نمره غیررسمی تافل به چه معناست؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/05/28

اگر به تازگی در آزمون تافل شرکت کرده باشید متوجه شدید که در پایان آزمون تان، نمره غیررسمی تافل را برای بخش ریدینگ و لیسنینگ در همان لحظه دریافت می کنید! اما شاید ندانید که این نمرات دقیقا چیست؟ 
نمره غیررسمی تافل، نمرات بخش لیسنینگ و ریدینگ است که در هنگام تکمیل آزمون تافل به صورت دیجیتالی بر روی صفحه نمایش خود مشاهده می کنید. این نمرات فقط شامل این دو بخش می شود، زیرا فقط اینها می توانند توسط رایانه نمره دهی شوند. نمرات اسپیکینگ و رایتینگ شما باید جداگانه نمره دهی شوند.
پس این نمرات غیر رسمی چقدر رسمی هستند؟ چه اتفاقی می افتد اگر آنها را دوست نداشته باشید زیرا فکر می کنید می توانستید بهتر عمل کنید یا آنها شرایط دانشگاه یا مهاجرت را برآورده نمی کنند؟ چه مدت باید منتظر نمرات واقعا رسمی، یعنی تمام بخش های تافل باشید؟ و اگر فکر کنید که در نمرات شما اشتباهی وجود دارد چه اتفاقی می افتد؟

نمره غیر رسمی تافل شما

آماده شدن برای تافل ممکن است تمام کاری باشد که در ماه های گذشته در اوقات فراغت خود انجام داده اید، یا شاید مانند یک شغل تمام وقت! در هر صورت، احتمالاً نمی خواهید برای مدت طولانی منتظر نتایج یک آزمون تمرینی (یا یک آزمون واقعی) باشید!
اگر قبلاً در آزمون تافل شرکت کرده باشید، در پایان آزمون یک «نمره غیررسمی تافل» را روی صفحه نمایش دیده اید، که فقط مربوط به لیسنینگ و ریدینگ تافل می شود. این نمرات یعنی چی؟ پس نمرات رایتینگ و اسپیکینگ تافل چه می شود؟
ارائه این نمرات غیر رسمی در واقع به روش انجام آزمون مربوط می شود. از آنجایی کع آزمون تافل توسط کامپیوتر انجام می شود، بخش لیسنینگ و ریدینگ آزمون شما پاسخ‌های مشخصی دارد، بنابراین یا درست است یا غلط.
سازندگان آزمون پاسخ‌های صحیح را در سیستم وارد می‌کنند و سیستم پاسخ‌های شما را با پاسخ‌های صحیح مقایسه می‌کند. اگر مطابقت داشته باشند، برای پاسخ صحیح نمره دریافت می کنید. بنابراین، نمرات غیررسمی تافل کاملاً دقیق هستند زیرا رایانه نمره شما را در بخش ریدینگ و لیسنینگ به طور خودکار محاسبه می کند.
همانطور که می بینید، این روند تا کنون بسیار ساده است. هنگامی که رایانه دید شما ب۶ چند سوال، اسخ صحیح داده اید (امیدواریم تعداد آنها به اندازه کافی نمره مورد نیاز شما را براورده کند!)، با استفاده از الگوریتم تافل نمره هر یک از دو بخش را از 30 محاسبه می کند. "به این ترتیب، نمره لیسنینگ و ریدینگ خود را روی صفحه نمایش می بینید.
اما مطمئنم متوجه می‌شوید که نمره دهی برای بخش اسپیکینگ و رایتینگ تافل کمی متفاوت است. هرچند این روزها هوش مصنوعی بسیار بهتر عمل می کند، هیچ جایگزینی برای نمره‌دهی توسط ممتحنین واقعی در مورد پاسخ‌های این دو بخش وجود ندارد.
هر فردی، نظر خود را به گونه‌ای متفاوت بیان می‌کند (فرهنگ و پس‌زمینه‌های زبانی مختلف می‌تواند بر این امر تأثیر بگذارد)، بنابراین راه‌های زیادی برای ارائه پاسخ صحیح در بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ تافل وجود دارد. با این حال، سیستم نمره‌دهی که تافل از آن استفاده می‌کند کاملاً دقیق و عینی است، بنابراین شما با نمره‌دهی غیرواقعی مواجه نخواهید شد. درنتیجه من مطمئن هستم که شما از اینکه پاسخ های این دو بخش فقط توسط کامپیوتر بررسی نمی شوند، خوشحال هستید!
از آنجایی که هر آزمون باید به طور جداگانه نمره دهی شود، همانطور که می توانید تصور کنید، نتایج نهایی و رسمی آزمون تافل کمی طول می کشد تا در حساب ETS شما وارد شود. زیرا نمره دهندگان آزمون می خواهند مطمئن شوند که نمرات ارائه شده، نتایج واقعی هستند.

