برای تافل آماده می‌شوید؟ ترجمه کتاب تافل گرامر فلش و ریدینگ های TPO را بخوانید

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/06/08

اگر در حال آماده شدن برای تافل هستید، احتمالا متوجه شدید که یادگیری گرامر برای هر بخش از این آزمون بسیار مهم است. دانش گرامر انگلیسی در سطح پیشرفته به شما کمک می‌کند هم زبان انگلیسی را بهتر بفهمید و هم بهتر صحبت کنید. منابع مختلفی برای یادگیری گرامر تافل وجود دارد که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم اما از بین این منابع، ترجمه کتاب تافل گرامر فلش و ترجمه ریدینگ های TPO تاثیر قابل توجهی در پیشرفت گرامر شما در کوتاه مدت دارند.

بهترین منابع برای یادگیری گرامر تافل

برای یادگیری گرامر تافل می‌توانید از منابع آنلاین مثل نرم افزار های یادگیری گام به گام گرامر استفاده کنید یا با مطالعه منابع آفلاین مثل ترجمه کتاب تافل گرامر فلش، دستور زبان انگلیسی را فرا بگیرید.

بهترین منابع آفلاین و کتاب‌ها برای یادگیری گرامر تافل

کتاب گرامر ELT

برای تافل آماده می‌شوید؟ ترجمه کتاب تافل گرامر فلش و ریدینگ های TPO را بخوانید

کتاب گرامر ELT را می‌توان به عنوان پایه یادگیری بسیاری از قواعد زبان انگلیسی استفاده کرد. این کتاب از نظر فنی یک منبع کامل برای اساتید زیان است، نه کتابی برای دانش آموزان ESL. به زبانی بسیار ساده و دانشجویی نوشته شده است. به همین دلیل، بسیاری از داوطلبین تافل از این کتاب برای مطالعه مستقل استفاده می‌کنند.
این کتاب مانند ترجمه کتاب تافل گرامر فلش تقریباً هر چیزی را که ممکن است لازم باشد در مورد گرامر تافل بدانید را پوشش می‌دهد. شما اطلاعات کاملی در مورد تمام زمان‌های گذشته، حال و آینده خواهید یافت که با مثال هایی از این زمان‌ها در حال کامل ارائه می‌شود. همچنین یک فصل بسیار ارزشمند در مورد افعال چند کلمه ای، توضیحی در مورد نحوه استفاده از حروف ربط در گرامر، آموزش افعال کمکی و موارد دیگر وجود دارد. 
پایان هر فصل شامل خلاصه ای است که تمام مفاهیم اصلی را ساده کرده و درک آنها را بسیار آسان می‌کند. این کتاب همچنین شامل مجموعه فعالیت‌های تمرینی است که دانش‌آموزان می‌توانند برای تقویت درک واقعی خود از دستور زبان انگلیسی انجام دهند.

دوره گرامر انگلیسی آکسفورد

برای تافل آماده می‌شوید؟ ترجمه کتاب تافل گرامر فلش و ریدینگ های TPO را بخوانید

درست مانند نام خود، کتاب دوره گرامر انگلیسی Oxford به عنوان یک کلاس خودآموز در گرامر طراحی شده است. این کتاب در سه نسخه پایه، متوسط و پیشرفته ارائه شده است.
اما صرف نظر از نسخه ای که انتخاب می‌کنید، دوره گرامر انگلیسی آکسفورد به گرامر به روشی هوشمندانه و پیچیده نزدیک می‌شود. شما تمام جنبه های مهم گرامر انگلیسی را به تدریج مرور خواهید کرد. هر فصل دنباله ای از فصل قبلی است، و مفاهیم کلیدی بارها و بارها در حین مطالعه دوره مرور می‌شوند.
این کتاب نیز درست مانند ترجمه کتاب تافل گرامر فلش، دوره شامل دستورالعمل هایی در مورد گرامر مکالمه انگلیسی و استفاده از استرس برای نشان دادن دستور زبان کلمات و عبارات است. این دوره گرامر در قالب کتاب حتی شامل یک سی دی نیز می‌شود تا بتوانید گرامر مکالمه زبان انگلیسی را بشنوید.

