوالات بخش دوم ازمون اسپیکینگ آیلتس همراه با جواب

Okay. Now we move on to Part two of the speaking test. Have a look at this card and read it carefully. You have about one minute to think about your answer. Then approximately one to two minutes to talk to me about what's on the slip. You can use a pen and paper to make some notes.
Don't worry if I stop you, I'll let you know when the time is up.
Describe your friend. You should say:
•    Who is he/she
•    When did you meet
•    Why is he/she so close to you
and say what do you like about your friend the most
- Do you have a lot of friends?

قسمت 3

از شما سؤالات بیشتری در ارتباط با موضوع مطرح شده در قسمت 2 اسپیکینگ آیلتس پرسیده می‌شود. این سؤالات به شما امکان می‌دهد در مورد ایده‌ها و موضوعات انتزاعی بیشتری بحث کنید. این قسمت از آزمون بین 4 تا 5 دقیقه طول می‌کشد. 

روند کلی بخش ۳ آزمون اسپیکینگ آیلتس چیست؟

بخش سوم از ازمون اسیکینگ آیلتس یک بحث دو طرفه است که حدود 4 تا 5 دقیقه طول می‌کشد. 
سوالات بخش سوم به موضوع کلی که در قسمت 2 در مورد آن صحبت کردید مرتبط خواهد شد. شما در مورد موضوع به صورت کلی تر و انتزاعی تر بحث خواهید کرد و به آزمونگر نشان می‌دهید که می‌توانید نظرات خود را بیان و توجیه کرده، تجزیه و تحلیل کنید، بحث کنید و در مورد موضوع عمیق تر صحبت کنید. 
اگر سوال تان در مورد یک مکان زیبا برای بازدید در شهر تان بود، این بخش ممکن است با صحبت در مورد مکان های زیبا شروع شود و اولین سوال ممکن است این باشد: "به نظر شما حفظ مکان های زیبا در شهرها مهم است؟" 
ممتحن در این بخش بیشتر با شما صحبت خواهد کرد و ممکن است از شما بخواهد که نظرات خود را توجیه کنید تا ببیند چقدر می‌توانید در مورد ایده های انتزاعی در مقایسه با موضوعات شخصی که در قسمت های 1 و 2 در مورد آنها صحبت کردید ارتباط برقرار کنید. 
در قسمت 3، شما بر اساس توانایی خود در بیان و توجیه نظرات و تحلیل، بحث و گمانه زنی در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با موضوع کلی که در قسمت 2 در مورد آن صحبت کردید، ارزیابی می‌شوید.  

نمونه سوالات بخش سوم ازمون اسپیکینگ آیلتس همراه با جواب

- What do you think is the best time to get new friends?
- Do you think friendship is important nowadays?
- Is it important to stay in touch with your friends throughout the years?
- What personal qualities are the most important to be a good friend?
--
Thank you! Your speaking test is over now. You can enjoy the rest of your weekend!

 

اسپیکینگ آیلتس چیست؟

بهترین روش برای کسب نمره بالا در آزمون اسپیکینگ آیلتس چیست؟

بسیاری از داوطلبانی که در آزمون اسپیکینگ آیلتس شرکت می‌کنند، این بخش را سخت‌ترین بخش می‌دانند زیرا شامل ارتباط رو در رو است. اما در واقع، IELTS Speaking ساده ترین بخش آیلتس برای بهبود نمره شما است. ممکن است فکر کنید، " مگر می‌شود؟ مصاحبه‌ها خیلی سریع انجام می‌شوند و من حتی زمان کافی برای برنامه ریزی یک پاسخ خوب نخواهم داشت. علاوه بر این، من استرس زیادی خواهم داشت.
درست است، مصاحبه های بخش اسپیکینگ ازمون ایلتس بسیار سریع هستند. اما همه شرکت کنندگان در آزمون نگران هستند و زمان زیادی برای برنامه ریزی پاسخ های خود ندارند. ممتحنین نیز به آن عادت کرده اند، بنابراین از شما انتظار ندارند که مانند یک خطیب صحبت کنید. حتی از شما توقع ندارند که خیلی منطقی و ساختارمند پاسخ دهید! شما فقط بر اساس توانایی خود ارزیابی می‌شوید:
روان و بدون تردید صحبت کنید،
از واژگان مختلف استفاده کنید،
از اشتباهات گرامری اجتناب کنید،
کلمات را خوب تلفظ کنید
بنابراین اگر با خودتان فکر می‌کنید بهترین روش برای امادگی آزمون اسپیکینگ آیلتس چیست باید بگویم می‌توانید با تمرین و یادگیری، نمره 8 و بیشتر را در این بخش بگیرید.
حتی می‌توانید با رعایت این نکات و ترفندهای ساده اسپیکینگ آیلتس نمره خود را نیز افزایش دهید . در اینجا ما 10 نکته برتر اسپیکینگ آیلتس را برای افزایش نمره اسپیکینگ آیلتس جمع آوری کرده ایم:

