سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل در فرمت جدید

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/22


هر زمان که دانشجویی تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌گیرد ، هنگام آماده شدن برای پذیرش در دانشگاه رویایی خود، موارد زیادی را باید در نظر داشته باشد. از بین تمام آزمون های ورودی، آماده شدن برای آزمون های مهارت زبان به خصوص تافل می‌تواند بسیار ترسناک باشد. صحبت در مورد ساختار سوالات اسپیکینگ تافل به عنوان یکی از این بخش های چالش برانگیز نسبت به تمام بخش های دیگر امتحان متمایز است. به همین دلیل است که در این مقاله به بررسی ساختار این بخش و سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل در فرمت جدید می‌پردازیم.
اگر برای شرکت در آزمون تافل آماده هستید و می‌خواهید در بخش اسپیکینگ آزمون تافل شرکت کنید، این پست حاوی برخی از محبوب ترین و مورد انتظارترین موضوعات صحبت کردن تافل است که می‌تواند به شما کمک کند آمادگی خود را بهبود ببخشید.
اما قبل از اینکه به سراغ موضوعات اسپیکینگ تافل برویم، اجازه دهید ابتدا در مورد اینکه بخش اسپیکینگ تافل واقعاً در مورد چیست و سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل کدامند، صحبت کنیم. 

ساختار اسپیکینگ تافل در فرمت جدید

بخش اسپیکینگ تافل، شامل حدود 4 سوال است که در آن داوطلبان باید در مورد برخی از موضوعات خاص صحبت کنند و پاسخ های خود را در میکروفون ضبط کنند.
بخش اسپیکینگ تافل تقریباً 17 تا 20 دقیقه طول می‌کشد که داوطلب باید 4 سوال را بر اساس اظهار نظر در مورد یک موضوع آشنا انجام دهد. نمره بخش اسپیکینگ تافل بر اساس توانایی داوطلب در خواندن، گوش دادن، استفاده از گرامر خوب، مدیریت زمان، یادداشت برداری، تلفظ صحیح کلمه و بسیاری از عوامل دیگر ارزیابی می‌شود. 
بخش اسپیکینگ به 2 دسته اصلی تقسیم می‌شود: سوالات مستقل (سوال 1) و سوالات تلفیقی (سوالات 2 تا 4). سوال مستقل معمولاً شامل یک موصوع است که داوطلب باید درباره آن صحبت کند و ایده‌ها، افکار و نظرات خود را به وضوح بیان کند. در حالی که سوالات تلفیقی شامل ادغام خواندن/گوش دادن همراه با صحبت کردن است. پاسخ دادن به سوالات تلفیقی تا حد زیادی به این بستگی دارد که یک داوِب چقدر می‌تواند منطق یا ایده‌ها را در یک متن یا سخنرانی پیدا کند.

موضوعات اسپیکینگ تافل

انواع مختلف موضوعات اسپیکینگ تافل که باید در مورد آنها بدانید، شامل موارد زیر است:
یک گزینه را انتخاب کنید
از بین دو گزینه انتخاب کنید
در مورد یک مشکل در دانشگاه توضیح دهید
درباره موضوع یک کلیپ صوتی توضیح دهید
یک مشکل زندگی دانشجویی را شرح دهید
یک سخنرانی را توضیح دهید

تغییرات و سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل در 2019-2020 (به روز شده در 8 مارس 2020)

بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تافل در آگوست 2019 تغییر کرد. از آن زمان، ETS یک سری تغییرات کوچک‌تر را نیز اعلام کرده است. بیشتر این تغییرات دقیقا منتشر شده است، اما برخی از آنها "تغییرات مخفی" هستند. در ادامه تغییرات و سوالات حذف شده اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ تافل در فرمت جدید را باهم بررسی می‌کنیم:

تغییرات و سوالات حذف شده ریدینگ تافل

شما هنوز هم سه یا چهار متن برای خواندن خواهید داشت.  اگر چهار متن دریافت کنید، یکی از آنها یک متن "تجربی" خواهد بود که نمره دهی نمی شود.
اما تغییرات و سوالات حذف شده ریدینگ تافل به اینصورت است که هر متن ریدینگ به جای 12 تا 14 سؤال، 9 یا 10 سؤال خواهد داشتو به شما 54 دقیقه (برای سه متن) یا 74 دقیقه (برای چهار متن) وقت داده می‌شود. این به این معنی است که شما حدود 18 دقیقه برای خواندن هر متن و  105 ثانیه برای هر سوال  (به جای 90 ثانیه مانند آزمون قدیمی) زمان خواهید داشت. توجه داشته باشید که ممکن است از شما انتظار رود که دقت بیشتری دست یابید، بنابراین نمی توان گفت که این تغییرات و سوالات حذف شده، بخش ریدینگ یا اسپیکینگ تافل را «آسان تر» می‌کند.
اگر تعداد کل سؤالات یک متن  9 مورد باشد ، به این معنی است که سؤال « جدول را پر کنید » به عنوان آخرین سؤال ظاهر می‌شود. بر اساس اطلاعات  ETS، هر متن دقیقاً 10 سؤال خواهد داشت، اما این اطلاعات نادرست است.
طول و سطح دشواری متون مشابه قبلی است و در همه از یک نوع سوال استفاده می‌شود .
نمرات غیر رسمی ریدینگ اکنون به محض اتمام آزمون در مرکز آزمون ارائه می‌شود.

تغییرات و سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل

تغییرات و سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل، به این صورت است که سوال Speaking 1  (ترجیحات شخصی) و Speaking Question 5 (وضعیت دانشگاه) از آزمون حذف شده است. بقیه سوالات هم مثل قبل هستند. البته توجه داشته باشید که سوالات "چند گزینه ای" و "مزایا/معایب" در فرمت جدید استفاده نمی شود.
نمره شما اکنون توسط  یک ارزیابی کننده انسانی و نرم افزار SpeechRater تعیین می شود که ETS به آن "امتیاز گفتاری پیشرفته" می‌گوید. نرم افزار SpeechRater جدید است. پیش از این، دانش‌آموزان فقط با توسط ممتحین نمره دهی می‌شدند.

تغییرات سوالات حذف شده لیسنینگ تافل

شما به دو یا سه مجموعه از کلیپ های صوتی گوش خواهید داد. هر مجموعه شامل یک مکالمه و دو سخنرانی (مجموعه طولانی) یا یک مکالمه و یک سخنرانی (مجموعه کوتاه) خواهد بود.
مجموعه طولانی دارای 17 سوال است که برای حل آنها 10 دقیقه فرصت داده می‌شود. مجموعه کوتاه 11 سوال دارد که 6.5 دقیقه برای حل آنها به شما فرصت داده می‌شود. توجه داشته باشید که هنگام گوش دادن ساعت کار نمی کند. این بدان معناست که شما حدود 35 ثانیه  برای حل هر سوال فرصت دارید که مانند آزمون قبلی است. به برخی از دانش آموزان 7 دقیقه فرصت داده شده است تا مجموعه کوتاه را حل کنند. دلیل این امر نامعلوم است.
اگر سه ست به شما داده شود، ست سوم یک ست کوتاه اضافی خواهد بود. در این صورت به یکی از سخنرانی های شما و یکی از مکالمات شما نمره داده نمی شود. این بخش‌های تجربی می‌تواند از هر یک از مجموعه‌ها باشد.
توجه داشته باشید که مدت زمان کل بدون تغییر است و سطح دشواری آن نیز تغییری نکرده است. همچنان از همان انواع سوالات قبلی، در بخش لیسنینگ تافل استفاده می‌شود.
نمرات لیسنینگ غیر رسمی اکنون به محض اتمام آزمون در مرکز آزمون داده می‌شود.

تغییرات کلی فرمت تافل جدید

اکنون به جای 3.5 ساعت (بدون احتساب مسائل اداری و استراحت شما) حدود سه ساعت طول می‌کشد تا تافل را تمام کنید. نمره این آزمون همچنان از 120 محاسبه می‌شود و هر بخش همچنان محدوده نمره برابری دارد.