ترجمه کتاب تافل گرامر فلش : راه سریع برای یادگیری گرامر ریدینگ تافل

برای تافل آماده می‌شوید؟ ترجمه کتاب تافل گرامر فلش و ریدینگ های TPO را بخوانید

کتاب تافل گرامر فلش نوشته میلادا بروکل دوره جامع ایجاد مهارت های کلیدی درک مطلب. است که حاوی تست های عملی در طیف وسیعی از موضوعات از جمله: جغرافیا، نجوم، زمین شناسی، ادبیات، روانشناسی، و زندگی نامه و غیره همراه با پاسخ و استراتژی های مختلف برای بهبود نمره ریدینگ می‌باشد.این کتاب، مناسب برای خودآموزی، آمادگی آزمون مهارت زبان، گسترش واژگان، و توسعه مهارت های ریدینگ و مطالعه است.
اولین نسخه آن با نام فلش گرامر Toefl Peterson: در سال 1997به زبان انگلیسی در 157 صفحه منتشر شد. کاربردی بودن این کتاب موجب شد، ترجمه کتاب تافل گرامر فلش نیز به سرعت در ایران منتشر شود تا داوطلبین بتوانند برای بهبود نمره ریدینگ تافل خود از آن استفاده کنند.

برای تافل آماده می‌شوید؟ ترجمه کتاب تافل گرامر فلش و ریدینگ های TPO را بخوانید

نسخه بعدی ترجمه کتاب تافل گرامر فلش Toefl Peterson که راه سریعی برای یادگیری گرامر ریدینگ تافل است، در سال ۲۰۰۰ منتشر شد که دارای ۱۷۶ صفحه است. 

برای تافل آماده می‌شوید؟ ترجمه کتاب تافل گرامر فلش و ریدینگ های TPO را بخوانید

این نسخه جدید از انتشارات پترسون توسط میلادا بروکل ویرایش و اصلاح شد و نسخه تجدید نظر شده آن پس از تایید نهایی به چاپ رسید.
داوطلبین بسیار زیادی از این کتاب به عنوان یکی از منابع اصلی یادگیری ریدینگ تافل استفاده کردند. به گفته یکی از آنها : کتاب های فلش گرامر و ورد نوشته میلادا بروکل به من کمک کرد تا بورس تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه در کانادا بگیرم. من تافل 93 درصد گرفتم.

منابع آنلاین یادگیری گرامر ریدینگ تافل

چند کلمه علمی در انگلیسی می‌دانید؟ اگر پاسخ شما "کم" است، باید با مطالعه منابع ریدینگ تافل آن را تقویت کنید!
ریدینگ های تافل بیشتر از منابع علمی تهیه می‌شوند و اگر ترجمه ریدینگ TPOهای تافل را در سایت آکادمی آنلاين زبان شایسته بخوانید،متوجه این موضوع می‌شوید.
پس برای اینکه به درستی برای ریدینگ تافل آماده شوید، باید متن های علمی را به زبان انگلیسی مطالعه کنید.بیشتر ریدینگ های تافل را می‌توان در کتاب های علمی دانشگاهی سال اول و دوم یافت. 
اما مطمئناً، شما راحتی و مقرون به صرفه بودن تمرین ریدینگ با منابع آنلاین را به منابع آفلاین مثل ترجمه کتاب تافل گرامر فلش ترجیح می‌دهید. خوشبختانه وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند متون علمی فوری و رایگانی را در اختیار شما قرار دهند که دارای واژگان و گرامری مانند متن های ریدینگ تافل هستند. 
از بین این سایت‌ها، شش وب سایت ایده ال را که برای یادگیری گرامر ریدینگ تافل مناسب هستند، بررسی خواهیم کرد.

