گرامر برای آیلتس: 7 قانون کلیدی گرامر انگلیسی که برای اسپیکینگ آیلتس باید بدانید

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/07/10

گرامر خوب برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا به خصوص در بخش اسپیکینگ آیلتس، ضروری است.
گرامر مستقیماً در این آزمون ارزیابی نمی شود، بنابراین ممکن است از شنیدن این موضوع تعجب کنید.
اما درست است: گرامر درست انگلیسی برای گرفتن نمره اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس بالا بسیار مهم است!
اگرچه هیچ بخشی از آیلتس وجود ندارد که فقط بر روی گرامر تمرکز کند، برای موفقیت در این آزمون باید گرامر بخوانید.
گرامر به شما کمک می کند در هر چهار مهارت، خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن پیشرفت کنید.
شما قادر خواهید بود پیشرفت خود را در اسپیکینگ و رایتینگ به طور عمده احساس کنید، زیرا اینجاست که به طور فعال از ساختارهای گرامر برای بیان ایده های خود استفاده می کنید. با این حال، دانستن گرامر به شما در درک زبان هم در ریدینگ و هم در لیسنینگ کمک می‌کند، زیرا با ساختارهای دستور زبان بیشتر آشنا می‌شوید و فوراً متوجه می‌شوید که دیگران چه می‌خواهند بگویند.
بهترین راه برای بهبود دستور زبان این است که هر قانون را یک به یک مطالعه کنید، چند مثال بخوانید، مثال های خود را بسازید و سپس با انجام تمرینات، هر قانون را تمرین کنید.
در این مقاله چند قانون مهم گرامر اسپیکینگ آیلتس را برای یادگیری شما انتخاب کردیم تا در آزمون آیلتس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. هر قانون با مثال ها و یک تمرین کوتاه دنبال می شود. پس از انجام تمرینات، می توانید با کلید پاسخ در انتهای پست، درست بودن پاسخ خود را بررسی کنید.

7 قانون گرامر انگلیسی که برای گرفتن نمره اسپیکینگ آیلتس بالاتر باید بدانید

1. حال ساده

ما از حال ساده برای صحبت در مورد اقدامات کلی، دائمی یا مکرر استفاده می کنیم.
در جمله زیر، حال ساده برای اشاره به یک عمل معمولی و عمومی استفاده می شود:

I often read business magazines online.

من اغلب مجلات تجاری را به صورت آنلاین می خوانم.
در مثال بالا به طور ضمنی گفته می شود که شما همیشه این مجلات را بصورت آنلاین مطالعه می کنید. این کاری است که شما به طور منظم انجام می دهید.
ما از حال استمراری برای تمرکز بر روی اقدامات پیشرونده استفاده می کنیم که معمولاً در همان لحظه صحبت کردن اتفاق می افتد.
در مثال زیر، حال استمراری برای اشاره به عملی استفاده می‌شود که در لحظه صحبت کردن اتفاق می‌افتد:

I am reading an interesting book.

دارم کتاب جالبی میخونم.
همین قاعده در مورد گرامر تمام زمان های فعل گذشته، حال و آینده صدق می کند. اگر می خواهید روی تداوم عمل تمرکز کنید، از جنبه پیوسته استفاده کنید. اگر بیشتر  نتیجه مهم است، از فعل ساده در اسپیکینگ آیلتس استفاده کنید.
این تمرین را با FluentU امتحان کنید: کلمه "read" و سپس کلمه "reading" را جستجو کنید و فلش کارت ها و نتایج ویدئویی را برای هر کدام بررسی کنید. شما به سرعت تفاوت بین این دو را در جملات نمونه خواهید دید. همچنین این فرصت را خواهید داشت که کلیپ هایی را که از این کلمات در متن های پرکاربرد استفاده می شود ببینید.

