دانلود کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/10/12

بسیاری از داوطلبین از کتاب های کمبریج به‌عنوان منبع اصلی آمادگی آیلتس (IELTS) استفاده می‌کنند. با این حال، یافتن سایتی که تمام کتاب های کمبریج آکادمیک و جنرال از ۱ تا ۱۷ را در اختیارشان قرار دهد تا به صورت آزمون عملی و شبیه سازی شده آیلتس در آن شرکت کنند، بسیار مشکل است. سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته برای کمک به داوطلبین امکان دانلود تمامی کتاب های کمبریج جنرال و آکادمیک را با ترجمه فراهم آورده است. 
 جدیدترین کتاب کمبریج که با نام کتاب آیلتس جنرال و آکادمیک ۱۷ منتشر شده، می تواند تصور درستی در مورد محتوا و سطح دشواری آزمون آیلتس به شما بدهد. 
در این مقاله، به این که چگونه می توانید از این تست های تمرینی به طور موثر استفاده کنید تا نمرات آیلتس خود را به حداکثر برسانید، می‌پردازیم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به برخی از باورهای غلط رایج که بسیاری از داوطلبین در مورد استفاده از کتاب های آیلتس کمبریج برای آمادگی آزمون خود دارند.

کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه

این کتاب حاوی 4 تست شبیه سازی شده معتبر است که توسط ممتحنین واقعی آزمون آیلتس تهیه شده است. هر آزمون شامل چهار بخش مربوط به تست های لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ است.
علاوه بر 4 تست کامل آیلتس به همراه اسکریپت فایل های صوتی برای آزمون لیسنینگ، کلید پاسخ برای ریدینگ و لیسنینگ و پاسخ نمونه برای بخش رایتینگ آزمون نیز در آن ارائه شده است. همچنین شرح مفصلی در مورد نحوه نمره دهی آیلتس در آن وجود دارد. 
کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه به صورت مجزا قابل دانلود است.

چه زمانی باید از کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه استفاده کنید؟

کتاب های کمبریج آیلتس، منبع مفیدی در هنگام تمرین برای آزمون هستند، اما به هیچ وجه نباید به عنوان کتاب درسی یا راهنمای آیلتس در نظر گرفته شوند. لازم است از منابع دیگری نیز برای کمک به تسلط بر هر مهارت قبل از شروع تمرین استفاده کنید. از آزمون های کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه فقط باید برای تمرین مهارت هایی استفاده شود که از سایر منابع آیلتس آموخته اید.
 اگر نمی دانید در چه مهارت هایی باید تسلط پیدا کنید و در واقع به آن مهارت ها تسلط ندارید، تمرین کردن بی هدف هرگز به شما کمک نمی کند تا پیشرفت کنید! به همین دلیل است که در مورد چگونگی پیشبرد آمادگی خود به راهنمایی نیاز دارید.
به نظر من فقط 3 بار نیاز دارید که در آزمون های آزمایشی آیلتس به صورت آنلاین و شبیه سازی شده شرکت کنید.
در شروع آمادگی برای آیلتس به منظور اینکه سطح فعلی مهارت خود را ارزیابی کنید شرکت در یک آزمون ماک آیلتس کافی است. در این‌مرحله انجام چندین آزمون در ابتدا کمکی به بهبود نمرات شما نمی کند، زیرا هیچ یک از مهارت های لازم برای عملکرد بهتر را نیاموخته اید.
در طول آماده‌سازی، برای اینکه بررسی کنید که آیا پیشرفت‌هایی صورت گرفته است یا خیر و همچنین مهارت‌ها و استراتژی‌هایی را که انتخاب کرده‌اید به کار ببرید و تقویت کنید می توانید در چند آزمون شبیه سازی شده آیلتس شرکت کنید.
در پایان آمادگی خود نیز به یک تخمین دقیق از نمرات تان در روز آزمون نیاز دارید که می توانید با کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه، نمره نهایی خود را تخمین بزنید.
همچنین مهم است که پس از شرکت در هر آزمون، نمرات خود را تجزیه و تحلیل کنید. سعی کنید بفهمید که چرا اشتباهات خاصی انجام داده اید. به عنوان مثال، آیا جمله بندی سوال یا قسمت هایی از متن ریدینگ را متوجه نشدید، آیا قادر به درک لهجه گوینده خاصی نبودید یا با نوع سوال خاصی آشنا نبودید؟
به این ترتیب می توانید به راحتی مهارت های خود را تقویت کرده و نمره آیلتس خود را بهبود ببخشید.

چگونه با دانلود کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه برای رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس آماده می شوید؟

سوالات آزمون های رایتینگ و اسپیکینگ نیز در کتاب های آیلتس کمبریج آمده است. با این حال، تنها چند پاسخ نمونه برای رایتینگ در کتاب ارائه شده است. از آنجایی که هر دو بخش اسپیکینگ و رایتینگ شامل گفته ها یا نوشته های شخصی است و یک پاسخ مشخص برای آن وجود ندارد، ارزیابی عینی پاسخ به این بخش ها توسط خود داوطلب بسیار دشوار است. اینجاست که شرکت در آزمون شبیه سازی شده کمبریج آیلتس در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته مفید است. با شرکت در این آزمون ها می توانید درخواست تصحیح پاسخ های بخش رایتینگ و اسپیکینگ را برای اساتید ما ارسال کنید و تخمینی از نمرات این بخش های آزمون خود را بدست آورید.