شماره 1: Mental Floss

منبع مورد علاقه شخصی من از منابع علمی مشابه تافل، وب سایت Mental Floss است. بخش علمی Mental Floss دارای هزاران مقاله علمی در سطح تافل است.

شماره 2: مجله اسمیتسونیان

اگر نام مجله اسمیتسونیان را نشنیده اید، واقعاً منبع مهمی را از دست داده اید. این وب‌سایت نه تنها منبعی عالی برای متن‌های علمی مشابه تافل است، بلکه مملو از متون آکادمیک انگلیسی آمریکای شمالی است، دقیقاً همان گونه‌ای که در تافل خواهید دید.
اگر قصد تحصیل در ایالات متحده را دارید، باید مجله اسمیتسونیان را به طور ویژه مورد توجه قرار دهید. این وب سایت توسط دولت فدرال ایالات متحده حمایت می‌شود و با موزه های اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی مرتبط است (پس از گذراندن تافل و آمدن به آمریکا، می‌توانید از خود موزه‌ها دیدن کنید!)
مجله اسمیتسونیان بخش ویژه ای برای علم و طبیعت در وب سایت خود دارد. رویکرد زیست‌محور اسمیتسونیان به علم باعث می‌شود تا تمرین ریدینگ علمی تافل سرگرم کننده باشد. در تافل متن های مربوط به علوم زیستی نسبت به سایر متن های علمی بیشتر است.

شماره 3: نشنال جئوگرافیک

نشنال جئوگرافیک یکی دیگر از مؤسسات آمریکایی است، هرچند که تحت حمایت دولت نیست. از اواخر دهه 1800، نشنال جئوگرافیک به عنوان منبع اصلی متن های آموزشی و عکاسی وجود داشته است. در دوران مدرن، وب‌سایت نشنال جئوگرافیک همچنان به ارائه مقالات علمی جالب همراه با عکس‌های زیبا ادامه می‌دهد.
بخش علمی نشنال جئوگرافیک در مقایسه با «حال و هوای» رسمی‌تر آکادمیک بخش‌های ریدینگ تافل، لحن هیجان‌انگیزتری دارد. و البته، متن های واقعی تافل با عکس‌های زنده و تمام رنگی نشان داده نمی‌شوند. با این حال، متن های ریدینگ نشنال جئوگرافیک روشی لذت بخش برای افزایش اشتیاق به مطالعه علمی است، در حالی که خود را در معرض واژگان علمی در سطح تافل و موضوعات علمی مناسب تافل قرار می‌دهید.

شماره 4: مجله تایم

تایم، مانند نشنال جئوگرافیک، یک مجله با قدمت طولانی است که از محتوای علمی آنلاین نیز حمایت مالی می‌کند. بیشتر مقالات در صفحه وب تایم ساینس به رویدادهای جاری مرتبط با علم می‌پردازد. نوشته های این وب سایت اکتشافات علمی اخیر و ظهور نظریه های علمی جدید را برجسته می‌کند. همچنین قطعات سیاسی مرتبط با تغییر آب و هوا و سیاست های دولت در زمینه تأمین مالی مسائل علمی و تحقیقات را خواهید دید. متن های ریدینگ مجله تایم، حاوی واژگان علمی در سطح تافل هستند و می‌توانند تمرین ریدینگ جالبی باشند.

شماره 5: ساینس نیوز

اگرچه "ScienceNews" کلمه "News" را در عنوان دارد، اما این وب سایت از لحن "رویدادهای جاری" به شیوه ای که در تافل می‌بینید، پیروی می‌کند. 
در واقع، وب سایت ScienceNews در ارائه مقالات علمی جالب اما "جاودانه" واقعا عالی است. این همان اطلاعات علمی معتبر اما نه لزوماً جدید است که در خود تافل می‌بینید.
بهتر از این، سردبیران ScienceNews سعی می‌کنند مقالات علمی را در سطحی بنویسند که برای فارغ التحصیلان عادی دبیرستان قابل درک باشد. این دقیقاً همان سطحی از نگارش علمی است که تافل در قسمت های علمی خود به دنبال آن است.