  گرامر برای آیلتس: 7 قانون کلیدی گرامر انگلیسی که برای اسپیکینگ آیلتس باید بدانید

FluentU می تواند در مورد سایر قوانین موجود در این پست نیز به شما کمک کند. این برنامه‌ای است که از ویدیوهای انگلیسی معتبر مانند بخش‌های خبری، تریلرها و کلیپ‌های فیلم، ویدیوهای موسیقی و موارد دیگر استفاده می‌کند.
این برنامه همچنین دارای ابزارهای یادگیری دیگری است که می تواند به شما کمک کند با تمرین گرامر در برنامه های iOS و Android که توانایی بررسی معنای هر کلمه از زیرنویس را به شمامی دهد و فلش کارت هایی که می توانید آنها را به صورت لیست های موضوعی خود سازماندهی کنید، آزمون های ماک و موارد دیگر برای اسپیکینگ آیلتس آماده شوید.

  گرامر برای آیلتس: 7 قانون کلیدی گرامر انگلیسی که برای اسپیکینگ آیلتس باید بدانید

با برنامه‌ای مانند FluentU، این فرصت را خواهید داشت که گرامر را در متن ببینید و یاد بگیرید که چگونه خودتان با اطمینان از آنها استفاده کنید.

چرا تمرین گرامر برای اسپیکینگ آیلتس مفید است؟

در قسمت اول اسپیکینگ آیلتس باید به سوالاتی در مورد خودتان پاسخ دهید.
شما باید مطمئن شوید که بسته به آنچه می خواهید بگویید از زمان فعل درست - ساده یا استمراری - استفاده می کنید. اگر می‌خواهید در مورد کارهای کلی که به طور منظم انجام می‌دهید صحبت کنید، به همین فعل ساده نیاز دارید. با این حال، اگر می‌خواهید به کارهایی اشاره کنید که موقتی هستند و حین صحبت اتفاق می‌افتند، به حال استمراری نیاز دارید.
همچنین ممکن است هنگام توصیف روندهای نشان داده شده در نمودارها یا جداول به این قانون گرامر در بخش رایتینگ آیلتس قسمت 1 نیاز داشته باشید. احتمالاً باید از گذشته ساده زیاد استفاده کنید زیرا در این قسمت موقعیت هایی را که در گذشته اتفاق افتاده گزارش می دهید.
مثال ها:

Between January and March, the profit rose by 10%.
They produced twice the amount of cars in June.
Hungary accounted for 10% of the students involved in the competition.

بین ژانویه و مارس، سود 10 درصد افزایش یافت.
آنها در ماه ژوئن دو برابر خودرو تولید کردند.
مجارستان 10 درصد از دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت را به خود اختصاص داده است.

بیایید این قانون را با قرار دادن افعال در زمان درست تمرین کنیم:

1. I ___(exercise) every other day, but I ___(not like) going to sports competitions.
2. The graphs ___(show) how the total number of students ___(change) in the past 5 years.
3. I ___(do) an internship this spring, so I ___(not want) to take another job just yet.
4. Alan ___(watch) a movie when I ___(arrive).

1. من یک روز در میان ___(ورزش می کنم) اما ___(دوست ندارم) به مسابقات ورزشی بروم.
2. نمودارهای ___(نشان می دهد) چگونه تعداد کل دانش آموزان ___(تغییر) در 5 سال گذشته.
3. من در بهار امسال ___(کارآموزی انجام می دهم)، بنابراین ___(نمی خواهم) شغل دیگری را انتخاب کنم.
4. آلن ___(تماشا) یک فیلم وقتی ___(رسیدم).

2. زمان فعل گذشته و حال کامل

هنگام استفاده از زمان گذشته، این اعمال گذشته را بدون ارتباط با زمان حال می بینیم. آنها متعلق به گذشته هستند، بنابراین برای بیان آنها از زمان گذشته استفاده می کنیم.

I ate my breakfast with Tony and then we saw a movie.

صبحانه ام را با تونی خوردم و بعد یک فیلم دیدیم.
اقدام فوق در گذشته اتفاق افتاده است. هیچ ارتباطی با زمان حال وجود ندارد، بنابراین از گذشته ساده استفاده می کنیم.
با این حال، اگر عمل در گذشته اتفاق افتاده است اما به نوعی بر زمان حال تأثیر می گذارد، یا اگر تا زمان حال ادامه یابد، باید از حال کامل استفاده کنیم.

I haven’t eaten breakfast yet, I’m starving.