آیا می توانید یک گزارش از نمره غیر رسمی تافل دریافت کنید؟

متأسفانه شما قادر به دریافت گزارش از نمره غیررسمی تافل نیستید. دلیل اینکه نمرات غیررسمی در پایان آزمون به شما نشان داده می شود این است که بتوانید از عملکرد خود در بخش لیسنینگ و رینگ تافل ایده بگیرید تا بتوانید تصمیم بگیرید که در صورت نیاز ارسال نمرات خود را به دانشگاه های مورد نظرتان لغو کنید. با اینحال من امیدوارم از نمرات غیر رسمی خود هیجان زده شوید و انید بیشتری به موفقیت پیدا کنید!

آیا می توانید از نمرات غیر رسمی خود استفاده کنید؟

هدف از دیدن نمرات شما این است که به شما ایده دهد که چه عملکردی در آزمون داشتید، اما نمی توانید یک اسکرین شات بگیرید و آن را برای دانشگاه یا اداره مهاجرت کشوری که می خواهید بفرستید. برای این کار باید منتظر نمرات رسمی خود باشید که خیلی زود با نمرات اسپیکینگ و رایتینگ شما مشخص می شود
اگر تا اینجا نمرات خود را دوست دارید، احتمالاً چند روز آینده را با امیدواری سپری خواهید کرد تا تقریبا می دانید  که بقیه آزمون چگونه پیش رفته است، و ممکن است تا زمان دریافت نمرات رسمی تافل، اضطراب کمتری داشته باشید.
اما اگر نمره غیررسمی تافل را دوست ندارید، چند راهکار وجود دارد که می توانید بررسی کنید:

آیا می توانید نمرات خود را لغو کنید؟

اگر نمره غیررسمی تافل خود را دوست ندارید، دو انتخاب دارید: می توانید آنها را نگه دارید یا می توانید آنها را لغو کنید. اگر این مطلب را بعد از شرکت در آزمون می خوانید، متأسفانه، دیگر نمی توانید طبق سیاست ETS نمرات خود را لغو کنید! بنابراین اگر هنوز در آزمون شرکت نکرده اید، این را در نظر داشته باشید!
اگر تصمیم به لغو نمرات خود دارید، آنها به مؤسساتی که در وب سایت ETS یا برنامه رسمی تافل ارائه کرده بودید ارسال نمی شوند. به خاطر داشته باشید که نمی توانید تصمیم بگیرید که برخی از نمره ها را حفظ کنید یا برخی را لغو کنید. اگر گزینه لغو را انتخاب کنید ارسال تمام نمرات شما لغو خواهد شد.
اگر نمرات خود را سهوا لغو کرده اید، یا اگر فکر می کنید بهتر است آنها را حفظ کنید، می توانید از ETS بخواهید که نمرات شما را برای شما بازگرداند. شما باید ظرف 60 روز از تاریخ آزمون تان درخواست را ارسال کنید و 20 دلار هزینه بازگرداندن آن را بپردازید و در عرض 3 هفته نتایج رسمی خود را دریافت خواهید کرد.
اگر تصمیم به حفظ نمره غیررسمی تافل دارید، اما پس از دریافت نمرات رسمی متوجه شدید که نتیجه مطلوب را نگرفتید، همیشه می‌توانید آزمون را دوباره انجام دهید. اگر این راه را انتخاب کنید، خدمات جالبی وجود دارد که ETS به نام MyBest Score ارائه می کند . 

MyBest Score چیست؟

MyBest Score ترکیبی از بالاترین نمرات  شما در هر یک از بخش های آزمون تافل است که طی ۲ سال گذشته در آن شرکت کرده اید. به عنوان مثال، اگر در ماه مارس در آزمون شرکت کرده باشید و در هر بخش نمره 21 را کسب کرده باشید، نمره تافل شما در ماه مارس 84 خواهد بود. فرض کنید در ماه آوریل دوباره در آزمون شرکت کردید و در لیسنینگ 20، در ریدینگ 18 ، 24 در رایتینگ و 23 در اسپیکینگ گرفتید. 
از آنجایی که نمرات ماه آوریل شما در اسپیکینگ و رایتینگ بیشتر از نمرات  مارس است، نمره MyBest شما 21 در لیسنینگ و ریدینگ، 23 در اسپیکینگ و 24 در رایتینگ تافل خواهد بود تا نمره مجموع MyBest ، ۸۹ را بدست آورید! بنابراین باید حتماً با مؤسساتی که برای آنها درخواست می دهید بررسی کنید تا ببینید آیا آنها نمره MyBest شما را می پذیرند یا خیر!