چگونه با دانلود کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه برای ریدینگ و لیسنینگ آیلتس آماده می شوید؟

من فکر می کنم که برای 99٪ از دانش آموزان، پاسخ فقط "تمرین، تمرین، تمرین" است. اما اصلاً دلیلی وجود ندارد که تمامی کتاب های کمبریج ۱ تا ۱۷ را مطالعه کنید! 
در واقع، اگر راه شما برای آماده شدن برای ریدینگ و لیسنینگ آیلتس، صرفاً انجام تست های کتاب کمبریج باشد، اثربخشی چندانی در آمادگی شما برای ایلتس ندارد. شما باید پس از انجام یک ازمون آزمایشی، نقاط ضعف خود را بررسی کنید، سپس به تقویت آن مهارت بپردازید. پس از چند جلسه تمرین، در یک تست دیگر شرکت کنید تا ببینید آیا نقاط ضعف شما برطرف شده است یا خیر.

هدف کتاب های کمبریج آیلتس چیست؟

کمبریج کتاب های آیلتس با دو هدف منتشر می شوند:
تا به داوطلبین این فرصت را بدهند که ببینند نمره فعلی آنها چقدر است.
به دانش آموزان فرصتی برای دیدن "سطح" آزمون واقعی و قالب سوالات داده شود.

ایا دانلود و تمرین با کتاب آیلتس جنرال و آکادمیک ۱۷ با ترجمه برای آمادگی آزمون کافی است؟

احتمالا به یاد دارید که اساتید دانشگاه، سوالات امتحانات آزمون های قبلی را به شما می دادند تا برای امتحان خودتان را آماده کنید. درست است که قبل از ازمون، ساعت ها وقت می گذاشتید تا ببینید آیا می توانید به سؤالات قبلی پاسخ بدهید یا خیر اما آیا من برای آزمون اینگونه آماده می شدید؟ مطمئنا نه! آمادگی برای ایلتس هم به همین ترتیب است. شما نمی توانید فقط به تست های تمرینی اکتفا کنید بلکه باید پس از مطالعه کتاب هایی نظیر  Focus on IELTS که می توانید برای تقویت مهارت خواندن و شنیدن از آن استفاده کنید، با دانلود کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷و انجام تست های تمرینی آن مشخص کنید که آیا نمره حد نصاب را می گیرید یا همچنان باید به تقویت مهارت های خود بپردازید. 
همانطور که اشاره کردیم در طول دوره آمادگی برای ازمون آیلتس، حداقل باید در سه ازمون ماک شبیه سازی شده شرکت کنید. یکی در ابتدای شروع آمادگی برای ایلتس که با هدف درک فرمت کلی آزمون و شناسایی نقاط ضعفتان انجام می گیرد. دومی در حین مطالعه و تمرین برای بررسی ارزیابی پیشرفت تان، و یکی در انتهای دوره مطالعه برای تمرکز بر نحوه برگزاری آزمون و مشخص کردن نمرات احتمالی در هر بخش.
هنگامی که در حال مطالعه و تمرین لیسنینگ و ریدینگ هستید باید با دانلود کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ روی نحوه برخورد با هر نوع سؤال، بهبود زبان و تجزیه و تحلیل سؤالات دشوار تمرکز کنید.
بنابراین، ازمون های آزمایشی ایلتس به عنوان منبع آموزشی کاربرد ندارند بلکه برای ارزیابی سطح زبان شما طراحی شده اند.

نحوه استفاده از کتاب های آیلتس کمبریج

اگر می خواهید با مطالعه کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ در خانه تمرین کنید باید از اصول زیر پیروی کنید:

در اولین ازمون شرکت کنید

حتماً در ابتدای آمادگی خود یکی از تست های کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ را برای درک فرمت آزمون و نمره فعلی خود به طور کامل پاسخ دهید. اما نیازی نیست به سوالات ۲ یا ۳ آزمون پاسخ بدهید.

پاسخ های خود را تجزیه و تحلیل کنید

اگر می خواهید خودتان با دانلود کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ در خانه مطالعه کنید، باید در تجزیه و تحلیل عملکرد خود بسیار ماهر باشید تا بفهمید مطالعه خود را روی چه مهارت هایی متمرکز کنید. بزرگترین مشکلی که من می بینم این است که اکثر دانش آموزان فقط یک آزمون را انجام می می دهند، سپس به نمرات خود نگاه می کنند، و بدون هیچگونه تمرینی به آزمون بعدی می روند !
اگر حداقل دو یا سه ساعت را صرف تجزیه و تحلیل عملکرد خود در هر آزمون کمبریج نکنید، چیزی یاد نمی‌گیرید!!!