من هنوز صبحانه نخوردم، دارم از گرسنگی می‌میرم.
آنچه در بالا ذکر شد حال کامل است زیرا یک عمل در گذشته تأثیر آشکاری بر زمان حال دارد، گوینده اکنون گرسنه است.

I have been waiting here since 10 a.m.

از ساعت 10 صبح اینجا منتظرم.
مثال فوق حال کامل هستند زیرا عمل در گذشته شروع شده است اما در حال ادامه دارد، زمانی که گوینده هنوز منتظر است.

چرا این گرامر برای اسپیکینگ آیلتس مفید است؟

در آزمون اسپیکینگ آیلتس ممکن است مجبور شوید در مورد رویدادهای مختلف گذشته صحبت کنید، چه در مورد خودتان و چه در مورد موضوعات دیگر. تصمیم بگیرید که آیا اقدامات هنوز هم به زمان حال مرتبط هستند، آیا هنوز هم تأثیر دارند یا خیر.
هنگام نوشتن زمان بیشتری برای تصمیم گیری دارید تا زمانی که صحبت می کنید، اما اگر این قانون را تمرین کنید می توانید سریعتر فکر کنید.
به جملات زیر نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که از گذشته یا حال کامل استفاده کنید:

5. I ___(start) studying for the IELTS exam two months ago but I still ___(not decide) whether to move to Australia.
6. According to the bar chart, more women than men ___(take) the course last year.
7. Entertainment ___(change) a lot since people ___(start) using the Internet every day.

5. من دو ماه پیش برای امتحان آیلتس ___(شروع) مطالعه می کنم اما هنوز ___(تصمیم ندارم) به استرالیا مهاجرت کنم یا نه.
6. طبق نمودار میله ای، زنان بیشتر از مردان ___(در دوره) سال گذشته شرکت کردند.
7. سرگرمی ___(تغییر) زیاد از زمانی که مردم هر روز ___(شروع می کنند) از اینترنت استفاده می کنند.

3. فعل مجهول

فعل مجهول را می توان هر زمان که بخواهید رسمی تر و غیرشخصی به نظر برسد استفاده کنید.
شما فعل مجهول را با استفاده از فعل «to be» در زمانی که می‌خواهید، به اضافه فعل past participle می سازید (شکل سوم فعل؛ برای مثال، برای فعل «write» از «written» استفاده می‌کنید).
مثال ها:

Almost 50% more courses were chosen in the second semester as compared to the first one.

تقریباً 50 درصد دروس بیشتری در ترم دوم نسبت به ترم اول انتخاب شد. 
(فعل مجهول در اینجا با زمان گذشته فعل «to be» و مضارع فعل «chose» استفاده می شود).

More research needs to be done before choosing a certain supplier.

قبل از انتخاب یک تامین کننده خاص باید تحقیقات بیشتری انجام شود. 

چرا این گرامر برای اسپیکینگ آیلتس مفید است؟

می‌توانید از فعل مجهول در هر دو سوال رایتینگ در آزمون آیلتس استفاده کنید، به‌ویژه در گزارش‌هایی که به لحن رسمی‌تری نیاز است.
حالا سعی کنید از افعال داخل پرانتز در حالت مجهول برای سمت راست استفاده کنید. اینها نمونه هایی هستند که می توانید در گزارش های رسمی خود استفاده کنید!

8. As can ___(see) from the figures, the number of first year students decreased dramatically in the last five years.
9. As ___(show) in the diagram, there was a marked increase in the number of students driving their own cars to school.
10. More language courses ___(choose) by students in the second semester.

8. همانطور که ___(دیدن) از ارقام، تعداد دانش آموزان سال اول به طور چشمگیری در پنج سال گذشته کاهش یافته است.
9. همانطور که ___(نشان دادن) در نمودار، افزایش قابل توجهی در تعداد دانش آموزانی که ماشین های شخصی خود را به مدرسه می رانند، مشاهده شد.
10. دروس زبان بیشتر  توسط دانشجویان در ترم دوم ___(انتخاب کردن).