شماره 6: ریدینگ های TPO

اگر به وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته نگاهی بیندازید، آزمون های ماک مشابه تافل را پیدا خواهید کرد.
آزمون های آزمایشی TPO که از نسخه 1 تا 74 آن به صورت رایگان در این سایت قرار گرفته بهترین منابع آنلاین برای تمرین تافل هستند. 
اگر می‌خواهید گرامر ریدینگ تافل را تقویت کنید و نمره بهتری در درک مطلب بگیرید می‌توانید به قسمت Readings در هر TPO مراجعه کرده و پس از مطالعه متن ریدینگ همراه با ترجمه به سوالات آن پاسخ دهید.
شما حتی م یتوانید در یک آزمون کامل شرکت کنید و به تمام سوالات یک آزمون تافل درهر 4 مهارت ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکنینگ و رایتینگ پاسخ دهید. این نمونه سوالات از آزمونهای قبلی تافل هستند و می‌توانید مطمئن باشید که فرمت آن‌ها نیز مشابه با آزمون اصلی است.
با عضویت در آکادمی آنلاین زبان شایسته، علاوه بر ترجمه ریدینگ TPO‌ها به صدها تمرین گام به گام نیز دسترسی دارید که با کمک آنها می‌توانید گرامر تافل تان را تقویت کنید.

 

برای تافل آماده می‌شوید؟ ترجمه کتاب تافل گرامر فلش و ریدینگ های TPO را بخوانید

کدام یک از این کتاب های دستور زبان انگلیسی را باید انتخاب کنید؟

اگر چند کتاب یا منبع توجه شما را جلب کرده، شاید نتوانید تصمیم بگیرید که کدام کتاب بهترین است. انتخاب بهترین منبع برای تمرین ریدینگ تافل و یادگیری گرامر به خود شما بستگی دارد. نکته ای که باید بدانید این است که ترجمه کتاب تافل گرامر فلش بر انگلیسی آمریکایی تمرکز دارد، در حالی که دوره گرامر انگلیسی آکسفورد گرامرهای انگلیسی بریتیش است. بنابراین براساس استانداردهای جهانی ممکن است یک کتاب برای شما بهتر از منبع دیگر باشد. علاوه بر این، در حالی که هر دو کتاب دارای توضیحات و تمرینات زیادی هستند، کتاب ترجمه کتاب تافل گرامر فلش بیشتر روی توضیحات متمرکز است و OEGC تمرین های بیشتری دارد.
تمام منابع آنلاینی که در این مقاله معرفی کردیم، منبع خوبی برای تمرین ریدینگ تافل و گرامر آن هستند. اگر واقعاً نیاز به تقویت مهارت های دستور زبان خود دارید، ممکن است بخواهید از هر مرنبع چند متن را بخوانید.
با اینحال در وب سایت آکادمی آنلاين زبان شایسته، مقالات علمی دقیقا مشابه با آزمون تافل وجود دارد. در سایت ما می‌توانید به تمام متن های ریدینگ تی پی او های تافل نسخه ۷۴ تایی همراه با ترجمه دسترسی داشته باشید. این متون، منابع تمرینی بسیار خوبی برای تقویت ریدینگ تافل و گرامر هستند. برخلاف تمریناتی که در ترجمه کتاب تافل گرامر فلش آمده، نمونه سوالات ازمون های TPO از روی آزمون های واقعی استخراج شده اند بنابراین شما می‌توانید مطمئن باشید که دقیقا در همان سطح تافل تمرین می‌کنید.
اگر پس از بررسی برخی از وب‌سایت‌های علمی، هنوز هم واقعاً می‌خواهید چند کتاب درسی دانشگاهی سطح مبتدی داشته باشید، همیشه می‌توانید نسخه‌های کتاب الکترونیکی این متون را پس از عضویت، در قسمت منابع وب‌سایت ما دانلود کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!