چه مدت باید منتظر بمانید تا نمره رسمی تافل شما اعلام شود؟

شما باید حدود 6 روز پس از انجام آزمون، نتایج رسمی خود را دریافت کنید. ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد که نمرات شما برای مشاهده در حساب ETS یا در برنامه تافل در دسترس است.
هنگامی که نتایج خود را دریافت کردید، ظرف 8 روز می‌توانید گزارش نمره PDF را دانلود کنید، به جز در چین که این ویژگی در حال حاضر در دسترس نیست. اگر یک نسخه کاغذی از نتایج آزمون خود را درخواست کردید، باید آن را ظرف 11 روز از تاریخ آزمون خود دریافت کنید.
تا ساعت 10 شب روز قبل از آزمون، می‌توانید به ETS به صورت آنلاین یا از طریق برنامه تافل اطلاع دهید که می‌خواهید ETS گزارش نمره شما را به کدام مؤسسه ارسال کند. این مؤسسات بسته به خدماتی که انتخاب کرده‌اید، گزارش نمره الکترونیکی شما را ظرف 6 تا 10 روز دریافت خواهند کرد. اگر مؤسسه بخواهد یک نسخه فیزیکی برای آنها پست شود، باید آن را در حدود 2 و نیم تا 3 هفته پس از تاریخ آزمون دریافت کنند، البته اگر آن مؤسسه در آمریکا باشد. در غیراینصورت، ممکن است 4-6 هفته طول بکشد تا نمرات بدست آنها برسد.

 

نمره غیررسمی تافل به چه معناست؟

اگر فکر می کنید در نمرات شما اشتباهی وجود دارد چه اتفاقی می افتد؟

اگر فکر می‌کنید در نمره دهی بخش اسپیکینگ و رایتینگ شما اشتباهی وجود دارد، می‌توانید از ETS بخواهید که نمرات را با هزینه 80 دلار برای هر بخش بررسی کند. شما فقط یک بار می توانید درخواست بررسی کنید و نمرات بررسی شده در صورت تغییر به نمرات  رسمی شما تبدیل می شوند، حتی اگر کمتر از نمره اولیه باشند. 
اگر از ETS بخواهید آنها را از طرف شما به مؤسسه‌ای ارسال کند، نمی‌توانید درخواست بازبینی نمرات خود را کنید.

اطلاعیه تافل درباره نمره غیر رسمی ریدینگ و لیسنینگ تافل

ارائه نمره غیر رسمی تافل توسط ETS تأیید شده است. این موسسه اعلام کرده است که دانش آموزان اکنون نمرات لیسنینگ و ریدینگ تافل خود را در مرکز آزمون، در پایان آزمون دریافت می کنند. 
طبق گفته ETSاکنون می توانید نمرات غیر رسمی بخش Reading و Listening را بلافاصله پس از اتمام آزمون روی صفحه مشاهده کنید.  این نمرات می تواند به شما ایده اولیه ای از عملکرد تان را بدهد و به شما کمک کند قبل از ترک مرکز آزمون تصمیمی آگاهانه در مورد گزارش نمرات خود بگیرید.
توجه داشته باشید که این نمرات "غیر رسمی" هستند اما به این معنی نیست که نمرات نهایی  ممکن است متفاوت باشد. 
همچنین توجه داشته باشید که این نمرات "مقیاسی" هستند، به این معنی که آنها در همان مقیاس 1 تا 30 مثل گزارش نمره نهایی شما ارائه می شوند و نمرات "خام" نیستند.
 پس از پنج ماه که از ارائه نمره غیر رسمی تافل گذشته، ETS اعلام کرده که نمرات غیر رسمی تافل ریدینگ و لیسنینگ اصلا تغییر نمی کند .

اطلاعیه اصلی:

برای مشاهده اطلاعیه اصلی تافل می توانید به این صفحه در سایت ETS بروید. در اطلاعیه های ماه ژانویه می توانید به دنبال آن بگردید. ترجمه اطلاعیه به شرح زیر است:
"در پایان آزمون تان، نمرات غیر رسمی خود را برای بخش Reading و Listening روی صفحه نمایش خواهید دید. این به شما ایده ای از نحوه عملکردتان در آزمون می دهد و به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا نمره خود را گزارش دهید یا لغو کنید .

چرا نمره رسمی من با نمره غیر رسمی تافل متفاوت بود؟

ETS نمرات ریدینگ و لیسنینگ تافل را به صورت مقیاس‌بندی شده در پایان آزمون ارائه می‌کند، اما برای آنها سطح دشواری آن هفته لحاظ نمی‌شود. هرچند نمرات  داده شده معمولاً دقیق هستند، اما نمره نهایی (رسمی) می تواند یک نمره بالاتر یا پایین تر باشد. اگر نمره غیررسمی که روی صفحه نمایش در پایان آزمون دیدید با نمره رسمی شما متفاوت است، احتمالا به این دلیل است که ETS نمره همه داوطلبین را در یک هفته مقایسه می کند، اگر بعد از اینکه همه در آزمون شرکت کردند، سؤالات خیلی آسان یا  خیلی سخت تلقی شود، ممکن است به همه یک نمره اضافه یا از همه یک نمره کم کند.
البته این موضوع کاملا محرمانه انجام می شود اما حدس من این است که علت تغییر نمرات رسمی که در هفته های آینده اعلام می شود، همین است.
امیدوارم که نمره غیر رسمی تافل بتواند به دانش آموزان در تعیین اینکه آیا باید نمرات خود را لغو کنند یا خیر، کمک کند.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!