4. افعال کمکی

شما می توانید از افعال کمکی زمانی استفاده کنید که می خواهید تفاوت های مختلف مانند درجه اطمینان را بیان کنید.
Could, might و may افعال کمکی هستند و می‌توانند برای اشاره به کنش‌های ممکن اما نامشخص در آینده استفاده شوند، با قطعیت احتمالی کمی کمتر از ممکن بودن.
مثال ها:

We could be late if we stop for drinks now.
I may want to spend my holiday in Europe, but everything depends on my partner.
We might want to move to a different class if the problem persists.

اگر الان برای نوشیدنی توقف کنیم، ممکن است دیر شود.
شاید بخواهم تعطیلاتم را در اروپا بگذرانم، اما همه چیز به شریک زندگی من بستگی دارد.
اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است بخواهیم به کلاس دیگری برویم.

Could Could have, might have و may have برای بیان اعمال احتمالی در حال یا گذشته استفاده می شود - شما بیان می کنید که این اقدامات ممکن است یا ممکن بود، یا اینکه انجام شده اند یا تکمیل شده اند.
مثال ها:

They could have left hours ago.
It’s almost midnight in Spain, the plane might have landed by now.
I may have mentioned your name to my colleague.

آنها می توانستند ساعت ها پیش بروند.
تقریباً در اسپانیا نیمه شب است، هواپیما ممکن است تا به حال فرود آمده باشد.
من ممکن است نام شما را به همکارم برده باشم.

Can برای بیان جملات ممکن کلی در مورد حال استفاده می شود، در حالی که could به عنوان گذشته can با همین معنی استفاده می شود.
مثال ها:

My boss can be very demanding at times.
Students can be difficult to motivate in evening classes.
My boss could be very demanding when I first got hired.
Students could be difficult to motivate when I was an inexperienced teacher.

رئیس من گاهی اوقات می تواند  درخواست های زیادی باشد.
انگیزه دادن به دانش آموزان در کلاس های عصر دشوار است.
رئیس من زمانی که برای اولین بار استخدام شدم می‌توانست تقاضای بیشتری داشته باشد.
وقتی من معلمی بی‌تجربه بودم، انگیزه دادن به دانش‌آموزان دشوار بود.

Can’t (cannot) برای بیان عدم امکان استفاده می شود.
مثال:
این نتیجه گیری ها نمی تواند درست باشد.
Must زمانی استفاده می شود که مطمئن باشیم چیزی درست است و must have با همان معنی برای گذشته استفاده می شود.
مثال ها:

There must be a better explanation for why they haven’t arrived yet.
They must have changed their marketing strategy to afford such good prices.

باید توضیح بهتری برای اینکه چرا هنوز نیامده اند وجود داشته باشد.
آنها باید استراتژی بازاریابی خود را تغییر داده باشند تا بتوانند چنین قیمت های خوبی را داشته باشند.

چرا این گرامر برای اسپیکینگ آیلتس مفید است؟

در آزمون آیلتس، ممکن است افعال کمکی را در ریدینگ و لیسنینگ ببینید و اگر معنی آنها را درست درک کنید، شانس بیشتری برای پاسخگویی درست به آن قسمت از آزمون خواهید داشت.
در اسپیکینگ، باید بتوانید از آنها در قسمت 3 استفاده کنید، زمانی که بحث را از خودتان به جنبه های دیگری که ممکن است ممتحن از شما بپرسد بسط دهید. هنگام تعمیم و صحبت درباره موضوعات انتزاعی تر، می توان از افعال کمکی برای بیان احتمال استفاده کرد.
اکنون سعی کنید آنها را با پر کردن جاهای خالی با افعال کمکی مناسبی که در بالا مورد مطالعه قرار گرفت، تمرین کنید:

11. This ___(not be) your phone, I know you had a different ringtone.
12. It ___(be) Donna at the door, she called to say she is sick.
13. They ___(change) their plans, but they haven’t said anything to me.

11. این گوشی شما___(بودن)، می دانم که آهنگ زنگ متفاوتی داشتید.
12. این ___(بودن) دونا دم در، او زنگ زد تا بگوید مریض است.
13. آنها برنامه های خود را ___(تغییر دادن)، اما چیزی به من نگفته اند.

5. حرف تعریف

حرف تعریف the همانطور که از نام آن پیداست، برای صحبت در مورد افراد یا چیزهایی استفاده می شود که برای گوینده شناخته شده، قبلاً ذکر شده، با جزئیات توضیح داده شده یا منحصر به فرد است.