 

 دانلود کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ با ترجمه

چگونه عملکرد خود را در آزمون آیلتس کمبریج تجزیه و تحلیل کنیم؟

برای تجزیه و تحلیل عملکرد خود باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

سوالاتی که اشتباه کرده اید را مرور کنید

در حالت ایده‌آل، باید یادداشتی داشته باشید که به چه نوع سؤالاتی پاسخ اشتباه داده‌اید و چرا. "چرا" مهمترین بخش در تجزیه و تحلیل پاسخ سوالات است:
آیا برای درک متن فاقد واژگان بودید؟
آیا برای شما سخت است که بین نادرست و پاسخی داده نشده تفاوت قائل شوید ؟
آیا در قسمت اشتباه متن به دنبال پاسخ بودید؟
آیا درک تلفظ گوینده برای شما مشکل بود (کدام لهجه بود؟)
آیا سوالات چند گزینه ای شما را گیج کردند؟
هنگامی که مشکل اساسی را پیدا کردید، سپس می‌توانید تمرین هایی را بیابید که به شما کمک می‌کند تکنیک بهتری را بیاموزید. هر نوع سؤالی نیاز به یک رویکرد منحصر به فرد دارد، بنابراین آن را پیدا کنید و تمرین کنید!

اسکریپت سوالات ریدینگ و لیسنینگ را مرور کنید

ببینید آیا کلمات یا عباراتی وجود دارد که متوجه نمی شوید. معنی آنها را در فرهنگ لغت بررسی کنید و سپس با یک جمله مثال  این کلمات را در کتاب واژگان خود یادداشت کنید. مجددا به سوالات برگردید و تا زمانی که عبارات جدید را یاد بگیرید، متن را بخوانید. اگر نمی توانید کلمات موجود در متن را درک کنید، بعید است که بتوانید نمره خود را حتی با تکنیک عالی بهبود بخشید!

نگاهی به سوالات و مترادف ها و عباراتی که در آزمون استفاده شده است

برای شروع به دنبال تشخیص مترادف ها باشید. خواهید دید که آیلتس بارها و بارها از عبارات مشابه استفاده می کند (مثلا weekend = Saturday, sunday / children = youth) و جستجوی فعالانه برای این عبارات به شما کمک می کند تا در آزمون های بعدی آنها را سریع تشخیص دهید.

بعداً به تست برگردید تا متون را بخوانید

دوباره به کلیپ های صوتی گوش دهید. من فکر نمی کنم هیچ داوطلبی این کار را انجام دهد. به نظر من شما باید هر قسمت از آزمون را حداقل سه بار بخوانید و گوش دهید. هر بار که با واژگان و ساختار جملات بیشتر آشنا می‌شوید، کارتان آسان‌تر خواهد شد.
حالا که بهتر با متن آشنا شدید، متوجه چه اطلاعات جدیدی می شوید؟ چرا بار اول این اطلاعات را از دست دادید؟ اگر هنوز با لیسنینگ مشکل دارید، همزمان گوش کنید و متن را بخوانید. این یک راه عالی برای شروع تطبیق تشخیص کلمات توسط دیدن و شنیدن است. باز هم، سعی کنید بیشتر متن را تجزیه و تحلیل کنید و دقیقاً همان قسمت از متن را که بار اول برایتان دشوار بود، بررسی کنید!
اگر ازمون های خود را به این شکل تحلیل کنید، می توانید برای ریدینگ و لیسنینگ آیلتس به درستی آماده شوید و نیازی نیست به بیش از 3 یا 4 تست تمرینی در کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ پاسخ دهید.

مهارت های خود را تقویت کنید

پس از تجزیه و تحلیل باید برای بهبود مهارت های خود تمرین کنید که می تواند شامل مطالعه واژگان یا گرامر یا تمرکز بر یک نوع سوال برای درک اینکه چرا سوال برای شما دشوار است، باشد.
به علاوه، به یاد داشته باشید که برای تمرین مهارت ها همیشه لازم نیست کتاب های کمبریج آیلتس را دانلود کنید و بخوانید! پادکست ها مانند خواندن یک روزنامه یا مجله خوب، یکی از بهترین راه ها برای بهبود مهارت لیسنینگ و ریدینگ شما هستند. به طور کلی هرچه بیشتر این مهارت ها را تمرین کنید، نمره بالاتری کسب خواهید کرد.
حتی اگر پس از دانلود کتاب کمبریج آیلتس جنرال و اکادمیک ۱۷ ، تمام کتاب های کمبریج را تمام کرده اید، نگران نباشید! اکنون به عقب برگردید و آنها را مرور کنید - هرگز برای تجزیه و تحلیل اشتباهاتتان دیر نیست، و این بسیار مفیدتر از انجام تست های بیشتر و بیشتر است!
در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید به راحتی وارد نرم افزار شبیه سازی ازمون شوید و به سوالات تمامی کتاب های کمبریج آیلتس به صورت ازمون انلاین در محیطی مشابه با ازمون واقعی پاسخ بدهید. همچنین می توانید نمونه سوالات را طبقه بندی شده را در هر مهارتی به صورت جداگانه تمرین کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!