روان و آزاد صحبت کنید

هرچقدر روان و خودجوش صحبت کنید، نمره بیشتری کسب خواهید کرد. در مورد استفاده از واژگان هوشمندانه زیاد نگران نباشید، مسلط بودن مهمتر است. اما همچنین خیلی سریع صحبت نکنید و به دستور زبان خود اهمیت دهید. شما باید یک «تعادل سالم» بین سریع صحبت کردن و مکث های طولانی پیدا کنید.
در صورت نیاز درباره سوال مطرح شده از ممتحن بپرسید
اگر می‌خواهید چیزی را روشن کنید خجالتی نباشید. با پرسیدن از ممتحن نمره ای از دست نخواهید داد.

در لحن خود احساسات داشته باشید

با احساسات صحبت کنید. هیچ چیز به اندازه لحن، سخنرانی یک گوینده با تجربه را از مبتدیان جدا نمی کند. احساسات خود را مانند زبان مادری خود بیان کنید.

صحبت های خود را گسترش دهید

سعی کنید حداقل بیشتر از ممتحن صحبت کنید. اگر با استفاده از یک جمله از شما سوالی پرسیده شد، با دو یا چند جمله پاسخ دهید. و هرگز پاسخ های کوتاه و نامربوط ندهید. مثلا:
ممتحن : آیا شما ورزش می‌کنید؟
شما : نه، من ورزش را دوست ندارم... [اینجا متوقف نشوید!] من آدم خیلی فعالی نیستم و هیچ وقت در مدرسه ورزش کردن را دوست نداشتم. اما من به جای آن بازی های فکری را دوست دارم. به عنوان مثال، من شطرنج را بسیار جالب می‌دانم.

منسجم صحبت کنید

از کلمات و ساختارهای ربط دهنده استفاده کنید. کلمات و عباراتی مانند However، Therefore، In conclusion ، in addition، گفتار شما را غنی می‌کند.

به خود فرصت فکر کردن بدهید

اگر مطمئن نیستید که چگونه به سوال پاسخ دهید، می‌توانید با استفاده از این نکته کمی زمان بیشتری به خود بدهید تا فکر کنید. اول از همه، می‌توانید بگویید: " This is a complicated question"، " I’ve never taught about it before… " یا " This is an intresting question". به این ترتیب شما زمان بیشتری برای برنامه ریزی پاسخ خود خواهید داشت.
همچنین می‌توانید سوال را به نحو دیگری بیان کنید:
ممتحن : کتاب مورد علاقه شما در دوران کودکی چه بود؟
شما : من در کودکی چه کتابی را دوست داشتم؟ بذار ببینم...

اگر اشتباه کردید، وحشت نکنید!

اگر اشتباه کردید - نترسید! سعی کنید تا جایی که امکان دارد گفته خودتان را اصلاح کنید. و اگر نمی توانید - فقط به صحبت کردن ادامه دهید، به خاطر چند اشتباه نمره زیادی را از دست نخواهید داد.

تاثیر اولیه خوبی داشته باشید

خوب به نظر برسید، بوی خوبی بدهید و احساس خوبی داشته باشید. اعتماد به نفس داشته باشید. اگرچه ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد، یک برداشت اولیه قوی تا حد زیادی کمک کننده خواهد بود.

پاسخ‌ها را از روی قالب های اماده حفظ نکنید

ممتحنین می‌توانند تشخیص دهند که آیا شما آزادانه صحبت می‌کنید یا پاسخ را قبل از مصاحبه حفظ کرده اید. یادگیری اسکریپت های کامل ایده بدی است. در عوض، بسیار بهتر است که کلمات و اصطلاحات جداگانه را یاد بگیرید و آنها را در گفتار خود بکار ببرید.

پاسخ دادن به نمونه سوالات ازمون اسپیکینگ آیلتس را تمرین کنید

معمولاً از شما در مورد موضوعات روزمره مانند کار، تحصیل، ورزش، خانواده و غیره سؤال می‌شود. بنابراین باید سعی کنید قبل از امتحان به سوالات اسپیکینگ آیلتس پاسخ دهید . تعجب خواهید کرد که چقدر ساده هستند! فقط باید واژگان مناسب را یاد بگیرید و بفهمید چه پاسخ هایی خواهید داد.
بهترین نمونه سوالات، همان سوالاتی هستند که در ازمون های قبلی اسپیکینگ آیلتس مطرح شده اند. در اپلیکیشن اکادمی زبان شایسته می‌توانید به تمامی سوالات کتاب های کمبریج دسترسی داشته باشید و با آنها تمرین کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!