مثال ها:

Can you turn the TV on? (The speaker knows which TV they are talking about.)
We are not going by car. The car is not big enough for all of us. (The car has already been mentioned, so we know what car the speaker is referring to.)
The gift they brought was a bit inappropriate. (We know what gift the speaker is talking about.)
I can’t open the door, as I don’t have the key. (The key is unique.)

آیا می توانید تلویزیون را روشن کنید؟ (گوینده می داند در مورد کدام تلویزیون صحبت می کند.)
ما با ماشین نمی رویم. ماشین برای همه ما جا ندارد. (ماشین قبلاً ذکر شده است، بنابراین ما می دانیم که اسپیکر به چه ماشینی اشاره می کند.)
هدیه ای که آوردند کمی نامناسب بود. (ما می دانیم که گوینده از چه هدیه ای صحبت می کند.)
نمی‌توانم در را باز کنم، چون کلید ندارم. (کلید منحصر به فرد است.)
همچنین می‌تواند با حروف اضافه، اعداد ترتیبی، کشورهایی که اسم آنها جمع است یا شامل کلمات "جمهوری" یا "پادشاهی" است، استفاده شود.
مثال ها:

This is the best movie I’ve seen in a while. (superlative)
This is the second time I’ve met him today. (ordinal number)
The Czech Republic is one of my favorite country in Europe. (country that includes the word “republic”)

این بهترین فیلمی است که در این چند وقت دیدم. (صفت تفضیلی)
این دومین بار است که امروز او را ملاقات می کنم. (اعداد ترتیبی)
جمهوری چک یکی از کشورهای مورد علاقه من در اروپا است. (کشوری که شامل کلمه "جمهوری" است)

چرا این گرامر برای اسپیکینگ آیلتس مفید است؟

در آزمون رایتینگ آیلتس، چند دقیقه در پایان برای تصحیح اشتباهات گرامری وقت بگذارید. اگر هنوز شک دارید که آیا از آن درست استفاده می کنید، سعی کنید ابتدا این گرامر را در نوشتن و سپس در اسپیکینگ تمرین کنید، زیرا زمان بیشتری برای فکر کردن دارید تا تصمیم بگیرید که آیا باید از آن استفاده کنید یا نه. اگر تصمیم بگیرید که شخص یا چیزی در واقع تعریف نشده، جدید است یا مشخص نشده است، حذف کردن آن آسان است.
برای تمرین این گرامر، از theخالی گذاشتن جای خالی های زیر استفاده کنید:

14. I don’t like ___ romantic comedies, I prefer ___ thrillers, but I like ___ one you suggested last week.
15. Moving to ___ United States was a big decision, but not ___ best they took.
16. ___ employees don’t like it when their bonuses are being cut.

14. من از ___ کمدی های عاشقانه خوشم نمی آید، تریلرهای ___ را ترجیح می دهم، اما ___ یکی را که هفته پیش پیشنهاد کردید، دوست دارم.
15. نقل مکان به ___ ایالات متحده تصمیم بزرگی بود، اما نه ___ بهترین تصمیم آنها.
16. ___ کارمندان دوست ندارند پاداش آنها کاهش یابد.

6.  صفت های قیاسی

شما باید تا آنجا که می توانید از صفت ها برای توصیف افراد یا چیزها استفاده کنید زیرا آنها ثابت می کنند که دامنه وسیعی از واژگان در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس را بلد هستید. بسته به آنچه که می خواهید بگویید، ممکن است لازم باشد آنها را با استفاده از صفت ها ساده یا تفضیلی مقایسه کنید. چند قانون وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
اکثر صفت های تک هجایی در پایان به -er و -est ختم می شوند تا صفت مقایسه ای و تفصیلی را تشکیل دهند.
مثال ها:

My plan is safer than yours.
This is the safest plan of them all.

طرح من امن تر از شماست
این امن ترین طرح از بین همه آنهاست.
صفت های دو هجایی می توانند با افزودن -er و -est و یا با استفاده از more و the most، قیاسی یا تفضیلی را تشکیل دهند. در بیشتر موارد می توان از هر دو شکل استفاده کرد.
مثال ها:

This is a simpler version of what I’ve just said.
I’ve never lifted a heavier bag.
This is the narrowest path I’ve ever walked on.
His was the most complete answer I got.