تغییرات در نمره دهی تافل

بهترین امتیازات من

گزارش نمرات تافل شما اکنون حاوی بخشی است که به آن "MyBest Scores" گفته می‌شود.  این گزارش، بهترین نتیجه را از هر بخش از آزمون که در تمام آزمون های خود در دو سال گذشته به دست آورده اید، نشان می‌دهد . به عنوان مثال، اگر چندین بار در این آزمون شرکت کنید، بهترین نمراتی که در هر بخش از رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ که در تمام آزمون اا به دست آورده‌اید نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه‌ها ممکن است این نمرات را نپذیرند و فقط نمرات یک آزمون را قبول خواهند کرد. تاکنون، اکثر دانشگاه‌ها این نمرات را قبول نکرده‌اند، اما می‌توانید فهرست  دانشگاه هایی که آنها را می‌پذیرند را  اینجا ببینید

گزارش امتیازات کمتر خاص

در گذشته، دانش‌آموزان نمرات کلی بخش گفتاری و نوشتاری و همچنین ارزیابی‌های سطح خاصی (محدود، ضعیف، مناسب، خوب) را برای هر یک از سوالات نوشتاری خود و برای هر دو سوال گفتاری دریافت می‌کردند. این نشان می‌دهد که در کدام بخش‌های آزمون خوب عمل کرده‌اند و در کدام بخش‌ها ضعیف عمل کرده‌اند. این سطوح اکنون از گزارش های نمرات حذف شده اند. دانش آموزان اکنون فقط  نمرات کلی می‌گیرند.

گزارش نمرات و بررسی سریعتر

اکنون فقط شش روز طول می‌کشد تا نمره شما گزارش شود (قبلاً ده روز طول می‌کشید). اکنون فقط سه روز طول می‌کشد تا  نمره شما بررسی شود. توجه داشته باشید که از SpeechRater زمانی که درخواست بررسی نمره می‌کنید، استفاده نمی شود.

تغییرات در ثبت نام تافل

اکنون دانش آموزان می‌توانند هفته ای یک بار در این آزمون شرکت کنند. قبلاً آنها فقط هر دو هفته یک بار می‌توانستند تست تافل را انجام دهند.
اکنون امکان ثبت نام در آزمون تنها  دو روز قبل از برگزاری آن وجود دارد و داوطلبین می‌توانند به جای حضور در مراکز آزمون در تافل هون ادیشن یا تافل خانگی شرکت کنند.

منابع رسمی جدید آمادگی آزمون تافل

ETS پیشنهاد کرده است که نسخه جدیدی از راهنمای رسمی تافل که در ژوئن 2020 منتشر شده را مطالعه کنید. اما این اطلاعات کاملا رسمی نیست.  
ETS اکنون یک تست نمونه رایگان جدید ارائه می‌دهد که از نسخه های اصلاح شده مجموعه های آماده سازی سریع تافل قدیمی استفاده می‌کند. آنها همچنین چند فایل پی دی اف سوال جدید ارائه کرده اند که می‌توانید در جدیدترین ازمون های TPO 2022که در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته موجود است، با آنها تمرین کنید و با ساختار جدید که شامل سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل، ریدینگ و لیسنینگ نمی شود، آشنا شوید.

تغییرات و سوالات حذف شده قدیمی تافل - 2018 و 2019

به طور خلاصه، شش تغییر اصلی وجود دارد که ما در سال های 2018 و 2019 متوجه شده ایم که جدا از تغییرات اعلام شده در بالا هستند:
دستورالعمل‌ها در بخش رایتینگ مستقل طولانی‌تر می‌شوند. آنها گاهی به شش جمله می‌رسند!
گاهی اوقات در انتهای سؤال رایتینگ مستقل، هشداری مبنی بر «مثال های حفظ نشده استفاده نشده» نمایش داده می‌شود.
در سوالات رایتینگ مستقل چند گزینه ای، گاهی اوقات به دانش آموزان گفته می‌شود که می‌توانند بیش از یک گزینه را انتخاب کنند.
دستورالعمل های مربوط به سؤالات اسپیکینگ مستقل طولانی‌تر شده اند.
در حال حاضر امکان کسب نمره ۲۵ در بخش اسپیکینگ وجود دارد. قبلاً این غیرممکن بود. 