Pay special attention to irregular adjectives that don’t follow the rules above:

این یک نسخه ساده تر از آنچه من گفتم است.
من هرگز کیف سنگین‌تری بلند نکرده‌ام.
این باریک ترین مسیری است که تا به حال در آن قدم زده ام.
این کاملترین جوابی بود که گرفتم.
صفت های سه یا چند هجایی از more و the most برای تبدیل شدن به قیاسی و تفضیلی استفاده می کنند.
مثال ها:

I’ve never heard a more beautiful song.
This is the most interesting story I’ve ever read.

آهنگی قشنگ تر از این نشنیدم
این جالب ترین داستانی است که تا به حال خوانده ام.
به صفت های بی قاعده که از قوانین بالا پیروی نمی کنند توجه ویژه ای داشته باشید:

good ⇒ better ⇒ the best
bad ⇒ worse ⇒ the worst
far ⇒ farther ⇒ the farthest
little ⇒ less ⇒ least

خوب ⇒ بهتر ⇒ بهترین
بد ⇒ بدتر ⇒ بدترین
دور ⇒ دورتر ⇒ دورترین
کم ⇒ کمتر ⇒ کمترین
در آزمون اسپیکینگ آیلتس ممکن است بخواهید از صفت ها برای اثبات دامنه وسیع واژگان خود استفاده کنید، اما در بخش رایتینگ باید به املای آنها توجه کنید.
صفت هایی که به صامت + y ختم می شوند: با اضافه کردن -er یا -est، y به i تبدیل می شود.
مثال ها:

Shiny ⇒ shinier ⇒ shiniest
Icy ⇒ icier ⇒ iciest

براق ⇒ براق تر ⇒ براق ترین
یخ زده ⇒ یخ زده تر ⇒ یخ زده ترین
صفت هایی که به e ختم می شوند: هنگام اضافه کردن -er یا -est در آنها e حذف می شود.
مثال ها:

Polite ⇒ politer ⇒ politest
Gentle ⇒ gentler ⇒ gentlest

مودب ⇒ مودبتر ⇒ مودبترین
ملایم ⇒ ملایمتر ⇒ ملایم ترین
صفت هایی که به یک صامت ختم می شوند و یک مصوت قبل از آن به پایان می رسند، هنگام اضافه کردن -er یا -est صامت را دو برابر می کنند.
مثال ها:

Big ⇒ bigger ⇒ biggest
Red ⇒ redder ⇒ reddest
Sad ⇒ sadder ⇒ saddest

بزرگ ⇒ بزرگتر ⇒ بزرگترین
قرمز ⇒ قرمزتر ⇒ قرمزترین
غمگین ⇒ غمگین تر ⇒ غمگین ترین

به جملات زیر نگاهی بیندازید و جاهای خالی را با صفت قیاسی یا تفضیلی پر کنید:

17. This is the ___(fast) route to our destination.
18. The salad your mom makes is ___(delicious) than this one.
19. His report is ___(comprehensive) than I expected it to be.

17. این مسیر ___(سریع) به مقصد است.
18. سالادی که مامان درست می کنه ___(خوشمزه) از این سالاده.
19. گزارش او ___ (جامع) از آن چیزی است که من انتظار داشتم.

7. مراقب اشتباهات املایی مکرر باشید

در اینجا لیستی از اشتباهات املایی مکرر دانش آموزان وجود دارد. مطمئن شوید که قانون هر گرامر را درک کرده اید تا در آزمون رایتینگ آیلتس این اشتباهات را مرتکب نشوید!
دو l در قیدها. به طور معمول، شما می توانید –ly را به بسیاری از صفت ها اضافه کنید و آنها را به قید تبدیل کنید. برای مثال interesting به صورت interestinglyتبدیل به قید می شود. با این حال، اگر صفت به l ختم شود، قید آن یک l  بیشتر خواهد داشت:
مثال ها:

Beautiful ⇒ beautifully

زیبا ⇒ به زیبایی
افزودن -ing و -ed به افعال. اگر فعل به -e ختم شود، قبل از اینکه -ing یا -ed را اضافه کنید، -e حذف می‌شود:
مثال ها:

Live ⇒ living ⇒ lived
Fake ⇒ faking ⇒ faked

زندگی ⇒ زندگی ⇒ زندگی کردن
جعلی ⇒ جعلی ⇒ جعلی
اگر فعل به یک الگوی صامت + مصوت + صامت از حروف ختم شود، در هنگام اضافه کردن -ing یا -ed، صامت آخر را دو برابر می کنیم:
مثال ها:

Plan ⇒ planning ⇒ planned
Stop ⇒ stopping ⇒ stopped

برنامه ریزی ⇒ برنامه ریزی ⇒ برنامه ریزی شده
توقف ⇒ توقف ⇒ متوقف شده
اگر فعل به -ie ختم شود، هنگام اضافه کردن -ing آن را به -ying تغییر می دهیم:
مثال ها:

Lie ⇒ lying
Die ⇒ dying

دروغ ⇒ دروغ گفتن
مردن ⇒ مردن
حالا به جملات زیر نگاهی بیندازید و در صورت یافتن اشتباهات املایی آن را تصحیح کنید. برخی جملات صحیح است.

20. I have never studyied Geography and I regret it.
21. They’ve been planing to visit, but never got the chance to do it.
22. The clock stopped working hours ago.
23. I’ve been listenning to this lecture for one hour and I still don’t get the point of it.
24. The little girl is tying her shoelaces.
25. He was fixing his bike when I got there.

20. من تا به حال جغرافی نخوانده ام و پشیمانم.
21. آنها در حال برنامه ریزی برای بازدید بودند، اما هرگز فرصت انجام آن را پیدا نکردند.
22. ساعت از چندین ساعت قبل از کار افتاده است.
23. من یک ساعت است که دارم به این سخنرانی گوش می دهم و هنوز هم هدف آن را متوجه نشده ام.
24. دخترک در حال بستن بند کفش هایش است.
25. داشت دوچرخه اش را تعمیر می کرد که به آنجا رسیدم.

 

  گرامر برای آیلتس: 7 قانون کلیدی گرامر انگلیسی که برای اسپیکینگ آیلتس باید بدانید

جمع بندی

در این مقاله، چند قانون اساسی گرامر اسپیکینگ آیلتس که باید برای کسب نمره بالاتر بدانید، توضیح دادیم. به یاد داشته باشید که فقط تمرین این گرامرها کافی نیست شما باید با شرکت در آزمون های ماک آیلتس این قواعد را در بخش های مختلف اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ به کار ببرید تا سطح عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید و پیشرفت کنید.
بهترین نکته در مورد یادگیری گرامر این است که شما در هر چهار مهارت - خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن، اعتماد به نفس بیشتری دارید.
قبل از اینکه بهترین روش شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس را به شما معرفی کنم، کلید پاسخ زیر را بررسی کنید تا ببینید پاسخ های شما چگونه بوده است!

کلید پاسخ

exercise, don’t like
shows, changed
am doing, don’t want
was watching, arrived
started, haven’t decided
took
has changed, started
be seen
(is) sown
were chosen
can’t be
can’t be
might have changed
-, -, the
the, the

fastest
more delicious
more comprehensive
studied
planning
correct
listening
correct
correct

اگر می خواهید با نمونه سوالات واقعی آزمون آیلتس تمرین کنید، فقط کافی است در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید. در نرم افزار شبیه ساز ما به تمان آزمون های کمبریج آیلتس دسترسی دارید و می توانید به سوالات هر بخش به صورت زمان بندی شده یا بدون زمان بندی پاسخ دهید.
همچنین می توانید پاسخ های اسپیکینگ خود را ضیط کرده و درخواست تصحیح آنها را برای ما ارسال کنید. اساتید برجسته ما پاسخ های شنا را بررسی کرده و در صورتیکه اشتباهات گرامری داشته باشید آنها را به شما گزارش می دهند. تمرینات گام به گامی نیز به شما پیشنهاد می شود که می توانید برای تقویت اسپیکینگ آیلتس از آنها استفاده کنید.


نظرات کاربران

Javad

Perfect