چه چیزی تغییر نکرده است؟

خیلی چیزها هنوز در تست جدید یکسان است.
بخش Writing تغییر نکرده است. همچنان 2 سوال دارد و 50 دقیقه طول می‌کشد.
بین بخش Listening و Speaking هنوز 10 دقیقه استراحت وجود دارد.
همه انواع سؤالات مشابه را خواهید دید . هیچ نوع سؤال جدیدی اضافه نشده و هیچ کدام حذف نمی شوند.
این آزمون همچنان در مقیاس 0-30 برای هر بخش نمره گذاری می‌شود و نمره کل هنوز 0-120 است.

نمونه سوالات اسپیکینگ تافل همراه با جواب

اکنون که با فرمت جدید، تغییرات و سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل اشنا شدید، بهتر است چند نمونه سوال همراه با جواب را نیز با شما به اشتراک بگذاریم:

Q. Do you agree or disagree with the following statement that children should help their parents and household chores when they are old enough? 
I believe that it is of great benefit that children should help their parents with household chores after a certain age. It is ideal because children can learn valuable skills as it comes handy in later periods of life. During the later years of school, I was responsible for making breakfast for me and my brother before going to school. As a result, when I went out of the state for college it was really easy for me to manage my own meals throughout the day, unlike my other friends. Also, doing home chores together is an ideal opportunity through which parents and children can bond together. 
Q. Some people like to watch news programs on television every day, while others prefer watching them only now and then. What is your preference? 
I for sure prefer to watch the news only on an occasional basis because of two major reasons. Firstly, spending time watching the news makes me feel anxious sometimes. As it is difficult for me to digest news about disasters. An Extra dose of news, sometimes depresses me, affecting my daily functionality. Secondly, I also believe that it is a waste of time. If I spend 1 hour of my day watching a news broadcast, then, I will surely miss out on some important things of my day.
Q. These days using extreme methods suggest surgery to change your physical appearance has become common. People generally do it because they want to look more attractive. Do you think this is a good idea? Support your answer with details and examples. 
I think it is a great idea to get your body altered as per your choices. I can support my argument with two reasons such as- having your body as per your choice can boost your self-confidence. Generally, people are hesitant about one or the other physical aspect of the personality, but through plastic surgery, we can easily overcome it leading to a better and content life. Apart from this, plastic surgeries give one the privilege to undo the changes made if they are unhappy with their results. I myself have recently corrected the shape of my nose through plastic surgery as per my choice. 

نمونه سوالات اسپیکینگ تافل از نوع سه گزینه ای

Which of the following choices do you think has the greatest impact on environmental protection? (1) Governmental regulations (2) Environmental awareness groups (3) Individual effort.
There is going to be a TV show that relates to students. Which show would you like to watch? (1) Interview school leaders (2) Students’ debate on political and social topics (3) Comedy about school life.
Three kinds of activities will be offered on a special day organized by the International Student office. Which one do you prefer? (1) International food fair (2) International music festival (3) International film festival.
Which one would you like to choose for your final project? (1) giving a presentation (2) writing a paper (3) creating a video.

نمونه سوالات اسپیکینگ تافل از نوع موافق و مخالف

Do you agree or disagree that it is important for young people to learn some domestic skills like cooking, sewing and taking care of children?
Do you agree or disagree with the statement that experienced doctors are better than young doctors?
Do you agree or disagree that students should have a job while they are studying in school? Use details and examples to support your explanation.
Some people think that with the development of technology and the Internet, libraries will disappear, while others think libraries are always necessary. Which opinion do you agree?

نمونه سوالات اسپیکینگ تافل از نوع توضیح و مثال

If the police stop a driver who is driving drunk (after drinking alcohol), do you think that the person’s driver’s license should be taken away? Support your answer.
Do you think that parents should be allowed to educate their children at home, or should they be required to send children to school outside the home? Support your answer.
Do you think it is important for parents to teach their kids to learn how to manage money? Use reasons and specific examples to support your opinion.
Should schools engage in character education to instil morals and values in children?

 

سوالات حذف شده اسپیکینگ تافل در فرمت جدید

ترفندهایی برای کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ تافل

اکنون که موضوعات بخش سخنرانی تافل را می‌دانید، اجازه دهید به سرعت نکات مهمی را به شما ارائه دهیم که می‌تواند به شما در افزایش نمره تان  کمک کند.

متمرکز بمانید:

هنگامی که در حال تلاش برای پاسخگویی به سوالات بخش اسپیکینگ هستید، ممکن است با سر و صدای همه افرادی که در کنار شما صحبت می‌کنند حواس تان پرت شود. بنابراین، در حالی که برای آزمون آماده می‌شوید، این بخش را در یک اتاق نسبتاً پر سر و صدا تمرین کنید تا در یک اتاق ساکت.

آرام باشید و اعتماد به نفس داشته باشید :

استرس می‌تواند عملکرد شما را در بخش سخنرانی تافل خنثی کند و ذهن شما را از دریافت ایده‌ها و نظرات جدید مسدود کند. بنابراین، قبل از امتحان، چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید برای چند ثانیه استراحت کنید.

از سرقت ادبی دوری کنید :

قالب های آماده بی‌شماری در اینترنت موجود است، اما نیازی نیست پاسخ‌های هیچ یک از موضوعات اسپیکینگ تافل را حفظ کنید. اگر ممتحن تشخیص دهد که شما پاسخ را حفظ کرده اید، ممکن است رد صلاحیت شوید.

یادداشت برداری کنید :

یادداشت برداری کوتاه می‌تواند به داوطلب کمک کند تا همه چیز درباره ایده های اصلی سخنرانی های تافل را به خاطر بیاورد. 

پاسخ های خیالی بدهید :

اگر در مورد همه چیز صحبت کرده اید و هنوز زمان باقی مانده است، پاسخ های خیالی بسازید. این بخش فقط مهارت های گفتاری شما را ارزیابی می‌کند نه واقعیت‌ها و ارقام. فقط به صحبت کردن ادامه دهید حتی اگر چیزی که می‌گویید در واقعیت اتفاق نیفتاده باشد.

تغییرات تافل فرمت جدید در یک نگاه: یک آزمون کوتاه تر

از 1 آگوست 2019 ، تافل تغییراتی کرده است. آزمون 30 دقیقه کوتاهتر شده و در بخش های Reading، Listening و Speaking سوالات کمتری خواهید دید. با توجه به سوالات حذف شده اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ، نسخه جدید آزمون تافل، 3 ساعت طول می‌کشد .

بخش

فرمت قدیمی

فرمت جدید

ریدینگ

3-4 متن

هر کدام 12 تا 14 سوال

60-80 دقیقه

3-4 متن ریدینگ

هر کدام 10 سوال

54-72 دقیقه

لیسنینگ

4-6 سخنرانی، هر کدام 6 سوال

2 تا 3 مکالمه، هر کدام 5 سوال

60-90 دقیقه

3-4 سخنرانی ، هر کدام 6 سوال

2 تا 3 مکالمه، هر کدام 5 سوال

41-57 دقیقه

اسپیکینگ

6 سوال

2 سوال مستقل و 4 سوال تلفیقی

20 دقیقه

4 کار

1 سوال مستقل و 3 سوال تلفیقی

17 دقیقه


برای اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات، به وب سایت ETS مراجعه کنید . آنها همچنین دارای یک PDF با پاسخ به سوالات رایج هستند که می‌توانید با کلیک کردن در اینجا آن را بخوانید .
برای آشنایی با فرمت جدید تافل می‌توانید جدیدترین آزمون های شبیه سازی شده تافل (TPO 2022) از طریق ثبت نام در نرم افزار ما شرکت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!